Розробка методу динамічної інтегральної оцінки технічного стану кузову односекційних електровозів
DOI:
https://doi.org/10.15587/1729-4061.2020.192468Ключові слова:
односекційний електровоз, технічне обслуговування, метод динамічної інтегральної оцінки, технічний станАнотація
В теперішній час одна з основних проблем, що виникає під час тривалої експлуатації односекційних електровозів, пов’язана із необхідністю підтримання їх справного технічного стану. При цьому нерідко визначальним аспектом є оперативне виявлення наявних дефектів і пошкоджень основних несучих конструктивних елементів кузовів машин, а також недопущення їх розвитку в більш серйозні конструктивні відхилення.
Метою проведених досліджень є розробка спеціалізованого методу, що дозволяє виявити виникаючі в процесі експлуатації односекційних електровозів дефекти їх основних несучих конструктивних елементів кузовів на ранніх стадіях виникнення й розвитку. Даний метод динамічної інтегральної оцінки оснований на аналізі парційного динамічного спектру конструкції електровозу. За величиною відхилень від спектру по відношенню до теоретичного, отриманого на основі моделювання методом скінчених елементів, є можливим встановити приблизний характер і місце розташування наявного пошкодження, особливо скритого типу.
Отриманий в ході досліджень частотний спектр основних несучих конструктивних елементів кузовів односекційних електровозів є досить щільним і знаходиться в діапазоні частот до 20 Гц. Наявність пошкоджень знижує його значення, причому для найбільш розповсюджених в практиці експлуатації типів дефектів подібне зниження становить 25–30 %.
Ефективність практичного застосування метода динамічної інтегральної оцінки проілюстрована на прикладі машини ДС3-008. Метод дозволив виявити скрите пошкодження одного із елементів несучого каркасу передньої поверхні кабіни, не встановлене при стандартній процедурі технічного обслуговування машини. Застосування методу динамічної інтегральної оцінки технічного стану для електровозів є доволі універсальним та може бути рекомендовано також і для інших одиниць залізничного рухомого складу. В практиці впровадження подібного підходу дозволить ефективно попереджувати розвиток аварійних ситуацій
Посилання
- Loza, P. A., Grishechkina, T. S. (2015). Estimation of the quality of implementation electric rolling stock maintenance system. Elektryfikatsiya transportu, 9, 87–93.
- Bannikov, D., Radkevich, A. (2019). Analytical method for compiling and applying a ballast map for the traction unit PE2U. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 2 (1 (98)), 6–14. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2019.160423
- Gureva, A., Chernetska-Biletska, N. (2015). Fundamentals of modeling of processes of maintenance of locomotives. Visnyk Skhidnoukrainskoho natsionalnoho universytetu imeni Volodymyra Dalia, 1 (218), 262–265.
- Bodnar, B. E., Оchkаsоv, O. B., Bodnar, Е. B., Hryshechkina, Т. S., Ocheretnyuk, М. V. (2018). Simulation of locomotive repair organization by the methods of queue systems theory. Science and Transport Progress. Bulletin of Dnipropetrovsk National University of Railway Transport, 5 (77), 28–40. doi: https://doi.org/10.15802/stp2018/147740
- Myamlin, S., Kalivoda, J., Neduzha, L. (2017). Testing of Railway Vehicles Using Roller Rigs. Procedia Engineering, 187, 688–695. doi: https://doi.org/10.1016/j.proeng.2017.04.439
- Skrebkov, A. V., Vorobiyov, A. A., Lamkyn, A. G., Bodrikov, D. I. (2017). The study of running and maintenance process of electric locomotives with big data and simulation modeling tools. Byulleten' rezul'tatov nauchnyh issledovaniy, 4, 190–198.
- Bodnar, B., Ochkasov, O. (2017). System Choice of the Technical Maintenance of Locomotives Equipped with on-Board Diagnostic Systems. Transport Means: Proc. of 21st Intern. Sci. Conf. Pt. I. Juodkrante, 43–47.
