Розробка методу захисту тягової електромережі від струмів короткого замикання, основаної на новій ознаці

Автор(и)

  • Pavel Mikhalichenko Херсонська філія Національного університету кораблебудування імені адмірала Макарова пр. Ушакова, 44, м. Херсон, Україна, 73022, Україна https://orcid.org/0000-0002-2292-3127
  • Ivan Biliuk Національний університет кораблебудування імені адмірала Макарова пр. Героїв України, 9, м. Миколаїв, Україна, 54025, Україна https://orcid.org/0000-0003-1654-7468
  • Olexandr Kyrychenko Національний університет кораблебудування імені адмірала Макарова пр. Героїв України, 9, м. Миколаїв, Україна, 54025, Україна https://orcid.org/0000-0003-0545-4493
  • Victor Nadtochii Херсонська філія Національного університету кораблебудування імені адмірала Макарова пр. Ушакова, 44, м. Херсон, Україна, 73022, Україна https://orcid.org/0000-0003-3869-3546
  • Anatoly Nadtochiy Національний університет кораблебудування ім. адмірала Макарова Херсонська філія пр. Ушакова, 44, м. Херсон, Україна, 73022, Україна https://orcid.org/0000-0001-7470-3006

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2019.186485

Ключові слова:

коротке замикання, напруга фідера, швидкість зміни напруги, релейний захист, тривалість спаду напруги, селективний захист

Анотація

Всі види релейного захисту основані на порівнянні значень певних ознак при нормальних та аварійних режимах роботи системи. Запропоновано нову ознаку визначення аварійного режиму системи тягового електропостачання постійного струму, а саме, швидкість спадання наруги фідера тягової підстанції. Як відомо, при короткому замиканні в тяговій мережі її напруги знижується. Найбільш різке, практично лінійне, її зменшення спостерігається, по-перше в перший момент часу аварійного перехідного процесу, і, по-друге, в місці короткого замикання і в точках поблизу нього. Тому крутизна фронту такого зменшення фідерної напруги може бути ознакою короткого замикання. Дана ознака дозволяє визначати вид короткого замикання за дальністю від джерела живлення. Крім того, запропоновані схемні рішення реалізації системи захисту, основаній на цій ознаці. Розглядається три варіанта побудови таких систем захисту. Перший варіант з використанням RC фільтра. Другий варіант з використанням імпульсного трансформатора. Третій варіант полягає у використанні мостової схеми. Кожна схема має свої переваги та недоліки, але сучасна електроніка та цифрова техніка дозволяють реалізувати будь яку з них. Це у перспективі сприятиме побудові селективного за дальністю захисту від КЗ. Для цього необхідно використовувати стільки комплектів захисту, скільки точок вздовж тягової лінії необхідно контролювати. Таки система також легко реалізується програмними засобами з використанням мікропроцесорної техніки.

Практичні результати, отримані при дослідженні в ділянці тягового електропостачання Придніпровської залізниці, дозволяють стверджувати що запропонований спосіб визначення коротких замикань є досить ефективним. Його можливо використовувати як додаткову (дублюючу систему) в загальній релейній-захисній апаратурі. Це підвищить надійність систем електропостачання тягових мереж. Загалом розглянутий спосіб визначення коротких замикань може бути використаний у будь-якій електроенергетичній системі постійного струму

Біографії авторів

Pavel Mikhalichenko, Херсонська філія Національного університету кораблебудування імені адмірала Макарова пр. Ушакова, 44, м. Херсон, Україна, 73022

Доктор технічних наук, доцент, завідувач кафедри

Кафедра автоматики та електроустаткування

Ivan Biliuk, Національний університет кораблебудування імені адмірала Макарова пр. Героїв України, 9, м. Миколаїв, Україна, 54025

Кандидат технічних наук, доцент, завідувач кафедри

Кафедра автоматики

Olexandr Kyrychenko, Національний університет кораблебудування імені адмірала Макарова пр. Героїв України, 9, м. Миколаїв, Україна, 54025

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра автоматики

Victor Nadtochii, Херсонська філія Національного університету кораблебудування імені адмірала Макарова пр. Ушакова, 44, м. Херсон, Україна, 73022

