Розробка системи визначення інформативності діагностичних параметрів циліндро-поршневої групи дизелів в експлуатації

Автор(и)

  • Andriy Hrynkiv Центральноукраїнський національний технічний університет пр. Університетський, 8, м. Кропивницький, Україна, 25006, Україна https://orcid.org/0000-0002-4478-1940
  • Ivan Rogovskii Національний університет біоресурсів і природокористування України вул. Героїв Оборони, 15, м. Київ, Україна, 03041, Україна https://orcid.org/0000-0002-6957-1616
  • Viktor Aulin Центральноукраїнський національний технічний університет пр. Університетський, 8, м. Кропивницький, Україна, 25006, Україна https://orcid.org/0000-0003-2737-120X
  • Sergey Lysenko Центральноукраїнський національний технічний університет пр. Університетський, 8, м. Кропивницький, Україна, 25006, Україна https://orcid.org/0000-0003-0845-7817
  • Liudmyla Titova Національний університет біоресурсів і природокористування України вул. Героїв Оборони, 15, м. Київ, Україна, 03041, Україна https://orcid.org/0000-0001-7313-1253
  • Oleg Zagurskiy Національний університет біоресурсів і природокористування України вул. Героїв Оборони, 15, м. Київ, Україна, 03041, Україна https://orcid.org/0000-0002-5407-8466
  • Ihor Kolosok Національний університет біоресурсів і природокористування України вул. Героїв Оборони, 15, м. Київ, Україна, 03041, Україна https://orcid.org/0000-0001-9543-8782

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2020.206073

Ключові слова:

дизель, діагностика, компресія, циліндро-поршнева група, тиск картерних газів, вакуометричні властивості спряження, ентропія, інформативність

Анотація

Досліджено можливості діагностування циліндро-поршневої групи дизеля КамАЗ-740.63-400 вантажних автомобілів КамАЗ-6460 на 60 тис. км. їх пробігу. Обрано наступні діагностичні параметри: тиск картерних газів, компресійні та вакуометричні властивості циліндро-поршневої групи. Особливість цих спряжень полягає в тому, що підтримується нормальний процес горіння в циліндрах дизеля, а також його ресурс. Виявлено граничні межі для діагностування тиску картерних газів 2,39–2,41 КПа. За даними тиску картерних газів для досліджуваних вантажних автомобілів несправності виявлені на пробігах: 36 тис. км., 48 тис. км., 60 тис. км. Враховуючи правила оцінки характеристик несправностей за компресією, мінімальне значення компресії для дизелів становила 30,05 МПа, або її різниця між циліндрами не перевищувала 10–12 %. За даними компресії виявлено несправності на 48 тис. км. та 60 тис. км. дослідного напрацювання. Виявлено граничні межі зношування за вакуометричними параметрами: максимальний вакуум – 69–86 КПа; залишковий вакуум – 26–41 КПа. За контролем вакуометричних властивостей циліндро-поршневої групи виявлено несправності дизелів для інтервалу пробігу 36–60 тис. км.

Використовуючи ентропійний підхід, проведено оцінку інформативність відповідних діагностичних параметрів в бітах. Рівень інформативності тиску картерних газів становить 0,329 біт, компресія в циліндрах – 0,249 біт, вакуометричні показники – 0,582 біт.

Дані дослідження дають змогу раціонально формувати комплекси діагностування стану дизеля підчас технічної експлуатації, а також визначити передумови розвитку несправностей. Отримані дані важливі для транспортних та сервісних підприємств та компаній, що займаються вантажними автомобілями

Біографії авторів

Andriy Hrynkiv, Центральноукраїнський національний технічний університет пр. Університетський, 8, м. Кропивницький, Україна, 25006

Кандидат технічних наук, старший науковий співробітник

Кафедра експлуатації та ремонту машин

Ivan Rogovskii, Національний університет біоресурсів і природокористування України вул. Героїв Оборони, 15, м. Київ, Україна, 03041

Кандидат технічних наук, старший науковий співробітник

Науково-дослідний інститут техніки та технологій

Viktor Aulin, Центральноукраїнський національний технічний університет пр. Університетський, 8, м. Кропивницький, Україна, 25006

Доктор технічних наук, професор

Кафедра експлуатації та ремонту машин

Sergey Lysenko, Центральноукраїнський національний технічний університет пр. Університетський, 8, м. Кропивницький, Україна, 25006

