Управління собівартостю транспортного будівництва за допомогою раціональних організаційних і технологічних рішень

Автор(и)

  • Oleksandr Meneylyuk Одеська державна академія будівництва та архітектури вул. Дідріхсона, 4, м. Одеса, Україна, 65029, Україна https://orcid.org/0000-0002-1007-309X
  • Aleksey Nikiforov Одеська державна академія будівництва та архітектури вул. Дідріхсона, 4, м. Одеса, Україна, 65029, Україна https://orcid.org/0000-0001-7002-7055
  • Ivan Meneylyuk Харківський національний університет будівництва та архітектури вул. Сумська, 40, м. Харків, Україна, 61002, Україна https://orcid.org/0000-0001-7075-2898

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2020.205117

Ключові слова:

будівництво транспортних об'єктів, організаційні та технологічні рішення, чисельна оптимізація, моделювання витрат

Анотація

Особливі умови реалізації проектів з будівництва транспортних споруд показують, що управління собівартістю робіт вимагає відповідної оптимізації організаційних та технологічних рішень. Розроблено комп’ютерну модель та методику вибору оптимального управління для мінімізації собівартості будівельних робіт. Модель показує організаційну та технологічну змінність підприємства, характерну для транспортного будівництва. Методика дозволяє проводити варіантне моделювання, за яким складаються закономірності зміни собівартості будівельних робіт, співвідношення прямих і загальновиробничих витрат під впливом наступних факторів: середня трудомісткість сукупності проектів, середня відстань перебазування, належність ресурсів, індустріалізація використаних рішень.

Проведені чисельні експериментальні дослідження кількісно довели, що організаційні та технологічні рішення, характерні в цілому для підприємства, впливають на рішення окремих проектів будівництва транспортних споруд. А саме, виявлено, що при зменшенні середньої трудомісткості сукупності проектів вплив індустріалізації використаних рішень змінюється на протилежний та починає підвищувати собівартість робіт.

Знайдене найменше значення зміни собівартості (–13,6 %), що відповідає найбільш ефективними організаційними та технологічними рішеннями: середня трудомісткість сукупності проектів X1=2,2 тис. люд.-год., середня відстань перебазування Х2=100 км., використання тільки  власних техніки та трудових ресурсів (Х3=0 %), мінімальна індустріалізація використаних рішень (Х4=0 %).

Виявлено, що підрядні організації, що зводять відносно малі транспортні споруди, мають використовувати традиційні методи виробництва робіт. Також встановлено економічну ефективність рішень, згідно з якими підприємства з будівництва територіально розосереджених споруд мають використовувати підрядні ресурси із місцевою матеріально-технічною базою

Біографії авторів

Oleksandr Meneylyuk, Одеська державна академія будівництва та архітектури вул. Дідріхсона, 4, м. Одеса, Україна, 65029

Доктор технічних наук, професор

Кафедра технології будівельного виробництва

Aleksey Nikiforov, Одеська державна академія будівництва та архітектури вул. Дідріхсона, 4, м. Одеса, Україна, 65029

Кандидат технічних наук

Кафедра технології будівельного виробництва

Ivan Meneylyuk, Харківський національний університет будівництва та архітектури вул. Сумська, 40, м. Харків, Україна, 61002

