Оцінка аеродинамічних характеристик ступінчастої мотогондоли силової установки літального апарату

Автор(и)

  • Yuriy Yu. Tereshchenko Національний авіаційний університет пр. Космонавта Комарова, 1, м. Київ, Україна, 03058, Україна https://orcid.org/0000-0002-1908-0923
  • Yuriy M. Tereshchenko Національний авіаційний університет пр. Космонавта Комарова, 1, м. Київ, Україна, 03058, Україна https://orcid.org/0000-0003-4367-3232
  • Alexander Sklyarov Державний науково-дослідний інститут авіації вул. Андрющенка, 6в, м. Київ, Україна, 01135, Україна https://orcid.org/0000-0002-3836-1886
  • Ekaterina Doroshenko Національний авіаційний університет пр. Космонавта Комарова, 1, м. Київ, Україна, 03058, Україна https://orcid.org/0000-0001-6495-3263
  • Pavlo Humeniuk Національний авіаційний університет пр. Космонавта Комарова, 1, м. Київ, Україна, 03058, Україна https://orcid.org/0000-0003-3532-2555

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2019.183403

Ключові слова:

ступінчаста мотогондола, аеродинамічний опір, подйомна сила, газотурбінний двигун, турбовентиляторна приставка

Анотація

Метою роботи є оцінка аеродинамічних характеристик ступінчастої мотогондоли газотурбінного двигуна з турбовентиляторною приставкою. Для проведення досліджень використовувався метод модельного фізичного експерименту. Аеродинамічна труба, в якій було проведено дослідження, забезпечена необхідним обладнанням, що включає в себе різні насадки статичного і динамічного тиску з координатними пристроями та ін. Для експериментальних досліджень було створено моделі мотогондол авіаційної силової установки з переднім розташуванням модуля вентилятора та з заднім розташуванням турбовентиляторної приставки. Проведено експериментальні дослідження аеродинамічних характеристик ступінчастої мотогондоли газотурбінного двигуна з турбовентиляторною приставкою.

Результати дослідження показали можливість зниження аеродинамічного опору ступінчастої мотогондоли двигуна з турбовентиляторною приставкою в порівнянні з мотогондолою турбореактивного двоконтурного двигуна з переднім розташуванням вентилятора. В діапазоні кутів атаки α=0...20° значення аеродинамічного опору ступінчастої мотогондоли для газотурбінного двигуна з турбовентиляторною приставкою знижується на 49...55 %.

Отримані результати показали, що коефіцієнт підйомної сили ступінчастої мотогондоли газотурбінного двигуна з турбовентиляторною приставкою збільшується на 24…64 %. Коефіцієнт аеродинамічного опору нижче на 18...28 % у порівнянні з коефіцієнтом аеродинамічного опору циліндричної мотогондоли двоконтурного турбореактивного двигуна в діапазоні кутів атаки α=2...20°. Отримані результати свідчать про перспективність використання двигунів з турбовентиляторною приставкою. Конструкційна особливість ступінчастої мотогондоли дозволить зменшити втрати ефективної тяги двигуна за рахунок зниження аеродинамічного опору майже в два рази і підвищити паливну економічність двигуна

Біографії авторів

Yuriy Yu. Tereshchenko, Національний авіаційний університет пр. Космонавта Комарова, 1, м. Київ, Україна, 03058

Кандидат технічних наук

Кафедра авіаційних двигунів

Yuriy M. Tereshchenko, Національний авіаційний університет пр. Космонавта Комарова, 1, м. Київ, Україна, 03058

Доктор технічних наук, професор

Кафедра авіаційних двигунів

 

Alexander Sklyarov, Державний науково-дослідний інститут авіації вул. Андрющенка, 6в, м. Київ, Україна, 01135

Кандидат технічних наук, старший науковий співробітник

Науково-дослідний відділ № 22

Ekaterina Doroshenko, Національний авіаційний університет пр. Космонавта Комарова, 1, м. Київ, Україна, 03058

