Чисельне дослідження характеристик штовхаючого дворядного гвинта з об'єднаними лопатями малорозмірних БПЛА

Автор(и)

  • Mykola Kulyk Національний авіаційний університет пр. Любомира Гузара, 1, м. Київ, Україна, 03058, Україна https://orcid.org/0000-0003-2149-4006
  • Fedir Kirchu Національний авіаційний університет пр. Любомира Гузара, 1, м. Київ, Україна, 03058, Україна https://orcid.org/0000-0001-8437-4402
  • Hussein Hanesh Національний авіаційний університет пр. Любомира Гузара, 1, м. Київ, Україна, 03058, Україна https://orcid.org/0000-0002-8995-7866

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2020.199486

Ключові слова:

повітряний гвинт, кінцевий вихор, стрічка Мьобіуса, коробчатий гвинт, тандемний гвинт

Анотація

Розроблена нова форма тандемної лопаті з вдосконаленим розташуванням профілів по відношенню до відомих гвинтів, в яких профілі розташовуються подібно до тандемного крила літака. Запропоновано нове розташування профілів по висоті лопаті. За основу для проектування було взяте розташування профілів подібне до тандемних лопаткових вінців компресорів та вентиляторів. Такий підхід дозволив ліквідувати аеродинамічне затінення лопатей та підвищити іі аеродинамічну навантаженність. Для об’єднання лопатей в кінцевій частині застосована спіралеподібна перетинка, яка дозволила значно знизити кінцеві вторинні втрати за рахунок запобігання утворення кінцевого вихору.

Для дослідження характеристик тандемних гвинтів та структури газодинамічної течії навколо них розроблена розрахункова модель гвинта в періодичній постановці, що дозволило значно скоротити час розрахунку. Моделювання здійснювалось в програмному комплексі ANSYS CFX, в якому реалізований алгоритм вирішення нестаціонарних осереднених по Рейнольдсу рівнянь Нав'є-Стокса замкнутих моделлю турбулентності SST Ментера. В результаті моделювання отримані характеристики тандемного гвинта, які підтвердили правильність вибраного підходу щодо проектування тандемної лопаті. ККД розробленого гвинта досягає рівня 75 % на розрахунковому режимі, що є дуже хорошим показником для малорозмірних гвинтів, які працюють при низьких значеннях числа Рейнольдса. Для порівняння, ККД класичних, подібних по геометричним характеристикам гвинтів, знаходиться в межах 50–60 %. При використанні тандемного гвинта з об’єднаними лопатями як штовхаючого рушія відзначено зниження його тяги на рівні 3–4 %, що обумовлено утворенням зони розрідження у втулковій частині та в області кока

Біографії авторів

Mykola Kulyk, Національний авіаційний університет пр. Любомира Гузара, 1, м. Київ, Україна, 03058

Доктор технічних наук, професор, завідувач кафедри

Кафедра авіаційних двигунів

Fedir Kirchu, Національний авіаційний університет пр. Любомира Гузара, 1, м. Київ, Україна, 03058

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра авіаційних двигунів

Hussein Hanesh, Національний авіаційний університет пр. Любомира Гузара, 1, м. Київ, Україна, 03058

