Розрахункова модель паливної системи дизеля з електромеханічним засобом інтенсифікації паливоподачі

Автор(и)

  • Oleg Ivanov Полтавська державна аграрна академія вул. Сковороди, 1/3, м. Полтава, Україна, 36003, Україна https://orcid.org/0000-0002-1761-9913
  • Ruslan Kharak Полтавська державна аграрна академія вул. Сковороди, 1/3, м. Полтава, Україна, 36003, Україна https://orcid.org/0000-0002-6131-8501
  • Olena Kostenko Полтавська державна аграрна академія вул. Сковороди, 1/3, м. Полтава, Україна, 36003, Україна https://orcid.org/0000-0001-5997-342X
  • Volodymyr Arendarenko Полтавська державна аграрна академія вул. Сковороди, 1/3, м. Полтава, Україна, 36003, Україна https://orcid.org/0000-0003-0701-7983
  • Oleksii Nazarenko Товариство з обмеженою відповідальністю ТД «Агротайм» вул. Шаховий проїзд, 47, м. Дніпро, Україна, 49094, Україна https://orcid.org/0000-0002-0208-9788
  • Alexander Pushka Уманський національний університет садівництва вул. Інститутська, 1, м. Умань, Україна, 20300, Україна https://orcid.org/0000-0002-6481-8536
  • Victor Sarana Національний університет біоресурсів і природокористування України вул. Героїв Оброни, 15, м. Київ, Україна, 03041, Україна https://orcid.org/0000-0002-5102-2264

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2019.155399

Ключові слова:

розрахункова модель, інтенсифікація паливоподачі, паливний насос, електромеханічний засіб, хвилі тиску

Анотація

Окреслені ключові напрямки розвитку та вдосконалення паливної системи для двигунів внутрішнього згорання із запаленням від стиску паливоповітряної суміші. Доведена необхідність всебічного впровадження електромеханічних принципів керування процесом паливоподачі у відповідності до варіативних умов експлуатації дизелів. Висвітлена актуальність подальшого вдосконалення та модернізації гідромеханічних паливних систем на фоні постійно зростаючого інтересу до електрокерованих аналогів. Наведено перелік не використаних потенційних можливостей гідромеханічної паливної апаратури для покращення умов протікання процесу подачі палива. Запропоновано електромеханічний засіб для інтенсифікації паливоподачі, що вмонтовується до паливонагнітального трубопроводу та видозмінює фазо-амплітудну характеристику хвильового процесу розповсюдження одиночного імпульсу подачі між паливним насосом високого тиску та гідромеханічною форсункою. Висвітлено основні аспекти методики уточнення розрахункової моделі паливної системи безпосередньої дії розподільного типу з новим засобом інтенсифікації подачі палива. Запропоновано розглядати процес паливоподачі в декілька етапів з врахуванням особливостей функціонування окремо взятого гідравлічного вузла паливної системи, включаючи запропонований засіб інтенсифікації. Приведені системи диференціальних та аналітичних рівнянь, що дозволяють проводити математичне моделювання процесу розповсюдження та взаємовпливу хвиль тиску в паливонагнітальному тракті. Отримані системи дозволяють отримувати характеристики зміни гідравлічного тиску в різних паливних об’ємах, кінематики руху запірних елементів насосу високого тиску та форсунки, тощо.

У ході порівняльних досліджень, що були проведені на основі сформованої розрахункової моделі, процесу паливоподачі для штатної та вдосконаленої паливної системи турбодизеля були виявлено значне покращення якості впорскування за значною кількістю показників. За результатами розрахунків прослідковується наявність стрімкоподібного характеру зростання та спадання тиску впорскування на початковій та завершальній фазі процесу подачі палива до циліндрів дизеля. Відмічено, що швидкість зміни тиску може досягати 170 МПа/град, максимальний та середній тиск впорсквання зростає до 75 МПа та 30…40 МПа відповідно. Розрахункові досілдження проводились із залученням чисельного методу інтегрування – інтерполяційного методу Адамса, вибір якого обумовлено потребою отримання стіких рішень при вирішенні сформованих систем диференціальних рівнянь, що відносяться до категорії жорстких

