Визначення техніко-економічних параметрів для розробки гібридних силових установок у бюджетному сегменті

Автор(и)

  • Oleh Smyrnov Харківський національний автомобільно-дорожній університет вул. Ярослава Мудрого, 25, м. Харків, Україна, 61002, Україна https://orcid.org/0000-0003-4881-9042
  • Anna Borysenko Харківський національний автомобільно-дорожній університет вул. Ярослава Мудрого, 25, м. Харків, Україна, 61002, Україна https://orcid.org/0000-0001-5992-8274
  • Irina Trynova Харківський національний автомобільно-дорожній університет вул. Ярослава Мудрого, 25, м. Харків, Україна, 61002, Україна https://orcid.org/0000-0003-0986-4115
  • Iaroslava Levchenko Харківський національний автомобільно-дорожній університет вул. Ярослава Мудрого, 25, м. Харків, Україна, 61002, Україна https://orcid.org/0000-0002-4979-1101
  • Anton Marchenko Харківський національний автомобільно-дорожній університет вул. Ярослава Мудрого, 25, м. Харків, Україна, 61002, Україна https://orcid.org/0000-0002-5220-4844

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2020.194642

Ключові слова:

гібридний транспортний засіб, гібридна силова установка, тягова акумуляторна батарея, енергоємність

Анотація

Розглянуто проблему створення екологічно чистих та енергозберігаючих транспортних засобів в бюджетному сегменті на підставі визначення техніко-економічних параметрів. Досягнуто і обґрунтовано підвищення паливної економічності і екологічної чистоти автомобілів за рахунок розробки гібридної силової установки на підставі обраних раціональних техніко-економічних параметрів. Побудовано тривимірні залежності витрати енергії блоку тягових акумуляторних батарей і відносної дальності пробігу від маси і сталої швидкості.

Сформульовано рекомендації щодо вибору енергоємності блоку тягових акумуляторних батарей для гібридних транспортних засобів різної маси і бажаної дальності пробігу в режимі «тільки електрика». Встановлено діапазон пробігу в режимі «тільки електрика» на одному заряді тягових акумуляторних батарей в межах від 20 км до 50 км. Запропоновано вибір гібридного транспортного засобу в залежності від передбачуваного середньодобового пробігу і енергоємності тягових акумуляторних батарей. Це дозволить споживачеві приймати рішення щодо вибору гібридного транспортного засобу, виходячи з індивідуального планованого середньодобового пробігу.

Розроблено концептуальні рішення по створенню гібридних силових установок за економічним принципом їх побудови. Наукові результати підтверджені практично на експериментальному гібридному концепті, який створений на базі ЗАЗ Ланос Пікап. Такий підхід дозволяє підвищити конкурентоспроможність і економічну привабливість гібридних транспортних засобів

Біографії авторів

Oleh Smyrnov, Харківський національний автомобільно-дорожній університет вул. Ярослава Мудрого, 25, м. Харків, Україна, 61002

Доктор технічних наук, професор

Кафедра автомобільної електроніки

Anna Borysenko, Харківський національний автомобільно-дорожній університет вул. Ярослава Мудрого, 25, м. Харків, Україна, 61002

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра автомобільної електроніки

Irina Trynova, Харківський національний автомобільно-дорожній університет вул. Ярослава Мудрого, 25, м. Харків, Україна, 61002

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра автомобільної електроніки

Iaroslava Levchenko, Харківський національний автомобільно-дорожній університет вул. Ярослава Мудрого, 25, м. Харків, Україна, 61002

Доктор соціальних та економічних наук, доцент

Кафедра економіки і підприємництва

Anton Marchenko, Харківський національний автомобільно-дорожній університет вул. Ярослава Мудрого, 25, м. Харків, Україна, 61002

