Прогнозування очікуваного часу прибуття вантажної відправки при слідуванні у поїзді залізничною дільницею

Автор(и)

  • Andrii Prokhorchenko Український державний університет залізничного транспорту пл. Фейєрбаха, 7, м. Харків, Україна, 61050, Україна https://orcid.org/0000-0003-3123-5024
  • Artem Panchenko Національний університет імені В. Н. Каразіна пл. Свободи, 4, м. Харків, Україна, 61022, Україна https://orcid.org/0000-0001-5865-6158
  • Larysa Parkhomenko Український державний університет залізничного транспорту пл. Фейєрбаха, 7, м. Харків, Україна, 61050, Україна https://orcid.org/0000-0003-1647-7746
  • Halina Nesterenko Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна вул. Лазаряна, 2, м. Дніпро, Україна, 49010, Україна https://orcid.org/0000-0003-1629-0201
  • Mykhailo Muzykin Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна вул. Лазаряна, 2, м. Дніпро, Україна, 49010, Україна https://orcid.org/0000-0003-2938-7061
  • Halyna Prokhorchenko Український державний університет залізничного транспорту пл. Фейєрбаха, 7, м. Харків, Україна, 61050, Україна https://orcid.org/0000-0003-1158-3953
  • Alina Kolisnyk Український державний університет залізничного транспорту пл. Фейєрбаха, 7, м. Харків, Україна, 61050, Україна https://orcid.org/0000-0001-5038-0230

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2019.170174

Ключові слова:

залізнична мережа, логістика, очікуваний час прибуття, машинне навчання, штучна нейронна мережа

Анотація

Запропоновано метод прогнозування очікуваного часу прибуття (ЕТА) вантажної відправки з урахуванням визначення тривалості руху вантажного поїзда дільницею для залізниць з системою руху поїздів без дотримання розкладу відправлення. Характерною особливістю залізниць з такою системою руху є складність передбачення стадій перевізного процесу, що вимагає розробки дієвих методів прогнозування. На основі кореляційного аналізу визначено залежність загальних макрохарактеристик поїздотоку та індивідуальних параметрів вантажного поїзда на його тривалість руху на дільниці. Запропоновано представити залежність прогнозної тривалості руху поїзда залізничною дільницею від наступних факторів: інтенсивність, щільність руху поїздопотоку на дільниці, частка пасажирських поїздів в межах загального поїздопотоку, довжина поїзда та його маса брутто.

На основі порівняльного аналізу за показниками точності та адекватності декількох методів регресії для прогнозування ЕТА вантажної відправки вибрано регресійну модель на основі штучної нейронної мережі – MLP. Для пошуку структури MLP застосовано метод перехресної перевірки, який передбачає оцінювання достовірності математичної моделі за критерієм точності – MAE та адекватності – F-тестом. Знайдено структуру MLP, яка складається з пятьох скритих шарів. Проведено прогнозування тривалості руху поїзда в парному напрямку руху на дільниці Основа-Люботин. Для даного прогнозу значення MAE склало 0,0845, що є достатньо високою точністю для задач такого типу та підтверджує ефективність застосування MLP для рішення задачі прогнозування ЕТА вантажної відправки.

Дані дослідження дозволяють в перспективі розробити автоматизовану систему прогнозування ЕТА вантажної відправки для залізничної системи зі змішаним рухом та відправленням вантажних поїздів без дотримання нормативного розкладу

Біографії авторів

Andrii Prokhorchenko, Український державний університет залізничного транспорту пл. Фейєрбаха, 7, м. Харків, Україна, 61050

Доктор технічних наук, доцент

Кафедра «Управління процесами перевезень»

Larysa Parkhomenko, Український державний університет залізничного транспорту пл. Фейєрбаха, 7, м. Харків, Україна, 61050

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра управління експлуатаційною роботою

Halina Nesterenko, Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна вул. Лазаряна, 2, м. Дніпро, Україна, 49010

