Розробка підходів до адаптивного управління інтермодальними операціями в умовах дисбалансу вантажопотоків
DOI:
https://doi.org/10.15587/1729-4061.2020.210771Ключові слова:
інтермодальні перевезення, оператор контейнерного потяга, контейнерний потяг, дисбаланс вантажопотоків, адаптивне управління, рівень сервісуАнотація
Запропоновано методологічний підхід до оптимізації інтермодальних операцій оператора контейнерного потяга через вузловий залізничний термінал в умовах асиметрії вантажопотоків. Розроблено алгоритм аналізу контейнерних вантажопотоків та економіко-математичну модель операційної діяльності оператора контейнерного потяга в умовах релевантної системи технічного забезпечення інтермодальних перевезень.
Показано, що для ринків країн, що розвиваються, характерним є зміщення акцентів у доставці контейнерів із морських портів на автомобільний транспорт. Необґрунтованим використання вантажних автомобілів часто є і з огляду на дисбаланс контейнерних вантажопотоків у розрізі регіонів доставки та з точки зору розмірів контейнерів і їх наповненості. Тому гостро стоїть питання підвищення ролі залізничного транспорту в інтермодальних перевезеннях. У цілях забезпечення порівняльної ефективності таких перевезень акцентовано на необхідності їх організації під егідою єдиного учасника – оператора контейнерного потяга.
Запропоновано підхід до проведення пріоритизації в системі доставок контейнерів від наземного терміналу до вантажоотримувача з метою максимізації кількості оброблених контейнерів та їх подальшого використання для експортних відвантажень. Проведено математичне моделювання різних сценаріїв організації інтермодальних операцій оператором контейнерного потяга. В результаті їх порівняння обрано варіант, за якого досягається максимізація виручки оператора, утилізація порожніх контейнерів під експорт автотранспортних засобів і водіїв. За умов оптимального сценарію знижуються і ризики збільшення умовно постійних витрат через нестабільність щотижневих обсягів перевезень.
Наведений методологічний підхід до оптимізації інтермодальних операцій може застосовуватись в умовах ринків із асиметрією вантажопотоківПосилання
- Macharis, C., Bontekoning, Y. M. (2004). Opportunities for OR in intermodal freight transport research: A review. European Journal of Operational Research, 153 (2), 400–416. doi: https://doi.org/10.1016/s0377-2217(03)00161-9
- Arnold, P., Peeters, D., Thomas, I. (2004). Modelling a rail/road intermodal transportation system. Transportation Research Part E: Logistics and Transportation Review, 40 (3), 255–270. doi: https://doi.org/10.1016/j.tre.2003.08.005
- Kim, N. S., Van Wee, B. (2011). The relative importance of factors that influence the break-even distance of intermodal freight transport systems. Journal of Transport Geography, 19 (4), 859–875. doi: https://doi.org/10.1016/j.jtrangeo.2010.11.001
- Morlok, E. K., Sammon, J. P., Spasovic, L. N., Nozick, L. K. (1995). Improving Productivity in Intermodal Rail-Truck Transportation. International Studies in the Service Economy, 407–434. doi: https://doi.org/10.1007/978-94-011-0073-1_16
- Morlok, E. K., Spasovic, L. N. (1994). Redesigning rail-truck intermodal drayage operations for enhanced service and cost performance. Journal of the Transportation Research Forum, 34 (1), 16–31.
- Walker, W. T. (1992). Network Economies of Scale in Short Haul Truckload Operations. Journal of Transport Economics and Policy, 26 (1), 3–17.
