Розробка системи визначення інформативності діагностичних параметрів циліндро-поршневої групи дизелів в експлуатації
DOI:
https://doi.org/10.15587/1729-4061.2020.206073Ключові слова:
дизель, діагностика, компресія, циліндро-поршнева група, тиск картерних газів, вакуометричні властивості спряження, ентропія, інформативністьАнотація
Досліджено можливості діагностування циліндро-поршневої групи дизеля КамАЗ-740.63-400 вантажних автомобілів КамАЗ-6460 на 60 тис. км. їх пробігу. Обрано наступні діагностичні параметри: тиск картерних газів, компресійні та вакуометричні властивості циліндро-поршневої групи. Особливість цих спряжень полягає в тому, що підтримується нормальний процес горіння в циліндрах дизеля, а також його ресурс. Виявлено граничні межі для діагностування тиску картерних газів 2,39–2,41 КПа. За даними тиску картерних газів для досліджуваних вантажних автомобілів несправності виявлені на пробігах: 36 тис. км., 48 тис. км., 60 тис. км. Враховуючи правила оцінки характеристик несправностей за компресією, мінімальне значення компресії для дизелів становила 30,05 МПа, або її різниця між циліндрами не перевищувала 10–12 %. За даними компресії виявлено несправності на 48 тис. км. та 60 тис. км. дослідного напрацювання. Виявлено граничні межі зношування за вакуометричними параметрами: максимальний вакуум – 69–86 КПа; залишковий вакуум – 26–41 КПа. За контролем вакуометричних властивостей циліндро-поршневої групи виявлено несправності дизелів для інтервалу пробігу 36–60 тис. км.
Використовуючи ентропійний підхід, проведено оцінку інформативність відповідних діагностичних параметрів в бітах. Рівень інформативності тиску картерних газів становить 0,329 біт, компресія в циліндрах – 0,249 біт, вакуометричні показники – 0,582 біт.
Дані дослідження дають змогу раціонально формувати комплекси діагностування стану дизеля підчас технічної експлуатації, а також визначити передумови розвитку несправностей. Отримані дані важливі для транспортних та сервісних підприємств та компаній, що займаються вантажними автомобілямиПосилання
- Aulin, V., Hrynkiv, A., Lysenko, S., Dykha, A., Zamota, T., Dzyura, V. (2019). Exploring a possibility to control the stressedstrained state of cylinder liners in diesel engines by the tribotechnology of alignment. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 3 (12 (99)), 6–16. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2019.171619
- Kryshtopa, S., Melnyk, V., Dolishnii, B., Korohodskyi, V., Prunko, I., Kryshtopa, L. et. al. (2019). Improvement of the model of forecasting heavy metals of exhaust gases of motor vehicles in the soil. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 4 (10 (100)), 44–51. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2019.175892
- Marchenko, D. D., Dykha, A. V., Artyukh, V. A., Matvyeyeva, K. S. (2020). Studying the Tribological Properties of Parts Hardened by Rollers during Stabilization of the Operating Rolling Force. Journal of Friction and Wear, 41 (1), 58–64. doi: https://doi.org/10.3103/s1068366620010122
- Koszałka, G. (2014). Model of operational changes in the combustion chamber tightness of a diesel engine. Eksploatacja i Niezawodnosc, 16 (1), 133–139. Available at: https://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-84891610623&partnerID=40&md5=1c43eddaf5a3d994ebf7d6d2df41a221
- Aulin, V., Hrynkiv, A., Lyashuk, O., Vovk, Y., Lysenko, S., Holub, D. et. al. (2020). Increasing the Functioning Efficiency of the Working Warehouse of the “UVK Ukraine” Company Transport and Logistics Center. Communications - Scientific Letters of the University of Zilina, 22 (2), 3–14. doi: https://doi.org/10.26552/com.c.2020.2.3-14
- Shramenko, N., Pavlenko, O., Muzylyov, D. (2019). Information and communication technology: Case of using petri nets for grain delivery simulation at logistics system. CEUR Workshop Proceedings, 2353, 935–949. Available at: https://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-85065480575&partnerID=40&md5=a533466ecdc4ad9fe63f8b12c25b5c32
- Aulin, V., Lyashuk, O., Pavlenko, O., Velykodnyi, D., Hrynkiv, A., Lysenko, S. et. al. (2019). Realization of the logistic approach in the international cargo delivery system. Communications - Scientific Letters of the University of Zilina, 21 (2), 3–12. Available at: https://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-85066994460&partnerID=40&md5=105d35bd46f8ab7b6de0b6688948d0e3
- Osadchiy, S. I., Zozulya, V. A. (2013). Combined Method for the Synthesis of Optimal Stabilization Systems of Multidimensional Moving Objects under Stationary Random Impacts. Journal of Automation and Information Sciences, 45 (6), 25–35. doi: https://doi.org/10.1615/jautomatinfscien.v45.i6.30
