Розробка автоматизованої системи управління гідротормозом для випробувань авіаційних турбовальних ГТД

Автор(и)

  • Petro Kachanov Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут» вул. Кирпичова, 2, м. Харків, Україна, 61002, Україна https://orcid.org/0000-0002-0781-0853
  • Oleksandr Lytviak Національний університет цивільного захисту України вул. Чернишевська, 94, м. Харків, Україна, 61023, Україна https://orcid.org/0000-0002-0242-1859
  • Oleksandr Derevyanko Національний університет цивільного захисту України вул. Чернишевська, 94, м. Харків, Україна, 61023, Україна https://orcid.org/0000-0002-3602-2055
  • Sergii Komar Харківський національний університет Повітряних Сил імені Івана Кожедуба вул. Сумська, 77/79, м. Харків, Україна, 61023, Україна https://orcid.org/0000-0002-8961-2614

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2019.185539

Ключові слова:

автоматизація гідрогальм, завантажувальна характеристика, динамічні параметри, закон регулювання, перехідні характеристики

Анотація

Для поглинання потужності, що виробляється вільною турбіною, при наземних випробуваннях авіаційних турбовальних газотурбінних двигунів застосовуються гідрогальмові установки різних конструкцій. Наземні випробування авіаційних турбовальних газотурбінних двигунів із застосуванням таких гідрогальм можуть призводити до нерозрахованих режимам роботи системи автоматичного управління двигуном в області роботи регулятора обертів вільної турбіни. Основною причиною не розрахункової роботи системи автоматичного управління є невідповідність завантажувальних характеристик гідрогальм завантажувальним характеристикам повітряного гвинта, що приводиться в обертання вільною турбіною двигуна.

Представлені експериментальні завантажувальні характеристики гідрогальма і несучого гвинта вертольоту показують суттєву різницю даних характеристик за величиною коефіцієнта посилення. Для усунення даної відмінності розглядається можливість моделювання динамічних параметрів несучих або гребних гвинтів простими засобами автоматизації. Для рішення даного завдання було розроблено лінійна математична модель та структурна схема автоматизованої системи управління гідрогальмом, призначеного для наземних випробувань турбовальних газотурбінних двигунів. Обґрунтовано закон регулювання завантаженням гідрогальма. Представлена структурно-динамічна схема автоматизованої системи управління, яка розробляється і наведені розрахункові формули для визначення параметрів регулятора. Виконано розрахунки перехідних характеристик гідрогальмової установки без засобів автоматизації та із застосуванням автоматизованої системи управління завантаженням. Результати розрахунків, що представлені, показують, що застосування засобів автоматизації дозволяє повністю емулювати характеристики несучих гвинтів вертольотів

Біографії авторів

Petro Kachanov, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут» вул. Кирпичова, 2, м. Харків, Україна, 61002

Доктор технічних наук, професор, завідувач кафедри

Кафедра автоматики та управління в технічних системах

Oleksandr Lytviak, Національний університет цивільного захисту України вул. Чернишевська, 94, м. Харків, Україна, 61023

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра автоматичних систем безпеки та інформаційних технологій

Oleksandr Derevyanko, Національний університет цивільного захисту України вул. Чернишевська, 94, м. Харків, Україна, 61023

Кандидат технічних наук, доцент, завідувач кафедри

Кафедра автоматичних систем безпеки та інформаційних технологій

Sergii Komar, Харківський національний університет Повітряних Сил імені Івана Кожедуба вул. Сумська, 77/79, м. Харків, Україна, 61023

Кандидат технічних наук, доцент, старший викладач

Кафедра конструкції та міцності літальних апаратів та двигунів

Посилання

  1. Popov, G. M., Novikova, Yu. D., Goryachkin, E. S. (2016). Ispol'zovanie kompressora nizkogo davleniya dlya sozdaniya gidrotormoznoy sistemy ispytatel'nogo stenda gazoturbinnyh dvigateley. Materialy dokladov mezhdunar. nauch.-tehn. konf. Samara, 132–133.
  2. Ahmedzyanov, D. A., Yamaliev, R. R., Kishalov, A. E., Suhanov, A. V. (2009). Automation of process of test aviation GTE on the basis of SCADA-system LabView. Vestnik Ufimskogo gosudarstvennogo aviatsionnogo tehnicheskogo universiteta, 13 (2), 61–68.
  3. Hait, L., Husainov, R., Soldatov, V., Golovin, M. (2018). Sistema avtomatizatsii seriynyh stendovyh ispytaniy aviatsionnyh dvigateley. Zhurnal «STA», 4, 76–81.
  4. Sedristiy, V. A., Loznya, S. V., Pustovoy, S. A., Stepanenko, I. I. (2009). Opyt razrabotki i primeneniya intellektual'nyh ispytatel'nyh stendov aviatsionnyh gazoturbinnyh dvigateley pri dovodke tsifrovyh SAU. Vestnik inzhenernoy akademii Ukrainy, 1, 158–164.
  5. Sykes, C., Sagehorn, K. H. United States Pat. No. US7.942.249 B2. Systems and Methods for Controlling the Stability of a Water Brake Dynamometer.
  6. Gruenbacher, E., del Re, L., Kokal, H., Schmidt, M., Paulweber, M. (2008). Adaptive Control of Engine Torque with Input Delays. IFAC Proceedings Volumes, 41 (2), 9479–9484. doi: https://doi.org/10.3182/20080706-5-kr-1001.01602
  7. Passenbrunner, T. E., Sassano, M., Trogmann, H., del Re, L., Paulweber, M., Schmidt, M., Kokal, H. (2011). Inverse torque control of hydrodynamic dynamometers for combustion engine test benches. Proceedings of the 2011 American Control Conference. doi: https://doi.org/10.1109/acc.2011.5991317
  8. Van den Braembussche, R. A., Malys, H. (1998). Dynamic Stability of a Water Brake Dynamometer. Journal of Engineering for Gas Turbines and Power, 120 (1), 89–96. doi: https://doi.org/10.1115/1.2818092
  9. Gimadiev, A. G., Bukin, V. A., Greshchnyakov, P. I., Utkin, A. V. (2016). Eksperimental'noe issledovanie kolebatel'nyh protsessov pri ispytaniyah turbovintovogo dvigatelya na gidrotormoznoy ustanovke. Materialy dokladov mezhdunar. nauch.-tehn. konf. Samara, 20–21.
  10. Torabnia, S., Banazadeh, A. (2014). Development of a Water Brake Dynamometer With Regard to the Modular Product Design Methodology. Volume 1: Applied Mechanics; Automotive Systems; Biomedical Biotechnology Engineering; Computational Mechanics; Design; Digital Manufacturing; Education; Marine and Aerospace Applications. doi: https://doi.org/10.1115/esda2014-20232
  11. Golovashchenko, A. (2004). Os'minog ili o roli tormoza v progresse turbostroeniya. Dvigatel', 4, 16–54.
  12. Inozemtsev, A. A., Nihamkin, M. A. et. al. (2008). Avtomatika i regulirovanie aviatsionnyh dvigateley i energeticheskih ustanovok. Moscow: Mashinostroenie, 200.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-12-02

Як цитувати

Kachanov, P., Lytviak, O., Derevyanko, O., & Komar, S. (2019). Розробка автоматизованої системи управління гідротормозом для випробувань авіаційних турбовальних ГТД. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 6(2 (102), 52–57. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2019.185539