Розрахункова модель паливної системи дизеля з електромеханічним засобом інтенсифікації паливоподачі
DOI:
https://doi.org/10.15587/1729-4061.2019.155399Ключові слова:
розрахункова модель, інтенсифікація паливоподачі, паливний насос, електромеханічний засіб, хвилі тискуАнотація
Окреслені ключові напрямки розвитку та вдосконалення паливної системи для двигунів внутрішнього згорання із запаленням від стиску паливоповітряної суміші. Доведена необхідність всебічного впровадження електромеханічних принципів керування процесом паливоподачі у відповідності до варіативних умов експлуатації дизелів. Висвітлена актуальність подальшого вдосконалення та модернізації гідромеханічних паливних систем на фоні постійно зростаючого інтересу до електрокерованих аналогів. Наведено перелік не використаних потенційних можливостей гідромеханічної паливної апаратури для покращення умов протікання процесу подачі палива. Запропоновано електромеханічний засіб для інтенсифікації паливоподачі, що вмонтовується до паливонагнітального трубопроводу та видозмінює фазо-амплітудну характеристику хвильового процесу розповсюдження одиночного імпульсу подачі між паливним насосом високого тиску та гідромеханічною форсункою. Висвітлено основні аспекти методики уточнення розрахункової моделі паливної системи безпосередньої дії розподільного типу з новим засобом інтенсифікації подачі палива. Запропоновано розглядати процес паливоподачі в декілька етапів з врахуванням особливостей функціонування окремо взятого гідравлічного вузла паливної системи, включаючи запропонований засіб інтенсифікації. Приведені системи диференціальних та аналітичних рівнянь, що дозволяють проводити математичне моделювання процесу розповсюдження та взаємовпливу хвиль тиску в паливонагнітальному тракті. Отримані системи дозволяють отримувати характеристики зміни гідравлічного тиску в різних паливних об’ємах, кінематики руху запірних елементів насосу високого тиску та форсунки, тощо.
У ході порівняльних досліджень, що були проведені на основі сформованої розрахункової моделі, процесу паливоподачі для штатної та вдосконаленої паливної системи турбодизеля були виявлено значне покращення якості впорскування за значною кількістю показників. За результатами розрахунків прослідковується наявність стрімкоподібного характеру зростання та спадання тиску впорскування на початковій та завершальній фазі процесу подачі палива до циліндрів дизеля. Відмічено, що швидкість зміни тиску може досягати 170 МПа/град, максимальний та середній тиск впорсквання зростає до 75 МПа та 30…40 МПа відповідно. Розрахункові досілдження проводились із залученням чисельного методу інтегрування – інтерполяційного методу Адамса, вибір якого обумовлено потребою отримання стіких рішень при вирішенні сформованих систем диференціальних рівнянь, що відносяться до категорії жорстких
Посилання
- Grigor'ev, A. L. (2003). Optimal'noe profilirovanie kulachkov toplivnyh nasosov manevrovyh teplovozov. Vestnik Nacional'nogo tekhnicheskogo universiteta «KhPI», 9, 64–71.
- Bor, M., Borowczyk, T., Karpiuk, W., Smolec, R. (2018). Modeling of selected design characteristics of cam and hypocycloidal drives of high-pressure fuel pumps. Advances in Science and Technology Research Journal, 12 (2), 128–136. doi: https://doi.org/10.12913/22998624/87064
- Slavutskij, V. M., Salykin, E. A., Lipilin, V. I., Skorobogatov, A. A. (2014). Processes in fuel system of diesel engine at speeding up of the high pressure fuel pump. Handbook. An Engineering journal with appendix, 10, 50–53. doi: https://doi.org/10.14489/hb.2014.010.pp.050-053
- Luo, F., Wang, C., Xue, F., Ye, B., Wu, X. (2016). A Study on the Influence of Fuel Pipe on Fuel Injection Characteristics of Each Nozzle Hole in Diesel Injector. MATEC Web of Conferences, 40, 02016. doi: https://doi.org/10.1051/matecconf/20164002016
- Njere, D., Emekwuru, N. (2017). Fuel spray vapour distribution correlations for a high pressure diesel fuel spray cases for different injector nozzle geometries. Proceedings ILASS–Europe 2017. 28th Conference on Liquid Atomization and Spray Systems. doi: https://doi.org/10.4995/ilass2017.2017.4951
- Abramchuk, A. F. (2005). Povyshenie ekologo-ekonomicheskih pokazateley avtomobil'nogo dizelya putem modifikacii processa vpryskivaniya topliva. Avtomobil'niy transport, 16, 303–305.
- Vrublevs'kiy, A. N., Denisov, A. V., Grigor'ev, A. L., Gricyuk, A. V., Shcherbakov, G. A. (2006). Ocenka vozmozhnosti stupenchatogo vpryskivaniya topliva v cilindr dizelya 4DTNA s pomoshch'yu dvuhpruzhinnoy forsunki. Dvigateli vnutrennego sgoraniya, 2, 97–101.
- Gricyuk, A. V. (2009). Novye vozmozhnosti razdelennoy toplivnoy sistemy neposredstvennogo deystviya dlya uluchsheniya pokazateley malolitrazhnogo dizeli. Dvigateli vnutrennego sgoraniya, 2, 32–35.
