Удосконалення конструкції плавучих доків на основі дослідження напружено-деформованого стану залізобетонного понтону

Автор(и)

  • Oleksandr Shchedrolosiev Херсонська філія Національного університету кораблебудування імені адмірала Макарова пр. Ушакова, 44, м. Херсон, Україна, 73022, Україна https://orcid.org/0000-0001-7972-3882
  • Leontiy Korostylov Кораблебудівний навчально-науковий інститут Національний університет кораблебудування імені адмірала Макарова пр. Героїв України, 9, м. Миколаїв, Україна, 54025, Україна https://orcid.org/0000-0002-4370-3270
  • Serhii Klymenkov Кораблебудівний навчально-науковий інститут Національний університет кораблебудування імені адмірала Макарова пр. Героїв України, 9, м. Миколаїв, Україна, 54025, Україна
  • Oleksandr Uzlov Херсонська філія Національного університету кораблебудування імені адмірала Макарова пр. Ушакова, 44, м. Херсон, Україна, 73022, Україна https://orcid.org/0000-0002-3790-5669
  • Kostiantyn Kyrychenko Херсонська філія Національного університету кораблебудування імені адмірала Макарова пр. Ушакова, 44, м. Херсон, Україна, 73022, Україна https://orcid.org/0000-0002-0974-6904

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2018.150346

Ключові слова:

плавучий композитний док, технологія побудови доків, залізобетонні секції, понтон, міцність залізобетонних плит

Анотація

Проведено дослідження напружено-деформованого стану залізобетонних плит понтона композитного дока зі зменшеною кількістю набору. Використана уточнена розрахункова схема, при розрахунках згину плит стапель-палуби і днища понтона, яка враховує роботу арматури обох напрямків. Врахувавання роботи арматури обох напрямків дозволяє точно оцінити міцність конструкції і надати рекомендації щодо проектування конструкцій понтону з точки зору матеріалоємності і оптимального розміру. При моделюванні роботи бетону враховано, що бетон при розтягу має меншу жорсткість на розтяг, ніж на стиск.

Показано, що розроблена конструкція та технологія побудови композитного доку зі зменшеною кількістю набору у понтоні дозволяє розширити технологічні можливості побудови доків. Отримані результати розрахунків зведених напружень в плитах стапель-палуби понтона дока показали, що фактичні коефіцієнти запасу задовольняють вимогам міцності. Враховуючі що конструкція бетонних перекриттів сприймає в декілька разів більший момент спротиву ніж сталь можна збільшити проліт перекриття і рідше розставляти опори-перебірки. Внаслідок цього зменшуються витрати на матеріали та знижуються трудомісткість робіт при побудові доку.

Запропоновано конструкцію та технологію побудови композитного доку зі зменшеною кількістю набору у понтоні. Показано, що встановлення поперечних переборок між внутрішніми бортами через 4 шпації, тобто через 3 метри, а в бетонних баштах відсутність шпангоутів, флорів та бімсів дозволяє зменшити кількість матеріалів, а також знизити трудомісткість побудови доку. Наведені особливості вибору суднобудівного бетону орієнтованого на екстремальні умови роботи морських залізобетонних споруд

Біографії авторів

Oleksandr Shchedrolosiev, Херсонська філія Національного університету кораблебудування імені адмірала Макарова пр. Ушакова, 44, м. Херсон, Україна, 73022

Доктор технічних наук, професор, завідувач кафедри

Кафедра суднобудування та ремонту суден

Leontiy Korostylov, Кораблебудівний навчально-науковий інститут Національний університет кораблебудування імені адмірала Макарова пр. Героїв України, 9, м. Миколаїв, Україна, 54025

Доктор технічних наук, професор

Кафедра конструкції та механіки судна

Serhii Klymenkov, Кораблебудівний навчально-науковий інститут Національний університет кораблебудування імені адмірала Макарова пр. Героїв України, 9, м. Миколаїв, Україна, 54025

Старший викладач

Кафедра конструкції та механіки судна

Oleksandr Uzlov, Херсонська філія Національного університету кораблебудування імені адмірала Макарова пр. Ушакова, 44, м. Херсон, Україна, 73022