Кандидат технічних наук

Кафедра технології будівельного виробництва

Посилання

  1. Barakchi, M., Torp, O., Belay, A. M. (2017). Cost Estimation Methods for Transport Infrastructure: A Systematic Literature Review. Procedia Engineering, 196, 270–277. doi: https://doi.org/10.1016/j.proeng.2017.07.199
  2. Bonfatti, R., Poelhekke, S. (2017). From mine to coast: Transport infrastructure and the direction of trade in developing countries. Journal of Development Economics, 127, 91–108. doi: https://doi.org/10.1016/j.jdeveco.2017.03.004
  3. Meersman, H., Nazemzadeh, M. (2017). The contribution of transport infrastructure to economic activity: The case of Belgium. Case Studies on Transport Policy, 5 (2), 316–324. doi: https://doi.org/10.1016/j.cstp.2017.03.009
  4. Melo, P. C., Graham, D. J., Brage-Ardao, R. (2013). The productivity of transport infrastructure investment: A meta-analysis of empirical evidence. Regional Science and Urban Economics, 43 (5), 695–706. doi: https://doi.org/10.1016/j.regsciurbeco.2013.05.002
  5. Meneylyuk, A., Ershov, M., Nikiforov, A., Meneylyuk, I. (2016). Optimizatsiya organizatsionno-tehnologicheskih resheniy rekonstruktsii vysotnyh inzhenernyh sooruzheniy. Kyiv: TOV NVP "Interservis", 332.
  6. Meneylyuk, A., Lobakova, L. (2015). Vybor effektivnyh modeley finansirovaniya i organizatsii rabot po pereprofilirovaniyu zdaniy. Stroitel'noe proizvodstvo, 59, 55–61. Available at: https://ndibv.kiev.ua/wp-content/uploads/2016/09/BV-59_Meneiluk_Lobakova.pdf
  7. Kopiec, A. C., Siguencia, L. O., Szostak, Z. G., Marzano, G. (2019). Transport infrastructures expenditures and costs analysis: The case of Poland. Procedia Computer Science, 149, 508–514. doi: https://doi.org/10.1016/j.procs.2019.01.169
  8. Donenko, V. (2012). Naukovo-prykladnyi instrumentarii ratsionalizatsiyi parametriv adaptyvnoho rozvytku budivelnykh orhanizatsiy. Budivelne vyrobnytstvo, 54, 12–17. Available at: https://ndibv.kiev.ua/wp-content/uploads/2016/07/BV-54_Donenko.pdf
  9. Mlodetskiy, V. R. (2015). Information flows in the organizational structure. Visnyk Prydniprovskoi derzhavnoi akademii budivnytstva ta arkhitektury, 7-8 (209), 111–121. Available at: http://visnyk.pgasa.dp.ua/article/view/51259/47069
  10. Appelbaum, D., Kogan, A., Vasarhelyi, M., Yan, Z. (2017). Impact of business analytics and enterprise systems on managerial accounting. International Journal of Accounting Information Systems, 25, 29–44. doi: https://doi.org/10.1016/j.accinf.2017.03.003
  11. Kumar, R., Vrat, P. (1989). Using computer models in corporate planning. Long Range Planning, 22 (2), 114–120. doi: https://doi.org/10.1016/0024-6301(89)90130-1
  12. Sikorová, E., Meixnerová, L., Menšík, M., Pászto, V. (2015). Descriptive Analysis and Spatial Projection of Performance among the Small and Middle Enterprises in the Olomouc Region in the Czech Republic in the Context of Accounting and Tax Legislation. Procedia Economics and Finance, 34, 528–534. doi: https://doi.org/10.1016/s2212-5671(15)01664-0
  13. Campbell, G.K. (Ed.) (2014). The Manager’s Handbook for Business Security. Elsevier, 296. doi: https://doi.org/10.1016/c2013-0-15978-8
  14. Ma, T., Guo, J. (2018). Study on information transmission model of enterprise informal organizations based on the hypernetwork. Chinese Journal of Physics, 56 (5), 2424–2438. doi: https://doi.org/10.1016/j.cjph.2018.06.018
  15. Martinez-Araiza, U., López-Mellado, E. (2016). CTL Model Repair for Inter-organizational Business Processes Modelled as oWFN. IFAC-PapersOnLine, 49 (2), 6–11. doi: https://doi.org/10.1016/j.ifacol.2016.03.002
  16. Ricciardi, F., Zardini, A., Rossignoli, C. (2016). Organizational dynamism and adaptive business model innovation: The triple paradox configuration. Journal of Business Research, 69 (11), 5487–5493. doi: https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2016.04.154
  17. Meneylyuk, A., Chernov, I., Lobakova, L. (2014). Vybor effektivnyh modeley realizatsii proektov v usloviyah izmenyayushcheysya finansovoy situatsii. Visnyk Natsionalnoho tekhnichnoho universytetu "KhPI". Seriya: Stratehichne upravlinnia, upravlinnia portfeliamy, prohramamy ta proektamy, 2 (1045), 71–75. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vntux_ctr_2014_2_13
  18. Nikiforo, A. L., Menejlju, I. A. (2016). Efficient reconstruction of engineering buildings in conditions of organizational constraints. Automation of Technological and Business Processes, 8 (1), 60–65. doi: https://doi.org/10.21691/atbp.v8i1.24
  19. Bose, R., Соnnо, W. (1960). Analysis of fractionally replicated 2"’-3” designs. Bull. L’lnst. Intern. Stat., 37, 141–160.
  20. Сох, D. (1958). Planning of Experiments. John Wiley, 320.
  21. Kalmus, H. (1952). The Design and Analysis of Experiments. By Oscar Kempthorne. New York. Annals of Eugenics, 17 (1), 96–97. doi: https://doi.org/10.1111/j.1469-1809.1952.tb02500.x
  22. Brodskiy, V. Z., Brodskiy, L. I., Golikova, T. I., Nikitina, E. P., Panchenko, L. A. (1982). Tablitsy planov eksperimenta. Dlya faktornyh i polinomial'nyh modeley. Moscow: Metallurgiya, 753. Available at: https://www.twirpx.com/file/789483/

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-06-30

Як цитувати

Meneylyuk, O., Nikiforov, A., & Meneylyuk, I. (2020). Управління собівартостю транспортного будівництва за допомогою раціональних організаційних і технологічних рішень. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 3(3 (105), 16–24. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2020.205117

Номер

Розділ

Процеси управління