Кандидат технических наук, доцент

Кафедра експлуатації та ремонту машин

Liudmyla Titova, Національний університет біоресурсів і природокористування України вул. Героїв Оборони, 15, м. Київ, Україна, 03041

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра технічного сервісу та інженерного менеджменту імені М. П. Момотенка

Oleg Zagurskiy, Національний університет біоресурсів і природокористування України вул. Героїв Оборони, 15, м. Київ, Україна, 03041

Доктор технічних наук, доцент

Кафедра транспортних технологій та засобів у АПК



Ihor Kolosok, Національний університет біоресурсів і природокористування України вул. Героїв Оборони, 15, м. Київ, Україна, 03041

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра транспортних технологій та засобів у АПК

Посилання

  1. Aulin, V., Hrynkiv, A., Lysenko, S., Dykha, A., Zamota, T., Dzyura, V. (2019). Exploring a possibility to control the stressed­strained state of cylinder liners in diesel engines by the tribotechnology of alignment. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 3 (12 (99)), 6–16. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2019.171619
  2. Kryshtopa, S., Melnyk, V., Dolishnii, B., Korohodskyi, V., Prunko, I., Kryshtopa, L. et. al. (2019). Improvement of the model of forecasting heavy metals of exhaust gases of motor vehicles in the soil. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 4 (10 (100)), 44–51. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2019.175892
  3. Marchenko, D. D., Dykha, A. V., Artyukh, V. A., Matvyeyeva, K. S. (2020). Studying the Tribological Properties of Parts Hardened by Rollers during Stabilization of the Operating Rolling Force. Journal of Friction and Wear, 41 (1), 58–64. doi: https://doi.org/10.3103/s1068366620010122
  4. Koszałka, G. (2014). Model of operational changes in the combustion chamber tightness of a diesel engine. Eksploatacja i Niezawodnosc, 16 (1), 133–139. Available at: https://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-84891610623&partnerID=40&md5=1c43eddaf5a3d994ebf7d6d2df41a221
  5. Aulin, V., Hrynkiv, A., Lyashuk, O., Vovk, Y., Lysenko, S., Holub, D. et. al. (2020). Increasing the Functioning Efficiency of the Working Warehouse of the “UVK Ukraine” Company Transport and Logistics Center. Communications - Scientific Letters of the University of Zilina, 22 (2), 3–14. doi: https://doi.org/10.26552/com.c.2020.2.3-14
  6. Shramenko, N., Pavlenko, O., Muzylyov, D. (2019). Information and communication technology: Case of using petri nets for grain delivery simulation at logistics system. CEUR Workshop Proceedings, 2353, 935–949. Available at: https://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-85065480575&partnerID=40&md5=a533466ecdc4ad9fe63f8b12c25b5c32
  7. Aulin, V., Lyashuk, O., Pavlenko, O., Velykodnyi, D., Hrynkiv, A., Lysenko, S. et. al. (2019). Realization of the logistic approach in the international cargo delivery system. Communications - Scientific Letters of the University of Zilina, 21 (2), 3–12. Available at: https://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-85066994460&partnerID=40&md5=105d35bd46f8ab7b6de0b6688948d0e3
  8. Osadchiy, S. I., Zozulya, V. A. (2013). Combined Method for the Synthesis of Optimal Stabilization Systems of Multidimensional Moving Objects under Stationary Random Impacts. Journal of Automation and Information Sciences, 45 (6), 25–35. doi: https://doi.org/10.1615/jautomatinfscien.v45.i6.30
  9. Kryshtopa, S., Panchuk, M., Kozak, F., Dolishnii, B., Mykytii, I., Skalatska, O. (2018). Fuel economy raising of alternative fuel converted diesel engines. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 4 (8 (94)), 6–13. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2018.139358
  10. Aulin, V., Lysenko, S., Lyashuk, O., Hrinkiv, A., Velykodnyi, D., Vovk, Y. et. al. (2019). Wear Resistance Increase of Samples Tribomating in Oil Composite with Geo Modifier КGМF-1. Tribology in Industry, 41 (2), 156–165. doi: https://doi.org/10.24874/ti.2019.41.02.02
