Обґрунтування вибору та оптимізація параметрів технології гарячого ресайклінгу асфальтобетонного покриття

Автор(и)

  • Vyacheslav Savenko Національний транспортний університет вул. Михайла Омеляновича-Павленка, 1, м. Київ, Україна, 01010, Україна https://orcid.org/0000-0001-8174-7728
  • Valentyn Honcharenko Національний транспортний університет вул. Михайла Омеляновича-Павленка, 1, м. Київ, Україна, 01010, Україна https://orcid.org/0000-0003-4240-054X
  • Sergii Illiash Державне підприємство «Державний дорожній науково-дослідний інститут імені М.П. Шульгіна (ДП «ДерждорНДІ») пр. Перемоги, 57, м. Київ, Україна, 03113, Україна https://orcid.org/0000-0002-3001-8012
  • Anatoliy Mudrychenko Державне підприємство «Державний дорожній науково-дослідний інститут імені М.П. Шульгіна (ДП «ДерждорНДІ»), Україна https://orcid.org/0000-0001-9787-2523
  • Ivan Balashov Державне підприємство «Державний дорожній науково-дослідний інститут імені М.П. Шульгіна (ДП «ДерждорНДІ») пр. Перемоги, 57, м. Київ, Україна, 03113, Україна https://orcid.org/0000-0002-9469-2591

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2020.203947

Ключові слова:

гарячий ресайклінг, асфальтобетон, експериментально-статистичне моделювання, температура перемішування, регенеруюча добавка

Анотація

Методом експертних оцінок обґрунтовано, що найбільш вагомими факторами, які суттєво впливають на механізм та кінетику технологічних процесів приготування регенерованої суміші, є температура приготування суміші та вміст регенеруючої добавки. Досліджено їх вплив на фізико-механічні показники регенерованого асфальтобетону, отриманого за технологією гарячого ресайклінгу асфальтобетонного покриття методом «in place». При проведенні експериментальних досліджень отримані залежності фізико-механічних показників (водонасичення, міцність на стиск при 0 °С та при 50 °С) регенерованого асфальтобетону від вмісту добавки та температури перемішування. Отримано математичні моделі у вигляді поліномів другого ступеню, що описують залежність водонасичення та міцності при стиску регенерованого асфальтобетону від температури приготування та вмісту регенеруючої добавки. Встановлено що із збільшенням температури перемішування збільшується міцність на стиск при 0 °С, в той же час міцність на стиск при 50 °С та показник водонасичення зменшуються. Із збільшенням регенеруючої добавки всі фізико-механічні показники, які були досліджені, зменшуються. На основі аналізу отриманих результатів встановлені області раціональних значень температури перемішування розпушеної асфальтобетонної крихти (125–135) °С, та вмісту добавки (0,26–0,28) % при приготуванні регенерованої гарячої асфальтобетонної суміші. Отримана суміш за фізико-технічними показниками задовольняє вимоги ДСТУ Б В.2.7-119:2011 «Суміші асфальтобетонні і асфальтобетон дорожній та аеродромний. Технічні умови» до гарячих дрібнозернистих асфальтобетонних сумішей. Отримані результати корисні при проектуванні технології гарячого ресайклінгу асфальтобетонного покриття методом «in place» та в дослідженнях, пов’язаних з її удосконалюванням

Біографії авторів

Vyacheslav Savenko, Національний транспортний університет вул. Михайла Омеляновича-Павленка, 1, м. Київ, Україна, 01010

Доктор технічних наук, професор, завідувач кафедри

Кафедра транспортного будівництва та управління майном

Valentyn Honcharenko, Національний транспортний університет вул. Михайла Омеляновича-Павленка, 1, м. Київ, Україна, 01010

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра транспортного будівництва та управління майном

Sergii Illiash, Державне підприємство «Державний дорожній науково-дослідний інститут імені М.П. Шульгіна (ДП «ДерждорНДІ») пр. Перемоги, 57, м. Київ, Україна, 03113

Завідувач відділу

Відділ нормативно-технологічного забезпечення дорожніх робіт

Anatoliy Mudrychenko, Державне підприємство «Державний дорожній науково-дослідний інститут імені М.П. Шульгіна (ДП «ДерждорНДІ»)

Завідувач лабораторії

Лабораторія дорожніх конструкцій

Ivan Balashov, Державне підприємство «Державний дорожній науково-дослідний інститут імені М.П. Шульгіна (ДП «ДерждорНДІ») пр. Перемоги, 57, м. Київ, Україна, 03113

