Розробка підходів щодо реалізації автоматизованої технології активного моніторингу за перевезеннями небезпечних вантажів по залізниці
DOI:
https://doi.org/10.15587/1729-4061.2020.205862Ключові слова:
небезпечні вантажі, мова поїзних ситуацій, абстрактне моделювання оперативних процесівАнотація
Запропоновано підхід для формування автоматизованої технології активного моніторингу за перевезеннями небезпечних вантажів залізничним транспортом. Представлений підхід динамічного опису поїздних станів розроблено на основі модифікації мови поїзних ситуацій у вигляді абстрактного моделювання оперативних процесів. Це дозволить забезпечити максимально швидку реалізацію алгоритмів прийняття рішень оперативним персоналом при потужній підтримці автоматизованого комплексу диспетчерського управління. Визначено, що максимальний ефект від реалізації запропонованого підходу буде отриманий при синтезі з системою активного моніторингу просування рухомих одиниць.
Моделювання довільної поїзної ситуації, яка може виникнути в реальних оперативних обставинах, надала можливість спрогнозувати порушення нормативного графіку руху поїздів та змоделювати когнітивний процес прийняття рішення поїзним диспетчером для раціонального вирішення складної поїзної ситуації в мінливих оперативних умовах при врахуваннї значної кількості факторів. Модифікація мови поїзних ситуацій здатна адекватно надати просторово-часовий опис поїзних ситуацій на модельованій ділянці та є найбільш наближеною до мови диспетчерського персоналу.
Перевагами запропонованого підходу є те, що він дозволяє максимально швидко сформувати базу даних та базу знань для формування робочої моделі системи диспетчерського контролю. Дана система розроблена на основі імітації когнітивної діяльності людини оператора, тим самим надаючи можливість поглибити впровадження систем штучного інтелекту на залізниці. Ці інновації дозволять досягти максимального рівня безпеки при перевезенні небезпечних вантажів при одночасному безумовному досягненні зменшення експлуатаційних витрат та отримання підвищених прибутківПосилання
- Lavrukhin, O., Kovalov, A., Kulova, D., Panchenko, A. (2019). Formation of a model for the rational placement of cars with dangerous goods in a freight train. Procedia Computer Science, 149, 28–35. doi: https://doi.org/10.1016/j.procs.2019.01.103
- Pravyla perevezennia nebezpechnykh vantazhiv. Zatverdzhenni nakazom Ministerstva transportu ta zviazku Ukrainy vid 25.11.2008 za No. 1430 ta zareiestrovani v Ministerstvi yustytsiyi Ukrainy vid 26.02.2009 za No. 180/16196.
- Buts, Y. V., Kraynyuk, E. V., Kozodoy, D. S., Barbashin, V. V. (2018). Evaluation of emergency events at the transportation of dangerous goods in the context of the technogenic load in regions. Nauka ta prohres transportu. Visnyk Dnipropetrovskoho natsionalnoho universytetu zaliznychnoho transportu imeni akademika V. Lazariana, 3 (75), 27–35.
- Kozodoy, D. S., Pilipenko, A. V., Matyushenko, S. Yu., Kravchenko, R. O., Romanyuk, Ya. (2018). Major regulatory documents and requirements for transportation by railway transport of radioactive materials. Construction, materials science, mechanical engineering, 105, 124–130. doi: https://doi.org/10.30838/p.cmm.2415.250918.126.141
- Chekhunov, D. M. (2018). Formation of model of risk assessment during the operation of wagons with hazmat at switchyards with use of mathematical apparatus of fuzzy logic and Bayesian nets. Informatsiyno-keruiuchi systemy na zaliznychnomu transporti, 1, 35–41.
- Butko, T. V., Prokhorchenko, A. V., Muzykina, S. I. (2012). Formuvannia modeli operatyvnoho upravlinnia protsesom prosuvannia vahoniv z nebezpechnymy vantazhamy v pidsystemi “tekhnichna stantsiya – prylehla dilnytsia” na bazi nechitkoi sytuatsiynoi merezhi. Informatsiyno-keruiuchi systemy na zaliznychnomu transporti, 5, 13–16.
