Визначення оптимальної дальності пробігу електромобіля з урахуванням його основних параметрів

Автор(и)

  • Николай Иванович Слипченко Харківський національний університет радіоелектроніки пр. Леніна, 14, м. Харків, Україна, 61166, Україна
  • Виктор Александрович Письменецкий Харківський національний університет радіоелектроніки пр. Леніна, 14, м. Харків, Україна, 61166, Україна
  • Михаил Юрьевич Гуртовой Харківський національний університет радіоелектроніки пр. Леніна, 14, м. Харків, Україна, 61166, Україна
  • Вера Олеговна Махлова Харківський національний університет радіоелектроніки пр. Леніна, 14, м. Харків, Україна, 61166, Україна

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2013.16340

Ключові слова:

дальність пробігу, електромобіль, глубина розряду, потужність, обчислювальний експеримент, параметр

Анотація

Приведені результати моделювання дальності пробігу  електромобіля (ЕМ) для різної маси корисного вантажу в стандартному циклі руху. Досліджено вплив ємності акумуляторної батареї (АКБ) на дальність пробігу при русі з постійною швидкістю. У статті представлений пошук оптимальних значень швидкості руху ЕМ і ємності АКБ за умовою максимуму дальності пробігу згідно методу градієнтного спуску.

Біографії авторів

Николай Иванович Слипченко, Харківський національний університет радіоелектроніки пр. Леніна, 14, м. Харків, Україна, 61166

Доктор фізико-математичних наук, професор

Кафедра мікроелектроніки, електронних приладів і пристроїв

Виктор Александрович Письменецкий, Харківський національний університет радіоелектроніки пр. Леніна, 14, м. Харків, Україна, 61166

Кандидат технічних наук, професор

Центр наукової творчостї молоді

Михаил Юрьевич Гуртовой, Харківський національний університет радіоелектроніки пр. Леніна, 14, м. Харків, Україна, 61166

Аспірант

Кафедра мікроелектроніки, електронних приладів і пристроїв

Вера Олеговна Махлова, Харківський національний університет радіоелектроніки пр. Леніна, 14, м. Харків, Україна, 61166