Науковий співробітник

Відділ нормативно-технологічного забезпечення дорожніх робіт

Посилання

  1. Bruns, T. (2020). High-elevation Colorado road gets the hot in-place treatment. Roads & Bridges. Available at: https://www.roadsbridges.com/high-elevation-colorado-road-gets-hot-place-treatment?fbclid=IwAR2ErfIwtxx4WEUAkv2dqpmumRS4l76vmMUy-yFEuC6PmsTwHQbtIfwDG3Q
  2. Basic asphalt Recycling Manual (2001). US Department of Transportation, Federal Highway Administration, Asphalt Recycling and Reclaiming Association, 277. Available at: https://cdrecycling.org/site/assets/files/1081/1-124-barm1.pdf
  3. Dude, A. (2014). Manual series No 2. Asphalt Mix Design Methods. Asphalt Institute. Available at: https://www.academia.edu/39782610/Design_Methods_Asphalt_Mix_7th_Edition_MS-2_Asphalt_Mix_Design_Methods_7th_Edition
  4. Kandhal, P., Mallick, R. (1997). Pavement Recycling Guidelines for State and Local Governments. Publ. No. FHWA-SA-98-042. US Department of Transportation, Federal Highway Administration; Research, Development, and Technology. Available at: https://www.fhwa.dot.gov/pavement/recycling/98042/
  5. Dony, A., Colin, J., Bruneau, D., Drouadaine, I., Navaro, J. (2013). Reclaimed asphalt concretes with high recycling rates: Changes in reclaimed binder properties according to rejuvenating agent. Construction and Building Materials, 41, 175–181. doi: https://doi.org/10.1016/j.conbuildmat.2012.11.031
  6. Tereshchenko, T. A. (2014). Shliakhy rozvytku tekhnolohiy hariachoho resaiklinhu dorozhnoho asfaltobetonu. Avtoshliakhovyk Ukrainy, 2, 42–48. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/au_2014_2_13
  7. Cox, B. C., Howard, I. L., Middleton, A. (2016). Case Study of High-Traffic In-Place Recycling on U.S. Highway 49: Multiyear Performance Assessment. Journal of Transportation Engineering, 142 (12), 05016008. doi: https://doi.org/10.1061/(asce)te.1943-5436.0000900
  8. Navaro, J., Bruneau, D., Drouadaine, I., Colin, J., Dony, A., Cournet, J. (2012). Observation and evaluation of the degree of blending of reclaimed asphalt concretes using microscopy image analysis. Construction and Building Materials, 37, 135–143. doi: https://doi.org/10.1016/j.conbuildmat.2012.07.048
  9. Syun'i, G. K., Usmanov, K. H., Faynberg, E. S. (1984). Regenerirovanniy dorozhniy asfal'tobeton. Moscow: Transport, 118.
  10. Li, X., Lv, X., Zhou, Y., You, Z., Chen, Y., Cui, Z., Diab, A. (2020). Homogeneity evaluation of hot in-place recycling asphalt mixture using digital image processing technique. Journal of Cleaner Production, 258, 120524. doi: https://doi.org/10.1016/j.jclepro.2020.120524
  11. Anderson, K. V., Russell, M., Uhlmeyer, J. S. et. al. (2016). Long-Term Performance of a Hot In-Place Recycling Project – Final Report. Washington State Department of Transportation, 99. Available at: https://www.wsdot.wa.gov/research/reports/fullreports/738.2.pdf
  12. Liu, Y., Wang, H., Tighe, S. L., Zhao, G., You, Z. (2019). Effects of preheating conditions on performance and workability of hot in-place recycled asphalt mixtures. Construction and Building Materials, 226, 288–298. doi: https://doi.org/10.1016/j.conbuildmat.2019.07.277
  13. Slavinska, О., Stozhka, V., Kharchenko, A., Bubela, A., Kvatadze, A. (2019). Development of a model of the weight of motor roads parameters as part of the information and management system of monetary evaluation. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 1 (3 (97)), 46–59. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2019.156519
  14. Slavinska, О., Savenko, V., Kharchenko, A., Bubela, A. (2017). Development of a mathematical model of eevaluation of road-and-transport assets as a component of information-and-management system. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 6 (4 (90)), 45–57. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2017.118798
  15. Nechaiev, V. P., Beridze, T. M., Kononenko, V. V., Riabushenko, N. V., Bradul, O. M. (2005). Teoriya planuvannia eksperymentu. Kyiv: Kondor, 232.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-06-30

Як цитувати

Savenko, V., Honcharenko, V., Illiash, S., Mudrychenko, A., & Balashov, I. (2020). Обґрунтування вибору та оптимізація параметрів технології гарячого ресайклінгу асфальтобетонного покриття. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 3(1 (105), 76–84. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2020.203947

Номер

Розділ

Виробничо-технологічні системи