- Shatrov, M., Golubkov, L., Dunin, A., Yakovenko, A., Dushkin, P. (2015). Influence of high injection pressure on fuel injection perfomances and diesel engine worcking process. Thermal Science, 19 (6), 2245–2253. doi: https://doi.org/10.2298/tsci151109192s
- Herfatmanesh, M. R., Peng, Z., Ihracska, A., Lin, Y., Lu, L., Zhang, C. (2016). Characteristics of pressure wave in common rail fuel injection system of high-speed direct injection diesel engines. Advances in Mechanical Engineering, 8 (5), 168781401664824. doi: https://doi.org/10.1177/1687814016648246
- Tunka, L., Polcar, A. (2016). The Influence of Common-rail Adjustment on the Parameters of a Diesel Tractor Engine. Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis, 64 (3), 911–918. doi: https://doi.org/10.11118/actaun201664030911
- Sorger, H., Zieher, F., Sauerwein, U., Schöffmann, W. (2008). Hochbelastete Zylinderköpfe für Otto- und Dieselmotoren. MTZ – Motortechnische Zeitschrift, 69 (2), 104–113. doi: https://doi.org/10.1007/bf03227278
- Vrublevskiy, A. N., Denisov, A. V., Grigor'ev, A. L., Gricyuk, A. V., Shcherbakov, G. A. (2006). Povyshenie davleniya vpryskivaniya v toplivnoy sisteme vysokooborotnogo avtomobil'nogo dizelya pri pomoshchi MID. Vestnik Kharkivskoho nacional'nogo avtomobil'no-dorozhnogo universiteta, 32, 50–54.
- Hrihoriev, O. L., Rozenblit, H. B., Vrublevskyi, O. M., Kuryts, O. A. (1995). Pat. No. 22446 UA. Prystriy dlia uporskuvannia palyva v dyzel i v hazodyzel. No. u200903104; declareted: 14.11.1995; published: 15.08.2001, Bul. No. 7.
- Korobel'shchikov, N. I., Kadmin, B. N. (1971). Vliyanie kompensatora gidravlicheskogo udara na proces vpryska topliva v bystrohodnyh dizelyah. Dvigateli vnutrennego sgornaiya, 2, 118–125.
- Pat. No. 2203803 GB (1987). Fuel injection. No. 8709038; declareted: 15.04.1987; published: 15.04.1988.
- Pat. No. EP19870904483 (1986). Ratio valve to control unloading of modulating relief valve. No. US19860914974; declareted: 03.10.1986; published: 26.10.1988.
- Pat. No. CH669015 (1986). Apparatus for selectively injecting diesel oil and igniting fuel into the combustion chamber of a reciprocating internal-combustion engine using as main fuel diesel oil or gas. No. CH19860000562; declareted: 12.02.1986; published: 15.02.1989.
- Ivanov, O. M. (2009). Pat. No. 44504 UA. Hidravlichnyi korektor systemy palyvopodachi dyzelia. No. u200903104; declareted: 02.04.2009; published: 12.10.2009, Bul. No. 19.
- Ivanov, O. M. (2016). Pat. No. 113738 UA. Sposib korektuvannia kuta vyperedzhennia vporskuvannia palyva v tsylindry dyzelia. No. u201608645; declareted: 08.08.2016; published: 10.02.2017, Bul. No. 3.
- Astahov, I. V. (1971). Podacha i raspylivanie topliva v dizelyah. Moscow, 359.
- Voronov, N. A. (1985). Primenenie raschetnyh metodov k analizu dinamiki elektromagnitnogo privoda v forsunkah elektroupravlyaemyh sistem toplivopodachi. Dvigatelestroenie, 5, 25–27.
- Fomin, Yu. Ya. (1982). Metodika rascheta toplivopodachi v nasose s nagnetatel'nym klapanom dvoynogo deystviya. Dvigatelestroenie, 9, 39–41.
- Fomin, Yu. Ya. (1973). Gidrodinamicheskiy raschet toplivnyh sistem dizeley s ispol'zovaniem ECVM. Moscow, 144.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Oleg Ivanov, Ruslan Kharak, Olena Kostenko, Volodymyr Arendarenko, Oleksii Nazarenko, Alexander Pushka, Victor Sarana
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.
Ліцензійний договір – це документ, в якому автор гарантує, що володіє усіма авторськими правами на твір (рукопис, статтю, тощо).
Автори, підписуючи Ліцензійний договір з ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР», мають усі права на подальше використання свого твору за умови посилання на наше видання, в якому твір опублікований. Відповідно до умов Ліцензійного договору, Видавець ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР» не забирає ваші авторські права та отримує від авторів дозвіл на використання та розповсюдження публікації через світові наукові ресурси (власні електронні ресурси, наукометричні бази даних, репозитарії, бібліотеки тощо).
За відсутності підписаного Ліцензійного договору або за відсутністю вказаних в цьому договорі ідентифікаторів, що дають змогу ідентифікувати особу автора, редакція не має права працювати з рукописом.
Важливо пам’ятати, що існує і інший тип угоди між авторами та видавцями – коли авторські права передаються від авторів до видавця. В такому разі автори втрачають права власності на свій твір та не можуть його використовувати в будь-який спосіб.