Вдосконалення технологій відновлення працездатності колінчастих валів дизелів транспортного призначення
DOI:
https://doi.org/10.15587/1729-4061.2014.20068Ключові слова:
колінчастий вал, трибосистема, поверхневий шар, відновлення, зміцненняАнотація
У статті було проведено аналіз існуючих засобів і технологій поверхневого відновлення працездатності колінчастих валів дизелів транспортного призначення. Підсумком проведених досліджень стала розробка комплексної технології відновлення, яка включає наряду з класичною термічною обробкою, застосування антифрикційного покриття на поверхневому шарі деталі при відновленні її працездатності, що дозволило підвищити експлуатаційні характеристики колінчастого вала.
Посилання
- Анализ эффективности существующих методов ремонта коленчатых валов дизеля 5Д49 [Электронный ресурс] / Сб. науч. тр., Укр. гос. ак-я. ж/д транспорта. — Режим доступа: URL: http://www.nbuv.gov.ua/portal/natural/Znpudazt/2009_107/n107-71. — 2009. — Загл. с экрана.
- Гаркунов, Д. Н. Триботехника [Текст] / Д. Н. Гаркунов. — М.: Машиностроение, 1985. — 312 с.
- Канарчук, В. Е. Техническое обслуживание, ремонт и хранение автотранспортных средств [Текст] / В. Е. Канарчук, А. Д. Чигренец. — Киев: Вища школа, 1993. — 237 с.
- ГОСТ 23465-79. Дизели автомобильные. Общие технические условия [Текст]. — Введ. 1980-01-01. — М.: Изд-во стандартов, 1979. — 6 с.
- Дискретная обработка — эффективный способ упрочнения деталей машин [Электронный ресурс] / Вестник НТУ «ХПИ» — Режим доступа: //http://vestnik.kpi.kharkov.ua/files/Наукова_періодика/mekhmash/2010_1/8Savch.pdf. — 2010 г. — Загл. с экрана.
- Повышение надежности трибосистемы «шейка коленчатого вала — вкладыш подшипника» судовых среднеоборотных дизелей технологическими методами [Электронный ресурс] / материалы международной науч.-практ. интернет — конф., 18—29 июня 2013 г. — Режим доступа: URL: http://www.sworld.com.ua /
- index.php/ru /transportation-213/maintenance-and-repair-of-transportation-213/18291-213-425. — 30.06.2013 г. — Загл. с экрана.
- Нечаев, Г. И. Улучшение эксплуатационных характеристик подвижного состава за счет улучшения технологии ремонта его узлов [Текст] / Г. И. Нечаев, О. М. Балицкая // Вісник СНУ ім. В. Даля. — 2011. — № 4(158), ч. 2. — С. 126—131.
- Дьяченко, С. С. Исследование ремонтопригодности тепловозного коленчатого вала [Текст] / С. С. Дьяченко, Б. В. Савченков, В. Г. Гончаров, И. В. Понамаренко, С. И. Аксенова, В. М. Сапожников // Локомотив-информ. — 2007. — С. 16—17.
- Елизаветин, М. А. Повышение надежности машин [Текст] / М. А. Елизаветин. — М.: Машиностроение, 1985. — 309 с.
- Плазменные технологии упрочнения при ремонте подвижного состава [Электронный ресурс] / ООО «Науч.-тех. центр Плазер». — Режим доступа: URL: http://www.plazer.com.ua./articles.html. — Загл. с экрана.
- Капитальный ремонт автомобилей [Текст] : учеб. / под ред. Р. Е. Есенберлина. — М.: Транспорт, 1989. — 335 с.
- Кравченко, С. А. Повышение надежности деталей двигателей методом дискретного упрочнения [Текст] / С. А. Кравченко, В. Г. Гончаров // Двигатели внутреннего сгорания. — 2009. — № 1. — С. 97—99.
- Шапкин, Н. П. Органомодифицированные алюмосиликаты как геомодификаторы трения [Текст] / Н. П. Шапкин, Л. Б. Леонтьев, А. Л. Леонтьев, А. Л. Шкуратов // Журнал прикладной химии. — 2012. — Т. 85, вып. 10. — С. 1570—1576.
- Foundry experien a silicon — free ironmagnesium nodulariser / Brit. Foundriman. — 1982. — 75, № 5 — XV, XVI, XVII.
- Y. Lin, M. J. Kramer, A. J. Thom, and M. A. Kine. Oxidation Behavior of Multiphase Nb-Mo-Si-B Intermetallics // Metallurgical and Materials Transactions. A. 2005, v. 36, p. 601—608.
- Tatsuo Tabaru et al. Develomment of Mo — (Si, Al)2 — Base Oxidation — Resistant Coating on Nb — Base Structural Materials // Metallurgical and Materials Transactions. A. 2005, v. 36, p. 617—626.
- Тимофеев, С. С. Влияние технологических параметров алюмохромофосфатирования на эксплуатационные свойства деталей цилиндро-поршневой группы дизелей [Текст] / С. С. Тимофеев, И. И. Федченко, В. Н. Остапчук // Зб. наук. праць НТУ «ХПІ» Резание и инструмент в технологических системах. — 2007. — № 72. — С. 155—159.
- Terao N. New phases of niobium nitride — «Less — Common Metal». 1971, 23. № 2. — p. 159—169.
- E. W. Lee, I. Cook, A. Khan, R. Mahapatra. The oxidation resistance of MoSi2 composites IOM. 1991, № 3, p. 54—57.
