Обґрунтування вибору та оптимізація параметрів технології гарячого ресайклінгу асфальтобетонного покриття
DOI:
https://doi.org/10.15587/1729-4061.2020.203947Ключові слова:
гарячий ресайклінг, асфальтобетон, експериментально-статистичне моделювання, температура перемішування, регенеруюча добавкаАнотація
Методом експертних оцінок обґрунтовано, що найбільш вагомими факторами, які суттєво впливають на механізм та кінетику технологічних процесів приготування регенерованої суміші, є температура приготування суміші та вміст регенеруючої добавки. Досліджено їх вплив на фізико-механічні показники регенерованого асфальтобетону, отриманого за технологією гарячого ресайклінгу асфальтобетонного покриття методом «in place». При проведенні експериментальних досліджень отримані залежності фізико-механічних показників (водонасичення, міцність на стиск при 0 °С та при 50 °С) регенерованого асфальтобетону від вмісту добавки та температури перемішування. Отримано математичні моделі у вигляді поліномів другого ступеню, що описують залежність водонасичення та міцності при стиску регенерованого асфальтобетону від температури приготування та вмісту регенеруючої добавки. Встановлено що із збільшенням температури перемішування збільшується міцність на стиск при 0 °С, в той же час міцність на стиск при 50 °С та показник водонасичення зменшуються. Із збільшенням регенеруючої добавки всі фізико-механічні показники, які були досліджені, зменшуються. На основі аналізу отриманих результатів встановлені області раціональних значень температури перемішування розпушеної асфальтобетонної крихти (125–135) °С, та вмісту добавки (0,26–0,28) % при приготуванні регенерованої гарячої асфальтобетонної суміші. Отримана суміш за фізико-технічними показниками задовольняє вимоги ДСТУ Б В.2.7-119:2011 «Суміші асфальтобетонні і асфальтобетон дорожній та аеродромний. Технічні умови» до гарячих дрібнозернистих асфальтобетонних сумішей. Отримані результати корисні при проектуванні технології гарячого ресайклінгу асфальтобетонного покриття методом «in place» та в дослідженнях, пов’язаних з її удосконалюванням
Посилання
- Bruns, T. (2020). High-elevation Colorado road gets the hot in-place treatment. Roads & Bridges. Available at: https://www.roadsbridges.com/high-elevation-colorado-road-gets-hot-place-treatment?fbclid=IwAR2ErfIwtxx4WEUAkv2dqpmumRS4l76vmMUy-yFEuC6PmsTwHQbtIfwDG3Q
- Basic asphalt Recycling Manual (2001). US Department of Transportation, Federal Highway Administration, Asphalt Recycling and Reclaiming Association, 277. Available at: https://cdrecycling.org/site/assets/files/1081/1-124-barm1.pdf
- Dude, A. (2014). Manual series No 2. Asphalt Mix Design Methods. Asphalt Institute. Available at: https://www.academia.edu/39782610/Design_Methods_Asphalt_Mix_7th_Edition_MS-2_Asphalt_Mix_Design_Methods_7th_Edition
- Kandhal, P., Mallick, R. (1997). Pavement Recycling Guidelines for State and Local Governments. Publ. No. FHWA-SA-98-042. US Department of Transportation, Federal Highway Administration; Research, Development, and Technology. Available at: https://www.fhwa.dot.gov/pavement/recycling/98042/
- Dony, A., Colin, J., Bruneau, D., Drouadaine, I., Navaro, J. (2013). Reclaimed asphalt concretes with high recycling rates: Changes in reclaimed binder properties according to rejuvenating agent. Construction and Building Materials, 41, 175–181. doi: https://doi.org/10.1016/j.conbuildmat.2012.11.031
- Tereshchenko, T. A. (2014). Shliakhy rozvytku tekhnolohiy hariachoho resaiklinhu dorozhnoho asfaltobetonu. Avtoshliakhovyk Ukrainy, 2, 42–48. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/au_2014_2_13
- Cox, B. C., Howard, I. L., Middleton, A. (2016). Case Study of High-Traffic In-Place Recycling on U.S. Highway 49: Multiyear Performance Assessment. Journal of Transportation Engineering, 142 (12), 05016008. doi: https://doi.org/10.1061/(asce)te.1943-5436.0000900
- Navaro, J., Bruneau, D., Drouadaine, I., Colin, J., Dony, A., Cournet, J. (2012). Observation and evaluation of the degree of blending of reclaimed asphalt concretes using microscopy image analysis. Construction and Building Materials, 37, 135–143. doi: https://doi.org/10.1016/j.conbuildmat.2012.07.048
- Syun'i, G. K., Usmanov, K. H., Faynberg, E. S. (1984). Regenerirovanniy dorozhniy asfal'tobeton. Moscow: Transport, 118.
- Li, X., Lv, X., Zhou, Y., You, Z., Chen, Y., Cui, Z., Diab, A. (2020). Homogeneity evaluation of hot in-place recycling asphalt mixture using digital image processing technique. Journal of Cleaner Production, 258, 120524. doi: https://doi.org/10.1016/j.jclepro.2020.120524
- Anderson, K. V., Russell, M., Uhlmeyer, J. S. et. al. (2016). Long-Term Performance of a Hot In-Place Recycling Project – Final Report. Washington State Department of Transportation, 99. Available at: https://www.wsdot.wa.gov/research/reports/fullreports/738.2.pdf
- Liu, Y., Wang, H., Tighe, S. L., Zhao, G., You, Z. (2019). Effects of preheating conditions on performance and workability of hot in-place recycled asphalt mixtures. Construction and Building Materials, 226, 288–298. doi: https://doi.org/10.1016/j.conbuildmat.2019.07.277
- Slavinska, О., Stozhka, V., Kharchenko, A., Bubela, A., Kvatadze, A. (2019). Development of a model of the weight of motor roads parameters as part of the information and management system of monetary evaluation. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 1 (3 (97)), 46–59. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2019.156519
- Slavinska, О., Savenko, V., Kharchenko, A., Bubela, A. (2017). Development of a mathematical model of eevaluation of road-and-transport assets as a component of information-and-management system. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 6 (4 (90)), 45–57. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2017.118798
- Nechaiev, V. P., Beridze, T. M., Kononenko, V. V., Riabushenko, N. V., Bradul, O. M. (2005). Teoriya planuvannia eksperymentu. Kyiv: Kondor, 232.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Vyacheslav Savenko, Valentyn Honcharenko, Sergii Illiash, Anatoliy Mudrychenko, Ivan Balashov
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.
Ліцензійний договір – це документ, в якому автор гарантує, що володіє усіма авторськими правами на твір (рукопис, статтю, тощо).
Автори, підписуючи Ліцензійний договір з ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР», мають усі права на подальше використання свого твору за умови посилання на наше видання, в якому твір опублікований. Відповідно до умов Ліцензійного договору, Видавець ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР» не забирає ваші авторські права та отримує від авторів дозвіл на використання та розповсюдження публікації через світові наукові ресурси (власні електронні ресурси, наукометричні бази даних, репозитарії, бібліотеки тощо).
За відсутності підписаного Ліцензійного договору або за відсутністю вказаних в цьому договорі ідентифікаторів, що дають змогу ідентифікувати особу автора, редакція не має права працювати з рукописом.
Важливо пам’ятати, що існує і інший тип угоди між авторами та видавцями – коли авторські права передаються від авторів до видавця. В такому разі автори втрачають права власності на свій твір та не можуть його використовувати в будь-який спосіб.