Біографії авторів

Oleg Ivanov, Полтавська державна аграрна академія вул. Сковороди, 1/3, м. Полтава, Україна, 36003

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра технології та обладнання переробних і харчових виробництв

Ruslan Kharak, Полтавська державна аграрна академія вул. Сковороди, 1/3, м. Полтава, Україна, 36003

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра галузевого машинобудування

Olena Kostenko, Полтавська державна аграрна академія вул. Сковороди, 1/3, м. Полтава, Україна, 36003

Доктор технічних наук, професор

Кафедра технології та обладнання переробних і харчових виробництв

Volodymyr Arendarenko, Полтавська державна аграрна академія вул. Сковороди, 1/3, м. Полтава, Україна, 36003

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра технології та обладнання переробних і харчових виробництв

Oleksii Nazarenko, Товариство з обмеженою відповідальністю ТД «Агротайм» вул. Шаховий проїзд, 47, м. Дніпро, Україна, 49094

Кандидат технічних наук

Alexander Pushka, Уманський національний університет садівництва вул. Інститутська, 1, м. Умань, Україна, 20300

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра агроінженерії

Victor Sarana, Національний університет біоресурсів і природокористування України вул. Героїв Оброни, 15, м. Київ, Україна, 03041

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра процесів і обладнання переробки продукції АПК