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра управління експлуатаційною роботою

Mykhailo Muzykin, Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна вул. Лазаряна, 2, м. Дніпро, Україна, 49010

Кандидат технічних наук, старший викладач

Кафедра безпека життєдіяльності

Halyna Prokhorchenko, Український державний університет залізничного транспорту пл. Фейєрбаха, 7, м. Харків, Україна, 61050

Асистент

Кафедра управління експлуатаційною роботою

Alina Kolisnyk, Український державний університет залізничного транспорту пл. Фейєрбаха, 7, м. Харків, Україна, 61050

Асистент, аспірант

Кафедра «Управління вантажною і комерційною роботою»

Посилання

  1. Prokhorchenko, А., Parkhomenko, L., Kyman, A., Matsiuk, V., Stepanova, J. (2019). Improvement of the technology of accelerated passage of low-capacity car traffic on the basis of scheduling of grouped trains of operational purpose. Procedia Computer Science, 149, 86–94. doi: https://doi.org/10.1016/j.procs.2019.01.111
  2. Lomotko, D. V., Alyoshinsky, E. S., Zambrybor, G. G. (2016). Methodological Aspect of the Logistics Technologies Formation in Reforming Processes on the Railways. Transportation Research Procedia, 14, 2762–2766. doi: https://doi.org/10.1016/j.trpro.2016.05.482
  3. Cameron, M., Brown, A. (1995). Intelligent transportation system Mayday becomes a reality. Proceedings of the IEEE 1995 National Aerospace and Electronics Conference. NAECON 1995. doi: https://doi.org/10.1109/naecon.1995.521962
  4. Chien, S. I.-J., Ding, Y., Wei, C. (2002). Dynamic Bus Arrival Time Prediction with Artificial Neural Networks. Journal of Transportation Engineering, 128 (5), 429–438. doi: https://doi.org/10.1061/(asce)0733-947x(2002)128:5(429)
  5. Ayhan, S., Costas, P., Samet, H. (2018). Predicting Estimated Time of Arrival for Commercial Flights. Proceedings of the 24th ACM SIGKDD International Conference on Knowledge Discovery & Data Mining – KDD '18. doi: https://doi.org/10.1145/3219819.3219874
  6. Wang, Z., Liang, M., Delahaye, D. (2018). A hybrid machine learning model for short-term estimated time of arrival prediction in terminal manoeuvring area. Transportation Research Part C: Emerging Technologies, 95, 280–294. doi: https://doi.org/10.1016/j.trc.2018.07.019
  7. Vernigora, R., Yelnikova, L. (2015). Study of efficiency of using neural networks when forecasting the train arrival at the technical stations. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 3 (3 (75)), 23–27. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2015.42402
  8. Lavrukhin, O. V. (2014). The formation of the approaches to implement the system of decision support for operational control they distributed artificial intelligence. Collection Of Scientific Works of Dnipro National University of Railway Transport named after academician Lazaryan. Transport Systems and Transportation Technologies, 8, 88–99. doi: https://doi.org/10.15802/tstt2014/38095
  9. Bardas, O. O. (2016). Improving the intelligence technoligies of train traffic’s management on sorting stations. Collection Of Scientific Works of Dnipro National University of Railway Transport named after academician Lazaryan. Transport Systems and Transportation Technologies, 11, 9–15. doi: https://doi.org/10.15802/tstt2016/76818
  10. Kyrychenko, H. I., Strelko, O. H., Berdnychenko, Yu. A., Petrykovets, O. V., Kyrychenko, O. A. (2016). Scenarios modeling of cargo movement in the supply chains. Collection Of Scientific Works of Dnipro National University of Railway Transport named after academician Lazaryan. Transport Systems and Transportation Technologies, 12, 32–37. doi: https://doi.org/10.15802/tstt2016/85882
