Мінімізація втрат потужності тягово-транспортних засобів при русі по опорній поверхні, яка деформується
DOI:
https://doi.org/10.15587/1729-4061.2019.156721Ключові слова:
тягово-транспортний засіб, ходова система, втрати потужності, сніговий покривАнотація
Дослідження присвячено розробленню методу мінімізації втрат потужності тягово-транспортних засобів при русі по опорній поверхні з утворенням колії. Метою даного дослідження є підвищення тягового коефіцієнту корисної дії позашляхових тягово-транспортних засобів шляхом визначення та мінімізації втрат потужності на утворення колії на опорній поверхні під впливом ходових частин засобу. Підвищення коефіцієнту корисної дії тягово-транспортних засобів, котрий складає 55÷65 %, є пріоритетним напрямом розвитку механізації сільського господарства. Частина втрат, які залежать від конструкції засобу, в процесі експлуатації майже не контролюється. Але на суттєві втрати в ходових системах, які доходять до 20 %, можна впливати. Суть впливу полягає в узгоджені налаштування ходових систем тягово-транспортних засобів із станом опорної поверхні. Зокрема, в процесі даного дослідження був проведений аналіз величин потужностей, що витрачаються на переміщення елементів системи «остов машини – підвіска – ходова система – опорна поверхня, яка деформується» на підставі визначення силових та кінематичних факторів.
На підставі прямих вимірювань визначаються втрати потужності ходовими системами на утворення колії на опорній поверхні та переміщення елементів ходової системи. Запропоновано визначати потужність, яка витрачається на утворення колії здійснювати шляхом множення частки сили ваги, яка припадає на відповідний рушій на швидкість руйнування опорної поверхні. На підставі отриманих результатів та аналізу експериментальних даних зроблено такий висновок. Запропонована методика визначення втрат потужності на утворення колії тягово-транспортними засобами на опорній поверхні дозволяє обґрунтовувати вибір параметрів ходових систем з метою підвищення тягового коефіцієнту корисної діїПосилання
- Motrycz, G., Stryjek, P., Jackowski, J., Wieczorek, M., Ejsmont, J., Ronowski, G., Sobieszczyk, S. (2015). Research on operational characteristics of tyres with run flat insert. Journal of KONES. Powertrain and Transport, 19 (3), 319–326. doi: https://doi.org/10.5604/12314005.1138141
- Borkowski, W., Motrycz, G. (2015). Analysis of IED charge explosion on carrier road safety. Journal of KONES. Powertrain and Transport, 19 (4), 75–82. doi: https://doi.org/10.5604/12314005.1138310
- Panowicz, R., Barnat, W., Niezgoda, T. (2011). Numerical survey of the effect of a pressure pulse on selected types of vehicles and their crews. Mechanik, 5-6, 532–534.
- Gorshkov, Yu. G., Starunova, I. N., Kalugin, A. A., Gal'yanov, I. V. (2016). The study of hysteris loss caused by pneumatic wheel mover interaction with the bearing surface. Izvestiya Orenburgskogo gosudarstvennogo agrarnogo universiteta, 3 (59), 74–77.
- Podzorov, A., Prytkov, V., Cherkashina, E. (2011). The vehicle ride comfort increase at the expense of semiactive suspension system. Journal of KONES. Powertrain and Transport, 18 (1), 463–470.
- Lozia, Z., Zdanowicz, P. (2016). Optimization of damping in the passive automotive suspension system with using two quarter-car models. IOP Conference Series: Materials Science and Engineering, 148, 012014. doi: https://doi.org/10.1088/1757-899x/148/1/012014
- Smith, M. C., Swift, S. J. (2016). Design of passive vehicle suspensions for maximal least damping ratio. Vehicle System Dynamics, 54 (5), 568–584. doi: https://doi.org/10.1080/00423114.2016.1145242
- Bekker, M. G. (1969). Introduction to Terrain-Vehicle Systems. The University of Michigan Press, 846.
- Malenkov, M. I., Volov, V. A., Guseva, N. K., Lazarev, E. A. (2015). Increasing the mobility of Mars rovers by improving the locomotion systems and their control algorithms. Russian Engineering Research, 35 (11), 824–831. doi: https://doi.org/10.3103/s1068798x1511012x
- Gorelov, V., Maslennikov, L., Tropin, S. (2012). Forecasting of curvilinear motion’s characteristics of multi-axis vehicle at different laws of all wheel steering. Science and Education of the Bauman MSTU, 5, 75–96. doi: https://doi.org/10.7463/0512.0403845
- Tretyak, V. M., Boldovskiy, V. N., Potapov, N. N. (2007). Metod opredeleniya vozdeystviya hodovyh sistem tyagovo-transportnyh sredstv na pochvu. Vestnik nacional'nogo tekhnicheskogo universiteta “KhPI”, 12, 58–62.
- Gorelov, V. A., Padalkin, B. V., Chudakov, O. I. (2016). The Development of Power Distribution Law in Transmission of Active Road Based on the Analysis of the Power Factors in the Coupling Device. Science and Education of the Bauman MSTU, 12, 1–17. doi https://doi.org/10.7463/1216.0852826
- Troianovska, I. P., Pozhydaiev, S. P. (2013). Modeliuvannia kryvoliniynoho rukhu kolisnykh i husenychnykh traktornykh ahrehativ. Kyiv: AhrarMediaHrup, 303.
- Mozhaev, O., Kuchuk, H., Kuchuk, N., Mozhaev, M., Lohvynenko, M. (2017). Multiservice network security metric. 2017 2nd International Conference on Advanced Information and Communication Technologies (AICT). doi: https://doi.org/10.1109/aiact.2017.8020083
- Verros, G., Natsiavas, S., Papadimitriou, C. (2005). Design Optimization of Quarter-car Models with Passive and Semi-active Suspensions under Random Road Excitation. Modal Analysis, 11 (5), 581–606. doi: https://doi.org/10.1177/1077546305052315
- Tretiak, V. M. (2002). Zchleneni tiahlovo-transportni zasoby. Traktornaya energetika v rastenievodstve, 5, 48–52.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Oleksandr Mozhaiv, Heorhii Kuchuk, Dmytro Shvets, Viktor Tretiak, Mykhailo Tretiak, Vasyl Ostropilets, Viacheslav Markov, Mykhailo Mozhaiev, Tetiana Kolisnyk, Artem Nechayusov
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.
Ліцензійний договір – це документ, в якому автор гарантує, що володіє усіма авторськими правами на твір (рукопис, статтю, тощо).
Автори, підписуючи Ліцензійний договір з ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР», мають усі права на подальше використання свого твору за умови посилання на наше видання, в якому твір опублікований. Відповідно до умов Ліцензійного договору, Видавець ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР» не забирає ваші авторські права та отримує від авторів дозвіл на використання та розповсюдження публікації через світові наукові ресурси (власні електронні ресурси, наукометричні бази даних, репозитарії, бібліотеки тощо).
За відсутності підписаного Ліцензійного договору або за відсутністю вказаних в цьому договорі ідентифікаторів, що дають змогу ідентифікувати особу автора, редакція не має права працювати з рукописом.
Важливо пам’ятати, що існує і інший тип угоди між авторами та видавцями – коли авторські права передаються від авторів до видавця. В такому разі автори втрачають права власності на свій твір та не можуть його використовувати в будь-який спосіб.