Управління рекламною кампанією на основі моделі логістичної системи підприємства
DOI:
https://doi.org/10.15587/1729-4061.2020.201087Ключові слова:
модельний підхід, оптимальні витрати на рекламу, логістика, управління логістичними процесами, ринковий попит, горизонт планування, ланцюг поставок від виробника до кінцевого споживачаАнотація
Дослідження присвячено вирішенню наукової проблеми щодо оптимального розширення ринкової ніші підприємства з урахуванням потенційного попиту та формування ефективної рекламної кампанії. Розроблено економіко-математичну модель виробничої діяльності підприємства з урахуванням логістики та попиту на ринку.
Завдання визначення оптимальних витрат на рекламу виконується в двох постановках:
а) підприємство виготовляє однорідні товари і оптовий склад може виконати замовлення роздрібної торгівлі при будь-якій кількості товару на оптовому складі;
б) підприємство виробляє деяку продукцію в асортименті – у цьому випадку на оптовому складі повинен бути якийсь мінімальний запас продукції.
Дослідженням встановлено, що оптимальні витрати на рекламу визначаються величиною всіх основних параметрів логістичної системи підприємства. Цей висновок отриманий в результаті ретельного модельного врахування структури логістичної системи підприємства. Були враховані також усі основні зв’язки (потоки) між елементами логістичної системи. Розрахунки проведені для системи рівнянь, записаних у формі з дискретним часом. Моделювання виконане таким чином, щоб нефізичні явища (наприклад, переповнення сховищ тощо) на проміжних етапах моделювання не з’являлися. За розрахунками встановлено, що із запланованою потужністю 4,1 (одиниць на день) прибуток за рік становитиме 3975,5 (одиниць) при оптимальній рекламній вартості 44,8 (одиниці). Практичне значення дослідження полягає в тому, що наукові уявлення про взаємозв'язок рекламної кампанії з виробничим потенціалом підприємства можуть слугувати основою для більш ефективного управління бюджетним процесом на підприємстві, а саме: більш обґрунтованого планування обсягів виробництва та витрат на його рекламну кампанію
Посилання
- Forrester, J. W. (1958). Industrial Dynamics – A Major Breakthrough for Decision Makers. Harvard Business Review, 36 (4), 37–66. Available at: https://ru.scribd.com/doc/158721742/Industrial-Dynamics-A-Major-Breakthrough-for-Decision-Makers
- Brajnik, G., Gabrielli, S. (2010). A Review of Online Advertising Effects on the User Experience. International Journal of Human-Computer Interaction, 26 (10), 971–997. doi: https://doi.org/10.1080/10447318.2010.502100
- Lambrecht, A., Tucker, C. (2013). When Does Retargeting Work? Information Specificity in Online Advertising. Journal of Marketing Research, 50 (5), 561–576. doi: https://doi.org/10.1177/002224371305000508
- Wang, T.-C., Chen, L. Y., Chen, Y.-H. (2008). Applying Fuzzy PROMETHEE Method for Evaluating IS Outsourcing Suppliers. 2008 Fifth International Conference on Fuzzy Systems and Knowledge Discovery. doi: https://doi.org/10.1109/fskd.2008.506
- Yuan, S., Wang, J., Zhao, X. (2013). Real-time bidding for online advertising: measurement and analysis. arXiv. Available at: https://arxiv.org/pdf/1306.6542.pdf
- He, X., Prasad, A., Sethi, S. P. (2009). Cooperative Advertising and Pricing in a Dynamic Stochastic Supply Chain: Feedback Stackelberg Strategies. Production and Operations Management. 18 (1), 78–94. doi: https://doi.org/10.1111/j.1937-5956.2009.01006.x
- Du, H., Xu, Y. (2012). Research on Multi-Objective Optimization Decision Model of Web Advertising – Takes Recruitment Advertisement as an Example. International Journal of Advancements in Computing Technology, 4 (10), 329–336. doi: https://doi.org/10.4156/ijact.vol4.issue10.39
- Guha, S., Cheng, B., Francis, P. (2010). Challenges in measuring online advertising systems. Proceedings of the 10th Annual Conference on Internet Measurement - IMC ’10. doi: https://doi.org/10.1145/1879141.1879152
- Marques, C. P., Almeida, D. (2013). A Path Model of Attitudinal Antecedents of Green Purchase Behaviour. ECONOMICS & SOCIOLOGY, 6 (2), 135–144. doi: https://doi.org/10.14254/2071-789x.2013/6-2/12
- Xie, J., Neyret, A. (2009). Co-op advertising and pricing models in manufacturer–retailer supply chains. Computers & Industrial Engineering, 56 (4), 1375–1385. doi: https://doi.org/10.1016/j.cie.2008.08.017
- Tsou, C.-S., Fang, H.-H., Lo, H.-C., Huang, C.-H. (2009). A study of cooperative advertising in a manufacturer-retailer supply chain. International Journal of Information and Management Sciences, 20, 15–26.
