Оцінка надійності логістичних систем міських вантажних перевезень з урахуванням завантаженості вулиць
DOI:
https://doi.org/10.15587/1729-4061.2019.175064Ключові слова:
вантажні перевезення, коефіцієнт надійності, добротність маршруту, міські затори, вулична мережаАнотація
Виконано математичну постановку задачі формування міських вантажних перевезень. Розроблено структуру системної інформаційної моделі, яка враховує матеріальний, енергетичний та інформаційний потоки. Представлено математичні вирази для розрахунку критерію вибору раціональних маршрутів – добротність маршруту. Критерій враховує можливості логістичного центру (його інформативність), масу перевезеного вантажу, завантаженість маршруту (затори), відстань перевезення й реальний час доставки вантажу. Його особливою рисою є те, що він визначається в онлайн-режимі і враховує динаміку завантаженості маршрутів впродовж робочої зміни.
Розроблено динамічну модель затримок у прийнятті рішень у логістичних ланцюгах міських вантажних перевезень. Модель дозволяє розрахувати час обробки заявок на транспортне обслуговування і час на саме транспортне обслуговування. Показано, що сумарний час доставки вантажу складається із часу знаходження транспортного засобу на маршруті, з урахуванням опору маршруту і часу затримок у всіх логістичних ланцюгах системи.
Розроблено математичну модель оцінки надійності вантажних міських перевезень з урахуванням завантаженості вулиць. Модель функціонує в онлайн-режимі та дозволяє визначати параметри транспортного процесу, які враховують наявність заторів на вулицях міста.
Запропоновано критерій оцінки надійності логістичної системи вантажних міських перевезень – коефіцієнт надійності. Критерій враховує час проходження транспортним засобом маршруту і час затримок у прийнятті заявок на обслуговування в логістичному центрі, та час затримок на транспортному підприємстві. Показано, що при відсутності затримок у логістичних ланцюгах, коефіцієнт надійності дорівнює одиниці, при наявності затримки – коефіцієнт надійності менше одиниці. Визначено фізичний зміст критерію надійності – це частка невиконання заявок на транспортне обслуговування точно в строкПосилання
- Shramenko, N. Y. (2017). The methodological aspect of the study feasibility of intermodal technology of cargo delivery in international traffic. Scientific Bulletin of National Mining University, 4 (160), 145‒150.
- Shramenko, N. Y. (2018). Mathematical model of the logistics chain for the delivery of bulk cargo by rail transport. Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu, 5, 136–141. doi: https://doi.org/10.29202/nvngu/2018-5/15
- Shramenko, N. Y. (2015). Effect of process-dependent parameters of the handling-and-storage facility operation on the cargo handling cost. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 5 (3 (77)), 43‒47. 2015. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2015.51396
- Zhang, R. M., Huang, L. (2017). Application of the freight rate on freight flow forecast. Advances in Transportation Studies, 3, 61–68.
- Yuan, Y., Zhao, Q. Y., Wan, X. Y. (2018). Evaluating transportation information service products through artificial neural networks. Advances in Transportation Studies, 3, 59–68.
- Sun, S., Liu, C. (2016). Application of improved storage technology in Intelligent Transportation System. Advances in Transportation Studies, 3, 51–60.
- Wang, Z., Goodchild, A., McCormack, E. (2016). Freeway truck travel time prediction for freight planning using truck probe GPS data. European journal of transport and infrastructure research, 16 (1), 76–94.
- Combes, F., Tavasszy, L. A. (2016). Inventory theory, mode choice and network structure in freight transport. European Journal of Transport and Infrastructure Research, 16 (1), 38–52.
- Meyer, A., Sejdovic, S., Glock, K., Bender, M., Kleiner, N., Riemer, D. (2017). A disruption management system for automotive inbound networks: concepts and challenges. EURO Journal on Transportation and Logistics, 7 (1), 25–56. doi: https://doi.org/10.1007/s13676-017-0108-5
- Gao, J., Sun, J., Shi, Q. Z., Liu, F. S. (2015). A comparative reliability evaluation method for transportation network planning and design. Advances in Transportation Studies, 3, 55–64.
- Mishra, S., Tang, L., Ghader, S., Mahapatra, S., Zhang, L. (2018). Estimation and valuation of travel time reliability for transportation planning applications. Case Studies on Transport Policy, 6 (1), 51–62. doi: https://doi.org/10.1016/j.cstp.2017.11.005
- Danchuk, V. D., Kryvenko, V. I., Oliynyk, R. V., Taraban, S. M. (2010). Elektrotekhnichna model doslidzhennia transportnykh potokiv. Visnyk Natsionalnoho transportnoho universytetu, 21 (2), 28–32.
- Danchuk, V., Kryvenko, V., Oliynyk, R., Taraban, S. (2015). Electric simulation of urban road traffic flows. Visnyk Natsionalnoho tekhnichnoho universytetu "Kharkivskyi politekhnichnyi instytut". Seriya: Novi rishennia v suchasnykh tekhnolohiyakh, 46, 109–114.
- Kutiya, O. V. (2019). Development of a mathematical model of urban freight transportation. Technical service of agriculture, forestry and transport systems, 15, 203–212.
- Vojtov, V., Berezchnaja, N., Kravcov, A., Volkova, T. (2018). Evaluation of the Reliability of Transport Service of Logistics Chains. International Journal of Engineering & Technology, 7 (4.3), 270–274. doi: https://doi.org/10.14419/ijet.v7i4.3.19802
- Kutiya, O. V. (2019). Development of a dynamic model of decision-making delays in the logistics chains of urban freight traffic. Technical service of agriculture, forestry and transport systems, 16, 37–47.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Viktor Vojtov, Viktor Vojtov, Olesya Kutiya, Natalija Berezhnaja, Natalija Berezhnaja, Mykola Karnaukh, Mykola Karnaukh, Oksana Bilyaeva, Oksana Bilyaeva
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.
Ліцензійний договір – це документ, в якому автор гарантує, що володіє усіма авторськими правами на твір (рукопис, статтю, тощо).
Автори, підписуючи Ліцензійний договір з ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР», мають усі права на подальше використання свого твору за умови посилання на наше видання, в якому твір опублікований. Відповідно до умов Ліцензійного договору, Видавець ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР» не забирає ваші авторські права та отримує від авторів дозвіл на використання та розповсюдження публікації через світові наукові ресурси (власні електронні ресурси, наукометричні бази даних, репозитарії, бібліотеки тощо).
За відсутності підписаного Ліцензійного договору або за відсутністю вказаних в цьому договорі ідентифікаторів, що дають змогу ідентифікувати особу автора, редакція не має права працювати з рукописом.
Важливо пам’ятати, що існує і інший тип угоди між авторами та видавцями – коли авторські права передаються від авторів до видавця. В такому разі автори втрачають права власності на свій твір та не можуть його використовувати в будь-який спосіб.