Визначення особливостей напружено-деформованого стану армованого земляного полотна залізничної колії трубчастими дренажами
DOI:
https://doi.org/10.15587/1729-4061.2020.213525Ключові слова:
земляне полотно, напруження, деформації, несуча здатність, дренажні труби, метод скінченних елементівАнотація
Проаналізовано технічний стан земляного полотна залізничної колії та проблеми забезпечення його міцності та стійкості при дії паводкових вод та перезволоження на ділянках колії у процесі експлуатації. У результаті цього встановлено, що розробка методів підвищення несучої здатності земляного полотна є необхідною.
Проведено георадіолокаційні дослідження проблемних ділянок земляного полотна залізничної колії, на основі яких знайдено розподіл неоднорідності земляного полотна у вертикальній площині та межі її розташування. Тому дослідження з використанням георадіолокації дозволяють виявляти приховані дефектні місця земляного полотна без порушення його міцністних характеристик.
Запропоновано спосіб підвищення несучої здатності хворого земляного полотна залізничної колії із застосуванням комбінованого розташування дренажних труб у вертикальному та горизонтальному напрямах у насипі колії. Особливістю цього способу є можливість відводити воду на різних рівнях залягання поверхневих вод, що дозволяє підвищити несучу здатність хворого земляного полотна.
Проведено дослідження напружено-деформованого стану земляного полотна підсиленого трубчастими дренажами. У результаті чого доведено ефективність застосування трубчастих дренажів для підвищення несучої здатності перезволоженого земляного полотна залізничної колії при дії постійних та тимчасових навантажень.
Результатами проведених досліджень встановлено, що з однієї сторони деформативність земляного полотна підвищується при застосуванні трубчастих дренажів, але це тільки у початковий період їх укладання, проте в подальшій експлуатації, коли вони відводять воду з тіла земляного полотна, навпаки буде підвищуватися несуча здатність земляного полотна за рахунок покращення фізико-механічних властивостей ґрунтівПосилання
- Diachenko, L. I., Kyslyi, H. P., Kurach, V. O. (2001). Instruktsiya z utrymannia zemlianoho polotna zaliznyts Ukrainy. Dnipro: Vyd-vo ATZT VKF “Art-Pres”, 104.
- Pravyla tekhnichnoi ekspluatatsii zaliznyts Ukrainy (2003). Zatv.: Nakaz Mintransu Ukrainy No. 411 vid 20.12.1996 r. iz zminamy ta dopovnenniamy. Kyiv, 133.
- Sait Ukrzaliznytsi. Available at: https://www.uz.gov.ua/search/?split=0&q=%D0%B4%D0%B5%D1%84%D0%B5%D0%BA%D1%82%D0%B8+%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D1%96%D1%97&from=&to=&lang=§ion=
- Kovalchuk, V., Sysyn, M., Nabochenko, O., Pentsak, A., Voznyak, O., Kinter, S. (2019). Stability of the Railway Subgrade under Condition of Its Elements Damage and Severe Environment. MATEC Web of Conferences, 294, 03017. doi: https://doi.org/10.1051/matecconf/201929403017
- Zaliznychnyky zavershuiut vidnovlennia koliy, poshkodzhenykh poveniamy na Ivano-Frankivshchyni (2020). Available at: http://railway.lviv.ua/info/press-center/news/article/2020/july/2105/
- Novorichnyi “siurpryz” vid stykhiyi (2008). Lvivskyi zaliznychnyk. Available at: http://railway.lviv.ua/fileadmin/gazeta/2008/N01/2.pdf
- Petrenko, V. D., Tiutkin, O. L., Kulazhenko, O. M. (2016). Box Test Researches of Subgrade Reinforcement for the Increase of Motion of Trains on the Ukrainian Railways. Ukrainska zaliznytsia, 5 (35), 40–45. Available at: http://eadnurt.diit.edu.ua/handle/123456789/4770
- Hurtina, L. H., Khlapuk, M. M., Shuminskyi, V. D. (2019). Zastosuvannia armuvannia hruntovykh sporud v hidrotekhnichnomu ta tsyvilnomu budivnytstvi. Hidroenerhetyka Ukrainy, 1-2, 72–75. Available at: https://uhe.gov.ua/sites/default/files/2019-08/18.pdf
- Lanis, A. L. (2019). Armirovanie ekspluatiruemyh vysokih nasypey s in'ektirovaniem tverdeyushchih rastvorov. Novosibirsk, 409.