Посилання

  1. Grigor'ev, A. L. (2003). Optimal'noe profilirovanie kulachkov toplivnyh nasosov manevrovyh teplovozov. Vestnik Nacional'nogo tekhnicheskogo universiteta «KhPI», 9, 64–71.
  2. Bor, M., Borowczyk, T., Karpiuk, W., Smolec, R. (2018). Modeling of selected design characteristics of cam and hypocycloidal drives of high-pressure fuel pumps. Advances in Science and Technology Research Journal, 12 (2), 128–136. doi: https://doi.org/10.12913/22998624/87064
  3. Slavutskij, V. M., Salykin, E. A., Lipilin, V. I., Skorobogatov, A. A. (2014). Processes in fuel system of diesel engine at speeding up of the high pressure fuel pump. Handbook. An Engineering journal with appendix, 10, 50–53. doi: https://doi.org/10.14489/hb.2014.010.pp.050-053
  4. Luo, F., Wang, C., Xue, F., Ye, B., Wu, X. (2016). A Study on the Influence of Fuel Pipe on Fuel Injection Characteristics of Each Nozzle Hole in Diesel Injector. MATEC Web of Conferences, 40, 02016. doi: https://doi.org/10.1051/matecconf/20164002016
  5. Njere, D., Emekwuru, N. (2017). Fuel spray vapour distribution correlations for a high pressure diesel fuel spray cases for different injector nozzle geometries. Proceedings ILASS–Europe 2017. 28th Conference on Liquid Atomization and Spray Systems. doi: https://doi.org/10.4995/ilass2017.2017.4951
  6. Abramchuk, A. F. (2005). Povyshenie ekologo-ekonomicheskih pokazateley avtomobil'nogo dizelya putem modifikacii processa vpryskivaniya topliva. Avtomobil'niy transport, 16, 303–305.
  7. Vrublevs'kiy, A. N., Denisov, A. V., Grigor'ev, A. L., Gricyuk, A. V., Shcherbakov, G. A. (2006). Ocenka vozmozhnosti stupenchatogo vpryskivaniya topliva v cilindr dizelya 4DTNA s pomoshch'yu dvuhpruzhinnoy forsunki. Dvigateli vnutrennego sgoraniya, 2, 97–101.
  8. Gricyuk, A. V. (2009). Novye vozmozhnosti razdelennoy toplivnoy sistemy neposredstvennogo deystviya dlya uluchsheniya pokazateley malolitrazhnogo dizeli. Dvigateli vnutrennego sgoraniya, 2, 32–35.
  9. Shatrov, M., Golubkov, L., Dunin, A., Yakovenko, A., Dushkin, P. (2015). Influence of high injection pressure on fuel injection perfomances and diesel engine worcking process. Thermal Science, 19 (6), 2245–2253. doi: https://doi.org/10.2298/tsci151109192s
  10. Herfatmanesh, M. R., Peng, Z., Ihracska, A., Lin, Y., Lu, L., Zhang, C. (2016). Characteristics of pressure wave in common rail fuel injection system of high-speed direct injection diesel engines. Advances in Mechanical Engineering, 8 (5), 168781401664824. doi: https://doi.org/10.1177/1687814016648246
  11. Tunka, L., Polcar, A. (2016). The Influence of Common-rail Adjustment on the Parameters of a Diesel Tractor Engine. Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis, 64 (3), 911–918. doi: https://doi.org/10.11118/actaun201664030911
  12. Sorger, H., Zieher, F., Sauerwein, U., Schöffmann, W. (2008). Hochbelastete Zylinderköpfe für Otto- und Dieselmotoren. MTZ – Motortechnische Zeitschrift, 69 (2), 104–113. doi: https://doi.org/10.1007/bf03227278
  13. Vrublevskiy, A. N., Denisov, A. V., Grigor'ev, A. L., Gricyuk, A. V., Shcherbakov, G. A. (2006). Povyshenie davleniya vpryskivaniya v toplivnoy sisteme vysokooborotnogo avtomobil'nogo dizelya pri pomoshchi MID. Vestnik Kharkivskoho nacional'nogo avtomobil'no-dorozhnogo universiteta, 32, 50–54.
  14. Hrihoriev, O. L., Rozenblit, H. B., Vrublevskyi, O. M., Kuryts, O. A. (1995). Pat. No. 22446 UA. Prystriy dlia uporskuvannia palyva v dyzel i v hazodyzel. No. u200903104; declareted: 14.11.1995; published: 15.08.2001, Bul. No. 7.
  15. Korobel'shchikov, N. I., Kadmin, B. N. (1971). Vliyanie kompensatora gidravlicheskogo udara na proces vpryska topliva v bystrohodnyh dizelyah. Dvigateli vnutrennego sgornaiya, 2, 118–125.
  16. Pat. No. 2203803 GB (1987). Fuel injection. No. 8709038; declareted: 15.04.1987; published: 15.04.1988.
  17. Pat. No. EP19870904483 (1986). Ratio valve to control unloading of modulating relief valve. No. US19860914974; declareted: 03.10.1986; published: 26.10.1988.
  18. Pat. No. CH669015 (1986). Apparatus for selectively injecting diesel oil and igniting fuel into the combustion chamber of a reciprocating internal-combustion engine using as main fuel diesel oil or gas. No. CH19860000562; declareted: 12.02.1986; published: 15.02.1989.
  19. Ivanov, O. M. (2009). Pat. No. 44504 UA. Hidravlichnyi korektor systemy palyvopodachi dyzelia. No. u200903104; declareted: 02.04.2009; published: 12.10.2009, Bul. No. 19.
  20. Ivanov, O. M. (2016). Pat. No. 113738 UA. Sposib korektuvannia kuta vyperedzhennia vporskuvannia palyva v tsylindry dyzelia. No. u201608645; declareted: 08.08.2016; published: 10.02.2017, Bul. No. 3.
  21. Astahov, I. V. (1971). Podacha i raspylivanie topliva v dizelyah. Moscow, 359.
  22. Voronov, N. A. (1985). Primenenie raschetnyh metodov k analizu dinamiki elektromagnitnogo privoda v forsunkah elektroupravlyaemyh sistem toplivopodachi. Dvigatelestroenie, 5, 25–27.
  23. Fomin, Yu. Ya. (1982). Metodika rascheta toplivopodachi v nasose s nagnetatel'nym klapanom dvoynogo deystviya. Dvigatelestroenie, 9, 39–41.
  24. Fomin, Yu. Ya. (1973). Gidrodinamicheskiy raschet toplivnyh sistem dizeley s ispol'zovaniem ECVM. Moscow, 144.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-01-29

Як цитувати

Ivanov, O., Kharak, R., Kostenko, O., Arendarenko, V., Nazarenko, O., Pushka, A., & Sarana, V. (2019). Розрахункова модель паливної системи дизеля з електромеханічним засобом інтенсифікації паливоподачі. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 1(1), 50–59. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2019.155399

Номер

Розділ

Виробничо-технологічні системи