- R. Edward, Doering, J. George Havrilla, Thomasin C Miller. Disilicide diffusion coating inspection micro x-rag fluorescence imagin // Journal of Nondestructive Evaluation. 2004, v. 23, № 3, p. 95—105.
- Tartakovsky, E. D., Goncharov, V. G., Sapozhnikov, V. M. Analysis of the effectiveness of existing methods of repair 5D49 diesel engine crankshafts
- Available at: http://www.nbuv.gov.ua / portal / natural / Znpudazt / 2009_107/n107-71.
- Garkunov, D. N. Tribotekhnika. (1985). Moscow. USSR: Mechanical Engineering, 312.
- Kanarchuk, V. E., Chigrenets, A. D. (1993). Maintenance, repair and storage of vehicles. Ukrainian, Kiev, High School, 237.
- . GOST 23465-79 Diesel-engined car. General specifications, 1979. Moscow. USSR: Publishing House of Standards, 6.
- Savchenko, B. V., Goncharov, V. G., Leonenko, A. N. Discrete treatment is effective method of strengthening details of vehicle Available at : //http://vestnik.kpi.kharkov.ua/files/Наукова_періодика/mekhmash/2010_1/ 8Savch.pdf
- Leontiev, L. B., Shapkin, N. P., Toklikishvili, A. G. Increased reliability tribosystem "neck crankshaft - bearing " ship medium-speed diesels technological methods Available at: // http://www.sworld.com.ua / index.php/ru/transportation-213/maintenance-and-repair-of-transportation-213
- /18291-213-425
- Nechayev, G. I., Balitskaya, O. M. (2011). Improving the performance of the rolling stock by improving the technology of repair its nodes. Reporter of EUNU in the name of V. Dahl, № 4 (158) part 2, 126-131.
- Dyachenko, S. S., Savchenko, B. V., Goncharov, V. G., Ponamarenko, I. V., Aksenov, S. I., Sapozhnikov, V. M. (2007). Research maintainability diesel crankshaft. Ukrainian journal: Lokomotiv- Inform, 16 -17.
- Elizavetin, M. A. (1985). Improving the reliability of the machines. Moscow. USSR: Mechanical Engineering, 309.
- Petrov, S. V. Plasma technology hardening repair of rolling stock Available at: http:// www.plazer.com.ua.
- Yesenberlina, R. E. (1989). Thorough repair of automobiles. Moscow. USSR: Transport, 335.
- Kravchenko, S. A., Goncharov, V. G. (2009). Increasing reliability of engine components by discrete hardening. Ukrainian journal: Internal combustion engines, № 1, 97-99.
- Shapkin, N. P., Leontiev, L. B., Leontiev, A. L., Shkuratov, A. L. (2012). Organomodified aluminosilicates as Friction Geomodifiers. Russian journal of applied chemistry, Vol/85, № 10, 1570-1576.
- Foundry experien a silicon - free ironmagnesium nodulariser (1982). Brit. Foundriman, 75, №5 - XV, XVI, XVII.
- Lin, Y., Kramer, M. J., Thom, A. J., Kine, M. A. (2005). Oxidation Behavior of Multiphase Nb-Mo-Si-B Intermetallics. Metallurgical and Materials Transactions. A, Vol. 36, 601-608.
- Tatsuo, Tabaru (2005). Develomment of Mo - (Si, Al)2 - Base Oxidation - Resistant Coating on Nb - Base Structural Materials. Metallurgical and Materials Transactions. A, Vol. 36, 617-626.
- Timofeev, S. S., Fedchenko, I. I., Ostapchuk, V. N. (2007). Influence of technological parameters on the performance of the aluminium-chromium-phosphate parts of the cylinder-piston group diesel. Proceedings of NTU "KPI" Cutting and tools in technological systems, № 72, 155-159.
- Terao, N. (1971). New phases of niobium nitride - "Less - Common Metal", Vol. 23, № 2, 159-169.
- Lee, E. W., Cook, I., Khan, A., Mahapatra, R. (1991). The oxidation resistance of MoSi2 composites IOM, № 3, 54-57.
- Edward, R., Doering, J. George, Havrilla, Thomasin, C. Miller (2004). Disilicide diffusion coating inspection micro x-rag fluorescence imagin. Journal of Nondestructive Evaluation, Vol. 23, № 3, 95-105.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2014 Андрей Юрьевич Демин, Лариса Андреевна Тимофеева, Сергей Сергеевич Тимофеев, Евгений Сергеевич Ягодинский
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.
Ліцензійний договір – це документ, в якому автор гарантує, що володіє усіма авторськими правами на твір (рукопис, статтю, тощо).
Автори, підписуючи Ліцензійний договір з ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР», мають усі права на подальше використання свого твору за умови посилання на наше видання, в якому твір опублікований. Відповідно до умов Ліцензійного договору, Видавець ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР» не забирає ваші авторські права та отримує від авторів дозвіл на використання та розповсюдження публікації через світові наукові ресурси (власні електронні ресурси, наукометричні бази даних, репозитарії, бібліотеки тощо).
За відсутності підписаного Ліцензійного договору або за відсутністю вказаних в цьому договорі ідентифікаторів, що дають змогу ідентифікувати особу автора, редакція не має права працювати з рукописом.
Важливо пам’ятати, що існує і інший тип угоди між авторами та видавцями – коли авторські права передаються від авторів до видавця. В такому разі автори втрачають права власності на свій твір та не можуть його використовувати в будь-який спосіб.