Кандидат технічних наук

Кафедра автоматики та електроустаткування

Anatoly Nadtochiy, Національний університет кораблебудування ім. адмірала Макарова Херсонська філія пр. Ушакова, 44, м. Херсон, Україна, 73022

Кандидат технічних наук

Кафедра автоматики та електроустаткування

Посилання

  1. Yatsko, S., Sytnik, B., Vashchenko, Y., Sidorenko, A., Liubarskyi, B., Veretennikov, I., Glebova, M. (2019). Comprehensive approach to modeling dynamic processes in the system of underground rail electric traction. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 1 (9 (97)), 48–57. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2019.154520
  2. Wiszniewski, A., Solak, K., Rebizant, W., Schiel, L. (2018). Calculation of the lowest currents caused by turn-to-turn short-circuits in power transformers. International Journal of Electrical Power & Energy Systems, 95, 301–306. doi: https://doi.org/10.1016/j.ijepes.2017.08.028
  3. Alluhaidan, M., Almutairy, I. (2017). Modeling and Protection for Low-Voltage DC Microgrids Riding Through Short Circuiting. Procedia Computer Science, 114, 457–464. doi: https://doi.org/10.1016/j.procs.2017.09.024
  4. Zheng, T., Liu, X., Huang, T. (2019). Novel protection scheme against turn-to-turn fault of magnetically controlled shunt reactor based on equivalent leakage inductance. International Journal of Electrical Power & Energy Systems, 112, 442–451. doi: https://doi.org/10.1016/j.ijepes.2019.05.002
  5. Tartaglia, M., Mitolo, M. (2010). An Analytical Evaluation of the Prospective I(2)t to Assess Short-Circuit Capabilities of Cables and Busways. IEEE Transactions on Power Delivery, 25 (3), 1334–1339. doi: https://doi.org/10.1109/tpwrd.2009.2037505
  6. Sanchez-Sutil, F., Hernández, J. C., Tobajas, C. (2015). Overview of electrical protection requirements for integration of a smart DC node with bidirectional electric vehicle charging stations into existing AC and DC railway grids. Electric Power Systems Research, 122, 104–118. doi: https://doi.org/10.1016/j.epsr.2015.01.003
  7. Mahmoudian Esfahani, M., Mohammed, O. (2020). An intelligent protection scheme to deal with extreme fault currents in smart power systems. International Journal of Electrical Power & Energy Systems, 115, 105434. doi: https://doi.org/10.1016/j.ijepes.2019.105434
  8. Peres, L. M., Silva, K. M. (2019). Power transformer protection using an instantaneous-current-value negative sequence differential element. International Journal of Electrical Power & Energy Systems, 108, 96–106. doi: https://doi.org/10.1016/j.ijepes.2018.12.033
  9. Abdali, A., Mazlumi, K., Noroozian, R. (2019). High-speed fault detection and location in DC microgrids systems using Multi-Criterion System and neural network. Applied Soft Computing, 79, 341–353. doi: https://doi.org/10.1016/j.asoc.2019.03.051
  10. Caramel, C., Austin, P., Sanchez, J. L., Imbernon, E., Breil, M. (2006). Integrated IGBT short-circuit protection structure: Design and optimization. Microelectronics Journal, 37 (3), 249–256. doi: https://doi.org/10.1016/j.mejo.2005.09.028
  11. Jia, Q., Dong, X., Mirsaeidi, S. (2019). A traveling-wave-based line protection strategy against single-line-to-ground faults in active distribution networks. International Journal of Electrical Power & Energy Systems, 107, 403–411. doi: https://doi.org/10.1016/j.ijepes.2018.11.032
  12. Mikhalichenko, P., Nadtochii, V., Nadtochiy, A. (2019). Defining energy indicators for detecting short circuits in a dc electric traction system. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 5 (8 (101)), 6–14. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2019.180796
  13. Mykhalichenko, P. Ye. (2012). Results of Experimental Research of the Modes of Short Circuit in a Traction Network. Visnyk DNUZT, 41, 81–85.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-12-17

Як цитувати

Mikhalichenko, P., Biliuk, I., Kyrychenko, O., Nadtochii, V., & Nadtochiy, A. (2019). Розробка методу захисту тягової електромережі від струмів короткого замикання, основаної на новій ознаці. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 6(8 (102), 12–18. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2019.186485

Номер

Розділ

Енергозберігаючі технології та обладнання