Дослідження декомпозиції групи суден для попереднього прогнозування небезпечного зближення

Автор(и)

  • Yevgen Volkov Херсонська Державна морська академія пр. Ушакова, 20, м. Херсон, Україна, 73000, Україна https://orcid.org/0000-0002-6244-3400

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2019.165684

Ключові слова:

безпека судноводіння, попередження зіткнення суден, оцінка небезпеки зближення, стратегія розходження

Анотація

Проведеними дослідженнями виникаючих ситуацій небезпечного зближення кількох суден встановлена наявність розподілу суден, які являються суднами-цілями, відносно базового судна. Ці судна-цілі можуть бути небезпечні, безпечні, безпечні, які можуть бути небезпечними за певних умов. В свою чергу, небезпечні для розходження, з якими слід виконати маневр стандартного розходження, а також цілі для розходження, з якими потребується маневр екстреного розходження. Доведено, що зазначений розподіл суден можливо провести використовуючи відносність суден-цілей до різних підмножин які залежать від їх відносних параметрів руху до базового судна. Завдяки цьому стало можливим розглядати групу із кількох суден як множину цілей.

Експериментальними дослідженнями з використанням комп’ютерного моделювання підтверджено, що можлива декомпозиція ситуації зближення суден, що склалася, на підмножини, кожна з якої відрізняється від іншої параметрами відносного руху. Цими параметрами є відносні курс, пеленг, гранично-допустима дистанція найкоротшого зближення для звичайного та екстреного маневрування, термін часу до настання положення дистанції найкоротшого зближення. Співвідношення швидкостей базового судна та судна-цілі, співвідношення дистанцій найкоротшого зближення і гранично-допустимої дистанції також впливають на належність до певної підмножини.

Це дозволяє стверджувати, що існує чітка залежність вірогідності зіткнення суден від їх належності до різних підмножин, яка може бути розрахована для кожного судна-учасника маневру розходження. Показано, що при виконанні маневру розходження базовим судном змінюються параметри відносного руху, відповідно і належність оточуючих суден-цілей до різних підмножин.

Таким чином, є підстави стверджувати, що використовуючи зазначену класифікацію суден-цілей може бути розрахована попередньо прогнозована належність суден до різних підмножин. Вірогідність виникнення ситуації небезпечного зближення та/або зіткнення суден також може бути розрахована для кожної зміни курсу базового судна відносно кожного із оточуючих його суден-цілей

 

Біографія автора

Yevgen Volkov, Херсонська Державна морська академія пр. Ушакова, 20, м. Херсон, Україна, 73000

Кандидат технічних наук, старший викладач

Кафедра судноводіння та електронних навігаційних систем

Посилання

  1. Bulgakov, A. Yu., Alekseychuk, B. M. (2014). Manevr raskhozhdeniya trekh sudov s izmeneniem ih kursov. Problemy tekhniky: Naukovo-vyrobnychyi zhurnal, 1, 75–81.
  2. Burmaka, I., Kalynychenko, G., Kulakov, М. (2017). Warning of collisions of vessels by the methods of external control of process of divergence. Science and Education a New Dimension. Natural and Technical Sciences, 14 (132), 56–60.
  3. Burmaka, I. A., Kulakov, M. A., Kalinichenko, G. M. (2017). Opredelenie dopustimogo mnozhestva manevrov raskhozhdeniya sudov izmeneniem skorostey. Suchasni tekhnolohiyi proektuvannia, pobudovy, ekspluatatsiyi i remontu suden, morskykh tekhnichnykh zasobiv i inzhenernykh sporud: Materialy Vseukrainskoi nauk.-tekh. konf. Mykolaiv: MUK, 21–23.
  4. Pjatakov, E. N., Kapanskiy, S. V., Volkov, E. L. (2017). Coordination of three ships passing by safely. Sudovozhdenie, 27, 185–193.
  5. Benedict, K., Kirchhoff, M., Gluch, M., Fischer, S., Schaub, M., Baldauf, M., Klaes S. (2014). Simulation Augmented Manoeuvring Design and Monitoring: a New Method for Advanced Ship Handling. TransNav, the International Journal on Marine Navigation and Safety of Sea Transportation, 8 (1), 131–141. doi: https://doi.org/10.12716/1001.08.01.15
  6. Lacki, M. (2016). Intelligent Prediction of Ship Maneuvering. TransNav, the International Journal on Marine Navigation and Safety of Sea Transportation, 10 (3), 511–516. doi: https://doi.org/10.12716/1001.10.03.17
  7. Zhu, M., Hahn, A., Wen, Y., Bolles, A. (2017). Parameter Identification of Ship Maneuvering Models Using Recursive Least Square Method Based on Support Vector Machines. TransNav, the International Journal on Marine Navigation and Safety of Sea Transportation, 11 (1), 23–29. doi: https://doi.org/10.12716/1001.11.01.01
  8. Lazarowska, A. (2017). Multi-criteria ACO-based Algorithm for Ship’s Trajectory Planning. TransNav, the International Journal on Marine Navigation and Safety of Sea Transportation, 11 (1), 31–36. doi: https://doi.org/10.12716/1001.11.01.02
  9. Xu, X., Geng, X., Wen, Y. (2016). Modeling of Ship Collision Risk Index Based on Complex Plane and Its Realization. TransNav, the International Journal on Marine Navigation and Safety of Sea Transportation, 10 (2), 251–256. doi: https://doi.org/10.12716/1001.10.02.07
  10. Hornauer, S., Hahn, A., Blaich, M., Reuter, J. (2015). Trajectory Planning with Negotiation for Maritime Collision Avoidance. TransNav, the International Journal on Marine Navigation and Safety of Sea Transportation, 9 (3), 335–341. doi: https://doi.org/10.12716/1001.09.03.05
  11. Burmaka, I. A., Burmaka, I. A., Pyatakov, E. N. (2016). Upravlenie sudami v situatsii opasnogo sblizheniya. Saarbryukken: LAP LAMBERT Academic Publishing, 585.
  12. Tsymbal, N. N., Tyupikov, E. E., Tsymbal, N. N. (2007). Gibkie strategii raskhozhdeniya sudov. Odessa: KP OGT, 424.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-06-11

Як цитувати

Volkov, Y. (2019). Дослідження декомпозиції групи суден для попереднього прогнозування небезпечного зближення. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 3(3 (99), 6–12. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2019.165684

Номер

Розділ

Процеси управління