Розробка методик визначення параметрів авіаційного сервоактуатора
DOI:
https://doi.org/10.15587/1729-4061.2019.154837Ключові слова:
електрогідравлічний актуатор, швидкісна характеристика, зона нечутливості, амплітудно-частотна характеристика, фазо-частотна характеристикаАнотація
Обговорюються основні тенденції використання електрогідравлічних актуаторів, вимоги до параметрів. Обґрунтовано необхідність використання автоматичних методів тестування електрогідравлічного актуатору спільно зі штатною апаратною частиною електронного блоку управління. Методики випробувань контуру управління електрогідравлічного актуатору, викладені в даній роботі, дозволяють виключити ефекти взаємного накладення (впливу) динамічний і статичних характеристик приводу і апаратної частини електронного блоку управління. Були запропоновані методики автоматичної ідентифікації моделі актуатору і методики автоматичного визначення основних параметрів і характеристик актуатору: зміщення нуля, зони нечутливості, амплітудно-частотної, фазо-частотної і швидкісний характеристик. При впровадженні запропонований методик була вирішена проблема обробки швидкісних характеристик приводу, які мають сильну зашумленість, пов'язану з імпульсним характером похідною дискретного сигналу положення актуатору (12 біт). З метою виключення внесення похибки в форму сигналу, крім стандартних методів фільтрації з використанням цифрових фільтрів, було запропоновано проводити апроксимацію зашумленої характеристики актуатору Кривою Безьє. Була запропонована методика, що дозволяє реєструвати гістерезис швидкісної характеристики, за рахунок циклу безперервного зміни швидкості переміщення вихідної ланки актуатору за робочий хід. Методика автоматичної ідентифікації спрощеної моделі актуатора дозволяє значно знизити трудоємкість під час обробки експериментальних даних. Параметри моделі актуатора, знайдені для різних відхилень по параметрам і різних умов роботи актуатору (зовнішніх діючих факторів), дозволяють покращити якість синтезу систем керування
Посилання
- Erofeev, E. V. (2016). Sistema rulevyh privodov i energeticheskiy kompleks perspektivnyh samoletov transportnoy kategorii. Elektrifikaciya letatel'nyh apparatov. Tr. nauch.-tekhn. konf. Moskva: ID Akad. Zhukovskogo, 178–187.
- Ogoltsov, I., Samsonovich, S., Selivanov, A., Alekseenkov, A. (2014). New developments of electrically powered electrohydraulic and electromechanical actuators for the more electric aircraft. 29th Congress of the International Council of the Aeronautical Sciences. Saint Petersburg.
- Barnett, S. A., Lammers, Z., Razidlo, B., Leland, Q., DelMar, J. (2012). Test Set-up for Electromechanical Actuation Systems for Aircraft Flight Control. SAE Technical Paper Series. doi: https://doi.org/10.4271/2012-01-2203
- R50-109-89. Rekomendacii. Nadezhnost' v tekhnike. Obespechenie nadezhnosti izdeliy. Obshchie trebovaniya (1989). Moscow.
- Actuators: Aircraft Flight Controls, Power Operated, Hydraulic, General Specification For. ARP 1281. SAE. doi: https://doi.org/10.4271/arp1281
- Cantero, E. D., Andreazza, W., Bravin, E., Sosa, A. (2014). Acceptance test for the linear motion actuator for the scanning slit of the hie-isolde short diagnostic boxes. European organization for nuclear research. CERN-ACC-NOTE-2014-0099. HIE-ISOLDE-PROJECT-Note-0036. Geneva.
- Gilson, E., Kopp, J. D., Manzanares D. (2014). Moog next generation control and actuation. R3ASC. Toulouse, 43–54.