Аспірант

Кафедра автомобільної електроніки

Посилання

  1. Future US Trends in the Adoption of Light-Duty Automotive Technologies. Washington, 152. Available at: http://www.api.org/~/media/files/policy/fuels-and-renewables/hds-092013-future-us-trends-in-adoption-of-ld-auto-technologies.pdf
  2. Assessment of the implementation of a European alternative fuels strategy and possible supportive proposals. Available at: http://ec.europa.eu/transport/themes/urban/studies/doc/2012-08-cts-implementation-study.pdf
  3. Electric Vehicle Outlook. Available at: https://about.bnef.com/electric-vehicle-outlook
  4. Fuhs, A. (2008)., Hybrid vehicles and the future of personal transportation. CRC Press. doi: https://doi.org/10.1201/9781420075359
  5. Lie, T. T., Prasad, K., Ding, N. (2017). The electric vehicle: a review. International Journal of Electric and Hybrid Vehicles, 9 (1), 49. doi: https://doi.org/10.1504/ijehv.2017.10003709
  6. Statystychnyi shchorichnyk Ukrainy za 2017 rik. Derzhavnyi komitet statystyky Ukrainy. Available at: https://ukrstat.org/uk/druk/publicat/kat_u/publ1_u.htm
  7. Chen, Q., Liao, C., Ouyang, A., Li, X., Xiao, Q. (2016). Research and development of in-wheel motor driving technology for electric vehicles. International Journal of Electric and Hybrid Vehicles, 8 (3), 242. doi: https://doi.org/10.1504/ijehv.2016.080024
  8. Mirovoy Atlas Dannyh. Available at: https://knoema.ru/atlas
  9. Foust, T., Jones, R., Graves, E., McCoskey, J., Yoon, H. S. (2016). Effect of an electric vehicle mode in a plug-in hybrid electric vehicle with a post-transmission electric motor. International Journal of Electric and Hybrid Vehicles, 8 (4), 302. doi: https://doi.org/10.1504/ijehv.2016.080728
  10. Vinot, E. (2016). Comparison of different power-split hybrid architectures using a global optimisation design method. International Journal of Electric and Hybrid Vehicles, 8 (3), 225. doi: https://doi.org/10.1504/ijehv.2016.10000953
  11. Borysenko, A. O., Korzhov, A. H. (2018). Rozrakhunok ekvivalentnoi vytraty palyva elektromobiliamy. Naukovi pratsi VI Mizhnarodnoi naukovo-tekhnichnoi Internet-konferentsiyi «Avtomobil i elektronika. Suchasni tekhnolohiyi». Kharkiv, 71–72.
  12. Smyrnov, O., Klymenko, S. (2015). Principles of construction hybrid power installations. Avtomobil' i elektronika. Sovremennye tehnologii: elektronnoe nauchnoe spetsializirovannoe izdanie, 8, 27–30.
  13. Prius. Available at: https://www.toyota.com/prius/
  14. Volt Models & Specs 2019. Available at: http://www.chevrolet.com/
  15. Puškár, M., Kopas, M., Kádárová, J. (2017). Ecological analysis related to creation of gaseous emissions within transport focused on fulfilment of the future emission standards. Transportation Research Part D: Transport and Environment, 57, 413–421. doi: https://doi.org/10.1016/j.trd.2017.10.007
  16. Mitropoulos, L. K., Prevedouros, P. D., Kopelias, P. (2017). Total cost of ownership and externalities of conventional, hybrid and electric vehicle. Transportation Research Procedia, 24, 267–274. doi: https://doi.org/10.1016/j.trpro.2017.05.117
  17. Pavlović, T., Mirjanić, D., Mitić, I. R., Stanković, A. M. (2019). The Impact of Electric Cars Use on the Environment. Lecture Notes in Networks and Systems, 541–548. doi: https://doi.org/10.1007/978-3-030-18072-0_62
  18. Benajes, J., García, A., Monsalve-Serrano, J., Martínez-Boggio, S. (2020). Emissions reduction from passenger cars with RCCI plug-in hybrid electric vehicle technology. Applied Thermal Engineering, 164, 114430. doi: https://doi.org/10.1016/j.applthermaleng.2019.114430
  19. Smirnov, O. P., Borisenko, A. O. (2017). Modeling of energy costs hybrid vehicles depending on operating conditions. Avtomobil i elektronika. Suchasni tekhnolohiyi, 11, 20–23.
  20. Bazhynova, T. O., Borysenko, A. O. (2016). Ekspluatatsiini vlastyvosti hibrydnykh avtomobiliv. Kharkiv: StylYzdat, 104.
  21. Smirnov, О., Borisenko, A. (2016). Improving the reliability of hybrid power plants. Avtomobil i elektronika. Suchasni tekhnolohiyi, 9, 32–36.
  22. Bazhynov, O. V., Smyrnov, O. P., Sierikov, S. A., Hnatov, A. V., Koliesnikov, A. V. (2008). Hibrydni avtomobili. Kharkiv: KhNADU, 327.
  23. Smyrnov, O., Klymenko, S. (2014). Experimental research of power characteristics car Toyota Prius in the mode electromobile. Avtomobil i elektronika. Suchasni tekhnolohiyi, 6, 94–96.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-02-29

Як цитувати

Smyrnov, O., Borysenko, A., Trynova, I., Levchenko, I., & Marchenko, A. (2020). Визначення техніко-економічних параметрів для розробки гібридних силових установок у бюджетному сегменті. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 1(8 (103), 43–49. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2020.194642

Номер

Розділ

Енергозберігаючі технології та обладнання