Моделювання транспортно-виробничого комплексу при вирощуванні сільскогосподарських культур з урахуванням авіаційної складової

Автор(и)

  • Svitlana Pron Національний авіаційний університет пр. Любомира Гузара, 1, м. Київ, Україна, 03058, Україна https://orcid.org/0000-0002-1177-9588
  • Olena Soloviova Національний авіаційний університет пр. Любомира Гузара, 1, м. Київ, Україна, 03058, Україна https://orcid.org/0000-0002-7089-0067
  • Iryna Herasymenko Національний авіаційний університет пр. Любомира Гузара, 1, м. Київ, Україна, 03058, Україна https://orcid.org/0000-0002-4297-3973
  • Iryna Borets Національний авіаційний університет пр. Любомира Гузара, 1, м. Київ, Україна, 03058, Україна https://orcid.org/0000-0002-4477-4716

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2020.198742

Ключові слова:

слова, технологічний процес, No-till технологія, види ресурсів, технологічна карта, авіаційна техніка, наземна техніка

Анотація

Проведеними дослідженнями транспортно-технологічного процесу вирощування сільськогосподарських культур встановлено, що він являє собою складну динамічну систему. Доведено, що складність цієї системи полягає у наявності великої кількості різнорідних підсистем, у тому числі й транспортної, яка є важливою складовою для забезпечення вирощування сільськогосподарських культур. Завдяки системному підходу до дослідження транспортного забезпечення технологічного процесу вирощування сільськогосподарських культур стало можливим виявити функціональні особливості застосування наземних та авіаційних транспортних засобів. Встановлено властивості кожного етапу технологічного процесу вирощування та участі у ньому певного виду транспортних засобів.

Розроблено схему транспортного забезпечення технологічного процесу вирощування сільськогосподарських культур та визначено вплив авіаційної складової на певних його етапах в умовах впровадження ресурсозберігаючої No-Till технології.

Експериментальними дослідженнями встановлено, що застосування авіаційного транспорту сприяє впровадженню ресурсозберігаючої No-till технології за рахунок мінімізації механічного обробітку посівних площ, що зменшує антропогенне навантаження на ґрунт.

Розроблена математична модель аналізу використання транспортно-виробничого комплексу при вирощуванні сільськогосподарських культур дозволяє здійснювати раціональний вибір наземних та авіаційних транспортних засобів, залежно від параметрів технологій, видів культур.

Таким чином, є підстави стверджувати про можливість у процесі організації та веденні сільськогосподарського виробництва приймати своєчасні обґрунтовані управлінські рішення з метою отримання максимального прибутку

Біографії авторів

Svitlana Pron, Національний авіаційний університет пр. Любомира Гузара, 1, м. Київ, Україна, 03058

Кандидат технічних наук

Кафедра організації авіаційних робіт та послуг

Olena Soloviova, Національний авіаційний університет пр. Любомира Гузара, 1, м. Київ, Україна, 03058

Кандидат економічних наук, доцент

Кафедра організації авіаційних робіт та послуг

Iryna Herasymenko, Національний авіаційний університет пр. Любомира Гузара, 1, м. Київ, Україна, 03058

Кандидат економічних наук, доцент

Кафедра організації авіаційних робіт та послуг

Iryna Borets, Національний авіаційний університет пр. Любомира Гузара, 1, м. Київ, Україна, 03058