- Chan, C.-H., Liu, G. (2004). Actuator hysteresis identification and compensation using an adaptive search space based genetic algorithm. Proceedings of the 2004 American Control Conference. doi: https://doi.org/10.23919/acc.2004.1384775
- Balaban, E., Bansal, P., Stoelting, P., Saxena, A., Goebel, K. F., Curran, S. (2009). A diagnostic approach for electro-mechanical actuators in aerospace systems. 2009 IEEE Aerospace Conference. doi: https://doi.org/10.1109/aero.2009.4839661
- Narasiman, S., Roychoudhury, I., Balaban, E., Saxena, A. (2010). Combining model-based and feature-driven diagnosis approaches – a case study on electromechanical actuators. 21st International workshop on principles of diagnosis.
- Langjord, H., Kaasa, G.-O., Johansen, T. A. Nonlinear observer and parameter estimation for electropneumatic clutch actuator. Available at: http://folk.ntnu.no/torarnj/Nolcosver2.pdf
- Desborough, L., Miller, R. (2001). Increasing customer value of industrial control performance monitoring -honeywell’s experience. Chemical Process Control, 172–192.
- Choudhury, A. S., Shah, S. L., Thornhill, N. F. (2008). Diagnosis of Process Nonlinearities and Valve Stiction. Data Driven Approaches. Springer, 286. doi: https://doi.org/10.1007/978-3-540-79224-6
- Liang, L., Jiannan, L., Wan, H. (2014). Parameter estimation for linear control valve with hysteresis. Submitted to IEEE transactions on automation science and engineering. Available at: https://arxiv.org/pdf/1605.00347.pdf
- Shi, W. Electro-Hydraulic Servo-Valve and Motion and Control Loading of Full Flight Simulator. Available at: https://digital.library.ryerson.ca/islandora/object/RULA%3A2203/datastream/OBJ/download/Electro-Hydraulic_Servo-Valve_and_Motion_and_Control_Loading_of__Full_Flight_Simulator.pdf
- Xu, Y. (2013). Modelling and control of a high performance electro-hydraulic test bench. INSA de Lyon.
- Michel, R. A simple method to determine control valve performance and its impacts on control loop performance. Available at: http://www.topcontrol.com/fichiers/en/controlvalveperformance.pdf
- Galinaitis, W. S., Joseph, D. S., Rogers, R. C. (2001). Parameter Identification for Preisach Models of Hysteresis. ASME Design Engineering Technical Conferences. Pittsburgh.
- Abbasov, M. E. (2014). Metody optimizacii. Sankt-Peterburg.
- Grigor'eva, K. V. (2007). Metody resheniya zadachi minimizacii kvadratichnoy funkcii. Sankt-Peterburg.
- Armstrong, B., Wit, C. C. (1995). Friction Modeling and Compensation. The Control Handbook. CRC Press.
- Kononykhin, E. A., Yepifanov, S. V. (2016). Backfitting of servovalve characteristics using unit level dynamic models. Aviacionno-kosmicheskaya tekhnika i tekhnologiya, 6, 48–54.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Eugene Kononykhin
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.
Ліцензійний договір – це документ, в якому автор гарантує, що володіє усіма авторськими правами на твір (рукопис, статтю, тощо).
Автори, підписуючи Ліцензійний договір з ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР», мають усі права на подальше використання свого твору за умови посилання на наше видання, в якому твір опублікований. Відповідно до умов Ліцензійного договору, Видавець ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР» не забирає ваші авторські права та отримує від авторів дозвіл на використання та розповсюдження публікації через світові наукові ресурси (власні електронні ресурси, наукометричні бази даних, репозитарії, бібліотеки тощо).
За відсутності підписаного Ліцензійного договору або за відсутністю вказаних в цьому договорі ідентифікаторів, що дають змогу ідентифікувати особу автора, редакція не має права працювати з рукописом.
Важливо пам’ятати, що існує і інший тип угоди між авторами та видавцями – коли авторські права передаються від авторів до видавця. В такому разі автори втрачають права власності на свій твір та не можуть його використовувати в будь-який спосіб.