Моделювання транспортно-виробничого комплексу при вирощуванні сільскогосподарських культур з урахуванням авіаційної складової
DOI:
https://doi.org/10.15587/1729-4061.2020.198742Ключові слова:
слова, технологічний процес, No-till технологія, види ресурсів, технологічна карта, авіаційна техніка, наземна технікаАнотація
Проведеними дослідженнями транспортно-технологічного процесу вирощування сільськогосподарських культур встановлено, що він являє собою складну динамічну систему. Доведено, що складність цієї системи полягає у наявності великої кількості різнорідних підсистем, у тому числі й транспортної, яка є важливою складовою для забезпечення вирощування сільськогосподарських культур. Завдяки системному підходу до дослідження транспортного забезпечення технологічного процесу вирощування сільськогосподарських культур стало можливим виявити функціональні особливості застосування наземних та авіаційних транспортних засобів. Встановлено властивості кожного етапу технологічного процесу вирощування та участі у ньому певного виду транспортних засобів.
Розроблено схему транспортного забезпечення технологічного процесу вирощування сільськогосподарських культур та визначено вплив авіаційної складової на певних його етапах в умовах впровадження ресурсозберігаючої No-Till технології.
Експериментальними дослідженнями встановлено, що застосування авіаційного транспорту сприяє впровадженню ресурсозберігаючої No-till технології за рахунок мінімізації механічного обробітку посівних площ, що зменшує антропогенне навантаження на ґрунт.
Розроблена математична модель аналізу використання транспортно-виробничого комплексу при вирощуванні сільськогосподарських культур дозволяє здійснювати раціональний вибір наземних та авіаційних транспортних засобів, залежно від параметрів технологій, видів культур.
Таким чином, є підстави стверджувати про можливість у процесі організації та веденні сільськогосподарського виробництва приймати своєчасні обґрунтовані управлінські рішення з метою отримання максимального прибуткуПосилання
- Pron, S. V. (2016). Osnovy formuvannia intehrovanoi transportnoi systemy vyroshchuvannia zernovykh kultur. Avtomobilni dorohy i dorozhnie budivnytstvo, 96, 192–199.
- Vasylkovska, K. V., Leshchenko, S. M., Vasylkovskyi, O. M., Petrenko, D. I. (2016). Improvement of equipment for basic tillage and sowing as initial stage of harvest forecasting. INMATEH, 50 (3), 13–20.
- Popovych, P. V., Lyashuk, O. L., Murovanyi, I. S., Dzyura, V. O., Shevchuk, O. S., Myndyuk, V. D. (2016). The service life evaluation of fertilizer spreaders undercarriages. INMATEH, 50 (3), 39–46.
- Mostypan, M. I., Vasylkovska, K. V., Andriyenko, O. O., Reznichenko, V. P. (2017). Modern aspects of tilled crops productivity forecasting. INMATEH, 53 (3), 35–40.
- Vasylkovska, K. V., Vasylkovskyi, O. M., Sviren, M. O., Petrenko, D. I. et. al. (2019). Determining the parameters of the device for inertial removal of excess seed. INMATEH, 57 (1), 135–140. doi: https://doi.org/10.35633/inmateh_57_14
- Krivutsa, Z. F. (2010). Ispol'zovanie matematicheskih modeley dlya optimizatsii raboty avtomobil'nogo transporta. Mehanizatsiya i elektrifikatsiya tehnologicheskih protsessov v sel'skohozyaystvennom proizvodstve, 17, 136.
- Sharifov, F. A., Yun, H. M., Kandyba, H. Yu. (2014). Optimal route of aircraft for agroaviation works. Science-based technologies, 23 (3), 319–325. doi: https://doi.org/10.18372/2310-5461.23.7415
- Marintseva, K., Yun, G., Kachur, S. (2015). Resource allocation improvement in the tasks of airport ground handling operations. Aviation, 19 (1), 7–13. doi: https://doi.org/10.3846/16487788.2015.1015291
- Soloviova, O. O., Herasymenko, I. M., Rovnenko, M. M. (2011). Ekonomichna efektyvnist vykorystannia aviatsiyi v silskomu hospodarstvi v porivnianni z nazemnoiu tekhnikoiu. Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu. Ekonomichni nauky, 1 (171), 194–198.