- Kryshtopa, S., Panchuk, M., Kozak, F., Dolishnii, B., Mykytii, I., Skalatska, O. (2018). Fuel economy raising of alternative fuel converted diesel engines. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 4 (8 (94)), 6–13. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2018.139358
- Aulin, V., Lysenko, S., Lyashuk, O., Hrinkiv, A., Velykodnyi, D., Vovk, Y. et. al. (2019). Wear Resistance Increase of Samples Tribomating in Oil Composite with Geo Modifier КGМF-1. Tribology in Industry, 41 (2), 156–165. doi: https://doi.org/10.24874/ti.2019.41.02.02
- Aulin, V. V., Pankov, A. O., Zamota, T. M., Lyashuk, O. L., Hrynkiv, A. V., Tykhyi, A. A., Kuzyk, A. V. (2019). Development of mechatronic module for the seeding control system. INMATEH - Agricultural Engineering, 59 (3), 181–188. doi: https://doi.org/10.35633/inmateh-59-20
- Іvashkiv, I., Kupalova, H., Goncharenko, N., Khrutba, Y., Vovk, I. (2019). Optimization of commodity flows: The case of bakery enterprises of Ukraine. Montenegrin Journal of Economics, 15 (3), 205–216. doi: https://doi.org/10.14254/1800-5845/2019.15-3.15
- Kryshtopa, S. I., Prun’ko, I. B., Dolishnii, B. V., Panchuk, M. V., Bogatchuk, I. M., Mel’nyk, V. M. (2019). Regularities of Wear of Metal-Polymer Friction Couples Under the Influence of Tribocurrents. Materials Science, 55 (2), 193–200. doi: https://doi.org/10.1007/s11003-019-00288-x
- Aulin, V., Derkach, O., Makarenko, D., Hrynkiv, A., Pankov, A., Tykhyi, A. (2019). Analysis of tribological efficiency of movable junctions “polymericcomposite materials ‒ steel.” Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 4 (12 (100)), 6–15. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2019.176845
- Dykha, A., Marchenko, D., Artyukh, V., Zubiekhina-Khaiiat, O., Kurepin, V. (2018). Study and development of the technology for hardening rope blocks by reeling. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 2 (1 (92)), 22–32. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2018.126196
- Aulin, V., Hrynkiv, A., Lysenko, S., Rohovskii, I., Chernovol, M., Lyashuk, O., Zamota, T. (2019). Studying truck transmission oils using the method of thermal-oxidative stability during vehicle operation. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 1 (6 (97)), 6–12. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2019.156150
- Ageev, E. V., Altukhov, A. Y., Scherbakov, A. V., Novikov, A. N. (2017). Informativeness increasing of internal combustion engines diagnosis due to technical endoscope. Journal of Engineering and Applied Sciences, 12 (4), 1028–1030. Available at: https://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-85018945495&doi=10.3923%2fjeasci.2017.1028.1030&partnerID=40&md5=b0d5548616d81ce16fd58c7143301f98
- Bulgakov, V., Ivanovs, S., Safchenko, I., Boris, A., Rychlivskyj, P. (2019). Theoretical Research of the Design and Technological Parameters of a Device for Lifting of Deep-Seated Table Root Crops. Acta Technologica Agriculturae, 22 (3), 99–103. doi: https://doi.org/10.2478/ata-2019-0018
- Aulin, V. V., Chernovol, M. I., Pankov, A. O., Zamota, T. M., Panayotov, K. K. (2017). Sowing machines and systems based on the elements of fluidics. INMATEH - Agricultural Engineering, 53 (3), 21–28. Available at: https://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-85039172369&partnerID=40&md5=2468069fc8914b34091c229527a0cc3e
- Hevko, R. B., Strishenets, O. M., Lyashuk, O. L., Tkachenko, I. G., Klendii, O. M., Dzyura, V. O. (2018). Development of a pneumatic screw conveyor design and substantiation of its parameters. INMATEH - Agricultural Engineering, 54 (1), 153–160. Available at: https://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-85053484099&partnerID=40&md5=5bdd8ec973095080f9afe89de7494f9c
- Kryshtopa, S., Kryshtopa, L., Melnyk, V., Dolishnii, B., Prunko, I., Demianchuk, Y. (2017). Experimental research on diesel engine working on a mixture of diesel fuel and fusel oils. Transport Problems, 12 (2), 53–63. doi: https://doi.org/10.20858/tp.2017.12.2.6
- Kabat, O. S., Kharchenko, B. G., Derkach, O. D., Artemchuk, V. V., Babenko, V. G. (2019). Polymer composites based on fluoroplastic and method for the production thereof. Voprosy Khimii i Khimicheskoi Tekhnologii, 2019 (3), 116–122. doi: https://doi.org/10.32434/0321-4095-2019-124-3-116-122
- Kobets, A. S., Derkach, O. D., Kabat, O. S., Kovalenko, V. L., Kotok, V. A. (2019). Recycling of constructional plastics with additives of exhausted polyethylene. ARPN Journal of Engineering and Applied Sciences, 14 (13), 2397–2406. Available at: https://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-85076533661&partnerID=40&md5=2017ef4ab03e1c372dedc7b6f49f24a2
- Aulin, V., Lyashuk, O., Hrynkiv, A., Lysenko, S., Zamota, T., Vovk, Y. et. al. (2019). Determination of the Rational Composition of the Additive to Oil with the Use of the Katerynivka Friction Geo Modifier. Tribology in Industry, 41 (4), 548–562. doi: https://doi.org/10.24874/ti.2019.41.04.08
