Дослідження умов взаємодії різних видів транспорту на інтермодальних терміналах

Автор(и)

  • Vasyl Petrushov Українська державний університет залізничного транспорту пл. Фейєрбаха, 7, м. Харків, Україна, 61050, Україна https://orcid.org/0000-0002-7354-9788
  • Oleg Shander Українська державний університет залізничного транспорту пл. Фейєрбаха, 7, м. Харків, Україна, 61050, Україна https://orcid.org/0000-0002-3330-2588

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2018.151929

Ключові слова:

самосинхронізація, мережа Петрі, інтермодальні перевезення, контейнерний термінал

Анотація

Проведеними дослідженнями в організації взаємодії різних видів транспорту на інтермодальних терміналах встановлено, що для досягнення ефективного функціонування перевантажувальних терміналів необхідним є удосконалення технологічного процесу роботи терміналу. Зокрема, за умови задоволення основних вимог–безперервність, ритмічність, паралельність та поточність усіх операцій, максимальне суміщення при високій якості безумовного використання. Доведено, що досягнення відповідних умов можливе при використанні дескриптивної моделі двохпортального терміналу, функціонування якого забезпечується процесами самосинхронізації руху автоматизованих платформ, здійснюючих перевезення контейнерів між автомобільним та залізничним порталами.

Встановлено, що створення досконалих комп’ютерних моделей для потреб організації взаємодії різних видів транспорту на інтермодальних терміналах як проектно-конструкторську задачу треба вирішувати у поєднанні дескриптивних та аналітичних моделей. В даних моделях виділяються програмні та апаратні компоненти, забезпечуючі умови здійснення концепції самосинхронізації руху навантажувачів. Зокрема встановлено, що самосинхронний підхід управління забезпечує велику ступінь узгодження при функціонуванні контейнерного терміналу та дозволяє збільшити паралельність процесів, тобто одночасне здійснення подій у системі.

Показана можливість формалізації процесів самосинхронізації засобами мереж Петрі. Цей математичний апарат дуже зручний для моделювання динамічних дискретних систем та дозволяє дослідити послідовне виконання всіх процесів, що відбуваються на інтермодальному терміналі. На основі моделювання доведено, що середній простій контейнера на терміналі зменшується, що дозволяє збільшити переробну спроможність та зменшити питомі витрати на переробку контейнера на терміналі.

Таким чином, є підстави стверджувати, що цілком можливою є розробка технологічно завершених термінальних структур «морський порт–залізничний портал–автомобільний портал» у різних конфігураціях. Тип конфігурації залежить від обраних логістичних маршрутів доставки вантажів, застосувавши для цього наведену методику організації роботи двохпортального терміналу

Біографії авторів

Vasyl Petrushov, Українська державний університет залізничного транспорту пл. Фейєрбаха, 7, м. Харків, Україна, 61050

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра управління експлуатаційною роботою

Oleg Shander, Українська державний університет залізничного транспорту пл. Фейєрбаха, 7, м. Харків, Україна, 61050

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра управління експлуатаційною роботою

Посилання

  1. Petrushov, V. V., Kryvtsun, M. O. (2013). Problemy intermodalnykh perevezen v Ukraini. Visnyk NTU «KhPI». Seriya: Novi rishennia v suchasnykh tekhnolohiyakh, 70 (1043), 86–91.
  2. Butko, T. V., Shander, O. E. (2014). Formalization of the process of freight car fleet management of operator company. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 2 (3 (68)), 55–58. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2014.22798
  3. Vasilenok, V. L., Negreeva, V. V., Shevchenko, Ya. V. (2015). Organization of intermodal transport: international and Russian experience. Nauchniy zhurnal NIU ITMO. Seriya: Ekonomika i ekologicheskiy menedzhment, 4, 77–88.
  4. Dmitriev, A. V. (2009). Intermodal technologies in the logistics of freight forwarding services. Rossiyskoe predprinimatel'stvo, 16 (5), 787–798.
  5. Belyaev, V. M., Mirotin, L. B., Nekrasov, A. G. Pokrovskiy, A. K. (2011). Upravlenie processami v transportnyh logisticheskih sistemah. Moscow, 127.
  6. Li, L., Negenborn, R. R., De Schutter, B. (2015). Intermodal freight transport planning – A receding horizon control approach. Transportation Research Part C: Emerging Technologies, 60, 77–95. doi: https://doi.org/10.1016/j.trc.2015.08.002
  7. Macharis, C., Van Hoeck, E., Pekin, E., van Lier, T. (2010). A decision analysis framework for intermodal transport: Comparing fuel price increases and the internalisation of external costs. Transportation Research Part A: Policy and Practice, 44 (7), 550–561. doi: https://doi.org/10.1016/j.tra.2010.04.006
  8. Dragović, B., Tzannatos, E., Park, N. K. (2016). Simulation modelling in ports and container terminals: literature overview and analysis by research field, application area and tool. Flexible Services and Manufacturing Journal, 29 (1), 4–34. doi: https://doi.org/10.1007/s10696-016-9239-5
  9. Yang, X., Low, J. M. W., Tang, L. C. (2011). Analysis of intermodal freight from China to Indian Ocean: A goal programming approach. Journal of Transport Geography, 19 (4), 515–527. doi: https://doi.org/10.1016/j.jtrangeo.2010.05.007
  10. Cho, J. H., Kim, H. S., Choi, H. R. (2010). An intermodal transport network planning algorithm using dynamic programming – A case study: from Busan to Rotterdam in intermodal freight routing. Applied Intelligence, 36 (3), 529–541. doi: https://doi.org/10.1007/s10489-010-0223-6
  11. Monios, J., Wilmsmeier, G. (2013). The role of intermodal transport in port regionalisation. Transport Policy, 30, 161–172. doi: https://doi.org/10.1016/j.tranpol.2013.09.010
  12. Limao, N. (2001). Infrastructure, Geographical Disadvantage, Transport Costs, and Trade. The World Bank Economic Review, 15 (3), 451–479. doi: https://doi.org/10.1093/wber/15.3.451
  13. Dooms, M., van der Lugt, L., de Langen, P. W. (2013). International strategies of port authorities: The case of the Port of Rotterdam Authority. Research in Transportation Business & Management, 8, 148–157. doi: https://doi.org/10.1016/j.rtbm.2013.06.004
  14. Pogrebna, G., Petrushov, V. V. (2014). Improvement of the container terminal station in Kharkov-Lisky calculation and its ability processing. Zbirnyk naukovykh prats Ukrainskoi derzhavnoi akademiyi zaliznychnoho transportu, 145, 78–81.
  15. Varshavskiy, V. I., Marahovskiy, V. B., Rozenblyum, L. Ya., Yakovlev, A. V. (1990). Aperiodicheskaya skhemotekhnika. Iskusstvenniy intellekt. Programmnye i apparatnye sredstva. Moscow, 199–213.
  16. Peterson, G. (1984). The theory of Petri nets and modeling of systems. Moscow: Mir, 264.
  17. Palagin, A. V., Opanasenko, V. N. (2007). Tekhnologiya rekonfiguriruemogo komp'yutinga. Kibernetika i sistemnyy analiz, 5, 72–86.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-12-20

Як цитувати

Petrushov, V., & Shander, O. (2018). Дослідження умов взаємодії різних видів транспорту на інтермодальних терміналах. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 6(3 (96), 70–76. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2018.151929

Номер

Розділ

Процеси управління