Визначення параметрів зв’язку елементів конструкції транспортних засобів за ергономікою та безпекою екіпажів

Автор(и)

  • Valeriy Pisarev Національна академія Національної гвардії України майдан Захисників України, 3, м. Харків, Україна, 61001, Україна https://orcid.org/0000-0003-3396-1492

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2019.169944

Ключові слова:

оператор, транспортний засіб, збурюючий фактор, підрив, ергономіка, безпека

Анотація

Проведено дослідження робочих процесів системи «оператор - машина - зовнішнє середовище» сухопутних транспортних засобів з використанням розробленої математичної моделі.

Встановлено суттєвий вплив структури і параметрів зв'язків елементів конструкції на виконання вимог ергономіки та безпеки щодо екіпажів.

Доведено за результатами чисельного експерименту необхідність комплексного підходу на етапі проектування (модернізації) при визначенні параметрів об'єкта дослідження (як приклад розглянуто об'єкт з параметрами, близькими параметрами БТР-60...БТР-80).

Особливість комплексності полягає в одночасному виконанні вимог з позицій ергономіки та вимог безпеки. З позицій ергономіки регламентовані параметри плавності ходу, розміщення оператора (наприклад, водія) щодо органів управління машиною і, в цілому, в межах відділення управління з урахуванням його компонування. З позицій безпеки регламентовані параметри в разі підриву на міні.

Показано, що в межах методології прикладного оптимального проектування складних технічних систем можна вийти на реалізацію об'єкта дослідження (модернізацію), який задовольняє вимогам з позицій і ергономіки, і безпеки екіпажів.

Досягнення мети підтверджується результатами розрахунків у вигляді осцилограм (переміщень, швидкостей, прискорень, сил) робочих процесів трансформації силової дії збурюючого фактору на шляху від колісного рушія до оператора.

Математична модель дозволяє якісно і кількісно оцінити роль основних параметрів всього об'єкта і, зокрема, – пружно демпферних зв'язків на двох рівнях (перший рівень – підресорювання корпусу машини, другий рівень – підресорювання сидіння з оператором).

Числовий експеримент проведений з використанням методу Рунге-Кутта із змінним кроком з використанням оригінальної програми

Біографія автора

Valeriy Pisarev, Національна академія Національної гвардії України майдан Захисників України, 3, м. Харків, Україна, 61001

