Синтез зворотним трасуванням зображень тріангульованих поверхонь, згладжених методом сферичної інтерполяції

Автор(и)

  • Vladimir Gusiatin Харківський національний університет радіоелектроніки пр. Науки, 14, г. Харків, Україна, 61166, Україна https://orcid.org/0000-0002-4201-2398
  • Maksim Gusiatin Харківський національний університет радіоелектроніки пр. Науки, 14, г. Харків, Україна, 61166, Україна https://orcid.org/0000-0002-7884-8613
  • Oleg Mikhal Харківський національний університет радіоелектроніки пр. Науки, 14, г. Харків, Україна, 61166, Україна https://orcid.org/0000-0002-5977-3177

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2018.145531

Ключові слова:

зворотне трасування, проекційний промінь, моделювання кривих і поверхонь, квадрік, сферична інтерполяція

Анотація

Вирішується завдання візуалізації зворотним трасуванням (Ray Tracing) тріангульованих поверхонь, згладжених методом сферичної інтерполяції. Метод сферичної інтерполяції в основному був розроблений для інтерполяції тріангульованої поверхні з подальшою метою візуалізації цієї поверхні методом зворотного трасування. Такий підхід дозволяє поєднати метод зворотного трасування з накопиченою базою моделей з триангульованою поверхнею. Метод сферичної інтерполяції є універсальним і дозволяє також будувати плоскі і просторові гладкі криві, проведені через довільно задані точки. Пропонований алгоритм інтерполяції заснований на простій алгебраїчній поверхні - сфері і не використовує алгебраїчні поліноми третього і більш високих ступенів. Наведені аналітичні співвідношення для реалізації кожного етапу побудови інтерполюючої поверхні цим методом. Для візуалізації інтерполюючої поверхні розроблений ітераційний алгоритм (ІТА) обчислення точки перетину проекційного променя з цією поверхнею. Пропонований ІТА має можливість широкого розпаралелювання обчислень. Розроблено алгоритм побудови точок інтерполюючої поверхні, крок якого збігається з кроком ітераційного процесу обчислень, що дозволяє виконувати алгоритм візуалізації та побудови точки поверхні за один прохід ІТА. Результати досліджень підтверджені моделюванням процесу візуалізації в пакеті Wolfram Mathematica. Таким чином, виконано рішення задачі суміщення нових методів побудови гладких геометричних форм тріангульованих поверхонь і методу зворотного трасування, що в цілому дозволить підвищити реалістичність синтезованих сцен в комп'ютерній графіці

Біографії авторів

Vladimir Gusiatin, Харківський національний університет радіоелектроніки пр. Науки, 14, г. Харків, Україна, 61166

Кандидат технічних наук, професор

Кафедра електронних обчислювальних машин

Maksim Gusiatin, Харківський національний університет радіоелектроніки пр. Науки, 14, г. Харків, Україна, 61166

Інженер

Кафедра електронних обчислювальних машин

Oleg Mikhal, Харківський національний університет радіоелектроніки пр. Науки, 14, г. Харків, Україна, 61166

Доктор технічних наук, професор, завідувач кафедри

Кафедра електронних обчислювальних машин

Посилання

  1. Hughes, F. J., Andries, V. D., Morgan, M., David, F. S., James, D. F., Steven, K. F., Kurt, A. (2014). Computer Graphics. Principles and practice. Addison-Wesley Publishing Company, Inc., 1209.
  2. Hurley, J. (2005). Ray Tracing Goes Mainstream. Understanding the Platform Requirements of Emerging Enterprise Solutions, 9 (2). doi: https://doi.org/10.1535/itj.0902.01
  3. Romaniuk, O. N., Obidnyk, M. D., Melnykov, O. M. (2012). Sproshchennia protsedury vyznachennia vektoriv iz vykorystanniam sferychno-kutovoi interpoliatsiyi. Reiestratsiya, zberihannia i obrobka danykh, 14 (2), 14–24.
  4. Efremov, A., Havran, V., Seidel, H.-P. (2005). Robust and numerically stable Bézier clipping method for ray tracing NURBS surfaces. Proceedings of the 21st Spring Conference on Computer Graphics – SCCG ’05. doi: https://doi.org/10.1145/1090122.1090144
  5. Sisojevs, A., Glazs, A. (2011). An Efficient Approach to Direct NURBS Surface Rendering for Ray Tracing. The 19th International Conference on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision WSCG'2011 proceedings. Plzen: University of West Bohemia, 9–12.
  6. Baramidze, V., Lai, M. J., Shum, C. K. (2006). Spherical Splines for Data Interpolation and Fitting. SIAM Journal on Scientific Computing, 28 (1), 241–259. doi: https://doi.org/10.1137/040620722
  7. Pang, M., Ma, W., Pan, Z., Zhang, F. (2006). Smooth Approximation to Surface Meshes of Arbitrary Topology with Locally Blended Radial Basis Functions. Computer-Aided Design and Applications, 3 (5), 587–596. doi: https://doi.org/10.1080/16864360.2006.10738412
  8. Shi, H., Sun, Y. (2002). Blending of Triangular Algebraic Surfaces. MM MMRC, AMSS, Academia, Sinica, Beijing, 200–206.
  9. Vyatkin, S. I. (2007). Modelirovanie slozhnyh poverhnostey s primeneniem funkciy vozmushcheniya. Avtometriya, 43 (3), 40–47.
  10. Nagata, T. (2005). Simple local interpolation of surfaces using normal vectors. Computer Aided Geometric Design, 22 (4), 327–347. doi: https://doi.org/10.1016/j.cagd.2005.01.004
  11. Gusyatin, V. M., Gusyatin, M. V. (2002). Vektornoe pole napravlyayushchih v zadache modelirovaniya krivolineynyh poverhnostey metodom sfericheskoy interpolyacii. Vymiriuvalna ta obchysliuvalna tekhnika v tekhnolohichnykh protsesakh, 1, 88–92.
  12. Gusyatin, V. M., Gusyatin, M. V. (2013). Sglazhivanie triangulirovannoy poverhnosti metodom sfericheskoy interpolyacii v zadachah komp'yuternoy grafiki. Radioelektronni i kompiuterni systemy, 3 (62), 59–64.
  13. Gusiatin, V., Gusiatin, M., Mikhal, O. (2017). Ray tracing synthesis of spatial curve images built by the spherical interpolation method. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 3 (4 (87)), 4–9. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2017.103975
  14. Gusyatin, V. M. (2001). Metod umen'sheniya iteraciy v algoritmah sinteza izobrazheniy real'nogo masshtaba vremeni. Radioelektronika i informatika, 1, 99–100.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-10-25

Як цитувати

Gusiatin, V., Gusiatin, M., & Mikhal, O. (2018). Синтез зворотним трасуванням зображень тріангульованих поверхонь, згладжених методом сферичної інтерполяції. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 5(4 (95), 39–47. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2018.145531

Номер

Розділ

Математика та кібернетика - прикладні аспекти