Дослідження декомпозиції групи суден для попереднього прогнозування небезпечного зближення
DOI:
https://doi.org/10.15587/1729-4061.2019.165684Ключові слова:
безпека судноводіння, попередження зіткнення суден, оцінка небезпеки зближення, стратегія розходженняАнотація
Проведеними дослідженнями виникаючих ситуацій небезпечного зближення кількох суден встановлена наявність розподілу суден, які являються суднами-цілями, відносно базового судна. Ці судна-цілі можуть бути небезпечні, безпечні, безпечні, які можуть бути небезпечними за певних умов. В свою чергу, небезпечні для розходження, з якими слід виконати маневр стандартного розходження, а також цілі для розходження, з якими потребується маневр екстреного розходження. Доведено, що зазначений розподіл суден можливо провести використовуючи відносність суден-цілей до різних підмножин які залежать від їх відносних параметрів руху до базового судна. Завдяки цьому стало можливим розглядати групу із кількох суден як множину цілей.
Експериментальними дослідженнями з використанням комп’ютерного моделювання підтверджено, що можлива декомпозиція ситуації зближення суден, що склалася, на підмножини, кожна з якої відрізняється від іншої параметрами відносного руху. Цими параметрами є відносні курс, пеленг, гранично-допустима дистанція найкоротшого зближення для звичайного та екстреного маневрування, термін часу до настання положення дистанції найкоротшого зближення. Співвідношення швидкостей базового судна та судна-цілі, співвідношення дистанцій найкоротшого зближення і гранично-допустимої дистанції також впливають на належність до певної підмножини.
Це дозволяє стверджувати, що існує чітка залежність вірогідності зіткнення суден від їх належності до різних підмножин, яка може бути розрахована для кожного судна-учасника маневру розходження. Показано, що при виконанні маневру розходження базовим судном змінюються параметри відносного руху, відповідно і належність оточуючих суден-цілей до різних підмножин.
Таким чином, є підстави стверджувати, що використовуючи зазначену класифікацію суден-цілей може бути розрахована попередньо прогнозована належність суден до різних підмножин. Вірогідність виникнення ситуації небезпечного зближення та/або зіткнення суден також може бути розрахована для кожної зміни курсу базового судна відносно кожного із оточуючих його суден-цілей
Посилання
- Bulgakov, A. Yu., Alekseychuk, B. M. (2014). Manevr raskhozhdeniya trekh sudov s izmeneniem ih kursov. Problemy tekhniky: Naukovo-vyrobnychyi zhurnal, 1, 75–81.
- Burmaka, I., Kalynychenko, G., Kulakov, М. (2017). Warning of collisions of vessels by the methods of external control of process of divergence. Science and Education a New Dimension. Natural and Technical Sciences, 14 (132), 56–60.
- Burmaka, I. A., Kulakov, M. A., Kalinichenko, G. M. (2017). Opredelenie dopustimogo mnozhestva manevrov raskhozhdeniya sudov izmeneniem skorostey. Suchasni tekhnolohiyi proektuvannia, pobudovy, ekspluatatsiyi i remontu suden, morskykh tekhnichnykh zasobiv i inzhenernykh sporud: Materialy Vseukrainskoi nauk.-tekh. konf. Mykolaiv: MUK, 21–23.
- Pjatakov, E. N., Kapanskiy, S. V., Volkov, E. L. (2017). Coordination of three ships passing by safely. Sudovozhdenie, 27, 185–193.
- Benedict, K., Kirchhoff, M., Gluch, M., Fischer, S., Schaub, M., Baldauf, M., Klaes S. (2014). Simulation Augmented Manoeuvring Design and Monitoring: a New Method for Advanced Ship Handling. TransNav, the International Journal on Marine Navigation and Safety of Sea Transportation, 8 (1), 131–141. doi: https://doi.org/10.12716/1001.08.01.15
- Lacki, M. (2016). Intelligent Prediction of Ship Maneuvering. TransNav, the International Journal on Marine Navigation and Safety of Sea Transportation, 10 (3), 511–516. doi: https://doi.org/10.12716/1001.10.03.17
- Zhu, M., Hahn, A., Wen, Y., Bolles, A. (2017). Parameter Identification of Ship Maneuvering Models Using Recursive Least Square Method Based on Support Vector Machines. TransNav, the International Journal on Marine Navigation and Safety of Sea Transportation, 11 (1), 23–29. doi: https://doi.org/10.12716/1001.11.01.01
- Lazarowska, A. (2017). Multi-criteria ACO-based Algorithm for Ship’s Trajectory Planning. TransNav, the International Journal on Marine Navigation and Safety of Sea Transportation, 11 (1), 31–36. doi: https://doi.org/10.12716/1001.11.01.02
- Xu, X., Geng, X., Wen, Y. (2016). Modeling of Ship Collision Risk Index Based on Complex Plane and Its Realization. TransNav, the International Journal on Marine Navigation and Safety of Sea Transportation, 10 (2), 251–256. doi: https://doi.org/10.12716/1001.10.02.07
- Hornauer, S., Hahn, A., Blaich, M., Reuter, J. (2015). Trajectory Planning with Negotiation for Maritime Collision Avoidance. TransNav, the International Journal on Marine Navigation and Safety of Sea Transportation, 9 (3), 335–341. doi: https://doi.org/10.12716/1001.09.03.05
- Burmaka, I. A., Burmaka, I. A., Pyatakov, E. N. (2016). Upravlenie sudami v situatsii opasnogo sblizheniya. Saarbryukken: LAP LAMBERT Academic Publishing, 585.
- Tsymbal, N. N., Tyupikov, E. E., Tsymbal, N. N. (2007). Gibkie strategii raskhozhdeniya sudov. Odessa: KP OGT, 424.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Yevgen Volkov
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.
Ліцензійний договір – це документ, в якому автор гарантує, що володіє усіма авторськими правами на твір (рукопис, статтю, тощо).
Автори, підписуючи Ліцензійний договір з ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР», мають усі права на подальше використання свого твору за умови посилання на наше видання, в якому твір опублікований. Відповідно до умов Ліцензійного договору, Видавець ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР» не забирає ваші авторські права та отримує від авторів дозвіл на використання та розповсюдження публікації через світові наукові ресурси (власні електронні ресурси, наукометричні бази даних, репозитарії, бібліотеки тощо).
За відсутності підписаного Ліцензійного договору або за відсутністю вказаних в цьому договорі ідентифікаторів, що дають змогу ідентифікувати особу автора, редакція не має права працювати з рукописом.
Важливо пам’ятати, що існує і інший тип угоди між авторами та видавцями – коли авторські права передаються від авторів до видавця. В такому разі автори втрачають права власності на свій твір та не можуть його використовувати в будь-який спосіб.