Про вплив зміни функціонального стану водія на безпеку дорожнього руху

Автор(и)

  • Нізамі Уруджевіч Гюлєв Національний університет міського господарства вул. Революції, 12, м. Харків, Україна, 61002, Україна
  • Віктор Костянтинович Доля Національний університет міського господарства вул. Революції, 12, м. Харків, Україна, 61002, Україна
  • Максим Сергійович Бичев Національний університет міського господарства вул. Революції, 12, м. Харків, Україна, 61002, Україна

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2013.14742

Ключові слова:

Безпека дорожнього руху, транспортний затор, час реакції, функціональний стан

Анотація

Встановлено залежність безпеки дорожнього руху від зміни функціонального стану водія.

Представлені моделі, що зв'язують функціональний стан водія з факторами транспортного затору.

Показано взаємозв'язок між часом реакції водія і його функціональним станом. Наведено та систематизовано моделі зміни функціонального стану всіх основних груп водіїв, що відносяться до різних темпераментів

Біографії авторів

Нізамі Уруджевіч Гюлєв, Національний університет міського господарства вул. Революції, 12, м. Харків, Україна, 61002

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра транспортних систем і логістики

Віктор Костянтинович Доля, Національний університет міського господарства вул. Революції, 12, м. Харків, Україна, 61002

Доктор технічних наук, професор, завідувач кафедрою

Кафедра транспортних систем і логістики

Максим Сергійович Бичев, Національний університет міського господарства вул. Революції, 12, м. Харків, Україна, 61002