- Enaleeva-Bandura, I. M., Danilov, A. G., Nikonchuk, A. V., Davydova, A. L. (2017). A dynamic model of transport-technological process of transporting wood raw material in a multiproduct setting. Hvoynye boreal'noy zony, 1-2, 84–87.
- Pron, S. V., Vysotska, I. I. (2016). Theoretical aspects of the concept transport system of agricultural works. Molodyi vchenyi, 4, 252–256.
- Makhmud el Asskar, Bykova, O. Ye. (2009). Vplyv tekhnolohiyi No-till u zonakh nedostatnoho zvolozhennia na vlastyvosti gruntiv i produktyvnist kultur. Visnyk ahrarnoi nauky, 2, 25–28.
- Huzhvenko, S. M. (2016). Osoblyvosti planuvannia pid chas vykorystannia innovatsiynykh system tekhnolohiy u vyrobnychiy diyalnosti ahrarnoho pidpryiemstva. Ekonomika i suspilstvo, 7, 260–265. Available at: http://economyandsociety.in.ua/journal/7_ukr/44.pdf
- Pidsumky diyalnosti aviatsiynoi haluzi Ukrainy. Available at: http://avia.gov.ua/
- Statystychni dani v haluzi aviatransportu. Available at: https://mtu.gov.ua/content/statistichni-dani-v-galuzi-aviatransportu.html
- Hess, L. J. T., Hinckley, E.-L. S., Robertson, G. P., Matson, P. A. (2020). Rainfall intensification increases nitrate leaching from tilled but not no-till cropping systems in the U.S. Midwest. Agriculture, Ecosystems & Environment, 290, 106747. doi: https://doi.org/10.1016/j.agee.2019.106747
- Wang, J., Zou, J. (2020). No-till increases soil denitrification via its positive effects on the activity and abundance of the denitrifying community. Soil Biology and Biochemistry, 142, 107706. doi: https://doi.org/10.1016/j.soilbio.2020.107706
- Ferreira, C. dos R., Silva Neto, E. C. da, Pereira, M. G., Guedes, J. do N., Rosset, J. S., Anjos, L. H. C. dos. (2020). Dynamics of soil aggregation and organic carbon fractions over 23 years of no-till management. Soil and Tillage Research, 198, 104533. doi: https://doi.org/10.1016/j.still.2019.104533
- Pron, S. V., Vysotska, I. I., Soloviova, O. O. (2017). Modeliuvannia vykonannia ahrarnykh robit z urakhuvanniam transportnoi skladovoi. Avtomobilni dorohy i dorozhnie budivnytstvo, 100, 331–340.
- Sait korporatsiyi «Ahro-Soiuz». Available at: http://www.agrosoyuz.ua/products/tech-conf-educ/plant-growing
- American Optimal Decisions. Available at: http://www.aorda.com
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Svitlana Pron, Olena Soloviova, Iryna Herasymenko, Iryna Borets
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.
Ліцензійний договір – це документ, в якому автор гарантує, що володіє усіма авторськими правами на твір (рукопис, статтю, тощо).
Автори, підписуючи Ліцензійний договір з ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР», мають усі права на подальше використання свого твору за умови посилання на наше видання, в якому твір опублікований. Відповідно до умов Ліцензійного договору, Видавець ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР» не забирає ваші авторські права та отримує від авторів дозвіл на використання та розповсюдження публікації через світові наукові ресурси (власні електронні ресурси, наукометричні бази даних, репозитарії, бібліотеки тощо).
За відсутності підписаного Ліцензійного договору або за відсутністю вказаних в цьому договорі ідентифікаторів, що дають змогу ідентифікувати особу автора, редакція не має права працювати з рукописом.
Важливо пам’ятати, що існує і інший тип угоди між авторами та видавцями – коли авторські права передаються від авторів до видавця. В такому разі автори втрачають права власності на свій твір та не можуть його використовувати в будь-який спосіб.