Розробка підходів до адаптивного управління інтермодальними операціями в умовах дисбалансу вантажопотоків

Автор(и)

  • Sergii Patkovskyi Kuehne-Nagel Inc., офіс в Чикаго, США 1001 Бас Роад, Елк Гроув Вілледж, Іллинойс, 60007, США https://orcid.org/0000-0002-5369-7580
  • Liudmyla Kharsun Київський національний торговельно-економічний університет вул. Кіото, м. Київ, 19, Україна, 02156, Україна https://orcid.org/0000-0002-7569-943X

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2020.210771

Ключові слова:

інтермодальні перевезення, оператор контейнерного потяга, контейнерний потяг, дисбаланс вантажопотоків, адаптивне управління, рівень сервісу

Анотація

Запропоновано методологічний підхід до оптимізації інтермодальних операцій оператора контейнерного потяга через вузловий залізничний термінал в умовах асиметрії вантажопотоків. Розроблено алгоритм аналізу контейнерних вантажопотоків та економіко-математичну модель операційної діяльності оператора контейнерного потяга в умовах релевантної системи технічного забезпечення інтермодальних перевезень.

Показано, що для ринків країн, що розвиваються, характерним є зміщення акцентів у доставці контейнерів із морських портів на автомобільний транспорт. Необґрунтованим використання вантажних автомобілів часто є і з огляду на дисбаланс контейнерних вантажопотоків у розрізі регіонів доставки та з точки зору розмірів контейнерів і їх наповненості. Тому гостро стоїть питання підвищення ролі залізничного транспорту в інтермодальних перевезеннях. У цілях забезпечення порівняльної ефективності таких перевезень акцентовано на необхідності їх організації під егідою єдиного учасника – оператора контейнерного потяга.

Запропоновано підхід до проведення пріоритизації в системі доставок контейнерів від наземного терміналу до вантажоотримувача з метою максимізації кількості оброблених контейнерів та їх подальшого використання для експортних відвантажень. Проведено математичне моделювання різних сценаріїв організації інтермодальних операцій оператором контейнерного потяга. В результаті їх порівняння обрано варіант, за якого досягається максимізація виручки оператора, утилізація порожніх контейнерів під експорт автотранспортних засобів і водіїв. За умов оптимального сценарію знижуються і ризики збільшення умовно постійних витрат через нестабільність щотижневих обсягів перевезень.

Наведений методологічний підхід до оптимізації інтермодальних операцій може застосовуватись в умовах ринків із асиметрією вантажопотоків

Біографії авторів

Sergii Patkovskyi, Kuehne-Nagel Inc., офіс в Чикаго, США 1001 Бас Роад, Елк Гроув Вілледж, Іллинойс, 60007

Менеджер з розвитку бізнесу, ринки країн, що розвиваються

Бізнес практик

Liudmyla Kharsun, Київський національний торговельно-економічний університет вул. Кіото, м. Київ, 19, Україна, 02156

