Визначення техніко-економічних параметрів для розробки гібридних силових установок у бюджетному сегменті
DOI:
https://doi.org/10.15587/1729-4061.2020.194642Ключові слова:
гібридний транспортний засіб, гібридна силова установка, тягова акумуляторна батарея, енергоємністьАнотація
Розглянуто проблему створення екологічно чистих та енергозберігаючих транспортних засобів в бюджетному сегменті на підставі визначення техніко-економічних параметрів. Досягнуто і обґрунтовано підвищення паливної економічності і екологічної чистоти автомобілів за рахунок розробки гібридної силової установки на підставі обраних раціональних техніко-економічних параметрів. Побудовано тривимірні залежності витрати енергії блоку тягових акумуляторних батарей і відносної дальності пробігу від маси і сталої швидкості.
Сформульовано рекомендації щодо вибору енергоємності блоку тягових акумуляторних батарей для гібридних транспортних засобів різної маси і бажаної дальності пробігу в режимі «тільки електрика». Встановлено діапазон пробігу в режимі «тільки електрика» на одному заряді тягових акумуляторних батарей в межах від 20 км до 50 км. Запропоновано вибір гібридного транспортного засобу в залежності від передбачуваного середньодобового пробігу і енергоємності тягових акумуляторних батарей. Це дозволить споживачеві приймати рішення щодо вибору гібридного транспортного засобу, виходячи з індивідуального планованого середньодобового пробігу.
Розроблено концептуальні рішення по створенню гібридних силових установок за економічним принципом їх побудови. Наукові результати підтверджені практично на експериментальному гібридному концепті, який створений на базі ЗАЗ Ланос Пікап. Такий підхід дозволяє підвищити конкурентоспроможність і економічну привабливість гібридних транспортних засобівПосилання
- Future US Trends in the Adoption of Light-Duty Automotive Technologies. Washington, 152. Available at: http://www.api.org/~/media/files/policy/fuels-and-renewables/hds-092013-future-us-trends-in-adoption-of-ld-auto-technologies.pdf
- Assessment of the implementation of a European alternative fuels strategy and possible supportive proposals. Available at: http://ec.europa.eu/transport/themes/urban/studies/doc/2012-08-cts-implementation-study.pdf
- Electric Vehicle Outlook. Available at: https://about.bnef.com/electric-vehicle-outlook
- Fuhs, A. (2008)., Hybrid vehicles and the future of personal transportation. CRC Press. doi: https://doi.org/10.1201/9781420075359
- Lie, T. T., Prasad, K., Ding, N. (2017). The electric vehicle: a review. International Journal of Electric and Hybrid Vehicles, 9 (1), 49. doi: https://doi.org/10.1504/ijehv.2017.10003709
- Statystychnyi shchorichnyk Ukrainy za 2017 rik. Derzhavnyi komitet statystyky Ukrainy. Available at: https://ukrstat.org/uk/druk/publicat/kat_u/publ1_u.htm
- Chen, Q., Liao, C., Ouyang, A., Li, X., Xiao, Q. (2016). Research and development of in-wheel motor driving technology for electric vehicles. International Journal of Electric and Hybrid Vehicles, 8 (3), 242. doi: https://doi.org/10.1504/ijehv.2016.080024
- Mirovoy Atlas Dannyh. Available at: https://knoema.ru/atlas
- Foust, T., Jones, R., Graves, E., McCoskey, J., Yoon, H. S. (2016). Effect of an electric vehicle mode in a plug-in hybrid electric vehicle with a post-transmission electric motor. International Journal of Electric and Hybrid Vehicles, 8 (4), 302. doi: https://doi.org/10.1504/ijehv.2016.080728
- Vinot, E. (2016). Comparison of different power-split hybrid architectures using a global optimisation design method. International Journal of Electric and Hybrid Vehicles, 8 (3), 225. doi: https://doi.org/10.1504/ijehv.2016.10000953
- Borysenko, A. O., Korzhov, A. H. (2018). Rozrakhunok ekvivalentnoi vytraty palyva elektromobiliamy. Naukovi pratsi VI Mizhnarodnoi naukovo-tekhnichnoi Internet-konferentsiyi «Avtomobil i elektronika. Suchasni tekhnolohiyi». Kharkiv, 71–72.