- Aulin, V., Hrynkiv, A., Lysenko, S., Zamota, T., Pankov, A., Tykhyi, A. (2019). Determining the rational composition of tribologically active additive to oil to improve characteristics of tribosystems. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 6 (12 (102)), 52–64. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2019.184496
- Dykha, A., Sorokatyi, R., Makovkin, O., Babak, O. (2017). Calculation-experimental modeling of wear of cylindrical sliding bearings. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 5 (1 (89)), 51–59. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2017.109638
- Svazas, M., Navickas, V., Krajnakova, E., Nakonieczny, J. (2019). Sustainable supply chain of the biomass cluster as a factor for preservation and enhancement of forests. Journal of International Studies, 12 (2), 309–321. doi: https://doi.org/10.14254/2071-8330.2019/12-2/20
- Dykha, A. V., Zaspa, Y. P., Slashchuk, V. O. (2018). Triboacoustic Control of Fretting. Journal of Friction and Wear, 39 (2), 169–172. doi: https://doi.org/10.3103/s1068366618020046
- Ropyak, L. Y., Shatskyi, I. P., Makoviichuk, M. V. (2017). Influence of the Oxide-Layer Thickness on the Ceramic–Aluminium Coating Resistance to Indentation. Metallofizika i Noveishie Tekhnologii, 39 (4), 517–524. doi: https://doi.org/10.15407/mfint.39.04.0517
- Aleksandr, D., Dmitry, M. (2018). Prediction the wear of sliding bearings. International Journal of Engineering & Technology, 7 (2.23), 4–8. doi: https://doi.org/10.14419/ijet.v7i2.23.11872
- Aulin, V., Hrynkiv, A., Lysenko, S., Lyashuk, O., Zamota, T., Holub, D. (2019). Studying the tribological properties of mated materials C61900 - A48-25BC1.25BNo. 25 in composite oils containing geomodifiers. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 5 (12 (101)), 38–47. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2019.179900
- Sorokatyi, R., Chernets, M., Dykha, A., Mikosyanchyk, O. (2019). Phenomenological Model of Accumulation of Fatigue Tribological Damage in the Surface Layer of Materials. Mechanisms and Machine Science, 73, 3761–3769. doi: https://doi.org/10.1007/978-3-030-20131-9_371
- Prokopenko, A. K., Golubev, A. P., Korneev, A. A. (2019). Research on Wear Resistance of Multifunctional Coatings Used in the Manufacture of Art and Industrial Products. Materials Science Forum, 945, 670–674. doi: https://doi.org/10.4028/www.scientific.net/msf.945.670
- Kazmierczak, A. (2008). Physical aspects of wear of the piston-ring – cylinder set of combustion engines. Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers, Part D: Journal of Automobile Engineering, 222 (11), 2103–2119. doi: https://doi.org/10.1243/09544070jauto877
- Dykha, A. V., Kuzmenko, A. G. (2016). Distribution of friction tangential stresses in the Courtney-Pratt experiment under Bowden’s theory. Journal of Friction and Wear, 37 (4), 315–319. doi: https://doi.org/10.3103/s1068366616040061
- Kishortlal, D. B., Mukhopadhyay, A. K. (2016). Failure mode effective analysis of diesel engines used in dumpers. Journal of Mines, Metals and Fuels, 64 (11), 564–567. Available at: https://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-85019202283&partnerID=40&md5=5cde424e70d62b24c7bf014d3832dc1e
- Jones, N. B., Li, Y.-H. (2000). A review of condition monitoring and fault diagnosis for diesel engines. Tribotest, 6 (3), 267–291. doi: https://doi.org/10.1002/tt.3020060305
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Andriy Hrynkiv, Ivan Rogovskii, Viktor Aulin, Sergey Lysenko, Liudmyla Titova, Oleg Zagurskiy, Ihor Kolosok
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.
Ліцензійний договір – це документ, в якому автор гарантує, що володіє усіма авторськими правами на твір (рукопис, статтю, тощо).
Автори, підписуючи Ліцензійний договір з ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР», мають усі права на подальше використання свого твору за умови посилання на наше видання, в якому твір опублікований. Відповідно до умов Ліцензійного договору, Видавець ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР» не забирає ваші авторські права та отримує від авторів дозвіл на використання та розповсюдження публікації через світові наукові ресурси (власні електронні ресурси, наукометричні бази даних, репозитарії, бібліотеки тощо).
За відсутності підписаного Ліцензійного договору або за відсутністю вказаних в цьому договорі ідентифікаторів, що дають змогу ідентифікувати особу автора, редакція не має права працювати з рукописом.
Важливо пам’ятати, що існує і інший тип угоди між авторами та видавцями – коли авторські права передаються від авторів до видавця. В такому разі автори втрачають права власності на свій твір та не можуть його використовувати в будь-який спосіб.