Дослідження ефективності використання тепловозів ЧМЕ3, що працюють за системою двох одиниць

Автор(и)

  • Anatoliy Falendysh Українська державна академія залізничного транспорту пл. Фейєрбаха, 7, м. Харків, Україна, 61050, Україна
  • Victoria Gatchenko Донецький інститут залізничного транспорту Українська державна академя залізничного транспорту вул. Артема, 184, м. Донецьк, Україна, 83122, Україна

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2013.18723

Ключові слова:

маневровий тепловоз, система двох одиниць, дизель-генераторна установка, витрата палива

Анотація

Проаналізовано витрати дизельного палива маневровими тепловозами за видами руху. Досліджено час роботи дизель-генераторних установок тепловозів ЧМЕ3, що працюють за системою двох одиниць в різних режимах. Виконано аналіз відомих технічних рішень з підвищення ступеня використання локомотивних енергетичних установок.

Біографії авторів

Anatoliy Falendysh, Українська державна академія залізничного транспорту пл. Фейєрбаха, 7, м. Харків, Україна, 61050

Доктор технічних наук, професор

Кафедра «Теплотехніка та теплові двигуни»

Victoria Gatchenko, Донецький інститут залізничного транспорту Українська державна академя залізничного транспорту вул. Артема, 184, м. Донецьк, Україна, 83122

