Методика моделювання динамічних процесів електромеханічного амортизатору для вагону метрополітену

Автор(и)

  • Borys Liubarskyi Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут» вул. Кирпичова, 2, м. Харків, Україна, 61002, Україна https://orcid.org/0000-0002-2985-7345
  • Natalia Lukashova Харківський національний університет міського господарства імені О. М. Бекетова вул. Маршала Бажанова, 17, м. Харків, Україна, 61002, Україна https://orcid.org/0000-0002-5556-241X
  • Oleksandr Petrenko Харківський національний університет міського господарства імені О. М. Бекетова вул. Маршала Бажанова, 17, м. Харків, Україна, 61002, Україна https://orcid.org/0000-0003-4027-4818
  • Bagish Yeritsyan Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут» вул. Кирпичова, 2, м. Харків, Україна, 61002, Україна https://orcid.org/0000-0003-0579-3882
  • Yuliia Kovalchuk Університет банківської справи пр. Перемоги, 55, м. Харків, Україна, 61174, Україна https://orcid.org/0000-0001-5122-4408
  • Liliia Overianova Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут» вул. Кирпичова, 2, м. Харків, Україна, 61002, Україна https://orcid.org/0000-0002-4827-572X

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2019.181117

Ключові слова:

електромеханічний амортизатор, метровагон, поліноми Чебишева, метод скінчених елементів, рівняння Лагранжу

Анотація

Для запропонованої конструкції електромеханічного амортизатору розроблено методика моделювання динамічних процесів. Такі амортизатори мають можливість рекуперувати частину енергії коливань в електричну енергію з подальшою можливістю її використання на рухомому складі. Методика основана на вирішенні рівняння Лагранжу для електромеханічної системи. Особливості моделі є наступними. Модель має вигляд задачі Коши, який спритний до вживання при моделювання процесів роботи амортизатору. Обрані дві узагальнені координати (заряд та переміщення якорю). Ідентифіковані складові частини рівняння Лагранжу. За результатами розрахунку магнітного поля і подальшого регресійного аналізу отримано поліноміальні залежності похідних потокозчеплення по току і лінійному переміщенню якоря, які дають можливість ідентифікувати узагальнену математичну модель електромеханічного амортизатору. Проведено розрахунки магнітного поля методом скінчених елементів дозволили отримати цифрову модель магнітного поля електромеханічного амортизатору. Для отримання її безперервної моделі проведено регресійний аналізу дискретні моделі поля. Про виборі структури апроксимуючої моделі дотримана можливість аналітичного диференціювання часткових похідних по всіх координатах. За результатами моделювання вільних коливань встановлено, що максимальне по модулю значення струму складає 0,234 А, а напруги – 52,9 В. За близько 3 с. проходить процес повного погашення коливань за 4 періоду. Порівняно з базовою конструкцією амплітуда коливань ходу якоря та його швидкості знизилась від 13 до 85 % за перші три періоди, що свідчить про більшу ефективність роботи електромеханічного амортизатору в порівнянні з гідравлічним. Енергія, що рекуперовано, склала 3,3 Дж, а, що розсіяно – 11,5 Дж

Біографії авторів

Borys Liubarskyi, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут» вул. Кирпичова, 2, м. Харків, Україна, 61002

Доктор технічних наук, професор

Кафедра електричного транспорту та тепловозобудування

Natalia Lukashova, Харківський національний університет міського господарства імені О. М. Бекетова вул. Маршала Бажанова, 17, м. Харків, Україна, 61002

Асистент

Кафедра електричного транспорту

Oleksandr Petrenko, Харківський національний університет міського господарства імені О. М. Бекетова вул. Маршала Бажанова, 17, м. Харків, Україна, 61002

Доктор технічних наук, доцент

Кафедра електричного транспорту

Bagish Yeritsyan, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут» вул. Кирпичова, 2, м. Харків, Україна, 61002

Кандидат технічних наук

Кафедра електричного транспорту та тепловозобудування

Yuliia Kovalchuk, Університет банківської справи пр. Перемоги, 55, м. Харків, Україна, 61174

Аспірант

Кафедра фінансів, банківської справи та страхування

Liliia Overianova, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут» вул. Кирпичова, 2, м. Харків, Україна, 61002

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра електричного транспорту та тепловозобудування