- Drzewieniecka, B., Nowak, M. (2018). Safety Aspect in Carriage of Dangerous Goods by Railway Transport. New Trends in Production Engineering, 1 (1), 35–41. doi: https://doi.org/10.2478/ntpe-2018-0004
- Batarlienė, N., Jarašūnienė, A. (2014). Analysis of the accidents and incidents occurring during the transportation of dangerous goods by railway transport. Transport, 29 (4), 395–400. doi: https://doi.org/10.3846/16484142.2014.983967
- Medvedev, V., Oshchepkov, Z., Bogomolova, E., Bogomolov, V. (2019). Dangerous zone during transportation of dangerous goods. E3S Web of Conferences, 138, 02019. doi: https://doi.org/10.1051/e3sconf/201913802019
- Macciotta, R., Robitaille, S., Hendry, M., Martin, C. D. (2018). Hazard ranking for railway transport of dangerous goods in Canada. Case Studies on Transport Policy, 6 (1), 43–50. doi: https://doi.org/10.1016/j.cstp.2017.11.006
- Giacone, M., Bratta, F., Gandini, P., Studer, L. (2012). Dangerous goods transportation by road: a risk analysis model and a Global Integrated Information System to monitor hazardous materials land transportation in order to protect territory. Chemical Engineering Transaction, 26, 579–584. doi: http://doi.org/10.3303/CET1226097
- Majlingova, A., Pantya, P. (2019). Management of risks associated with dangerous goods transportation. Vedelem Tudomany, 2, 220–246. Available at: https://www.researchgate.net/publication/330857275_MANAGEMENT_OF_RISKS_ASSOCIATED_WITH_DANGEROUS_GOODS_TRANSPORTATION-REVIEW
- Zhao, H., Zhang, N., Guan, Y. (2018). Safety Assessment Model for Dangerous Goods Transport by Air Carrier. Sustainability, 10 (5), 1306. doi: https://doi.org/10.3390/su10051306
- Ellis, J. (2010). Undeclared dangerous goods – Risk implications for maritime transport. WMU Journal of Maritime Affairs, 9 (1), 5–27. doi: https://doi.org/10.1007/bf03195163
- Pokusaev, O., Klimov, A., Kupriyanovsky, V., Morhat, P., Namiot, D. (2019). Europe's digital railway - from ERTMS to artificial intelligence. International Journal of Open Information Technologies, 7 (7), 90–119.
- Danko, M. I., Butko, T. V., Berezan, O. V., Dolhopolov P. V., Kuleshov, V. M., Kalashnikova, T. Yu., Lavrukhin, O. V. (2009). Upravlinnia ekspluatatsiynoiu robotoiu i yakistiu perevezen na zaliznychnomu transporti. Kharkiv: UkrDAZT, 183.
- Butko, T. V., Lavrukhin, O. V., Dotsenko, Yu. V. (2010). Udoskonalennia upravlinnia protsesom prosuvannia poizdopotokiv na osnovi stabilizatsiyi obihu vantazhnoho vahonu. Zbirnyk naukovykh prats DonIZT, 22, 18–26.
- Dolgiy, I. D., Krivolapov, S. V. (2012). Dinamicheskie modeli prognozirovaniya dvizheniya poezdov v intelektual'nyh sistemah dispetchers'kogo upravleniya. Vestnik RGUPS, 4, 75–81.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Oleksandr Lavrukhin, Roman Vernyhora, Vitaliy Schevcenko, Andrii Kyman, Olha Shulika, Daria Kulova, Kateryna Kim
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.
Ліцензійний договір – це документ, в якому автор гарантує, що володіє усіма авторськими правами на твір (рукопис, статтю, тощо).
Автори, підписуючи Ліцензійний договір з ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР», мають усі права на подальше використання свого твору за умови посилання на наше видання, в якому твір опублікований. Відповідно до умов Ліцензійного договору, Видавець ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР» не забирає ваші авторські права та отримує від авторів дозвіл на використання та розповсюдження публікації через світові наукові ресурси (власні електронні ресурси, наукометричні бази даних, репозитарії, бібліотеки тощо).
За відсутності підписаного Ліцензійного договору або за відсутністю вказаних в цьому договорі ідентифікаторів, що дають змогу ідентифікувати особу автора, редакція не має права працювати з рукописом.
Важливо пам’ятати, що існує і інший тип угоди між авторами та видавцями – коли авторські права передаються від авторів до видавця. В такому разі автори втрачають права власності на свій твір та не можуть його використовувати в будь-який спосіб.