Розробка математичної моделі опису динаміки морських технічних систем з гнучкими зв´язками з метою удосконалення їх проектування

Автор(и)

  • Volodymyr Blintsov Національний університет кораблебудування імені адмірала Макарова пр. Героїв України, 9, м. Миколаїв, Україна, 54025, Україна https://orcid.org/0000-0002-3912-2174
  • Kostiantyn Trunin Національний університет кораблебудування імені адмірала Макарова пр. Героїв України, 9, м. Миколаїв, Україна, 54025, Україна https://orcid.org/0000-0001-6345-6257

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2020.197358

Ключові слова:

гнучкий зв´язок, морська технічна система, математична модель опису динаміки гнучкого зв´язку, удосконалення проектування МТС з ГЗ

Анотація

Розроблені математична модель (ММ) опису динаміки елемента ГЗ МТС, в якості приклада якої розглядається підводна буксирувана система (ПБС), та ММ МТС з ГЗ.

ММ динаміки елемента ГЗ дає можливість враховувати:

1) рух судна-носія (СН);

2) особливості конструкції ГЗ, які впливають на функціональні характеристики МТС;

3) рух підводного апарату (ПА);

4) вплив перешкод на шляху руху ПА та ГЗ;

5) значні переміщення ГЗ в складі МТС.

Математична модель МТС з ГЗ дозволяє вирішувати наступні завдання:

1) визначати зміну форми ГЗ та сил її натяжіння в процесі маневрування СН та ПА з урахуванням морських хвиль, вітрових навантажень на СН, глибини моря та її зміни у визначеній акваторії, маси та пружних якостей ГЗ;

2) визначати відносне положення СН та ПА в процесі їх маневрування;

3) визначати максимальні навантаження на ГЗ, необхідні для оцінки його міцності в процесі маневрування СН і ПА.

Аналіз проектних завдань при створенні морських прив´язних систем (МПС), як різновиду МТС, показує, що значну теоретичну складність та наукоємність отримують розрахунки ГЗ МПС. Запропонована методика удосконалення проектування МТС з ГЗ, заснована на ММ опису динаміки ГЗ МТС (а також МТС з ГЗ), дає можливість досліджувати різноманітні режими експлуатації практично всіх класів МПС. За її допомогою виникає можливість удосконалювати існуючі методи розрахунків і проектування МПС з ГЗ, довести їх до рівня інженерного додатку

Біографії авторів

Volodymyr Blintsov, Національний університет кораблебудування імені адмірала Макарова пр. Героїв України, 9, м. Миколаїв, Україна, 54025

Доктор технічних наук, професор

Кафедра електричної інженерії суднових та роботизованих комплексів

Kostiantyn Trunin, Національний університет кораблебудування імені адмірала Макарова пр. Героїв України, 9, м. Миколаїв, Україна, 54025

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра менеджменту

Посилання

  1. Blintsov, V., Klochkov, O. (2019). Generalized method of designing unmanned remotely operated complexes based on the system approach. EUREKA: Physics and Engineering, 2, 43–51. doi: https://doi.org/10.21303/2461-4262.2019.00878
  2. Blintsov, V., Kucenko, P. (2019). Application of systems approach at early stages of designinng unmanned towed underwater systems for shallow water areas. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 5 (9 (101)), 15–24. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2019.179486
  3. Feng, D. K., Zhao, W. W., Pei, W. B., Ma, Y. C. (2011). A New Method of Designing Underwater Towed System. Applied Mechanics and Materials, 66-68, 1251–1255. doi: https://doi.org/10.4028/www.scientific.net/amm.66-68.1251
  4. Minowa, A., Toda, M. (2019). A High-Gain Observer-Based Approach to Robust Motion Control of Towed Underwater Vehicles. IEEE Journal of Oceanic Engineering, 44 (4), 997–1010. doi: https://doi.org/10.1109/joe.2018.2859458
  5. Blintsov, O. (2017). Development of the mathematical modeling method for dynamics of the flexible tether as an element of the underwater complex. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 1 (7 (85)), 4–14. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2017.90291
  6. Liu, G., Xu, G., Wang, G., Yuan, G., Liu, J. (2019). Modeling and Speed Control of the Underwater Wheeled Vehicle Flexible Towing System. Mathematical Problems in Engineering, 2019, 1–11. doi: https://doi.org/10.1155/2019/3943472
  7. Nedelcu, A., Tărăbuţă, O., Clinci, C., Ichimoaiei, G. (2018). CFD approach used for modelling hydrodynamic analysis and motion characteristics of a remotely operated vehicle. IOP Conference Series: Earth and Environmental Science, 172, 012029. doi: https://doi.org/10.1088/1755-1315/172/1/012029
  8. Xu, X., Wang, S., Lian, L. (2013). Dynamic motion and tension of marine cables being laid during velocity change of mother vessels. China Ocean Engineering, 27 (5), 629–644. doi: https://doi.org/10.1007/s13344-013-0053-5
  9. Drąg, Ł. (2016). Application of dynamic optimisation to the trajectory of a cable-suspended load. Nonlinear Dynamics, 84 (3), 1637–1653. doi: https://doi.org/10.1007/s11071-015-2593-0
  10. Drąg, Ł. (2017). Application of dynamic optimisation to stabilise bending moments and top tension forces in risers. Nonlinear Dynamics, 88 (3), 2225–2239. doi: https://doi.org/10.1007/s11071-017-3372-x
  11. Trunin, K. S. (2017). Equations of dynamics of the flexible connection element of the marine tethered system. Collection of Scientific Publications NUS, 1, 18–25. doi: https://doi.org/10.15589/jnn20170104
  12. Trunin, K. S. (2017). Mathematical model of two connected elements of the flexible links of the marine lash system. Collection of Scientific Publications NUS, 2, 3–10. doi: https://doi.org/10.15589/jnn20170201
  13. Trunin, K. S. (2017). Dynamics of a marine lash system with a flexible link. Collection of Scientific Publications NUS, 3, 3–10. doi: https://doi.org/10.15589/jnn20170301
  14. Rouch, P. (1980). Vychislitel'naya gidrodinamika. Moscow: Mir, 618.
  15. Bugaenko, B. A. (2004). Dinamika sudovyh spuskopodemnyh operatsiy. Kyiv: Naukova dumka, 320.
  16. Nuzhniy, S. N. (1998). Osobennosti proektirovaniya kabel'-trosov dlya samohodnyh privyaznyh podvodnyh apparatov. Respublikanskyi mizhvidomchyi naukovo-tekhnichnyi zbirnyk elektrychnoho mashynobuduvannia ta elektroobladnannia. Odessa, 224.
  17. Babkin, G. V. (1998). Otsenka energeticheskih harakteristik dvuhzvennoy privyaznoy podvodnoy sistemy s buem-otvoditelem. II Mizhnarodna NTK «Problemy enerhozberezhennia i ekolohiyi sudnobuduvannia. Mykolaiv, UDMTU.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-02-29

Як цитувати

Blintsov, V., & Trunin, K. (2020). Розробка математичної моделі опису динаміки морських технічних систем з гнучкими зв´язками з метою удосконалення їх проектування. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 1(9 (103), 56–66. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2020.197358

Номер

Розділ

Інформаційно-керуючі системи