- Latvala, J., Nurmikolu, A., Luomala, H. (2016). Problems with Railway Track Drainage in Finland. Procedia Engineering, 143, 1051–1058. doi: https://doi.org/10.1016/j.proeng.2016.06.098
- Tasalloti, A., Marshall, A. M., Heron, C. M., Hashemi, M. A. (2020). Geocellular railway drainage systems: Physical and numerical modelling. Transportation Geotechnics, 22, 100299. doi: https://doi.org/10.1016/j.trgeo.2019.100299
- Slavinska, О., Savenko, V., Bubela, A., Yaremov, A. (2018). Investigation of the work of the road construction at the sites by pipe drenes from materials of different origin. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 2 (7 (92)), 18–26. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2018.126512
- Bubela, A., Bondarenko, L., Chechuha, O., Slavinska, O. (2020). Research of the work of small drainage drainage on the intensity of drainage, taking into account the influence of vibration. Dorogi i Mosti, 21, 201–216. doi: https://doi.org/10.36100/dorogimosti2020.21.201
- Kovalchuk, V., Markul, R., Bal, O., Мilyanych, A., Pentsak, A., Parneta, B., Gajda, A. (2017). The study of strength of corrugated metal structures of railroad tracks. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 2 (7 (86)), 18–25. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2017.96549
- Kovalchuk, V., Markul, R., Pentsak, A., Parneta, B., Gayda, O., Braichenko, S. (2017). Study of the stress-strain state in defective railway reinforced-concrete pipes restored with corrugated metal structures. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 5 (1 (89)), 37–44. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2017.109611
- Kovalchuk, V., Kovalchuk, Y., Sysyn, M., Stankevych, V., Petrenko, O. (2018). Estimation of carrying capacity of metallic corrugated structures of the type Multiplate MP 150 during interaction with backfill soil. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 1 (1 (91)), 18–26. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2018.123002
- Kovalchuk, V., Hnativ, Y., Luchko, J., Sysyn, M. (2020). Study of the temperature field and the thermo-elastic state of the multilayer soil-steel structure. Roads and Bridges - Drogi i Mosty, 19, 65–78. doi: http://doi.org/10.7409/rabdim.020.004
- Nabochenko, O., Sysyn, M., Kovalchuk, V., Kovalchuk, Y., Pentsak, A., Braichenko, S. (2019). Studying the railroad track geometry deterioration as a result of an uneven subsidence of the ballast layer. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 1 (7 (97)), 50–59. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2019.154864
- Sysyn, M., Nabochenko, O., Kovalchuk, V., Gerber, U. (2019). Evaluation of railway ballast layer consolidation after maintenance works. Acta Polytechnica, 59 (1), 77–87. doi: https://doi.org/10.14311/ap.2019.59.0077
- Sysyn, M., Kovalchuk, V., Gerber, U., Nabochenko, O., Parneta, B. (2019). Laboratory Evaluation of Railway Ballast Consolidation by the Non-Destructive Testing. Communications - Scientific Letters of the University of Zilina, 21 (2), 81–88. doi: https://doi.org/10.26552/com.c.2019.2.81-88
- Ashpiz, E. S., Savin, A. N. (2006). Monitoring sostoyaniya vysokih nasypey Verhovskoy distantsii puti Moskovskoy zheleznoy dorogi. Materealy tret'ey nauch.-tehn. konf. s mezhdunar. uchastiem. Moscow, 76–79.