Кандидат економічних наук, доцент

Кафедра торговельного підприємництва та логістики

Посилання

  1. Macharis, C., Bontekoning, Y. M. (2004). Opportunities for OR in intermodal freight transport research: A review. European Journal of Operational Research, 153 (2), 400–416. doi: https://doi.org/10.1016/s0377-2217(03)00161-9
  2. Arnold, P., Peeters, D., Thomas, I. (2004). Modelling a rail/road intermodal transportation system. Transportation Research Part E: Logistics and Transportation Review, 40 (3), 255–270. doi: https://doi.org/10.1016/j.tre.2003.08.005
  3. Kim, N. S., Van Wee, B. (2011). The relative importance of factors that influence the break-even distance of intermodal freight transport systems. Journal of Transport Geography, 19 (4), 859–875. doi: https://doi.org/10.1016/j.jtrangeo.2010.11.001
  4. Morlok, E. K., Sammon, J. P., Spasovic, L. N., Nozick, L. K. (1995). Improving Productivity in Intermodal Rail-Truck Transportation. International Studies in the Service Economy, 407–434. doi: https://doi.org/10.1007/978-94-011-0073-1_16
  5. Morlok, E. K., Spasovic, L. N. (1994). Redesigning rail-truck intermodal drayage operations for enhanced service and cost performance. Journal of the Transportation Research Forum, 34 (1), 16–31.
  6. Walker, W. T. (1992). Network Economies of Scale in Short Haul Truckload Operations. Journal of Transport Economics and Policy, 26 (1), 3–17.
  7. Ballis, A., Golias, J. (2004). Towards the improvement of a combined transport chain performance. European Journal of Operational Research, 152 (2), 420–436. doi: https://doi.org/10.1016/s0377-2217(03)00034-1
  8. Basallo-Triana, M. J., Holguín, C. J. V., Bastidas, J. J. B. (2019). Planning and design of a chassis container terminal. IFAC-PapersOnLine, 52 (13), 2578–2583. doi: https://doi.org/10.1016/j.ifacol.2019.11.595
  9. Zhang, C., Liu, J., Wan, Y., Murty, K. G., Linn, R. J. (2003). Storage space allocation in container terminals. Transportation Research Part B: Methodological, 37 (10), 883–903. doi: https://doi.org/10.1016/s0191-2615(02)00089-9
  10. Bostel, N., Dejax, P. (1998). Models and Algorithms for Container Allocation Problems on Trains in a Rapid Transshipment Shunting Yard. Transportation Science, 32 (4), 370–379. doi: https://doi.org/10.1287/trsc.32.4.370
  11. Zhang, R., Yun, W. Y., Kopfer, H. (2010). Heuristic-based truck scheduling for inland container transportation. OR Spectrum, 32 (3), 787–808. doi: https://doi.org/10.1007/s00291-010-0193-4
  12. Braekers, K., Caris, A., Janssens, G. K. (2012). Integrated planning of loaded and empty container movements. OR Spectrum, 35 (2), 457–478. doi: https://doi.org/10.1007/s00291-012-0284-5
  13. Corry, P., Kozan, E. (2006). An assignment model for dynamic load planning of intermodal trains. Computers & Operations Research, 33 (1), 1–17. doi: https://doi.org/10.1016/j.cor.2004.05.013
  14. Namboothiri, R., Erera, A. L. (2008). Planning local container drayage operations given a port access appointment system. Transportation Research Part E: Logistics and Transportation Review, 44 (2), 185–202. doi: https://doi.org/10.1016/j.tre.2007.07.004
  15. Shiri, S., Huynh, N. (2016). Optimization of drayage operations with time-window constraints. International Journal of Production Economics, 176, 7–20. doi: https://doi.org/10.1016/j.ijpe.2016.03.005
  16. Ileri, Y., Bazaraa, M., Gifford, T., Nemhauser, G., Sokol, J., Wikum, E. (2006). An optimization approach for planning daily drayage operations. Central European Journal of Operations Research, 14 (2), 141–156. doi: https://doi.org/10.1007/s10100-006-0165-6
  17. Bruns, F., Knust, S. (2010). Optimized load planning of trains in intermodal transportation. OR Spectrum, 34 (3), 511–533. doi: https://doi.org/10.1007/s00291-010-0232-1
  18. Peng, Z., Wang, H., Wang, W., Jiang, Y. (2019). Intermodal transportation of full and empty containers in harbor-inland regions based on revenue management. European Transport Research Review, 11 (1). doi: https://doi.org/10.1186/s12544-018-0342-4
  19. Voges, J., Kesselmeier, H., Beister, J. (1994). Simulation and performance analysis of combined transport terminals. In: Proceedings INTERMODAL ’94 Conference. Amsterdam.
  20. Ukrainian ports annual performance report (2019). Available at: http://www.uspa.gov.ua/ru/pokazateli-raboty/pokazateli-raboty-2019
  21. Kyiv traffic data within delivery zones (2020). Available at: https://goo.gl/maps/DkNAbM1yFVfzwj676

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-08-31

Як цитувати

Patkovskyi, S., & Kharsun, L. (2020). Розробка підходів до адаптивного управління інтермодальними операціями в умовах дисбалансу вантажопотоків. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 4(3 (106), 23–33. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2020.210771

Номер

Розділ

Процеси управління