- Ballis, A., Golias, J. (2004). Towards the improvement of a combined transport chain performance. European Journal of Operational Research, 152 (2), 420–436. doi: https://doi.org/10.1016/s0377-2217(03)00034-1
- Basallo-Triana, M. J., Holguín, C. J. V., Bastidas, J. J. B. (2019). Planning and design of a chassis container terminal. IFAC-PapersOnLine, 52 (13), 2578–2583. doi: https://doi.org/10.1016/j.ifacol.2019.11.595
- Zhang, C., Liu, J., Wan, Y., Murty, K. G., Linn, R. J. (2003). Storage space allocation in container terminals. Transportation Research Part B: Methodological, 37 (10), 883–903. doi: https://doi.org/10.1016/s0191-2615(02)00089-9
- Bostel, N., Dejax, P. (1998). Models and Algorithms for Container Allocation Problems on Trains in a Rapid Transshipment Shunting Yard. Transportation Science, 32 (4), 370–379. doi: https://doi.org/10.1287/trsc.32.4.370
- Zhang, R., Yun, W. Y., Kopfer, H. (2010). Heuristic-based truck scheduling for inland container transportation. OR Spectrum, 32 (3), 787–808. doi: https://doi.org/10.1007/s00291-010-0193-4
- Braekers, K., Caris, A., Janssens, G. K. (2012). Integrated planning of loaded and empty container movements. OR Spectrum, 35 (2), 457–478. doi: https://doi.org/10.1007/s00291-012-0284-5
- Corry, P., Kozan, E. (2006). An assignment model for dynamic load planning of intermodal trains. Computers & Operations Research, 33 (1), 1–17. doi: https://doi.org/10.1016/j.cor.2004.05.013
- Namboothiri, R., Erera, A. L. (2008). Planning local container drayage operations given a port access appointment system. Transportation Research Part E: Logistics and Transportation Review, 44 (2), 185–202. doi: https://doi.org/10.1016/j.tre.2007.07.004
- Shiri, S., Huynh, N. (2016). Optimization of drayage operations with time-window constraints. International Journal of Production Economics, 176, 7–20. doi: https://doi.org/10.1016/j.ijpe.2016.03.005
- Ileri, Y., Bazaraa, M., Gifford, T., Nemhauser, G., Sokol, J., Wikum, E. (2006). An optimization approach for planning daily drayage operations. Central European Journal of Operations Research, 14 (2), 141–156. doi: https://doi.org/10.1007/s10100-006-0165-6
- Bruns, F., Knust, S. (2010). Optimized load planning of trains in intermodal transportation. OR Spectrum, 34 (3), 511–533. doi: https://doi.org/10.1007/s00291-010-0232-1
- Peng, Z., Wang, H., Wang, W., Jiang, Y. (2019). Intermodal transportation of full and empty containers in harbor-inland regions based on revenue management. European Transport Research Review, 11 (1). doi: https://doi.org/10.1186/s12544-018-0342-4
- Voges, J., Kesselmeier, H., Beister, J. (1994). Simulation and performance analysis of combined transport terminals. In: Proceedings INTERMODAL ’94 Conference. Amsterdam.
- Ukrainian ports annual performance report (2019). Available at: http://www.uspa.gov.ua/ru/pokazateli-raboty/pokazateli-raboty-2019
- Kyiv traffic data within delivery zones (2020). Available at: https://goo.gl/maps/DkNAbM1yFVfzwj676
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Sergii Patkovskyi, Liudmila Kharsun
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.
Ліцензійний договір – це документ, в якому автор гарантує, що володіє усіма авторськими правами на твір (рукопис, статтю, тощо).
Автори, підписуючи Ліцензійний договір з ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР», мають усі права на подальше використання свого твору за умови посилання на наше видання, в якому твір опублікований. Відповідно до умов Ліцензійного договору, Видавець ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР» не забирає ваші авторські права та отримує від авторів дозвіл на використання та розповсюдження публікації через світові наукові ресурси (власні електронні ресурси, наукометричні бази даних, репозитарії, бібліотеки тощо).
За відсутності підписаного Ліцензійного договору або за відсутністю вказаних в цьому договорі ідентифікаторів, що дають змогу ідентифікувати особу автора, редакція не має права працювати з рукописом.
Важливо пам’ятати, що існує і інший тип угоди між авторами та видавцями – коли авторські права передаються від авторів до видавця. В такому разі автори втрачають права власності на свій твір та не можуть його використовувати в будь-який спосіб.