Вибір схеми організації руху на перехресті з урахуванням складу транспортного потоку
DOI:
https://doi.org/10.15587/1729-4061.2020.195327Ключові слова:
склад транспортного потоку, транспортний потік, схема організації дорожнього руху, транспортна затримкаАнотація
Транспортні потоки у великих містах мають неоднорідний характер виникнення та зміни. Основні параметри є часто чутливими до змін умов навколишнього середовища, а саме часу доби, сезону тощо. Величини, які характеризують транспортні потоки, мають стохастичний характер і тому їх спрогнозувати досить важко. Відповідно до цього, спостерігається нерівномірність таких показників як інтенсивність, щільність та швидкість руху у часі та просторі. З врахуванням цього, під час розроблення схем організації дорожнього руху виникає необхідність врахування додаткових чинників, які мають ймовірнісний характер. Такий підхід надає більш широкі можливості в процесі керування рухом і дозволяє використовувати відповідні шляхи до вибору методів організації дорожнього руху в тих чи інших випадках. Цей процес передбачає детальні дослідження показників дорожнього руху. Наведені підходи і методи щодо вивчення основних показників транспортних потоків. До них відносяться як натурні методи, так і імітаційне моделювання, яке передбачає врахування математичних і фізичних закономірностей руху транспортних потоків. Також це дозволяє прогнозувати ситуацію під час вибору тієї чи іншої схеми організації дорожнього руху з використанням комп’ютерної техніки. Проаналізовано результати досліджень, які проводились відповідно до описаних методик. Ці результати вказують на тісний зв'язок між відносним складом потоків за типами транспортних засобів та показниками черг та затримок в межах перехресть. Відповідно до результатів, отримано математичні залежності, які характеризують цей зв'язок. Встановлено, що вибір схеми організації дорожнього руху на перехрестях повинен проводитись із врахуванням складу транспортного потоку, оскільки кожен вид регулювання по-своєму ефективний для того чи іншого випадку
Посилання
- Zambrano-Martinez, J., Calafate, C., Soler, D., Cano, J.-C., Manzoni, P. (2018). Modeling and Characterization of Traffic Flows in Urban Environments. Sensors, 18 (7), 2020. doi: https://doi.org/10.3390/s18072020
- Polishchuk, V. P., Bakulich, O. O., Dziuba, O. P. et. al. (2014). Orhanizatsiya ta rehuliuvannia dorozhnoho rukhu. Kyiv: Znannia Ukrainy, 467.
- Liu, X., Lu, J. (2013). The Technology of Road Guide Signs Setting in Large Interchanges. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 96, 538–547. doi: https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.08.064
- Klinkovshteyn, G. I., Afanas'ev, M. B. (2001). Organizatsiya dorozhnogo dvizheniya. Moscow: Transport, 247.
- Jayasinghe, A., Sano, K., Nishiuchi, H. (2015). Explaining traffic flow patterns using centrality measures. International Journal for Traffic and Transport Engineering, 5 (2), 134–149. doi: https://doi.org/10.7708/ijtte.2015.5(2).05
- Vasiukovych, D. B. (2013). Vybir variantiv orhanizatsiyi rukhu na kiltsevykh peretynakh. Problemy rozvytku miskoho seredovyshcha, 10, 43–47.
- Xi, X., ZhaoCheng, H., WenBo, S., ZhanQiu, C., JunFeng, G. (2013). Traffic Impact Analysis of Urban Intersections with Comprehensive Waiting Area on Urban Intersection based on PARAMICS. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 96, 1910–1920. doi: https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.08.216
- Kratkoe rukovodstvo po vypolneniyu proektov v PTV Vissim 6. Available at: https://bespalovdotme.files.wordpress.com/2017/03/quickstart_vissim_6-0.pdf
- Jin, S., Wang, J., Jiao, J. (2013). The Study in Diamond Interchange Traffic Organization. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 96, 591–598. doi: https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.08.069
- Jamshidnejad, A., Papamichail, I., Papageorgiou, M., De Schutter, B. (2018). Sustainable Model-Predictive Control in Urban Traffic Networks: Efficient Solution Based on General Smoothening Methods. IEEE Transactions on Control Systems Technology, 26 (3), 813–827. doi: https://doi.org/10.1109/tcst.2017.2699160
- Alex, S., Isaac, K. P. (2014). Traffic simulation model and its application for estimating saturation flow at signalised intersection. International Journal for Traffic and Transport Engineering, 4 (3), 320–338. doi: https://doi.org/10.7708/ijtte.2014.4(3).06
- Yu, Q., Zhou, Y. (2019). Traffic safety analysis on mixed traffic flows at signalized intersection based on Haar-Adaboost algorithm and machine learning. Safety Science, 120, 248–253. doi: https://doi.org/10.1016/j.ssci.2019.07.008
- Vasylieva, H. Yu. (2005). Tochnist otsinky zatrymok transportu na rehulovanykh perekhrestiakh u tsentrakh mist. Mistobuduvannia ta terytorialne planuvannia, 21, 37–52.
- Kovalenko, L. O. (2010). Doslidzhennia ta analiz kharakterystyk transportnykh potokiv na vulytsiakh mista. Visnyk KhNADU, 50, 80–83.
- Levterov, A., Denisenco, O., Yaruta, A. (2013). Determination of transport delays at signaled crossing. Vestnik Kharkivskoho natsional'nogo avtomobil'no-dorozhnogo universiteta, 61-62, 106–109.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Taras Postranskyy, Mykola Boikiv, Maksym Afonin, Roman Rogalskyi
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.
Ліцензійний договір – це документ, в якому автор гарантує, що володіє усіма авторськими правами на твір (рукопис, статтю, тощо).
Автори, підписуючи Ліцензійний договір з ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР», мають усі права на подальше використання свого твору за умови посилання на наше видання, в якому твір опублікований. Відповідно до умов Ліцензійного договору, Видавець ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР» не забирає ваші авторські права та отримує від авторів дозвіл на використання та розповсюдження публікації через світові наукові ресурси (власні електронні ресурси, наукометричні бази даних, репозитарії, бібліотеки тощо).
За відсутності підписаного Ліцензійного договору або за відсутністю вказаних в цьому договорі ідентифікаторів, що дають змогу ідентифікувати особу автора, редакція не має права працювати з рукописом.
Важливо пам’ятати, що існує і інший тип угоди між авторами та видавцями – коли авторські права передаються від авторів до видавця. В такому разі автори втрачають права власності на свій твір та не можуть його використовувати в будь-який спосіб.