Студент

Кафедра основ радіотехніки

Посилання

  1. Слипченко, Н. И. Исследование режимов работы АКБ и суперконденсатора в системе энергообеспечения электромобиля [Текст] / Н. И. Слипченко, В. А. Письменецкий, М. Ю. Гуртовой // Восточно-Европейский журнал передовых технологий. – 2012. – №4. – С.31-35.
  2. Baker, B. Converted vehicle for battery electric drive: Aspects on the design of the software-driven vehicle control unit [Текст] : Proceedings of the 2nd EEVC, June 18-19, 2012 Dresden / Editors : B. Baker, L. Morawietz. – Expert verlag, 2012. – 201 p.
  3. Ефремов, И. С. Теория и расчет тягового привода электромобиля [Текст] / И. С. Ефремов, А. П. Пролыгин, Ю. М. Андреев, А. Б. Миндлин // М.: Высшая школа, 1984. – 344 с.
  4. Larminie, J. Electric Vehicle Techology Explained [Текст] / J. Larminie, J. Lowry // John Wiley & Sons Ltd, 2003. – 293 p.
  5. Guzzella, L. Vehicle propulsion systems. Introduction to modelling and optimization [Текст] / L. Guzzella, A. Sciarretta // Springer-Verlag, 2005. – 291 p.
  6. Dhameja S. Electric Vehicles Battery Systems [Текст] / S. Dhameja // Newnes, 2002. – 230 p.
  7. Effectiveness of Supercapacitors as Power-Assist in Pure EV Using a Sodium-Nickel Chloride Battery as Main Energy Storage [Электронный ресурс] / EVS24 International Battery, Hybrid and Fuel Cell Electric Vehicle Symposium. - Режим доступа : WWW/ URL: http:// www.elkraft.ntnu.no/eno/Papers2009/ EVS24_final_paper-giuseppe.pdf/ — 11.04.2013 г. — Загл. с экрана.
  8. Burke, A. Ultracapacitors: why, how and where is the technology [Текст] / A. Burke // Journal of power sources. – № 91. – 2000. – рр. 37 – 50.
  9. Аносов, В. Н. Анализ изменения разрядной емкости тяговой аккумуляторной батареи [Текст] / В. Н. Аносов, В.М. Кавешников // Транспорт: наука, техника, управление. – 2008. – № 6. – С. 33 – 36.
  10. Львович, Я. Е. Теоретические основы конструирования, технологии и надежности РЭА [Текст] / Я. Е. Львович, В. Н. Фролов – М.: Радио и связь, 1986. – 191 с.
  11. Бусыгин, Б. П. Электромобили (Методы расчета) [Текст] / Б. П. Бусыгин. – М. : МАДИ, 1979. – 71 с.
  12. Slipchenko, N. I., Pismenetsky, V. A., Gurtovyi, M. Yu. (2012). Research and conditions of JSCB supercapacitors electric power supply system. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 4, 31-35.
  13. Giessler, M. (2012). Converted vehicle for battery electric drive: Aspects on the design of the software-driven vehicle control unit. B. Baker, L. Morawietz (Eds.), proceedings of the 2nd EEVC, p85-97. Dresden: Expert verlag.
  14. Efremov, I. S., Prolyguin, A. P., Andreev, Yu.M., Mindlin, A.B. (1984). Theory an calculation of the electric motorcar draught drive. Traction power DC machines, p 68 - 83. Мoscow, CT: Vysshaya shkola.
  15. Larminie, J., Lowry, J. (2003). Electric Vehicle Techology Explained. Electric Vehicle Modelling (pp. 183 – 196). Chichester, CT: John Wiley & Sons Ltd.
  16. Guzzella, L., Sciarretta, A. (2005). Vehicle propulsion systems. Introduction to modelling and optimization. Models of Electric and Hybrid-Electric Propulsion Vehicle Systems, p68 – 101. Berlin, CT: Springer-Verlag.
  17. Dhameja, S. (2002). Electric Vehicles Battery Systems. Electric Vehicle Battery Capacity, p43 – 53. Boston, CT: Newnes.
  18. Effectiveness of Supercapacitors as Power-Assist in Pure EV Using a Sodium-Nickel Chloride Battery as Main Energy Storage. EVS24 International Battery, Hybrid and Fuel Cell Electric Vehicle Symposium. Available : http:// www.elkraft.ntnu.no/eno/Papers2009/EVS24_final_paper-giuseppe.pdf/
  19. Burke, A. (2000). Ultracapacitors: why, how and where is the technology. Journal of power sources, 91, 37-50.
  20. Anosov, V. N., Kaveshnikov, V. M., Orel, A. V. (2008). Analysis of changes in the discharge capacity of the accumulator battery. Transport: science, technique, control, 6, 33 – 36.
  21. Lvovich, Ya. Е., Frolov, V.N. (1986). Theoretical bases of designing, technology and reliability of radio-electronic equipment. Processing of the experimental data by regression analysis (pp. 79-84). Moscow, CT: Radio and svyaz.
  22. Busyguin, B. P. (1979). Electric motorcars (Calculation methods). Evaluation of electric vehicles and the analysis of their profiles, p52-67. Moscow, CT : МАDI.

##submission.downloads##

Опубліковано

2013-08-14

Як цитувати

Слипченко, Н. И., Письменецкий, В. А., Гуртовой, М. Ю., & Махлова, В. О. (2013). Визначення оптимальної дальності пробігу електромобіля з урахуванням його основних параметрів. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 4(4(64), 50–55. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2013.16340

Номер

Розділ

Математика та кібернетика - прикладні аспекти