Магістр

Посилання

  1. Мишурин, В. М. Психофизиологические основы труда водителей автомобилей: учеб. пособие [Текст] / В. М. Мишурин, А. Н. Романов, Н. А. Игнатов. — М. : МАДИ, 1982. — 254 с.
  2. Гюлев, Н.У. Особливості ергономіки та психофізіології в діяльності водія: навч. посібник [Текст] / Н. У. Гюлев. — Харків: ХНАМГ, 2012. — 185 с.
  3. Гюлев, Н.У. Оценка значимости факторов, влияющих на функциональное состояние водителя [Текст] / Н. У. Гюлев // Вестник Национального технического университета «ХПИ». — 2011. — №10. — С. 140–144.
  4. Гюлев, Н.У. Исследование факторов, влияющих на состояние водителя в транспортном заторе [Текст] / Н. У. Гюлев // Восточно-европейский журнал передовых технологий. — 2011. — Т.5/4(53). — С. 27 –29.
  5. Гюлев, Н.У. Об изменении времени реакции водителя вследствие пре-бывания в транспортном заторе [Текст] / Н. У. Гюлев // Вестник Национального технического университета «ХПИ». — 2011. — №2. — С. 117–120.
  6. Дрю, Д. Теория транспортных потоков и управление ими [Текст] / Д. Дрю // - М. : Транспорт, 1972. — 423 с.
  7. Брайловский, Н. О. Моделирование транспортных систем [Текст] / Н. О. Брайловский, Б. И. Грановский. — М. : Транспорт, 1978. — 125 с.
  8. Хомяк, Я. В. Организация дорожного движения / Я. В. Хомяк. — К. : Вища школа, 1986. — 271 с.
  9. Клинковштейн, Г. И. Организация дорожного движения [Текст] / Г. И. Клинковштейн, М. Б. Афанасьев. — М. : Транспорт, 2001. — 247 с.
  10. Хейт, Ф. Математическая теория транспортных потоков [Текст] / Ф. Хейт // - М. : Мир, 1966. — 288 с.
  11. Системологія на транспорті. Підручник у 5 кн./Під заг. ред. Дмитри-ченка М.Ф.– кн.IV: Організація дорожнього руху [Текст] / Е.В.Гаврилов, М.Ф. Дмитриченко, В.К.Доля та ін. - К.: Знання України, 2007 р.- 452 с.
  12. Бабков, В. Ф. Дорожные условия и безопасность движения [Текст] / В. Ф. Бабков. — М. : Транспорт, 1982. — 288 с.
  13. Давідіч, Ю. О. Проектування автотранспортних технологічних процесів з урахуванням психофізіології водія [Текст] / Ю. О. Давідіч. — Харків : ХНАДУ, 2006. — 292 с.
  14. Гюлев, Н.У. Модель изменения функционального состояния водителя-флегматика в транспортном заторе [Текст] / Н. У. Гюлев, В.К. Доля // Вестник Национального технического университета «ХПИ». – 2012. – №18. – С. 33 – 36.
  15. Гюлев, Н.У. Модель влияния транспортного затора на функциональное состояние водителя [Текст] / Н. У. Гюлев // Восточно-европейский журнал передовых технологий. — 2011. — Т.2/6(50). — С. 73 –75.
  16. Гюлев, Н.У. Нелинейная модель влияния транспортного затора на функциональное состояние водителя [Текст] / Н. У. Гюлев // Восточно-европейский журнал передовых технологий. — 2012. — Т.1/3(55). — С. 51 –53.
  17. Гюлев, Н.У. Модель изменения функционального состояния водителя-флегматика в транспортном заторе [Текст] / Н. У. Гюлев, В.К. Доля // Вестник Национального технического университета «ХПИ». – 2012. – №18. – С. 33 – 36.
  18. Гюлев, Н.У. Нелинейная модель изменения функционального состоя-ния водителя-сангвинника в транспортном заторе [Текст] / Н. У. Гюлев, В.К. Доля // Восточно-европейский журнал передовых технологий. — 2012. — Т.3/4(57). — С. 17 –19.
  19. Гюлев, Н.У. Об изменении функционального состояния водителя-меланхолика в транспортном заторе [Текст] / Н. У. Гюлев, В.К. Доля // Вестник Национального технического университета «ХПИ». – 2012. – №33. – С. 77 – 80.
  20. Баевский, Р. М. Математический анализ изменений сердечного ритма при стрессе [Текст] / Р. М. Баевский, О. И., Кириллов, С. З. Клецкин. — М.: Наука, 1984. — 222 с.
  21. Mishurin, V.M., Romanov, A. N., Ignatov, N. A. (1982). Psychophysiological bases auto-drivers' working tomobiley: studies. Moscow: MADI, 254.
  22. Gyulev, N. U. (2012). Features and psychophysiology in ergonomics of the driver: teach. Manual. Kharkov: KSAME, 185.
  23. Gyulev, N.U. (2011). Assessment of the importance of factors affecting the functional state of the driver. Bulletin of the National Technical University "KPI", 10, 140-144.
  24. Gyulev, N.U. (2011).The study of factors affecting the condition of the driver in traffic congestion. East European Journal of advanced technologies, 5 / 4 (53), 27 -29.
  25. Gyulev, N.U. (2011). To change the driver's reaction as a result of stay in congestion Bulletin of the National Technical University "KPI", 2, 117-120.
  26. Drew, D. (1972).The theory of flows and their management. - Moscow: Transport, 423.
  27. Brailovskii, N. O., Granovsky, N. O. (1978). Modeling transportation systems: - Moscow: Transport, 125.
  28. Homyak, Y.V. (1986). Organization of traffic. Kiev: Vishcha School, 271.
  29. Klinkovshteyn,G.I., Afanasiev, M.V. (2001). Traffic Management. Mos-cow: Transport, 247.
  30. Haight,F. (1986). The mathematical theory of traffic flow: Moscow, 288.
  31. Havrylov, E.V., Dmytrychenko, M.F. ,Dolya, V.K. (2011). Systematology transport. Textbook of 5 kN Kiev:Knowledge of Ukraine, 452.
  32. Babkov, V.F. (1982). Road conditions and traffic safety. Moscow: Transport, 288.
  33. Davidich, Y.O. (2006). Design of motor processes including psychophysiology driver. Kharkov: HNADU, 292.
  34. Gyulev, N.U., Dolya, V.K. (2012). Model changes in the functional state of the driver-phlegmatic in traffic congestion. Bulletin of the National Technical University "KPI", 18, 33 - 36.
  35. Gyulev, N.U. (2011). Model transport impact of congestion on the functional state of the driver East European Journal of advanced technologies, 2/6 (50), 73 -75.
  36. Gyulev, N.U. (2012). The nonlinear model of the influence of traffic congestion on the functional state of the driver. East European Journal of advanced technologies, 1/3 (55), 51 -53.
  37. Gyulev, N.U., Dolya, V.K. (2012). Model changes in the functional state of the driver-phlegmatic in traffic congestion. Bulletin of the National Technical University "KPI", 18, 33 - 36.
  38. Gyulev, N.U., Dolya, V.K. (2012). The nonlinear model of changes in the functional state of the driver-sangvinnika in traffic. East European Journal of advanced technologies, T.3 / 4 (57), 17 -19.
  39. Gyulev, N.U., Dolya, V.K. (2012). On the change in the functional state of the driver's melancholic in traffic congestion. Bulletin of the National Technical University "KPI", 33, 77 - 80.
  40. Bayevsky, R.M., Kirillov, O.I., Kletskin, S.Z. (1984). Mathematical analysis of changes in heart rate during stress. Moscow: Nauka, 222.

##submission.downloads##

Опубліковано

2013-06-20

Як цитувати

Гюлєв, Н. У., Доля, В. К., & Бичев, М. С. (2013). Про вплив зміни функціонального стану водія на безпеку дорожнього руху. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 3(3(63), 67–69. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2013.14742

Номер

Розділ

Системи управління