- Wang, G., Zeng, G., Cui, X., Feng, S. (2019). Dispersion analysis of the gradient weighted finite element method for acoustic problems in one, two, and three dimensions. International Journal for Numerical Methods in Engineering, 120 (4), 473–497. doi: https://doi.org/10.1002/nme.6144
- Bean, M., Yi, S.-Y. (2019). A monolithic mixed finite element method for a fluid-structure interaction problem. Applied Mathematics and Computation, 363, 124615. doi: https://doi.org/10.1016/j.amc.2019.124615
- Chimakurthi, S. K., Reuss, S., Tooley, M., Scampoli, S. (2017). ANSYS Workbench System Coupling: a state-of-the-art computational framework for analyzing multiphysics problems. Engineering with Computers, 34 (2), 385–411. doi: https://doi.org/10.1007/s00366-017-0548-4
- Sapietová, A., Novák, P., Sága, M., Šulka, P., Sapieta, M. (2019). Dynamic and Stress Analysis of a Locking Mechanism in the Ansys Workbench Software Environment. Advances in Science and Technology Research Journal, 13 (1), 23–28. doi: https://doi.org/10.12913/22998624/101601
- (2015). A Topology Optimization Method based on Nastran Card Quickly Modifying Parameter. Journal of Mechanical Transmission, 39 (7), 182–186.
- Salahuddin, M. B. M., Atikah, A. F., Rosnah, S., Zuhair, M. N. M. (2019). Conceptual design and finite element analysis of a high inclusion dough shaping machine using 3D-computer aided design (CAD) (SolidWorks). Materialwissenschaft Und Werkstofftechnik, 50 (3), 267–273. doi: https://doi.org/10.1002/mawe.201800205
- Liang, W., Rui-lin, L., Chang-hao, W. (2015). Modal Analysis and Improvement of Vibration Noise of Paper Folding Board Based on COSMOSWorks. Packaging Engineering, 1, 125–128.
- Fialko, S., Karpilovskyi, V. (2018). Time history analysis formulation in SCAD FEA software. Journal of Measurements in Engineering, 6 (4), 173–180. doi: https://doi.org/10.21595/jme.2018.20408
- Bannikov, D. О. (2018). Usage of construction-oriented software scad for analysis of work of machine-building structures. Science and Transport Progress. Bulletin of Dnipropetrovsk National University of Railway Transport, 1 (73), 98–111. doi: https://doi.org/10.15802/stp2018/123406
- Blohin, E. P., Kostritsa, S. A., Chumak, V. V., Ostroverhov, N. P., Sultan, A. V., Datsenko, V. N., Krivchikov, A. E. (2004). Rezul'taty prochnostnyh ispytaniy elektrovoza DS3. Visnyk Dnipropetrovskoho natsionalnoho universytetu zaliznychnoho transportu imeni akademika V. Lazariana, 5, 13–16.
- Blohin, E. P., Pshin'ko, A. N., Korotenko, M. L., Granovskiy, R. B., Garkavi, N. Ya., Dzichkovskiy, E. M. (2004). Dinamika skorostnogo elektrovoza tipa DS3. Visnyk Dnipropetrovskoho natsionalnoho universytetu zaliznychnoho transportu imeni akademika V. Lazariana, 5, 9–12.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Dmytro Bannikov, Sergiy Yakovlev
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.
Ліцензійний договір – це документ, в якому автор гарантує, що володіє усіма авторськими правами на твір (рукопис, статтю, тощо).
Автори, підписуючи Ліцензійний договір з ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР», мають усі права на подальше використання свого твору за умови посилання на наше видання, в якому твір опублікований. Відповідно до умов Ліцензійного договору, Видавець ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР» не забирає ваші авторські права та отримує від авторів дозвіл на використання та розповсюдження публікації через світові наукові ресурси (власні електронні ресурси, наукометричні бази даних, репозитарії, бібліотеки тощо).
За відсутності підписаного Ліцензійного договору або за відсутністю вказаних в цьому договорі ідентифікаторів, що дають змогу ідентифікувати особу автора, редакція не має права працювати з рукописом.
Важливо пам’ятати, що існує і інший тип угоди між авторами та видавцями – коли авторські права передаються від авторів до видавця. В такому разі автори втрачають права власності на свій твір та не можуть його використовувати в будь-який спосіб.