Доктор технічних наук, доцент

Кафедра авіаційних двигунів

Pavlo Humeniuk, Національний авіаційний університет пр. Космонавта Комарова, 1, м. Київ, Україна, 03058

Аспірант

Кафедра авіаційних двигунів

Посилання

  1. Chekalova, N. I. (2015). Methods of calculation of engine gondolas and landing gears resistance. Civil Aviation High Technologies, 211, 136–137.
  2. Malouin, B., Gariépy, M., Trépanier, J.-Y., Laurendeau, É. (2015). Internal Drag Evaluation for a Through-Flow Nacelle Using a Far-Field Approach. Journal of Aircraft, 52 (6), 1847–1857. doi: https://doi.org/10.2514/1.c033093
  3. Zhang, Y., Chen, H., Fu, S., Zhang, M., Zhang, M. (2015). Drag prediction method of powered-on civil aircraft based on thrust drag bookkeeping. Chinese Journal of Aeronautics, 28 (4), 1023–1033. doi: https://doi.org/10.1016/j.cja.2015.06.015
  4. Robinson, M., MacManus, D. G., Sheaf, C. (2018). Aspects of aero-engine nacelle drag. Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers, Part G: Journal of Aerospace Engineering, 233 (5), 1667–1682. doi: https://doi.org/10.1177/0954410018765574
  5. Trapp, L. G., Argentieri, H. G. (2010). Evaluation of nacelle drag using computational fluid dynamics. Journal of Aerospace Technology and Management, 2 (2), 145–153. doi: https://doi.org/10.5028/jatm.2010.02026410
  6. Li, J., Gao, Z., Huang, J., Zhao, K. (2013). Aerodynamic design optimization of nacelle/pylon position on an aircraft. Chinese Journal of Aeronautics, 26 (4), 850–857. doi: https://doi.org/10.1016/j.cja.2013.04.052
  7. Sasaki, D., Nakahashi, K. (2011). Aerodynamic Optimization of an Over-the-Wing-Nacelle-Mount Configuration. Modelling and Simulation in Engineering, 2011, 1–13. doi: https://doi.org/10.1155/2011/293078
  8. Peters, A., Spakovszky, Z. S., Lord, W. K., Rose, B. (2014). Ultra-Short Nacelles for Low Fan Pressure Ratio Propulsors. Volume 1A: Aircraft Engine; Fans and Blowers. doi: https://doi.org/10.1115/gt2014-26369
  9. Robinson, M. H., MacManus, D. G., Richards, K., Sheaf, C. (2017). Short and slim nacelle design for ultra-high BPR engines. 55th AIAA Aerospace Sciences Meeting. doi: https://doi.org/10.2514/6.2017-0707
  10. Savelyev, A., Zlenko, N., Matyash, E., Mikhaylov, S., Shenkin, A. (2016). Optimal design and installation of ultra high bypass ratio turbofan nacelle. AIP Conference Proceedings, 1770. doi: https://doi.org/10.1063/1.4964065
  11. Tereshchenko, Y. Y., Tereshchenko, Y. M., Doroshenko, K. V., Usenko, V. Y. (2018). Profile resistance of a gas-turbine engine nacelle with a turbofan attachment. Problems of friction and wear, 4, 64–73.
  12. Yugov, O. K., Selivanov, O. D. (1980). Soglasovanie harakteristik samoleta i dvigatelya. Moscow: Mashinostroenie, 200.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-11-12

Як цитувати

Tereshchenko, Y. Y., Tereshchenko, Y. M., Sklyarov, A., Doroshenko, E., & Humeniuk, P. (2019). Оцінка аеродинамічних характеристик ступінчастої мотогондоли силової установки літального апарату. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 6(7 (102), 27–31. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2019.183403

Номер

Розділ

Прикладна механіка