Кандидат технічних наук

Кафедра рухомого складу залізниць

Посилання

  1. Кудряш, А. П. Экономия прежде всего [Текст] / А. П. Кудряш, А. Н. Каплун // Локомотив - информ. – 2009. – № 9-10. – С. 23 – 24.
  2. Руднева, Л. В. Резервы экономии [Текст] / Руднева, Л. В. // Железнодорожный транспорт. – 2009. – № 12. – С. 50.
  3. Головаш, А. Н. Экономия топлива на подвижном составе [Текст] / Головаш, А. Н., Бочаров, В. М., Кузнецов, С. М., Калинин, Н. В. // Железнодорожный транспорт. – 2010. – № 2. – С. 30 – 31.
  4. Черняк, Ю. В. Резерви економії дизельного палива поїзними і маневровими тепловозами не вичерпані [Текст] / Ю. В. Черняк, В. О. Сазонов, А. М. Гущін, В. І. Дорошко, В. О. Гатченко // Збірник наукових праць УкрДАЗТ. – 2006. – № 72. – С. 17–21.
  5. Перминов, В. А. Повышение энергоэффективности тепловозного парка [Текст] / В. А. Перминов // Локомотив. – 2008. – № 9. – С. 36 – 38.
  6. Шаряков, В. А. Исследование возможности повышения экономичности электрической передачи на маневровом тепловозе при использовании накопителей энергии [Текст] / В. А. Шаряков, О. Л. Шарякова, О. К. Бакшаев, А. С. Мовчан // Локомотив - информ. – 2010. – № 11. – С. 8 – 9.
  7. Локомотив с несколькими дизель - генераторами [Текст]: материалы компании Bombardier и технического университета Дрездена // Железные дороги мира. – Россия, 2012. – №8. – С. 57-60.
  8. Коссов, Е. Е. Применение накопителей малой энергоемкости в силовой цепи тепловоза [Текст] / Е. Е. Коссов, С. О. Никипелый // Локомотив-информ. – 2010. – № 12. – С. 40 – 42.
  9. Асс, С. Тепловозы G1000 для железных дорог Франции [Текст]// Le Rail, Франция, 2010, №171, 18 – 22, фр.
  10. Штольц, Т. Новые маневровые локомотивы железных дорог Швейцарии [Текст] : пер. с фр.// Chemins de Fer. – Франция, 2011. – №527. – 28 – 31.
  11. Гибридные системы тягового привода компании Voith [Текст] : по материалам компании Voith Turbo // Железные дороги мира. – Россия, 2011. – №3. – С. 36-38.
  12. Ввод в эксплуатацию маневрового локомотива Gravita 10 BB [Текст] : по материалам компаний DB Schenker Rail Deutschland и Voith Turbo Lokomotivtechnik // Железные дороги мира, Россия, 2012, №3, с. 49 – 51.
  13. Лувишис, А. Л. Тепловозный парк США [Текст] / А. Л. Лувишис // Железнодорожный транспорт. – 2009. – № 7. – С. 72 –77.
  14. Александрин, Д. В. Система контроля использования топлива [Текст] / Д. В. Александрин // Локомотив. – 2010. – № 2. – С. 9 – 12.
  15. Петров, П. П. Комбинированные энергетические установки для железнодорожного транспорта [Текст] / П. П. Петров // Локомотив. – 2009. – № 10. – С. 34 –37.
  16. Бабков, Ю. В. Два дизеля для тепловоза ЧМЭ3 [Текст] / Ю. В. Бабков, И. В. Сазонов, В. Ю. Гусев, В. Л. Сергеев, А. А. Будницкий // Локомотив. – 2010. – № 1. – С. 37 – 39.
  17. Локомотивные энергетические установки: учеб. для вузов ж.-д. трансп. [Текст] / А. И. Володин, В. З. Зюбанов, В. Д. Кузьмич и др.. Под ред. А. И. Володина. – М.: ИПК «Желдориздат», 2002. – 718 с.
  18. Стольц, Т. Инновационный локомотив Ееm 923 Федеральных железных дорог Швейцарии. [Текст] : пер. с фр.// Chemins de Fer. – Франция, 2012. – №532. – Р. 9.
  19. Бабанин, А. Б. Улучшение переходных режимов работы маневровых тепловозов на промежуточных позициях [Текст] / А. Б. Бабанин, Ю. В. Сиротенко, И. В. Мымриков // Локомотив - информ. – 2009. – № 5 – 6. –С. 4 –8.
  20. Кривошея, Ю. В. Улучшение эксплуатационных характеристик маневровых тепловозов путем совершенствования управления дизель-генераторной установкой [Текст] / Ю. В. Кривошея, В. И. Дорошко, В. А. Гатченко // Збірник наукових праць УкрДАЗТ. – 2009. – № 108. – С. 60 – 64.
  21. Система управления энергоэффективными режимами ведения поездов [Текст] : материалы компаний Transrail; Trafikverket; LKAB // Железные дороги мира. – Россия, 2011. – №9. – С. 39 – 41.
  22. Пат. 25063 Україна, МПК (2006) F02N11/08. Система пуску дизельного двигуна тепловоза [Текст] / Лашко, А. А., Симоненко, В. В., Євграфова, Н. Ю., Бровко, С. Е.; винахідники Лашко, А. А., Симоненко, В. В., Євграфова, Н. Ю., Бровко, С. Е.; патентовласник Товариство з обмеженою відповідальністю «Натан» – № u200702729; заявл. 15.03.07; опубл. 25.07.07, Бюл. №11/2007.
  23. Пат. 20079 Україна, МПК (2006) F02N17/00. Пристрій для полегшення пуску високо форсованого дизеля з низьким ступенем тиску [Текст] / Рязанцев, М. К., Грицюк, О. В., Долгополов, Ю. П., Дубровський, В. З., Рогов, В. В., Тімонов, М. П., Шиняков, Ю. Л.; винахідники Рязанцев, М. К., Грицюк, О. В., Долгополов, Ю. П., Дубровський, В. З., Рогов, В. В., Тімонов, М. П., Шиняков, Ю. Л.; патентовласник Харківське конструкторське бюро з двигунобудування виробничого об’єднання «Завод імені Малишева» – № 93111608; заявл. 02.03.93; опубл. 25.12.97, Бюл. №6/1997.
