Оцінка надійності логістичних систем міських вантажних перевезень з урахуванням завантаженості вулиць

Автор(и)

  • Viktor Vojtov Харківський національний технічний університет сільського господарства ім. Петра Василенка вул. Алчевських, 44, м. Харків, Україна, 61002, Україна https://orcid.org/0000-0001-5383-7566
  • Olesya Kutiya Харківський національний технічний університет сільського господарства ім. Петра Василенка вул. Алчевських, 44, м. Харків, Україна, 61002, Україна https://orcid.org/0000-0002-8093-3075
  • Natalija Berezhnaja Харківський національний технічний університет сільського господарства ім. Петра Василенка вул. Алчевських, 44, м. Харків, Україна, 61002, Україна https://orcid.org/0000-0001-8740-3387
  • Mykola Karnaukh Харківський національний технічний університет сільського господарства ім. Петра Василенка вул. Алчевських, 44, м. Харків, Україна, 61002, Україна https://orcid.org/0000-0002-9220-7986
  • Oksana Bilyaeva Харківський національний технічний університет сільського господарства ім. Петра Василенка вул. Алчевських, 44, м. Харків, Україна, 61002, Україна https://orcid.org/0000-0001-5062-2228

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2019.175064

Ключові слова:

вантажні перевезення, коефіцієнт надійності, добротність маршруту, міські затори, вулична мережа

Анотація

Виконано математичну постановку задачі формування міських вантажних перевезень. Розроблено структуру системної інформаційної моделі, яка враховує матеріальний, енергетичний та інформаційний потоки. Представлено математичні вирази для розрахунку критерію вибору раціональних маршрутів – добротність маршруту. Критерій враховує можливості логістичного центру (його інформативність), масу перевезеного вантажу, завантаженість маршруту (затори), відстань перевезення й реальний час доставки вантажу. Його особливою рисою є те, що він визначається в онлайн-режимі і враховує динаміку завантаженості маршрутів впродовж робочої зміни.

Розроблено динамічну модель затримок у прийнятті рішень у логістичних ланцюгах міських вантажних перевезень. Модель дозволяє розрахувати час обробки заявок на транспортне обслуговування і час на саме транспортне обслуговування. Показано, що сумарний час доставки вантажу складається із часу знаходження транспортного засобу на маршруті, з урахуванням опору маршруту і часу затримок у всіх логістичних ланцюгах системи.

Розроблено математичну модель оцінки надійності вантажних міських перевезень з урахуванням завантаженості вулиць. Модель функціонує в онлайн-режимі та дозволяє визначати параметри транспортного процесу, які враховують наявність заторів на вулицях міста.

Запропоновано критерій оцінки надійності логістичної системи вантажних міських перевезень – коефіцієнт надійності. Критерій враховує час проходження транспортним засобом маршруту і час затримок у прийнятті заявок на обслуговування в логістичному центрі, та час затримок на транспортному підприємстві. Показано, що при відсутності затримок у логістичних ланцюгах, коефіцієнт надійності дорівнює одиниці, при наявності затримки – коефіцієнт надійності менше одиниці. Визначено фізичний зміст критерію надійності – це частка невиконання заявок на транспортне обслуговування точно в строк

Біографії авторів

Viktor Vojtov, Харківський національний технічний університет сільського господарства ім. Петра Василенка вул. Алчевських, 44, м. Харків, Україна, 61002

Доктор технічних наук, професор, завідувач кафедри

Кафедра транспортних технологій і логістики

Olesya Kutiya, Харківський національний технічний університет сільського господарства ім. Петра Василенка вул. Алчевських, 44, м. Харків, Україна, 61002

Асистент

Кафедра транспортних технологій і логістики

Natalija Berezhnaja, Харківський національний технічний університет сільського господарства ім. Петра Василенка вул. Алчевських, 44, м. Харків, Україна, 61002

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра транспортних технологій і логістики

Mykola Karnaukh, Харківський національний технічний університет сільського господарства ім. Петра Василенка вул. Алчевських, 44, м. Харків, Україна, 61002

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра транспортних технологій і логістики