Посилання

  1. Serdobintsev, E. V., Ye Win Han (2013). Vertical Oscillations of the Metro Wagon with Pneumatic Suspension. Mir transporta, 2, 78–84.
  2. Liubarskyi, B., Lukashova, N., Petrenko, O., Pavlenko, T., Iakunin, D., Yatsko, S., Vashchenko, Y. (2019). Devising a procedure to choose optimal parameters for the electromechanical shock absorber for a subway car. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 4 (5 (100)), 16–25. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2019.176304
  3. Serdobintsev, E., Zvantsev, P., Ye Win Han (2014). Choice of parameters for a metro coach with pneumatic springs. Mir transporta, 1, 34–41.
  4. Lukashova, N., Pavlenko, T., Liubarskyi, B., Petrenko, O. (2018). Analysis of constructions of resports lingings of rail city electric mobile composition. Systemy upravlinnia, navihatsiyi ta zviazku. Zbirnyk naukovykh prats, 5 (51), 65–68. doi: https://doi.org/10.26906/sunz.2018.5.065
  5. Passazhirskoe vagonostroenie. Katalog. Kryukovskiy vagonostroitel'niy zavod. Available at: http://www.kvsz.com/images/catalogs/tsn.pdf
  6. Kolpakhch’yan, P. G., Shcherbakov, V. G., Kochin, A. E., Shaikhiev, A. R. (2017). Sensorless control of a linear reciprocating switched-reluctance electric machine. Russian Electrical Engineering, 88 (6), 366–371. doi: https://doi.org/10.3103/s1068371217060086
  7. Forster, N., Gerlach, A., Leidhold, R., Buryakovskiy, S., Masliy, A., Lyubarskiy, B. G. (2018). Design of a Linear Actuator for Railway Turnouts. IECON 2018 - 44th Annual Conference of the IEEE Industrial Electronics Society. doi: https://doi.org/10.1109/iecon.2018.8591471
  8. Sergienko, A. N. (2013). Matematicheskaya model' kolebaniy v hodovoy sisteme avtomobilya s elektromagnitnym dempfirovaniem. Visnyk Natsionalnoho tekhnichnoho universytetu "KhPI". Ser.: Transportne mashynobuduvannia, 31, 86–93.
  9. Gysen, B. L. J., van der Sande, T. P. J., Paulides, J. J. H., Lomonova, E. A. (2011). Efficiency of a Regenerative Direct-Drive Electromagnetic Active Suspension. IEEE Transactions on Vehicular Technology, 60 (4), 1384–1393. doi: https://doi.org/10.1109/tvt.2011.2131160
  10. Sulym, A. O., Fomin, O. V., Khozia, P. O., Mastepan, A. G. (2018). Theoretical and practical determination of parameters of on-board capacitive energy storage of the rolling stock. Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu, 5, 79–87. doi: https://doi.org/10.29202/nvngu/2018-5/8
  11. Kolpakhchyan, P. G., Shcherbakov, V. G., Kochin, A. E., Shaikhiev, A. R. (2017). Mathematical simulation and parameter determination of regulation of a linear electrical reciprocating machine. Russian Electrical Engineering, 88 (5), 259–264. doi: https://doi.org/10.3103/s1068371217050054
  12. 10.1007/978-3-319-51502-1_3Kolpakhchyan, P., Zarifian, A., Andruschenko, A. (2017). Systems Approach to the Analysis of Electromechanical Processes in the Asynchronous Traction Drive of an Electric Locomotive. Studies in Systems, Decision and Control, 67–134. doi: https://doi.org/10.1007/978-3-319-51502-1_3
  13. Rymsha, V. V., Radimov, I. N., Gulyy, M. V., Kravchenko, P. A. (2010). An advanced chain-field model of a switched reluctance motor. Elektrotekhnika i Elektromekhanika, 5, 24–26.
  14. Buriakovskyi, S., Liubarskyi, B., Maslii, A., Pomazan, D., Panchenko, V., Maslii, A. (2019). Mathematical Modelling of Prospective Transport Systems Electromechanical Energy Transducers on Basis of the Generalized Model. 2019 9th International Conference on Advanced Computer Information Technologies (ACIT). doi: https://doi.org/10.1109/acitt.2019.8779998
  15. Meeker, D. (2013). Finite Element Method Magnetics: Magnetics Tutorial. Available at: http://www.femm.info/wiki/MagneticsTutorial
  16. Kolpakhch’yan, P. G., Shcherbakov, V. G., Kochin, A. E., Shaikhiev, A. R. (2017). Sensorless control of a linear reciprocating switched-reluctance electric machine. Russian Electrical Engineering, 88 (6), 366–371. doi: https://doi.org/10.3103/s1068371217060086
  17. Riabov, I., Liubarskyi, B. (2018). Determination of Phase Flux-Linkage of Flux Switching Motor with Spatial Magnetic System. 2018 International Conference on Industrial Engineering, Applications and Manufacturing (ICIEAM). doi: https://doi.org/10.1109/icieam.2018.8728773

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-10-18

Як цитувати

Liubarskyi, B., Lukashova, N., Petrenko, O., Yeritsyan, B., Kovalchuk, Y., & Overianova, L. (2019). Методика моделювання динамічних процесів електромеханічного амортизатору для вагону метрополітену. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 5(5 (101), 44–52. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2019.181117

Номер

Розділ

Прикладна фізика