- Smyrnov, O., Klymenko, S. (2015). Principles of construction hybrid power installations. Avtomobil' i elektronika. Sovremennye tehnologii: elektronnoe nauchnoe spetsializirovannoe izdanie, 8, 27–30.
- Prius. Available at: https://www.toyota.com/prius/
- Volt Models & Specs 2019. Available at: http://www.chevrolet.com/
- Puškár, M., Kopas, M., Kádárová, J. (2017). Ecological analysis related to creation of gaseous emissions within transport focused on fulfilment of the future emission standards. Transportation Research Part D: Transport and Environment, 57, 413–421. doi: https://doi.org/10.1016/j.trd.2017.10.007
- Mitropoulos, L. K., Prevedouros, P. D., Kopelias, P. (2017). Total cost of ownership and externalities of conventional, hybrid and electric vehicle. Transportation Research Procedia, 24, 267–274. doi: https://doi.org/10.1016/j.trpro.2017.05.117
- Pavlović, T., Mirjanić, D., Mitić, I. R., Stanković, A. M. (2019). The Impact of Electric Cars Use on the Environment. Lecture Notes in Networks and Systems, 541–548. doi: https://doi.org/10.1007/978-3-030-18072-0_62
- Benajes, J., García, A., Monsalve-Serrano, J., Martínez-Boggio, S. (2020). Emissions reduction from passenger cars with RCCI plug-in hybrid electric vehicle technology. Applied Thermal Engineering, 164, 114430. doi: https://doi.org/10.1016/j.applthermaleng.2019.114430
- Smirnov, O. P., Borisenko, A. O. (2017). Modeling of energy costs hybrid vehicles depending on operating conditions. Avtomobil i elektronika. Suchasni tekhnolohiyi, 11, 20–23.
- Bazhynova, T. O., Borysenko, A. O. (2016). Ekspluatatsiini vlastyvosti hibrydnykh avtomobiliv. Kharkiv: StylYzdat, 104.
- Smirnov, О., Borisenko, A. (2016). Improving the reliability of hybrid power plants. Avtomobil i elektronika. Suchasni tekhnolohiyi, 9, 32–36.
- Bazhynov, O. V., Smyrnov, O. P., Sierikov, S. A., Hnatov, A. V., Koliesnikov, A. V. (2008). Hibrydni avtomobili. Kharkiv: KhNADU, 327.
- Smyrnov, O., Klymenko, S. (2014). Experimental research of power characteristics car Toyota Prius in the mode electromobile. Avtomobil i elektronika. Suchasni tekhnolohiyi, 6, 94–96.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Oleh Smyrnov, Anna Borysenko, Irina Trynova, Iaroslava Levchenko, Anton Marchenko
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.
Ліцензійний договір – це документ, в якому автор гарантує, що володіє усіма авторськими правами на твір (рукопис, статтю, тощо).
Автори, підписуючи Ліцензійний договір з ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР», мають усі права на подальше використання свого твору за умови посилання на наше видання, в якому твір опублікований. Відповідно до умов Ліцензійного договору, Видавець ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР» не забирає ваші авторські права та отримує від авторів дозвіл на використання та розповсюдження публікації через світові наукові ресурси (власні електронні ресурси, наукометричні бази даних, репозитарії, бібліотеки тощо).
За відсутності підписаного Ліцензійного договору або за відсутністю вказаних в цьому договорі ідентифікаторів, що дають змогу ідентифікувати особу автора, редакція не має права працювати з рукописом.
Важливо пам’ятати, що існує і інший тип угоди між авторами та видавцями – коли авторські права передаються від авторів до видавця. В такому разі автори втрачають права власності на свій твір та не можуть його використовувати в будь-який спосіб.