Oksana Bilyaeva, Харківський національний технічний університет сільського господарства ім. Петра Василенка вул. Алчевських, 44, м. Харків, Україна, 61002

Асистент

Кафедра транспортних технологій і логістики

Посилання

  1. Shramenko, N. Y. (2017). The methodological aspect of the study feasibility of intermodal technology of cargo delivery in international traffic. Scientific Bulletin of National Mining University, 4 (160), 145‒150.
  2. Shramenko, N. Y. (2018). Mathematical model of the logistics chain for the delivery of bulk cargo by rail transport. Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu, 5, 136–141. doi: https://doi.org/10.29202/nvngu/2018-5/15
  3. Shramenko, N. Y. (2015). Effect of process-dependent parameters of the handling-and-storage facility operation on the cargo handling cost. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 5 (3 (77)), 43‒47. 2015. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2015.51396
  4. Zhang, R. M., Huang, L. (2017). Application of the freight rate on freight flow forecast. Advances in Transportation Studies, 3, 61–68.
  5. Yuan, Y., Zhao, Q. Y., Wan, X. Y. (2018). Evaluating transportation information service products through artificial neural networks. Advances in Transportation Studies, 3, 59–68.
  6. Sun, S., Liu, C. (2016). Application of improved storage technology in Intelligent Transportation System. Advances in Transportation Studies, 3, 51–60.
  7. Wang, Z., Goodchild, A., McCormack, E. (2016). Freeway truck travel time prediction for freight planning using truck probe GPS data. European journal of transport and infrastructure research, 16 (1), 76–94.
  8. Combes, F., Tavasszy, L. A. (2016). Inventory theory, mode choice and network structure in freight transport. European Journal of Transport and Infrastructure Research, 16 (1), 38–52.
  9. Meyer, A., Sejdovic, S., Glock, K., Bender, M., Kleiner, N., Riemer, D. (2017). A disruption management system for automotive inbound networks: concepts and challenges. EURO Journal on Transportation and Logistics, 7 (1), 25–56. doi: https://doi.org/10.1007/s13676-017-0108-5
  10. Gao, J., Sun, J., Shi, Q. Z., Liu, F. S. (2015). A comparative reliability evaluation method for transportation network planning and design. Advances in Transportation Studies, 3, 55–64.
  11. Mishra, S., Tang, L., Ghader, S., Mahapatra, S., Zhang, L. (2018). Estimation and valuation of travel time reliability for transportation planning applications. Case Studies on Transport Policy, 6 (1), 51–62. doi: https://doi.org/10.1016/j.cstp.2017.11.005
  12. Danchuk, V. D., Kryvenko, V. I., Oliynyk, R. V., Taraban, S. M. (2010). Elektrotekhnichna model doslidzhennia transportnykh potokiv. Visnyk Natsionalnoho transportnoho universytetu, 21 (2), 28–32.
  13. Danchuk, V., Kryvenko, V., Oliynyk, R., Taraban, S. (2015). Electric simulation of urban road traffic flows. Visnyk Natsionalnoho tekhnichnoho universytetu "Kharkivskyi politekhnichnyi instytut". Seriya: Novi rishennia v suchasnykh tekhnolohiyakh, 46, 109–114.
  14. Kutiya, O. V. (2019). Development of a mathematical model of urban freight transportation. Technical service of agriculture, forestry and transport systems, 15, 203–212.
  15. Vojtov, V., Berezchnaja, N., Kravcov, A., Volkova, T. (2018). Evaluation of the Reliability of Transport Service of Logistics Chains. International Journal of Engineering & Technology, 7 (4.3), 270–274. doi: https://doi.org/10.14419/ijet.v7i4.3.19802
  16. Kutiya, O. V. (2019). Development of a dynamic model of decision-making delays in the logistics chains of urban freight traffic. Technical service of agriculture, forestry and transport systems, 16, 37–47.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-08-07

Як цитувати

Vojtov, V., Kutiya, O., Berezhnaja, N., Karnaukh, M., & Bilyaeva, O. (2019). Оцінка надійності логістичних систем міських вантажних перевезень з урахуванням завантаженості вулиць. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 4(3 (100), 15–21. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2019.175064

Номер

Розділ

Процеси управління