Управління рекламною кампанією на основі моделі логістичної системи підприємства

Автор(и)

  • Yuriy Sherstennikov Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара пр. Гагаріна, 72, м. Дніпро, Україна, 49010, Україна https://orcid.org/0000-0003-4931-6455
  • Tatyana Rudyanova Університет митної справи та фінансів вул. В. Вернадського, 2/4, м. Дніпро, Україна, 49000, Україна https://orcid.org/0000-0002-8685-4132
  • Liliia Barannyk Університет митної справи та фінансів вул. В. Вернадського, 2/4, м. Дніпро, Україна, 49000, Україна https://orcid.org/0000-0001-9469-643X
  • Victoriia Datsenko Університет митної справи та фінансів вул. В. Вернадського, 2/4, м. Дніпро, Україна, 49000, Україна https://orcid.org/0000-0002-4670-6848
  • Lyudmyla Novikova Університет митної справи та фінансів вул. В. Вернадського, 2/4, м. Дніпро, Україна, 49000, Україна https://orcid.org/0000-0002-5253-1124

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2020.201087

Ключові слова:

модельний підхід, оптимальні витрати на рекламу, логістика, управління логістичними процесами, ринковий попит, горизонт планування, ланцюг поставок від виробника до кінцевого споживача

Анотація

Дослідження присвячено вирішенню наукової проблеми щодо оптимального розширення ринкової ніші підприємства з урахуванням потенційного попиту та формування ефективної рекламної кампанії. Розроблено економіко-математичну модель виробничої діяльності підприємства з урахуванням логістики та попиту на ринку.

Завдання визначення оптимальних витрат на рекламу виконується в двох постановках:

а) підприємство виготовляє однорідні товари і оптовий склад може виконати замовлення роздрібної торгівлі при будь-якій кількості товару на оптовому складі;

б) підприємство виробляє деяку продукцію в асортименті – у цьому випадку на оптовому складі повинен бути якийсь мінімальний запас продукції.

Дослідженням встановлено, що оптимальні витрати на рекламу визначаються величиною всіх основних параметрів логістичної системи підприємства. Цей висновок отриманий в результаті ретельного модельного врахування структури логістичної системи підприємства. Були враховані також усі основні зв’язки (потоки) між елементами логістичної системи. Розрахунки проведені для системи рівнянь, записаних у формі з дискретним часом. Моделювання виконане таким чином, щоб нефізичні явища (наприклад, переповнення сховищ тощо) на проміжних етапах моделювання не з’являлися. За розрахунками встановлено, що із запланованою потужністю 4,1 (одиниць на день) прибуток за рік становитиме 3975,5 (одиниць) при оптимальній рекламній вартості 44,8 (одиниці). Практичне значення дослідження полягає в тому, що наукові уявлення про взаємозв'язок рекламної кампанії з виробничим потенціалом підприємства можуть слугувати основою для більш ефективного управління бюджетним процесом на підприємстві, а саме: більш обґрунтованого планування обсягів виробництва та витрат на його рекламну кампанію

Біографії авторів

Yuriy Sherstennikov, Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара пр. Гагаріна, 72, м. Дніпро, Україна, 49010

Доктор економічних наук, доцент

Кафедра економічної кібернетики

Tatyana Rudyanova, Університет митної справи та фінансів вул. В. Вернадського, 2/4, м. Дніпро, Україна, 49000

Кандидат фізико-математичних наук

Кафедра комп’ютерних наук та інженерії програмного забезпечення

Liliia Barannyk, Університет митної справи та фінансів вул. В. Вернадського, 2/4, м. Дніпро, Україна, 49000

Доктор економічних наук, професор

Кафедра соціального забезпечення та податкової політики

Victoriia Datsenko, Університет митної справи та фінансів вул. В. Вернадського, 2/4, м. Дніпро, Україна, 49000

Кандидат економічних наук, доцент

Кафедра підприємництва, маркетингу та економіки підприємства

Lyudmyla Novikova, Університет митної справи та фінансів вул. В. Вернадського, 2/4, м. Дніпро, Україна, 49000