Доктор технічних наук, професор

Кафедра автобронетанкової техніки

Посилання

  1. Medvedkov, V. I. (1976). Teoriya, konstruktsiya i raschet boevyh kolesnyh mashin. Moscow, 405.
  2. Rotenberg, R. V. (1972). Podveska avtomobilya. Moscow, 392.
  3. Burov, S. S. (1973). Konstruktsiya i raschet tankov. Moscow: Izdanie akademii bronetankovyh voysk, 601.
  4. Owens, B. D., Kragh, J. F. Jr., Macaitis, J., Svoboda, S. J., Wenke, J. C. (2007). Characterization of extremity wounds in Operation Iraqi Freedom and Operation Enduring Freedom. Journal of Orthopaedic Trauma, 21 (4), 254–257.
  5. Zouris, J. M., Walker, G. J., Dye, J., Galarneau, M. (2006). Wounding Patterns for U.S. Marines and Sailors during Operation Iraqi Freedom, Major Combat Phase. Military Medicine, 171 (3), 246–252. doi: https://doi.org/10.7205/milmed.171.3.246
  6. Geertz, A. (1946). Limits and Special Problems in the Use of Seat Catapults. United States Army Air Forces. Aero Medical Center. Heidelberg, 112.
  7. Ruff, S. (1950). Brief Acceleration: Less than One Second. German Aviation Medicine, 1, 584–598.
  8. Code of Federal Regulations title 14 part 23 (23.562). Airworthiness standards: normal, utility, acrobatic, and commuter category airplanes. Available at: http://www.law.cornell.edu/cfr/text/14/23.562
  9. Code of Federal Regulations title 14 part 25 (25.562). Airworthiness standards: transport category airplanes. Available at: http://www.law.cornell.edu/cfr/text/14/25.562
  10. Code of Federal Regulations title 14 part 27 (27.562). Airworthiness standards: normal category rotorcraft. Available at: Available at: http://www.law.cornell.edu/cfr/text/14/27.562
  11. Code of Federal Regulations title 14 part 29 (29.562). Airworthiness standards: transport category rotorcraft. Available at: http://www.law.cornell.edu/cfr/text/14/29.562
  12. Kulakov, N. A., Shevchenko, A. A. (2012). Evaluation of explosive impact of mines on structures and crews of armored vehicles. Damaging effects. Methods of protection. Izvestiya MGTU «MAMI», 1 (2 (14)), 194–205.
  13. Kulakov, N. A. (2008). Vozdeystvie dinamicheskoy nagruzki na nazemnye transportnye sredstva. Izbrannye problemy prochnosti sovremennogo mashinostroeniya. Moscow: Fizmatlit, 204.
  14. Gavrilov, Е. V. (2017). Razrabotka nauchno obosnoavnnyh resheniy zadach zaschity ekipazhey avtobronetankovoy tekhniki pri minno – vzryvnom vozdeystvii. Moscow, 217.
  15. Pisariev, V. P. (2013). Modeliuvannia protsesu pidryvu boiovoi kolisnoi mashyny u vypadku naizdu na minu. Zbirnyk naukovykh prats Akademiyi vnutrishnikh viysk MVS Ukrainy, 1, 5–8.
  16. Korolev, G. Е., Mamleev, R. Z. (1991). Issledovanie boevyh povrezhdeniy obraztsov otechestvennoy BTT. Vestnik bronetankovoy tekhniki, 8.
  17. Pisariev, V. P. (2011). Mozhlyvosti transportnoho zasobu z halmuvannia za vidsutnistiu proboiu pidvisky. Vestnik NTU «KhPI». Sbornik nauchnyh trudov. Tematicheskiy vypusk «Avtomobile- i traktorostroenie», 56, 29–33.
  18. Pisariev, V. P. (2013). Otsiniuvannia stupenia mozhlyvoi urazhenosti ekipazhu boiovoi kolisnoi mashyny za mistsem yoho roztashuvannia u razi pidryvu na mini. Chest i zakon, 1, 91–93.
  19. Pisariev, V. P. (2015). Otsiniuvannia stiykosti rukhu boiovoi kolisnoi mashyny za perekhidnymy ta stalymy stanamy v rezhymi povorotu. Zbirnyk naukovykh prats Natsionalnoi akademiyi Natsionalnoi hvardiyi Ukrainy, 2, 15–26.
  20. Report on experimental design work on the topic: «Dynamic Performance of a Variable Load Energy Absorber» (1982). Aircraft and Crew Systems Technology Directorate, Naval Air Development Center. Pennsylvania, 51.
  21. Report on experimental design work on the topic: «Design and Development of Variable-Load Energy Absorbers» (1981). Aircraft and Crew Systems Technology Directorate, Naval Air Development Center. Pennsylvania, 43.
  22. Vil'son, U. Ker. (1963). Vibratsionnaya tekhnika. Prakticheskoe rukovodstvo po uravnoveshivaniyu dvigateley, mekhanicheskim kolebaniyam i vibroizolyatsii. Moscow, 415.
  23. Pokrovskiy, G. I. (1960). Vzryv i ego primenenie. Moscow, 67.
  24. Pokrovskiy, G. I. (1980). Vzryv. Moscow, 192.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-06-10

Як цитувати

Pisarev, V. (2019). Визначення параметрів зв’язку елементів конструкції транспортних засобів за ергономікою та безпекою екіпажів. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 3(7 (99), 72–80. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2019.169944

Номер

Розділ

Прикладна механіка