Розробка методу розрахунку ймовірності аварії причалу при вертикальному стохастичному навантаженні

Автор(и)

  • Denys Bezushko Одеський національний морський університет вул. Мечникова, 34, м. Одеса, Україна, 65029, Україна https://orcid.org/0000-0003-2215-1136
  • Konstantin Egupov Інститут фундаментальних та прикладних досліджень ОНМУ Одеський національний морський університет вул. Мечникова, 34, м. Одеса, Україна, 65029, Україна https://orcid.org/0000-0002-8342-820X
  • Mykhaylo Postan Одеський національний морський університет вул. Мечникова, 34, м. Одеса, Україна, 65029, Україна https://orcid.org/0000-0003-4891-3063

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2019.155121

Ключові слова:

портовий термінал, судна з вантажем, граничне навантаження, лицьова стінка причалу, ризик аварії причалу, страхування ризику

Анотація

Розроблено метод визначення ймовірності досягнення граничного значення навантажень від вантажу, що зберігається на складах портового терміналу, на вертикальну стінку причалу в умовах невизначеності моментів прибуття суден та їх навантаження. Передбачається, що процес прибуття суден із вантажем описується моделлю складного пуассонівського процесу, а зі складу вантаж вивозиться за допомогою наземного виду транспорту рівномірно із постійною інтенсивністю. За допомогою методів математичної теорії ризику побудовано ймовірнісну модель роботи системи «склад-причал» як складової портового терміналу. Сформульовано критерій безпечної роботи причалу при дії на його конструктивні елементи випадкового навантаження від вантажу, що зберігається на складі у тилу причалу, з метою визначення ймовірності неперевищення гранично припустимого значення тиску на лицьову стінку причалу (згідно закону Кулона), тобто аварії причалу. Для знаходження ймовірності аварії причалу у сталому режимі його роботи виведено інтегральне рівняння типу згортки. Рішення цього інтегрального рівняння дозволило знайти аналітичний вираз для ймовірності безвідмовної роботи причалу для різних функцій розподілу навантаження суден, що дало змогу кількісно оцінити ризик настання аварії причалу. За допомогою знайденої ймовірності аварії причалу сформульовано та вирішено дві практичні задачі. По-перше, визначено значення інтенсивності вивезення вантажу зі складу, яке забезпечує із достатньо малою ймовірністю відсутність аварії. По-друге, сформульовано критерій економічної доцільності страхування збитків внаслідок аварії причалу (його раптової відмови) внаслідок перевищення навантажень від вантажу припустимого значення у даний проміжок часу.

Запропонований у статті методичний підхід до визначення надійності причальної споруди на портовому терміналі, на відміну від існуючих методів розрахунку причальних споруд, дозволяє більш обґрунтовано оцінювати величину реальних експлуатаційних навантажень (вертикальних та горизонтальних), що діють на основні конструктивні елементи причалу

Біографії авторів

Denys Bezushko, Одеський національний морський університет вул. Мечникова, 34, м. Одеса, Україна, 65029

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра інженерних конструкцій та водних досліджень

Konstantin Egupov, Інститут фундаментальних та прикладних досліджень ОНМУ Одеський національний морський університет вул. Мечникова, 34, м. Одеса, Україна, 65029

Доктор технічних наук, професор, директор інституту

Mykhaylo Postan, Одеський національний морський університет вул. Мечникова, 34, м. Одеса, Україна, 65029

Доктор економічних наук, професор, завідувач кафедри

Кафедра менеджменту, маркетингу і логістики

Посилання

  1. Kostyukov, V. D. (1979). Veroyatnostnye metody rascheta zapasov prochnosti i dolgovechnosti portovyh gidrotekhnicheskih sooruzheniy. Moscow: Transport, 154.
  2. Bolotin, V. V. (1984). Prognozirovanie resursa mashin i konstrukciy. Moscow: Mashinostroenie, 312.
  3. Thoresen, C. A. (2014). Port Designer’s Handbook. Thomas Telford Ltd. doi: https://doi.org/10.1680/pdh.60043
  4. Li, Q., Ye, X. (2018). Surface deterioration analysis for probabilistic durability design of RC structures in marine environment. Structural Safety, 75, 13–23. doi: https://doi.org/10.1016/j.strusafe.2018.05.007
  5. Abu Taiyab, M., Alam, M. J., Abedin, M. Z. (2014). Dynamic Soil-Structure Interaction of a Gravity Quay Wall and the Effect of Densification in Liquefiable Sites. International Journal of Geomechanics, 14 (1), 20–33. doi: https://doi.org/10.1061/(asce)gm.1943-5622.0000278
  6. Chun, J., Song, J., Paulino, G. H. (2019). System-reliability-based design and topology optimization of structures under constraints on first-passage probability. Structural Safety, 76, 81–94. doi: https://doi.org/10.1016/j.strusafe.2018.06.006
  7. Yáñez-Godoy, H., Schoefs, F. (2014). Probabilistic computational mechanics of structures with a ground anchor device: from identification by SHM to reliability assessment of quays. Journal of Civil Structural Health Monitoring, 5 (3), 307–320. doi: https://doi.org/10.1007/s13349-014-0098-z
  8. Xie, M., Ng, K. M., Habibullah, M. S., Kolowricki, K., Soszynska-Budny, J. (2012). A Study of Safety and Reliability of Maritime Transportation Systems. Life Cycle Reliability and Safety Engineering, 1 (1), 35–43.
  9. Mourillon, N. K. N., de Gijt, J., Bakker, K. J., Brassinga, H., Broos, E. (2017). Stability Analysis Quay Wall at The Amazonehaven, Port of Rotterdam. MATEC Web of Conferences, 138, 06001. doi: https://doi.org/10.1051/matecconf/201713806001
  10. Poyzner, M. B., Postan, M. Ya. (1999). Ekspluatacionnaya nadezhnost' prichal'nyh sooruzheniy. Veroyatnostnye metody issledovaniya. Odessa: Astroprint, 148.
  11. Postan, M. Ya. (2006). Ekonomiko-matematicheskie modeli smeshannyh perevozok. Odessa: Astroprint, 376.
  12. Postan, M., Postan, M. (2013). Method of Assessment of Insurance Expediency of Quay Structures' Damage Risks in Sea Ports. Marine Navigation and Safety of Sea Transportation, 123–127. doi: https://doi.org/10.1201/b14960-21
  13. Korolev, V. Yu., Bening, V. E., Shorgin, S. Ya. (2007). Matematicheskie osnovy teorii riska. Moscow: Fizmatlit, 544.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-01-25

Як цитувати

Bezushko, D., Egupov, K., & Postan, M. (2019). Розробка методу розрахунку ймовірності аварії причалу при вертикальному стохастичному навантаженні. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 1(3 (97), 21–27. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2019.155121

Номер

Розділ

Процеси управління