  11. Barbour, W., Samal, C., Kuppa, S., Dubey, A., Work, D. B. (2018). On the Data-Driven Prediction of Arrival Times for Freight Trains on U.S. Railroads. 2018 21st International Conference on Intelligent Transportation Systems (ITSC). doi: https://doi.org/10.1109/itsc.2018.8569406
  12. Martin, L. J. W. (2016). Predictive Reasoning and Machine Learning for the Enhancement of Reliability in Railway Systems. Reliability, Safety, and Security of Railway Systems. Modelling, Analysis, Verification, and Certification, 178–188. doi: https://doi.org/10.1007/978-3-319-33951-1_13
  13. Chen, Y., Rilett, L. R. (2017). Train Data Collection and Arrival Time Prediction System for Highway–Rail Grade Crossings. Transportation Research Record: Journal of the Transportation Research Board, 2608 (1), 36–45. doi: https://doi.org/10.3141/2608-05
  14. Nguyen-Phuoc, D. Q., Currie, G., De Gruyter, C., Young, W. (2017). New method to estimate local and system-wide effects of level rail crossings on network traffic flow. Journal of Transport Geography, 60, 89–97. doi: https://doi.org/10.1016/j.jtrangeo.2017.02.012
  15. Rail Car Asset Management F-MAN IST-2000-29542 Deliverable D16: Final report. Available at: https://trimis.ec.europa.eu/sites/default/files/project/documents/20060411_172123_25402_F-MAN%20Final%20Report.pdf
  16. Estimated time of arrival. ETA programme. Available at: http://www.rne.eu/tm-tpm/estimated-time-of-arrival
  17. But’ko, T., Prokhorchenko, A. (2013). Investigation into Train Flow System on Ukraine’s Railways with Methods of Complex Network Analysis. American Journal of Industrial Engineering, 1 (3), 41–45.
  18. Levin, D. Yu. (1988). Optimizatsiya potokov poezdov. Moscow: Transport, 175.
  19. Gorobchenko, O., Fomin, O., Gritsuk, I., Saravas, V., Grytsuk, Y., Bulgakov, M. et. al. (2018). Intelligent Locomotive Decision Support System Structure Development and Operation Quality Assessment. 2018 IEEE 3rd International Conference on Intelligent Energy and Power Systems (IEPS). doi: https://doi.org/10.1109/ieps.2018.8559487
  20. Instruktsiya zi skladannia hrafika rukhu poizdiv na zaliznytsiakh Ukrainy: zatv. nakazom Ukrzaliznytsi vid 5 kvitnia 2002 r. No. 170-Ts (2002). Kyiv: Transport Ukrainy, 164.
  21. Greenberg, H. (1959). An Analysis of Traffic Flow. Operational Research, 7 (1), 79–85.
  22. Spanos, A. (1999). Probability Theory and Statistical Inference: Econometric Modeling with Observational Data. Cambridge University Press. doi: https://doi.org/10.1017/cbo9780511754081
  23. Raschka, S. (2015). Python Machine Learning. Packt Publishing, 454.
  24. Li, Y., Zhang, J., Wu, Q. (Eds.) (2019). Adaptive Sliding Mode Neural Network Control for Nonlinear Systems. Academic Press, 186. doi: https://doi.org/10.1016/c2017-0-02242-5
  25. Rummelhart, D. E., Hinton, G. E., Williams, R. J. (1986). Learning internal representations by error propagation. Parallel distributed processing: explorations in the microstructure of cognition. Vol. 1. MIT Press Cambridge, 318–362.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-06-12

Як цитувати

Prokhorchenko, A., Panchenko, A., Parkhomenko, L., Nesterenko, H., Muzykin, M., Prokhorchenko, H., & Kolisnyk, A. (2019). Прогнозування очікуваного часу прибуття вантажної відправки при слідуванні у поїзді залізничною дільницею. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 3(3 (99), 30–38. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2019.170174

Номер

Розділ

Процеси управління