Старший викладач

Кафедра суднобудування та ремонту суден

Kostiantyn Kyrychenko, Херсонська філія Національного університету кораблебудування імені адмірала Макарова пр. Ушакова, 44, м. Херсон, Україна, 73022

Аспірант

Кафедра суднобудування та ремонту суден

Посилання

  1. Rashkovskyi, O. S. et. al. (2015). Proektuvannia, tekhnolohiya i orhanizatsiya pobudovy kompozytnykh plavuchykh dokiv. Mykolaiv, 254.
  2. Mishutin, N. V., Mishutin, A. V. (2002). Zhelezobetonnye plavuchie sooruzheniya i perspektivy ih ispol'zovaniya. Visnyk ODABA, 6, 181–186.
  3. Shchedrolosev, A. V., Kirichenko, K. V. (2018). Analiz sostoyaniya stroitel'stva plavuchih dokov. Azərbaycan Dövlət Dəniz Akademiyasının Elmi Əsərləri, 1, 48–58.
  4. Rashkovskyi, A., Ermakov, D., Dong, Z. (2014). Innovative technologies in composite floating docks construction. Shipbuilding and marine infrastructure, 2, 93–102.
  5. Zhou, W., Hu, H., Zheng, W. (2013). Bearing capacity of reactive powder concrete reinforced by steel fibers. Construction and Building Materials, 48, 1179–1186. doi: https://doi.org/10.1016/j.conbuildmat.2013.07.103
  6. Kim, J., LaFave, J. M. (2007). Key influence parameters for the joint shear behaviour of reinforced concrete (RC) beam–column connections. Engineering Structures, 29 (10), 2523–2539. doi: https://doi.org/10.1016/j.engstruct.2006.12.012
  7. Melo, J., Varum, H., Rossetto, T. (2014). Cyclic behaviour of interior beam-column joints reinforced with plain bars. Earthquake Engineering & Structural Dynamics, 44 (9), 1351–1371. doi: https://doi.org/10.1002/eqe.2521
  8. Hung, C.-C., Chueh, C.-Y. (2016). Cyclic behavior of UHPFRC flexural members reinforced with high-strength steel rebar. Engineering Structures, 122, 108–120. doi: https://doi.org/10.1016/j.engstruct.2016.05.008
  9. Wang, D. H., Ju, Y. Z., Zheng, W. Z. (2017). Strength of Reactive Powder Concrete Beam-Column Joints Reinforced with High-Strength (HRB600) Bars Under Seismic Loading. Strength of Materials, 49 (1), 139–151. doi: https://doi.org/10.1007/s11223-017-9852-x
  10. Graybeal, B., Tanesi, J. (2007). Durability of an Ultrahigh-Performance Concrete. Journal of Materials in Civil Engineering, 19 (10), 848–854. doi: https://doi.org/10.1061/(asce)0899-1561(2007)19:10(848)
  11. Bai, J., Sabir, B. B., Wild, S Kinuthia, J. M. (2000). Strength development in concrete incorporating PFA and metakaolin. Magazine of Concrete Research, 52 (3), 153–162. doi: https://doi.org/10.1680/macr.2000.52.3.153
  12. Dvorkin, L. Y., Zhytkovskyi, V. V., Skrypnyk, M. M., Kovalchuk, T. V. (2017). Efektyvnist betoniv na vitchyznianomu plastyfikatori. Budivnytstvo Ukrainy, 4, 10–12.
  13. Korostylev, L. I., Klimenkov, S. Yu., Sluckiy, N. G. (2009). Raschet prochnosti zhelezobetonnyh konstrukciy pontona kompozitnogo plavuchego doka metodom konechnyh elementov. Zbirnyk naukovykh prats NUK, 5, 19–25.
  14. Kyrychenko, K., Shchedrolosiev, O. (2018). Improvement of technology construction of composite floating docks of great lift. Science and Education a New Dimension, 158, 63–68.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-12-10

Як цитувати

Shchedrolosiev, O., Korostylov, L., Klymenkov, S., Uzlov, O., & Kyrychenko, K. (2018). Удосконалення конструкції плавучих доків на основі дослідження напружено-деформованого стану залізобетонного понтону. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 6(7 (96), 26–31. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2018.150346

Номер

Розділ

Прикладна механіка