- Wei, Y., Choi, T.-M. (2010). Mean–variance analysis of supply chains under wholesale pricing and profit sharing schemes. European Journal of Operational Research, 204 (2), 255–262. doi: https://doi.org/10.1016/j.ejor.2009.10.016
- Kogler, C., Rauch, P. (2018). Discrete event simulation of multimodal and unimodal transportation in the wood supply chain: a literature review. Silva Fennica, 52 (4). doi: https://doi.org/10.14214/sf.9984
- Siderska, J. (2016). Application of tecnomatix plant simulation for modeling production and logistics processes. Business, Management and Education, 14 (1), 64–73. doi: https://doi.org/10.3846/bme.2016.316
- Bremer, P. (2018). Towards a reference model for the cold chain. The International Journal of Logistics Management, 29 (3), 822–838. doi: https://doi.org/10.1108/ijlm-02-2017-0052
- Farahani, R. Z., Rezapour, S., Kardar, L. (2011). Logistics Operations and Management: Concepts and Models. Elsevier, 486. doi: https://doi.org/10.1016/c2010-0-67008-8
- Voronin, A. V., Gunko, O. V. (2013). Discrete Model of Market Adaptation. Business Inform, 4, 158–162. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/binf_2013_4_30
- Titarenko, D. V. (2011). Model of conduct of users of the same type products. Business Inform, 10, 99–100. Available at: https://www.business-inform.net/annotated-catalogue/?year=2011&abstract=2011_10_0&lang=ru&stqa=23
- Gvozdetskaya, I. V., Ostapchuk, O. V. (2011). Analysis of Approaches to Modeling Industrial Enterprise Management Processes. Business Inform, 5, 79–80. Available at: https://www.business-inform.net/annotated-catalogue/?year=2011&abstract=2011_05_1&lang=ua&stqa=23
- Gorskii, A. A., Kolpakova, I. G., Lokshin, B. Ya. (1998). Dynamical model of the process of production, storage, and sale of daily demand goods. Izvestiya Rossiyskoy Akademii Nauk. Teoriya i sistemy upravleniya, 1, 144–148. Available at: https://www.elibrary.ru/item.asp?id=14945102
- Sherstennykov, Yu. V., Rudianova, T. M. (2014). Modeliuvannia mekhanizmiv vplyvu na tempy prodazhu produktsiyi pidpryiemstva. Aktualni problemy ekonomiky, 1, 551–559.
- Sherstennykov, Y. V., Rudyanova, T. M. (2013). Model for planning of small or medium enterprise project. Actual Problems of Economics, 7, 205–216. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ape_2013_7_25
- Sherstennykov, Yu. V. (2011). Model zhyttievoho tsyklu proektu i sezonnosti v roboti maloho pidpryiemstva. Aktualni problemy ekonomiky, 8, 334–347.
- Sherstennikov, Yu. V., Rudianova, T. M., Brytska, V. Yu. (2018). The Model Optimization of Production Capacity of Enterprise. Business Inform, 6, 186–192. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/binf_2018_6_27
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Yuriy Sherstennikov, Tatyana Rudyanova, Liliia Barannyk, Victoriia Datsenko, Lyudmyla Novikova
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.
Ліцензійний договір – це документ, в якому автор гарантує, що володіє усіма авторськими правами на твір (рукопис, статтю, тощо).
Автори, підписуючи Ліцензійний договір з ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР», мають усі права на подальше використання свого твору за умови посилання на наше видання, в якому твір опублікований. Відповідно до умов Ліцензійного договору, Видавець ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР» не забирає ваші авторські права та отримує від авторів дозвіл на використання та розповсюдження публікації через світові наукові ресурси (власні електронні ресурси, наукометричні бази даних, репозитарії, бібліотеки тощо).
За відсутності підписаного Ліцензійного договору або за відсутністю вказаних в цьому договорі ідентифікаторів, що дають змогу ідентифікувати особу автора, редакція не має права працювати з рукописом.
Важливо пам’ятати, що існує і інший тип угоди між авторами та видавцями – коли авторські права передаються від авторів до видавця. В такому разі автори втрачають права власності на свій твір та не можуть його використовувати в будь-який спосіб.