Аспірант

Кафедра авіаційних двигунів

Посилання

  1. Berry, J. D., Mineck, R. E. (1980). Wind-tunnel test of an articulated helicopter rotor model with several tip shapes. NASA. Technical Rcport 79-49, 92.
  2. Gyatt, G. W., Lissama, P. P. S. (1985). Development and Testing of tip devises for horizontal axis wind turbines. Report NASA CR-174991, 79.
  3. Redman, B., Spindler, P. et. al. (2005). Proplet Propeller Design/Build/Test. Final Report. Available at: http://phil.zatetic.com/school/AAE_490T_Report.pdf
  4. Wang, Y., Li, Q., Eitelberg, G., Veldhuis, L. L. M., Kotsonis, M. (2014). Design and numerical investigation of swirl recovery vanes for the Fokker 29 propeller. Chinese Journal of Aeronautics, 27 (5), 1128–1136. doi: https://doi.org/10.1016/j.cja.2014.03.009
  5. Zha, G., Paxton, C. et. al. (2002). Pat. No. US 20040126241 A1. Forward swept high efficiency airplane propeller blades. No. 10/330,225; declareted: 30.12.2002; published: 01.06.2004. Available at: https://patentimages.storage.googleapis.com/e2/21/21/bc6c3a5b58cc9e/US20040126241A1.pdf
  6. Vad, J., Halász, G., Benedek, T. (2014). Efficiency gain of low-speed axial flow rotors due to forward sweep. Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers, Part A: Journal of Power and Energy, 229 (1), 16–23. doi: https://doi.org/10.1177/0957650914552817
  7. Shpadi, A. L. (2012). Pat. No. RU 2509683 C2. Propeller. No. 2012106998/11; declareted: 27.02.2012; published: 20.03.2014, Bul. No. 8. Available at: http://www.freepatent.ru/images/patents/508/2509683/patent-2509683.pdf
  8. Polacsec, R. R. (2002). Pat. No. US 6948910 B2. Spiral-Based Axial Flow Devices. No. 10/194,386; declareted: 12.07.2002; published: 27.09.2015. Available at: https://patentimages.storage.googleapis.com/23/3a/71/0d774322c3b32a/US6948910.pdf
  9. Silivano, D. (1998). Pat. No. US 6099256A. Three dimensional figure eight propeller/impeller blade apparatus. No. 09/137,565; declareted: 20.08.1998; published: 08.08.2000. Available at: https://patentimages.storage.googleapis.com/72/63/3d/4cb20bfdd8a185/US6099256.pdf
  10. Adriansson, S. (2013). Design and testing of a box-bladed propeller. Gothenburg. Available at: http://publications.lib.chalmers.se/records/fulltext/219510/219510.pdf
  11. Capitao Patrao, A., Avellán, R., Lundbladh, A., Grönstedt, T. (2016). Wake and Loss Analysis for a Double Bladed Swept Propeller. Volume 1: Aircraft Engine; Fans and Blowers; Marine. doi: https://doi.org/10.1115/gt2016-56540
  12. Capitao Patrao, A., Grönstedt, T., Avellán, R., Lundbladh, A. (2018). Wake energy analysis method applied to the Boxprop propeller concept. Aerospace Science and Technology, 79, 689–700. doi: https://doi.org/10.1016/j.ast.2018.06.018
  13. Capitao Patrao, A. (2018). On the Aerodynamic Design of the Boxprop. Gothenburg, 74.
  14. Shen, C., Qiang, X., Teng, J. (2012). Numerical and experimental investigation of an axial compressor flow with tandem cascade. Journal of Thermal Science, 21 (6), 500–508. doi: https://doi.org/10.1007/s11630-012-0574-x
  15. Zhang, L., Wang, S. (2017). A combination application of tandem blade and endwall boundary layer suction in a highly loaded aspirated compressor outlet vane. Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers, Part A: Journal of Power and Energy, 232 (2), 129–143. doi: https://doi.org/10.1177/0957650917722455
  16. Qiushi, L., Hong, W., Sheng, Z. (2010). Application of Tandem Cascade to Design of Fan Stator with Supersonic Inflow. Chinese Journal of Aeronautics, 23 (1), 9–14. doi: https://doi.org/10.1016/s1000-9361(09)60181-3
  17. Menter, F. R. (1994). Two-equation eddy-viscosity turbulence models for engineering applications. AIAA Journal, 32 (8), 1598–1605. doi: https://doi.org/10.2514/3.12149

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-04-30

Як цитувати

Kulyk, M., Kirchu, F., & Hanesh, H. (2020). Чисельне дослідження характеристик штовхаючого дворядного гвинта з об’єднаними лопатями малорозмірних БПЛА. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 2(7 (104), 40–48. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2020.199486

Номер

Розділ

Прикладна механіка