Аналітичний метод складання та використання баластної карти тягового агрегату ПЕ2У

Автор(и)

  • Dmytro Bannikov Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна вул. Лазаряна, 2, м. Дніпро, Україна, 49010, Україна https://orcid.org/0000-0002-9019-9679
  • Anatoliy Radkevich Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна вул. Лазаряна, 2, м. Дніпро, Україна, 49010, Україна https://orcid.org/0000-0001-6325-8517

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2019.160423

Ключові слова:

локомотив, електровоз, тяговий агрегат ПЕ2У, балансування машини, баластна карта

Анотація

В практиці експлуатації електровозів керування тягових агрегатів серії ПЕ2У досить часто, особливо в останні десятиріччя, виникає необхідність в різних видах ремонту і відновлення вже досить зношеного парку цих машин. При цьому змінюється важливіший показник в роботі машини – розподіл мас, і відбувається розбалансування машини, яке може досягати 30 %. Подальша експлуатація такого електровозу призводить до зниження його тяги на 40–100 кН, скорочення строку служби ходової частини в середньому на 8–10 років, а також необхідності зниження швидкості машини під час експлуатації на 10–15 км/год.

Завдяки відсутності належної нормативної бази та рекомендацій фахової літератури подібні балансувальні роботи виконуються фактично ітераційним шляхом з довільним розміщенням елементів баласту, що нерідко затягує строки робіт і призводить до їх неякісного виконання.

Одним з можливих шляхів розв’язання подібної проблеми є розробка і впровадження спеціального теоретичного методу, який дозволяє аналітично обґрунтувати запропоновані конструктивно-технологічні рішення щодо розташування баласту електровозу керування тягового агрегату ПЕ2У. При цьому баласт формується із окремих малорозмірних елементів, які укладаються рядами в наявні конструктивні полості несучої рами. В результаті складається так звана індивідуальна баластна карта для кожної машини.

Підхід, що пропонується, включає два етапи розрахунків і дозволяє не тільки отримувати практично прийняті схеми розташування баласту, але й також суттєво скоротити кількість зважувань машини, необхідних для цього. Підхід був апробований на низці машин електровозів керування тягових агрегатів серії ПЕ2У в 2010–2012 рр. і може бути офіційно використаний в спеціалізованій нормативній документації. Його практична погрішність не перевищую 3 % і обумовлена головним чином технологічними чинниками

Біографії авторів

Dmytro Bannikov, Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна вул. Лазаряна, 2, м. Дніпро, Україна, 49010

Доктор технічних наук, професор

Кафедра будівельного виробництва та геодезії

Anatoliy Radkevich, Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна вул. Лазаряна, 2, м. Дніпро, Україна, 49010

Доктор технічних наук, професор, проректор

Посилання

  1. Normy dlya rascheta i ocenki prochnosti nesushchih elementov, dinamicheskih kachestv i vozdeystviya na put' ekipazhnoy chasti lokomotivov zheleznyh dorog MPS RF kolei 1520 mm (1998). Moscow: VNIIZHT, 145.
  2. TU U 35.2-32495626-010-20. Agregaty tyagovye. Tekhnicheskie usloviya (2003). Dnepopetrovsk: DEVZ, 48.
  3. GOST R 55513-2013. Lokomotivy. Trebovaniya k prochnosti i dinamicheskim kachestvam (2014). Moscow: Standartinform, 45.
  4. Datsun, Y. M. (2017). Conformance rating for locomotive repair productions. Science and Transport Progress. Bulletin of Dnipropetrovsk National University of Railway Transport, 3 (69), 23–31. doi: https://doi.org/10.15802/stp2017/103937
  5. Liu, G. R., Quek, S. S. (2014). The Finite Element Method. Elsevier, 464. doi: https://doi.org/10.1016/c2012-0-00779-x
  6. Wang, B., Zhang, Y., Chen, R. J. (2013). Several Realizations of the Finite Element Software ANSYS Structural Analysis. Applied Mechanics and Materials, 442, 507–510. doi: https://doi.org/10.4028/www.scientific.net/amm.442.507
  7. Toreh, E. H., Shahmohammadi, M., Khamseh, N. (2013). Kinematic and Kinetic Study of Rescue Robot by SolidWorks Software. Research Journal of Applied Sciences, Engineering and Technology, 5 (21), 5070–5076. doi: https://doi.org/10.19026/rjaset.5.4399
  8. Khelifi, C., Ouali, M., Ferroudji, F., Adjilout, L. (2013). Modeling and Static Analysis of an Areogenerator Savonius Cracked by Using SolidWorks/CosmosWorks Software. Applied Mechanics and Materials, 446-447, 744–750. doi: https://doi.org/10.4028/www.scientific.net/amm.446-447.744
  9. Gao, H. F. (2015). The Development and Application of Parallel Computation for Structural Analysis Based on Nastran Software. Applied Mechanics and Materials, 778, 41–45. doi: https://doi.org/10.4028/www.scientific.net/amm.778.41
  10. Kathrotiya, M. (2018). Construction Stage Analysis of Flat Slab Structure with respect to Non Linear Time History Analysis using Software Aid. International Journal for Research in Applied Science and Engineering Technology, 6 (4), 4833–4839. doi: https://doi.org/10.22214/ijraset.2018.4791
  11. Vysoký, R. (2017). Current Capabilities of Modal Analysis of Aircraft Propeller in ANSYS Mechanical Environment. Advances in Military Technology, 12 (1), 33–47. doi: https://doi.org/10.3849/aimt.01160
  12. Li, W. M., Yan, Y. Y., Xing, Y. (2014). The Numerical Simulation of Punching and the Fatigue Analysis of Punch Based on ANSYS/LS-DYNA and ANSYS-Fatigue Tool. Advanced Materials Research, 904, 469–473. doi: https://doi.org/10.4028/www.scientific.net/amr.904.469
  13. Bannikov, D. О. (2018). Usage of construction-oriented software scad for analysis of work of machine-building structures. Science and Transport Progress. Bulletin of Dnipropetrovsk National University of Railway Transport, 1 (73), 98–111. doi: https://doi.org/10.15802/stp2018/123406
  14. Ohar, O. M., Rozsocha, O. V., Shapoval, G. V., Smachylo, Y. V. (2018). Transport accidents distribution at ukrainian railways according to categories depending on severity of consequences. Science and Transport Progress. Bulletin of Dnipropetrovsk National University of Railway Transport, 3 (75), 7–19. doi: https://doi.org/10.15802/stp2018/124466
  15. Vyrkov, S. A. (2015). Classification of railway accidents by the criterion of material damage. Proceedings of Petersburg Transport University, 1, 12–19.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-03-21

Як цитувати

Bannikov, D., & Radkevich, A. (2019). Аналітичний метод складання та використання баластної карти тягового агрегату ПЕ2У. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 2(1 (98), 6–14. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2019.160423

Номер

Розділ

Виробничо-технологічні системи