- Sysyn, M., Kovalchuk, V., Gerber, U., Nabochenko, O., Pentsak, A. (2020). Experimental study of railway ballast consolidation inhomogeneity under vibration loading. Pollack Periodica, 15 (1), 27–36. doi: https://doi.org/10.1556/606.2020.15.1.3
- DBN. 2.3-19:2018. Sporudy transportu. Zaliznytsi koliyi 1520 mm. Normy proektuvannia (2018). Kyiv: Minrehionbud, 126.
- Petrenko, V. D., Tiutkin, O. L., Kupriy, V. P. (2015). Analysis of reinforced railway bed stability for realization of terms of his safety at the increase of speed movement. Electromagnetic Compatibility and Safety on Railway Transport, 9, 76–85. Available at: http://ecsrt.diit.edu.ua/article/view/73849/pdf_83
- Petrenko, V. D., Huzchenko, V. T., Tiutkin, A. L., Alkhdour, А. М. М., Kovalevich, V. V. (2012). Comparative analysis NDS subgrade when modernization. Bridges and tunnels: Theory, Research, Practice, 1, 69–74.
- Kravets, I., Luchko, J., Kovalchuk, V. (2019). GPR method as a non-destructive method for subgrade monitoring. Dorogi і Mosti, 19-20, 117–137. doi: https://doi.org/10.36100/dorogimosti2019.19.119
- DBN V.1.2-15.2009. Sporudy transportu. Mosty ta truby. Navantazhennia i vplyvy (2009). Kyiv: Minrehionbud Ukrainy, 83.
- Luchko, Y. Y., Kovalchuk, V. V., Kravets, I. B. (2020). Mosty i truby z hofrovanykh metalevykh konstruktsiy ta monitorynh gruntovykh osnov dorih i sporud. Lviv: Svit, 272.
- Drenazhnaia truba PRAGMA. Available at: https://pn20.com.ua/ua/products/drenajnaya-truba/
- Shvets, V. B., Shapoval, V. G., Petrenko, V. D. (2008). Fundamenty promyshlennyh, grazhdanskih i transportnyh sooruzheniy na sloistyh gruntovyh osnovaniyah. Dnepropetrovsk: Novaya ideologiya, 274.
- Petrenko, V. D., Tiutkin, O. L., Kulazhenko, Ye. Yu., Kulazhenko, O. M. (2016). Matematychne modeliuvannia zemlianoho polotna zaliznychnoi koliyi na osnovi metodu skinchennykh elementiv. Dnipro: Dniprovskyi natsionalnyi universytet zaliznychnoho transportu, 64.
- Brinkgreve, R. B. J., Vermeer, P. A. (2002). PLAXIS (version 8) user’s manual. Delft University of Technology and PLAXIS BV.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Josyp Luchko, Vitalii Kovalchuk, Ivan Kravets, Oleksiy Gajda
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.
Ліцензійний договір – це документ, в якому автор гарантує, що володіє усіма авторськими правами на твір (рукопис, статтю, тощо).
Автори, підписуючи Ліцензійний договір з ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР», мають усі права на подальше використання свого твору за умови посилання на наше видання, в якому твір опублікований. Відповідно до умов Ліцензійного договору, Видавець ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР» не забирає ваші авторські права та отримує від авторів дозвіл на використання та розповсюдження публікації через світові наукові ресурси (власні електронні ресурси, наукометричні бази даних, репозитарії, бібліотеки тощо).
За відсутності підписаного Ліцензійного договору або за відсутністю вказаних в цьому договорі ідентифікаторів, що дають змогу ідентифікувати особу автора, редакція не має права працювати з рукописом.
Важливо пам’ятати, що існує і інший тип угоди між авторами та видавцями – коли авторські права передаються від авторів до видавця. В такому разі автори втрачають права власності на свій твір та не можуть його використовувати в будь-який спосіб.