Вибір схеми організації руху на перехресті з урахуванням складу транспортного потоку

Автор(и)

  • Taras Postranskyy Національний університет «Львівська політехніка» вул. С. Бандери, 12, м. Львів, Україна, 79013, Україна https://orcid.org/0000-0001-6120-9914
  • Mykola Boikiv Національний університет «Львівська політехніка» вул. С. Бандери, 12, м. Львів, Україна, 79013, Україна https://orcid.org/0000-0002-4997-3677
  • Maksym Afonin Національний університет «Львівська політехніка» вул. С. Бандери, 12, м. Львів, Україна, 79013, Україна https://orcid.org/0000-0001-5850-7478
  • Roman Rogalskyi Національний університет «Львівська політехніка» вул. С. Бандери, 12, м. Львів, Україна, 79013, Україна https://orcid.org/0000-0001-8223-2320

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2020.195327

Ключові слова:

склад транспортного потоку, транспортний потік, схема організації дорожнього руху, транспортна затримка

Анотація

Транспортні потоки у великих містах мають неоднорідний характер виникнення та зміни. Основні параметри є часто чутливими до змін умов навколишнього середовища, а саме часу доби, сезону тощо. Величини, які характеризують транспортні потоки, мають стохастичний характер і тому їх спрогнозувати досить важко. Відповідно до цього, спостерігається нерівномірність таких показників як інтенсивність, щільність та швидкість руху у часі та просторі. З врахуванням цього, під час розроблення схем організації дорожнього руху виникає необхідність  врахування додаткових чинників, які мають ймовірнісний характер. Такий підхід надає більш широкі можливості в процесі керування рухом і дозволяє використовувати відповідні шляхи до вибору методів організації дорожнього руху в тих чи інших випадках. Цей процес передбачає детальні дослідження показників дорожнього руху. Наведені підходи і методи щодо вивчення основних показників транспортних потоків. До них відносяться як натурні методи, так і імітаційне моделювання, яке передбачає врахування математичних і фізичних закономірностей руху транспортних потоків. Також це дозволяє прогнозувати  ситуацію під час вибору тієї чи іншої схеми організації дорожнього руху з використанням комп’ютерної техніки. Проаналізовано результати досліджень, які проводились відповідно до описаних методик. Ці результати вказують на тісний зв'язок між відносним складом потоків за типами транспортних засобів та показниками черг та затримок в межах перехресть. Відповідно до результатів, отримано математичні залежності, які характеризують цей зв'язок. Встановлено, що вибір схеми організації дорожнього руху на перехрестях повинен проводитись із врахуванням складу транспортного потоку, оскільки кожен вид регулювання по-своєму ефективний для того чи іншого  випадку

Біографії авторів

Taras Postranskyy, Національний університет «Львівська політехніка» вул. С. Бандери, 12, м. Львів, Україна, 79013

Кандидат технічних наук, асистент

Кафедра транспортних технологій

Mykola Boikiv, Національний університет «Львівська політехніка» вул. С. Бандери, 12, м. Львів, Україна, 79013

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра транспортних технологій

Maksym Afonin, Національний університет «Львівська політехніка» вул. С. Бандери, 12, м. Львів, Україна, 79013

Асистент

Кафедра транспортних технологій

Roman Rogalskyi, Національний університет «Львівська політехніка» вул. С. Бандери, 12, м. Львів, Україна, 79013

Кандидат технічних наук, старший викладач

Кафедра транспортних технологій

Посилання

  1. Zambrano-Martinez, J., Calafate, C., Soler, D., Cano, J.-C., Manzoni, P. (2018). Modeling and Characterization of Traffic Flows in Urban Environments. Sensors, 18 (7), 2020. doi: https://doi.org/10.3390/s18072020
  2. Polishchuk, V. P., Bakulich, O. O., Dziuba, O. P. et. al. (2014). Orhanizatsiya ta rehuliuvannia dorozhnoho rukhu. Kyiv: Znannia Ukrainy, 467.
  3. Liu, X., Lu, J. (2013). The Technology of Road Guide Signs Setting in Large Interchanges. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 96, 538–547. doi: https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.08.064
  4. Klinkovshteyn, G. I., Afanas'ev, M. B. (2001). Organizatsiya dorozhnogo dvizheniya. Moscow: Transport, 247.
  5. Jayasinghe, A., Sano, K., Nishiuchi, H. (2015). Explaining traffic flow patterns using centrality measures. International Journal for Traffic and Transport Engineering, 5 (2), 134–149. doi: https://doi.org/10.7708/ijtte.2015.5(2).05
  6. Vasiukovych, D. B. (2013). Vybir variantiv orhanizatsiyi rukhu na kiltsevykh peretynakh. Problemy rozvytku miskoho seredovyshcha, 10, 43–47.
  7. Xi, X., ZhaoCheng, H., WenBo, S., ZhanQiu, C., JunFeng, G. (2013). Traffic Impact Analysis of Urban Intersections with Comprehensive Waiting Area on Urban Intersection based on PARAMICS. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 96, 1910–1920. doi: https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.08.216
  8. Kratkoe rukovodstvo po vypolneniyu proektov v PTV Vissim 6. Available at: https://bespalovdotme.files.wordpress.com/2017/03/quickstart_vissim_6-0.pdf
  9. Jin, S., Wang, J., Jiao, J. (2013). The Study in Diamond Interchange Traffic Organization. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 96, 591–598. doi: https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.08.069
  10. Jamshidnejad, A., Papamichail, I., Papageorgiou, M., De Schutter, B. (2018). Sustainable Model-Predictive Control in Urban Traffic Networks: Efficient Solution Based on General Smoothening Methods. IEEE Transactions on Control Systems Technology, 26 (3), 813–827. doi: https://doi.org/10.1109/tcst.2017.2699160
  11. Alex, S., Isaac, K. P. (2014). Traffic simulation model and its application for estimating saturation flow at signalised intersection. International Journal for Traffic and Transport Engineering, 4 (3), 320–338. doi: https://doi.org/10.7708/ijtte.2014.4(3).06
  12. Yu, Q., Zhou, Y. (2019). Traffic safety analysis on mixed traffic flows at signalized intersection based on Haar-Adaboost algorithm and machine learning. Safety Science, 120, 248–253. doi: https://doi.org/10.1016/j.ssci.2019.07.008
  13. Vasylieva, H. Yu. (2005). Tochnist otsinky zatrymok transportu na rehulovanykh perekhrestiakh u tsentrakh mist. Mistobuduvannia ta terytorialne planuvannia, 21, 37–52.
  14. Kovalenko, L. O. (2010). Doslidzhennia ta analiz kharakterystyk transportnykh potokiv na vulytsiakh mista. Visnyk KhNADU, 50, 80–83.
  15. Levterov, A., Denisenco, O., Yaruta, A. (2013). Determination of transport delays at signaled crossing. Vestnik Kharkivskoho natsional'nogo avtomobil'no-dorozhnogo universiteta, 61-62, 106–109.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-02-29

Як цитувати

Postranskyy, T., Boikiv, M., Afonin, M., & Rogalskyi, R. (2020). Вибір схеми організації руху на перехресті з урахуванням складу транспортного потоку. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 1(3 (103), 39–46. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2020.195327

Номер

Розділ

Процеси управління