  11. Aulin, V. V., Pankov, A. O., Zamota, T. M., Lyashuk, O. L., Hrynkiv, A. V., Tykhyi, A. A., Kuzyk, A. V. (2019). Development of mechatronic module for the seeding control system. INMATEH - Agricultural Engineering, 59 (3), 181–188. doi: https://doi.org/10.35633/inmateh-59-20
  12. Іvashkiv, I., Kupalova, H., Goncharenko, N., Khrutba, Y., Vovk, I. (2019). Optimization of commodity flows: The case of bakery enterprises of Ukraine. Montenegrin Journal of Economics, 15 (3), 205–216. doi: https://doi.org/10.14254/1800-5845/2019.15-3.15
  13. Kryshtopa, S. I., Prun’ko, I. B., Dolishnii, B. V., Panchuk, M. V., Bogatchuk, I. M., Mel’nyk, V. M. (2019). Regularities of Wear of Metal-Polymer Friction Couples Under the Influence of Tribocurrents. Materials Science, 55 (2), 193–200. doi: https://doi.org/10.1007/s11003-019-00288-x
  14. Aulin, V., Derkach, O., Makarenko, D., Hrynkiv, A., Pankov, A., Tykhyi, A. (2019). Analysis of tribological efficiency of movable junctions “polymeric­composite materials ‒ steel.” Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 4 (12 (100)), 6–15. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2019.176845
  15. Dykha, A., Marchenko, D., Artyukh, V., Zubiekhina-Khaiiat, O., Kurepin, V. (2018). Study and development of the technology for hardening rope blocks by reeling. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 2 (1 (92)), 22–32. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2018.126196
  16. Aulin, V., Hrynkiv, A., Lysenko, S., Rohovskii, I., Chernovol, M., Lyashuk, O., Zamota, T. (2019). Studying truck transmission oils using the method of thermal-oxidative stability during vehicle operation. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 1 (6 (97)), 6–12. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2019.156150
  17. Ageev, E. V., Altukhov, A. Y., Scherbakov, A. V., Novikov, A. N. (2017). Informativeness increasing of internal combustion engines diagnosis due to technical endoscope. Journal of Engineering and Applied Sciences, 12 (4), 1028–1030. Available at: https://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-85018945495&doi=10.3923%2fjeasci.2017.1028.1030&partnerID=40&md5=b0d5548616d81ce16fd58c7143301f98
  18. Bulgakov, V., Ivanovs, S., Safchenko, I., Boris, A., Rychlivskyj, P. (2019). Theoretical Research of the Design and Technological Parameters of a Device for Lifting of Deep-Seated Table Root Crops. Acta Technologica Agriculturae, 22 (3), 99–103. doi: https://doi.org/10.2478/ata-2019-0018
  19. Aulin, V. V., Chernovol, M. I., Pankov, A. O., Zamota, T. M., Panayotov, K. K. (2017). Sowing machines and systems based on the elements of fluidics. INMATEH - Agricultural Engineering, 53 (3), 21–28. Available at: https://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-85039172369&partnerID=40&md5=2468069fc8914b34091c229527a0cc3e
  20. Hevko, R. B., Strishenets, O. M., Lyashuk, O. L., Tkachenko, I. G., Klendii, O. M., Dzyura, V. O. (2018). Development of a pneumatic screw conveyor design and substantiation of its parameters. INMATEH - Agricultural Engineering, 54 (1), 153–160. Available at: https://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-85053484099&partnerID=40&md5=5bdd8ec973095080f9afe89de7494f9c
  21. Kryshtopa, S., Kryshtopa, L., Melnyk, V., Dolishnii, B., Prunko, I., Demianchuk, Y. (2017). Experimental research on diesel engine working on a mixture of diesel fuel and fusel oils. Transport Problems, 12 (2), 53–63. doi: https://doi.org/10.20858/tp.2017.12.2.6
  22. Kabat, O. S., Kharchenko, B. G., Derkach, O. D., Artemchuk, V. V., Babenko, V. G. (2019). Polymer composites based on fluoroplastic and method for the production thereof. Voprosy Khimii i Khimicheskoi Tekhnologii, 2019 (3), 116–122. doi: https://doi.org/10.32434/0321-4095-2019-124-3-116-122
  23. Kobets, A. S., Derkach, O. D., Kabat, O. S., Kovalenko, V. L., Kotok, V. A. (2019). Recycling of constructional plastics with additives of exhausted polyethylene. ARPN Journal of Engineering and Applied Sciences, 14 (13), 2397–2406. Available at: https://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-85076533661&partnerID=40&md5=2017ef4ab03e1c372dedc7b6f49f24a2