  24. Хайруллин, Р. Р. Перспективная система пуска дизеля. [Текст] / Р. Р. Хайруллин, А. В. Шевяков // Локомотив. – 2010. – № 12. – С. 19 – 21.
  25. Kudryash, A. P., Kaplun, A. N. (2009). E'konomiya prezhde vsego. Lokomotiv – inform, № 9-10, 23 - 24.
  26. Rudneva, L. V. (2009). Rezervy Ekonomii. Zheleznodorozhnyj transport, № 12, 50.
  27. Golovash, A. N., Bocharov, V. M., Kuznecov, S. M., Kalinin, N. V. (2010). Ekonomija topliva na podvizhnom sostave. Zheleznodorozhnyj transport, № 2, 30 – 31.
  28. Chernjak, Ju. V., Sazonov, V. O., Gushhіn, A. M., Doroshko, V. І., Gatchenko, V. O. (2006). Rezervi ekonomії dizel'nogo paliva poїznimi і manevrovimi teplovozami ne vicherpanі. Zbіrnik naukovih prac' UkrDAZT, 72, 17–21.
  29. Perminov, V. A. (2008). Povyshenie jenergojeffektivnosti teplovoznogo parka. Lokomotiv, 9, 36 – 38.
  30. Sharjakov, V. A., Sharjakova, O. L., Bakshaev, O. K., Movchan, A. S. (2010). Issledovanie vozmozhnosti povyshenija jekonomichnosti jelektricheskoj peredachi na manevrovom teplovoze pri ispol'zovanii nakopitelej jenergii. Lokomotiv – inform, 11, 8 – 9.
  31. Lokomotiv s neskol'kimi dizel' - generatorami : materialy kompanii Bombardier i tehnicheskogo universiteta Drezdena. Zheleznye dorogi mira, 8, 57-60.
  32. Kossov, E. E., Nikipelyj, S. O. (2010). Primenenie nakopitelej maloj energoemkosti v silovoj cepi teplovoza. Lokomotiv-inform, 12, 40 – 42.
  33. Ass, S. (2010). Teplovozy G1000 dlja zheleznyh dorog Francii. Le Rail, Francija, 171, 18 – 22.
  34. Shtol'c, T. (2011) Novye manevrovye lokomotivy zheleznyh dorog Shvejcarii Chemins de Fer, 527, 28 – 31.
  35. Gibridnye sistemy tjagovogo privoda kompanii Voith: po materialam kompanii Voith Turbo. Zheleznye dorogi mira, 3, 36-38.
  36. Vvod v jekspluataciju manevrovogo lokomotiva Gravita 10 BB : рo materialam kompanij DB Schenker Rail Deutschland i Voith Turbo Lokomotivtechnik. Zheleznye dorogi mira, 3, 49–51.
  37. Luvishis, A. L. (2009). Teplovoznyj park SShA. Zheleznodorozhnyj transport, 7, 72 –77.
  38. Aleksandrin, D. V. (2010). Sistema kontrolja ispol'zovanija topliva. Lokomotiv, 2, 9 – 12.
  39. Petrov, P. P. (2009). Kombinirovannye energeticheskie ustanovki dlja zheleznodorozhnogo transporta. Lokomotiv, 10, 34 –37.
  40. Babkov, Ju., Sazonov, I., Gusev, V., Sergeev, V., Budnickij A. (2010). Dva dizelja dlja teplovoza ChMJe3. Lokomotiv, 1, 37 – 39.
  41. Volodin, A. I., Zjubanov, V. Z., Kuz'mich,V. D. and others. In: Volodina A. I. (2002). Lokomotivnye jenergeticheskie ustanovki, 718.
  42. Stol'c, T. (2012). Innovacionnyj lokomotiv Eem 923 Federal'nyh zheleznyh dorog Shvejcarii. Chemins de Fer, 532, 9.
  43. Babanin, A. B., Sirotenko, Ju., Mymrikov, I. (2009). Uluchshenie perehodnyh rezhimov raboty manevrovyh teplovozov na promezhutochnyh pozicijah Lokomotiv – inform, 5–6, 4–8.
  44. Krivosheja, Ju., Doroshko V., Gatchenko, V. (2009). Uluchshenie jekspluatacionnyh harakteristik manevrovyh teplovozov putem sovershenstvovanija upravlenija dizel'-generatornoj ustanovkoj. Zbіrnik naukovih prac' UkrDAZT, 108, 60 – 64.
  45. Sistema upravlenija jenergojeffektivnymi rezhimami vedenija poezdov: materialy kompanij Transrail; Trafikverket; LKAB (www. lkab.com)). Zheleznye dorogi mira, 9, 39–41.
  46. Lashko, A. A., Simonenko, V. V., Yevgrafova, N. Ju., Brovko, S. E. (2006). Pat. 25063 Ukraina, MPK F02N11/08. Sistema pusku dizel'nogo dviguna teplovoza. Vinahіdniki Lashko, A. A., Simonenko, V. V., Yevgrafova, N. Ju., Brovko, S. E.; patentovlasnik Tovaristvo z obmezhenoju vіdpovіdal'nіstju «Natan» – № u200702729; zajavl. 15.03.07; opubl. 25.07.07, Bjul. №11/2007.
  47. Rjazancev, M. K., Gricjuk, O. V., Dolgopolov, Ju. P., Dubrovs'kij, V. Z., Rogov, V. V., Tіmonov, M. P., Shinjakov, Ju. L. (2006). Pat. 20079 Ukraina, MPK F02N17/00. Pristrіj dlja polegshennja pusku visoko forsovanogo dizelja z niz'kim stupenem tisku. Vinahіdniki Rjazancev, M. K., Gricjuk, O. V., Dolgopolov, Ju. P., Dubrovs'kij, V. Z., Rogov, V. V., Tіmonov, M. P., Shinjakov, Ju. L.; patentovlasnik Harkіvs'ke konstruktors'ke bjuro z dvigunobuduvannja virobnichogo ob’єdnannja «Zavod іmenі Malisheva» – № 93111608; zajavl. 02.03.93; opubl. 25.12.97, Bjul. №6/1997.
  48. Hajrullin, R. R., Shevjakov, A. V. (2010). Perspektivnaja sistema puska dizelja. Lokomotiv, 12, 19–21.

##submission.downloads##

Опубліковано

2013-12-13

Як цитувати

Falendysh, A., & Gatchenko, V. (2013). Дослідження ефективності використання тепловозів ЧМЕ3, що працюють за системою двох одиниць. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 6(8(66), 27–30. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2013.18723

Номер

Розділ

Енергозберігаючі технології та обладнання