Кандидат економічних наук, доцент

Кафедра банківської справи та фінансових послуг

Посилання

  1. Forrester, J. W. (1958). Industrial Dynamics – A Major Breakthrough for Decision Makers. Harvard Business Review, 36 (4), 37–66. Available at: https://ru.scribd.com/doc/158721742/Industrial-Dynamics-A-Major-Breakthrough-for-Decision-Makers
  2. Brajnik, G., Gabrielli, S. (2010). A Review of Online Advertising Effects on the User Experience. International Journal of Human-Computer Interaction, 26 (10), 971–997. doi: https://doi.org/10.1080/10447318.2010.502100
  3. Lambrecht, A., Tucker, C. (2013). When Does Retargeting Work? Information Specificity in Online Advertising. Journal of Marketing Research, 50 (5), 561–576. doi: https://doi.org/10.1177/002224371305000508
  4. Wang, T.-C., Chen, L. Y., Chen, Y.-H. (2008). Applying Fuzzy PROMETHEE Method for Evaluating IS Outsourcing Suppliers. 2008 Fifth International Conference on Fuzzy Systems and Knowledge Discovery. doi: https://doi.org/10.1109/fskd.2008.506
  5. Yuan, S., Wang, J., Zhao, X. (2013). Real-time bidding for online advertising: measurement and analysis. arXiv. Available at: https://arxiv.org/pdf/1306.6542.pdf
  6. He, X., Prasad, A., Sethi, S. P. (2009). Cooperative Advertising and Pricing in a Dynamic Stochastic Supply Chain: Feedback Stackelberg Strategies. Production and Operations Management. 18 (1), 78–94. doi: https://doi.org/10.1111/j.1937-5956.2009.01006.x
  7. Du, H., Xu, Y. (2012). Research on Multi-Objective Optimization Decision Model of Web Advertising – Takes Recruitment Advertisement as an Example. International Journal of Advancements in Computing Technology, 4 (10), 329–336. doi: https://doi.org/10.4156/ijact.vol4.issue10.39
  8. Guha, S., Cheng, B., Francis, P. (2010). Challenges in measuring online advertising systems. Proceedings of the 10th Annual Conference on Internet Measurement - IMC ’10. doi: https://doi.org/10.1145/1879141.1879152
  9. Marques, C. P., Almeida, D. (2013). A Path Model of Attitudinal Antecedents of Green Purchase Behaviour. ECONOMICS & SOCIOLOGY, 6 (2), 135–144. doi: https://doi.org/10.14254/2071-789x.2013/6-2/12
  10. Xie, J., Neyret, A. (2009). Co-op advertising and pricing models in manufacturer–retailer supply chains. Computers & Industrial Engineering, 56 (4), 1375–1385. doi: https://doi.org/10.1016/j.cie.2008.08.017
  11. Tsou, C.-S., Fang, H.-H., Lo, H.-C., Huang, C.-H. (2009). A study of cooperative advertising in a manufacturer-retailer supply chain. International Journal of Information and Management Sciences, 20, 15–26.
  12. Wei, Y., Choi, T.-M. (2010). Mean–variance analysis of supply chains under wholesale pricing and profit sharing schemes. European Journal of Operational Research, 204 (2), 255–262. doi: https://doi.org/10.1016/j.ejor.2009.10.016
  13. Kogler, C., Rauch, P. (2018). Discrete event simulation of multimodal and unimodal transportation in the wood supply chain: a literature review. Silva Fennica, 52 (4). doi: https://doi.org/10.14214/sf.9984
  14. Siderska, J. (2016). Application of tecnomatix plant simulation for modeling production and logistics processes. Business, Management and Education, 14 (1), 64–73. doi: https://doi.org/10.3846/bme.2016.316
  15. Bremer, P. (2018). Towards a reference model for the cold chain. The International Journal of Logistics Management, 29 (3), 822–838. doi: https://doi.org/10.1108/ijlm-02-2017-0052
  16. Farahani, R. Z., Rezapour, S., Kardar, L. (2011). Logistics Operations and Management: Concepts and Models. Elsevier, 486. doi: https://doi.org/10.1016/c2010-0-67008-8
  17. Voronin, A. V., Gunko, O. V. (2013). Discrete Model of Market Adaptation. Business Inform, 4, 158–162. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/binf_2013_4_30
  18. Titarenko, D. V. (2011). Model of conduct of users of the same type products. Business Inform, 10, 99–100. Available at: https://www.business-inform.net/annotated-catalogue/?year=2011&abstract=2011_10_0&lang=ru&stqa=23
  19. Gvozdetskaya, I. V., Ostapchuk, O. V. (2011). Analysis of Approaches to Modeling Industrial Enterprise Management Processes. Business Inform, 5, 79–80. Available at: https://www.business-inform.net/annotated-catalogue/?year=2011&abstract=2011_05_1&lang=ua&stqa=23
  20. Gorskii, A. A., Kolpakova, I. G., Lokshin, B. Ya. (1998). Dynamical model of the process of production, storage, and sale of daily demand goods. Izvestiya Rossiyskoy Akademii Nauk. Teoriya i sistemy upravleniya, 1, 144–148. Available at: https://www.elibrary.ru/item.asp?id=14945102
  21. Sherstennykov, Yu. V., Rudianova, T. M. (2014). Modeliuvannia mekhanizmiv vplyvu na tempy prodazhu produktsiyi pidpryiemstva. Aktualni problemy ekonomiky, 1, 551–559.
  22. Sherstennykov, Y. V., Rudyanova, T. M. (2013). Model for planning of small or medium enterprise project. Actual Problems of Economics, 7, 205–216. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ape_2013_7_25
  23. Sherstennykov, Yu. V. (2011). Model zhyttievoho tsyklu proektu i sezonnosti v roboti maloho pidpryiemstva. Aktualni problemy ekonomiky, 8, 334–347.
  24. Sherstennikov, Yu. V., Rudianova, T. M., Brytska, V. Yu. (2018). The Model Optimization of Production Capacity of Enterprise. Business Inform, 6, 186–192. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/binf_2018_6_27

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-04-30

Як цитувати

Sherstennikov, Y., Rudyanova, T., Barannyk, L., Datsenko, V., & Novikova, L. (2020). Управління рекламною кампанією на основі моделі логістичної системи підприємства. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 2(3 (104), 40–49. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2020.201087

Номер

Розділ

Процеси управління