  24. Aulin, V., Lyashuk, O., Hrynkiv, A., Lysenko, S., Zamota, T., Vovk, Y. et. al. (2019). Determination of the Rational Composition of the Additive to Oil with the Use of the Katerynivka Friction Geo Modifier. Tribology in Industry, 41 (4), 548–562. doi: https://doi.org/10.24874/ti.2019.41.04.08
  25. Aulin, V., Hrynkiv, A., Lysenko, S., Zamota, T., Pankov, A., Tykhyi, A. (2019). Determining the rational composition of tribologically active additive to oil to improve characteristics of tribosystems. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 6 (12 (102)), 52–64. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2019.184496
  26. Dykha, A., Sorokatyi, R., Makovkin, O., Babak, O. (2017). Calculation-experimental modeling of wear of cylindrical sliding bearings. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 5 (1 (89)), 51–59. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2017.109638
  27. Svazas, M., Navickas, V., Krajnakova, E., Nakonieczny, J. (2019). Sustainable supply chain of the biomass cluster as a factor for preservation and enhancement of forests. Journal of International Studies, 12 (2), 309–321. doi: https://doi.org/10.14254/2071-8330.2019/12-2/20
  28. Dykha, A. V., Zaspa, Y. P., Slashchuk, V. O. (2018). Triboacoustic Control of Fretting. Journal of Friction and Wear, 39 (2), 169–172. doi: https://doi.org/10.3103/s1068366618020046
  29. Ropyak, L. Y., Shatskyi, I. P., Makoviichuk, M. V. (2017). Influence of the Oxide-Layer Thickness on the Ceramic–Aluminium Coating Resistance to Indentation. Metallofizika i Noveishie Tekhnologii, 39 (4), 517–524. doi: https://doi.org/10.15407/mfint.39.04.0517
  30. Aleksandr, D., Dmitry, M. (2018). Prediction the wear of sliding bearings. International Journal of Engineering & Technology, 7 (2.23), 4–8. doi: https://doi.org/10.14419/ijet.v7i2.23.11872
  31. Aulin, V., Hrynkiv, A., Lysenko, S., Lyashuk, O., Zamota, T., Holub, D. (2019). Studying the tribological properties of mated materials C61900 - A48-25BC1.25BNo. 25 in composite oils containing geomodifiers. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 5 (12 (101)), 38–47. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2019.179900
  32. Sorokatyi, R., Chernets, M., Dykha, A., Mikosyanchyk, O. (2019). Phenomenological Model of Accumulation of Fatigue Tribological Damage in the Surface Layer of Materials. Mechanisms and Machine Science, 73, 3761–3769. doi: https://doi.org/10.1007/978-3-030-20131-9_371
  33. Prokopenko, A. K., Golubev, A. P., Korneev, A. A. (2019). Research on Wear Resistance of Multifunctional Coatings Used in the Manufacture of Art and Industrial Products. Materials Science Forum, 945, 670–674. doi: https://doi.org/10.4028/www.scientific.net/msf.945.670
  34. Kazmierczak, A. (2008). Physical aspects of wear of the piston-ring – cylinder set of combustion engines. Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers, Part D: Journal of Automobile Engineering, 222 (11), 2103–2119. doi: https://doi.org/10.1243/09544070jauto877
  35. Dykha, A. V., Kuzmenko, A. G. (2016). Distribution of friction tangential stresses in the Courtney-Pratt experiment under Bowden’s theory. Journal of Friction and Wear, 37 (4), 315–319. doi: https://doi.org/10.3103/s1068366616040061
  36. Kishortlal, D. B., Mukhopadhyay, A. K. (2016). Failure mode effective analysis of diesel engines used in dumpers. Journal of Mines, Metals and Fuels, 64 (11), 564–567. Available at: https://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-85019202283&partnerID=40&md5=5cde424e70d62b24c7bf014d3832dc1e
  37. Jones, N. B., Li, Y.-H. (2000). A review of condition monitoring and fault diagnosis for diesel engines. Tribotest, 6 (3), 267–291. doi: https://doi.org/10.1002/tt.3020060305

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-06-30

Як цитувати

Hrynkiv, A., Rogovskii, I., Aulin, V., Lysenko, S., Titova, L., Zagurskiy, O., & Kolosok, I. (2020). Розробка системи визначення інформативності діагностичних параметрів циліндро-поршневої групи дизелів в експлуатації. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 3(5 (105), 19–29. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2020.206073

Номер

Розділ

Прикладна фізика