Кандидат педагогічних наук, доцент

Кафедра організації авіаційних перевезень

Посилання

  1. Pron, S. V. (2016). Osnovy formuvannia intehrovanoi transportnoi systemy vyroshchuvannia zernovykh kultur. Avtomobilni dorohy i dorozhnie budivnytstvo, 96, 192–199.
  2. Vasylkovska, K. V., Leshchenko, S. M., Vasylkovskyi, O. M., Petrenko, D. I. (2016). Improvement of equipment for basic tillage and sowing as initial stage of harvest forecasting. INMATEH, 50 (3), 13–20.
  3. Popovych, P. V., Lyashuk, O. L., Murovanyi, I. S., Dzyura, V. O., Shevchuk, O. S., Myndyuk, V. D. (2016). The service life evaluation of fertilizer spreaders undercarriages. INMATEH, 50 (3), 39–46.
  4. Mostypan, M. I., Vasylkovska, K. V., Andriyenko, O. O., Reznichenko, V. P. (2017). Modern aspects of tilled crops productivity forecasting. INMATEH, 53 (3), 35–40.
  5. Vasylkovska, K. V., Vasylkovskyi, O. M., Sviren, M. O., Petrenko, D. I. et. al. (2019). Determining the parameters of the device for inertial removal of excess seed. INMATEH, 57 (1), 135–140. doi: https://doi.org/10.35633/inmateh_57_14
  6. Krivutsa, Z. F. (2010). Ispol'zovanie matematicheskih modeley dlya optimizatsii raboty avtomobil'nogo transporta. Mehanizatsiya i elektrifikatsiya tehnologicheskih protsessov v sel'skohozyaystvennom proizvodstve, 17, 136.
  7. Sharifov, F. A., Yun, H. M., Kandyba, H. Yu. (2014). Optimal route of aircraft for agroaviation works. Science-based technologies, 23 (3), 319–325. doi: https://doi.org/10.18372/2310-5461.23.7415
  8. Marintseva, K., Yun, G., Kachur, S. (2015). Resource allocation improvement in the tasks of airport ground handling operations. Aviation, 19 (1), 7–13. doi: https://doi.org/10.3846/16487788.2015.1015291
  9. Soloviova, O. O., Herasymenko, I. M., Rovnenko, M. M. (2011). Ekonomichna efektyvnist vykorystannia aviatsiyi v silskomu hospodarstvi v porivnianni z nazemnoiu tekhnikoiu. Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu. Ekonomichni nauky, 1 (171), 194–198.
  10. Enaleeva-Bandura, I. M., Danilov, A. G., Nikonchuk, A. V., Davydova, A. L. (2017). A dynamic model of transport-technological process of transporting wood raw material in a multiproduct setting. Hvoynye boreal'noy zony, 1-2, 84–87.
  11. Pron, S. V., Vysotska, I. I. (2016). Theoretical aspects of the concept transport system of agricultural works. Molodyi vchenyi, 4, 252–256.
  12. Makhmud el Asskar, Bykova, O. Ye. (2009). Vplyv tekhnolohiyi No-till u zonakh nedostatnoho zvolozhennia na vlastyvosti gruntiv i produktyvnist kultur. Visnyk ahrarnoi nauky, 2, 25–28.
  13. Huzhvenko, S. M. (2016). Osoblyvosti planuvannia pid chas vykorystannia innovatsiynykh system tekhnolohiy u vyrobnychiy diyalnosti ahrarnoho pidpryiemstva. Ekonomika i suspilstvo, 7, 260–265. Available at: http://economyandsociety.in.ua/journal/7_ukr/44.pdf
  14. Pidsumky diyalnosti aviatsiynoi haluzi Ukrainy. Available at: http://avia.gov.ua/
  15. Statystychni dani v haluzi aviatransportu. Available at: https://mtu.gov.ua/content/statistichni-dani-v-galuzi-aviatransportu.html
  16. Hess, L. J. T., Hinckley, E.-L. S., Robertson, G. P., Matson, P. A. (2020). Rainfall intensification increases nitrate leaching from tilled but not no-till cropping systems in the U.S. Midwest. Agriculture, Ecosystems & Environment, 290, 106747. doi: https://doi.org/10.1016/j.agee.2019.106747
  17. Wang, J., Zou, J. (2020). No-till increases soil denitrification via its positive effects on the activity and abundance of the denitrifying community. Soil Biology and Biochemistry, 142, 107706. doi: https://doi.org/10.1016/j.soilbio.2020.107706
  18. Ferreira, C. dos R., Silva Neto, E. C. da, Pereira, M. G., Guedes, J. do N., Rosset, J. S., Anjos, L. H. C. dos. (2020). Dynamics of soil aggregation and organic carbon fractions over 23 years of no-till management. Soil and Tillage Research, 198, 104533. doi: https://doi.org/10.1016/j.still.2019.104533
  19. Pron, S. V., Vysotska, I. I., Soloviova, O. O. (2017). Modeliuvannia vykonannia ahrarnykh robit z urakhuvanniam transportnoi skladovoi. Avtomobilni dorohy i dorozhnie budivnytstvo, 100, 331–340.
  20. Sait korporatsiyi «Ahro-Soiuz». Available at: http://www.agrosoyuz.ua/products/tech-conf-educ/plant-growing
  21. American Optimal Decisions. Available at: http://www.aorda.com

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-04-30

Як цитувати

Pron, S., Soloviova, O., Herasymenko, I., & Borets, I. (2020). Моделювання транспортно-виробничого комплексу при вирощуванні сільскогосподарських культур з урахуванням авіаційної складової. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 2(3 (104), 30–39. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2020.198742

Номер

Розділ

Процеси управління