Розробка методики проектувального розрахунку на міцність бугельної несучої системи зчленованого контейнеровоза

Автор(и)

  • Oleg Beihul Дніпровський державний технічний університет вул. Дніпробудівська, 2, м. Кам’янське, Україна, 51918, Україна https://orcid.org/0000-0003-1350-0656
  • Denis Grischenko Дніпровська державна митна служба вул. Княгині Ольги, 22, м. Дніпро, Україна, 49444, Україна https://orcid.org/0000-0002-6787-8833
  • Vsevolod Beihul Дніпровський державний технічний університет вул. Дніпробудівська, 2, м. Кам’янське, Україна, 51918, Україна https://orcid.org/0000-0002-7320-0156
  • Ann Lepetova Дніпровський державний технічний університет вул. Дніпробудівська, 2, м. Кам’янське, Україна, 51918, Україна https://orcid.org/0000-0002-0554-7799
  • Dmytro Chasov Дніпровський державний технічний університет вул. Дніпробудівська, 2, м. Кам’янське, Україна, 51918, Україна https://orcid.org/0000-0003-3830-693X
  • Bogdan Kolyada АрселорМіттал вул. Криворіжсталі, 1, м. Кривий Ріг, Україна, 50400, Україна https://orcid.org/0000-0001-8865-8277

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2020.214133

Ключові слова:

транспортувальні технології, проектувальний розрахунок, бугельна рама, розрахункова схема, розрахункове навантаження

Анотація

Розробка методики проектувального розрахунку на міцність нетрадиційної бугельної несучої системи зчленованого контейнеровоза на пневмоколісному ході є важливою і актуальною через унікальність компоновки даного спецавтотранспортного засобу. Мета роботи полягає у розробці методики проектувального розрахунку на міцність бугельної несучої системи зчленованого контейнеровоза на пневмоколісному ході, націлену на створення довершеної конструкції з раціональною металомісткістю.

В результаті проведених теоретичного та експериментального досліджень виділені найпоширеніші розрахункові випадки. Серед них рух на нерівностях технологічних доріг на горизонтальній ділянці шляху – розрахунковий випадок для лонжеронів рами напівпричепа. Також розглянуто косий наїзд на високий бордюр – розрахунковий випадок для лонжеронів та поперечини рами напівпричепа. Проведено аналіз рушання контейнеровоза з місця вперед при непереборній перешкоді перед колесами напівпричепа – розрахунковий випадок для поперечини рами та вузлів кріплення підвіски напівпричепа контейнеровоза.

У результаті проведених теоретичного та експериментального досліджень визначено навантаження, яке діє на один ложемент несучої системи, саме воно формує крутильну жорсткість конструкції рами. В основу отриманої математичної моделі кожного із випадків лягли крутні та інерційні моменти, що діють на конструктивні елементи балки в різних площинах.

Математичні моделі отримані із умов міцності при кожному із розрахункових випадків та формують математичну формулу визначення товщини стінок балок рами. Математичний вираз демонструє ступінь переваги косого наїзду на високий бордюр над іншими розрахунковими випадками для лонжеронів та поперечини рами напівпричепа.

Закладені у математичну модель розрахункові параметри направлені на попередження розривів та скручування рами напівпричепа контейнеровоза

 

Біографії авторів

Oleg Beihul, Дніпровський державний технічний університет вул. Дніпробудівська, 2, м. Кам’янське, Україна, 51918

Доктор технічних наук, професор

Кафедра машинобудування

Denis Grischenko, Дніпровська державна митна служба вул. Княгині Ольги, 22, м. Дніпро, Україна, 49444

Керівник митного посту «Запоріжжя Аеропорт»

Vsevolod Beihul, Дніпровський державний технічний університет вул. Дніпробудівська, 2, м. Кам’янське, Україна, 51918

Кандидат технічних наук

Кафедра теоретичної та прикладної механіки

Ann Lepetova, Дніпровський державний технічний університет вул. Дніпробудівська, 2, м. Кам’янське, Україна, 51918

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра машинобудування

Dmytro Chasov, Дніпровський державний технічний університет вул. Дніпробудівська, 2, м. Кам’янське, Україна, 51918

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра технологій машинобудування

Bogdan Kolyada, АрселорМіттал вул. Криворіжсталі, 1, м. Кривий Ріг, Україна, 50400

Майстер-ремонтник

Посилання

  1. Malinovskiy, E. Yu., Gaytsgori, M. M. (1974). Dinamika samohodnyh mashin s sharnirnoy ramoy (kolebaniya i ustoychivost' dvizheniya). Moscow: Mashinostroenie, 172.
  2. Beihul, O. O., Korniychuk, M. M., Beihul, V. O., Lepetova, H. L. (2013). Doslidzhennia ta vybir typu nesuchoi systemy avtoskrapovoza z U-podibnoiu ramoiu. Nadiinist metalurhiynoho obladnannia. Mizhnar. nauk.-tekhn. konf. Dnipropetrovsk, 138–141.
  3. Veselov, G. P., Gustomyasov, A. N., Kolmakov, V. I. (1988). Analiticheskoe issledovanie kolebaniy sistemy tyagach-pritsep. Izvestiya vuzov. Mashinostroenie, 5, 92–97.
  4. Lobas, L. G., Vashchenko, Yu. L. (1991). Dinamicheskoe povedenie dvuhzvennogo avtopoezda vblizi granitsy oblasti ustoychivosti. Prikladnaya mehanika, 27 (12), 85–91.
  5. Skeinik, R., Petersen, D. Automated fault detection via selective frequency band alarming in PC-based predictive maintenance systems. CSI, Knaxville, TN 37923, USA.
  6. Pozhidaeva, V. (2005). Determining the Roughness of Contact Surfaces of the Rolling Bearings by the Method of Shock Pulses. World Tribology Congress III, Volume 2. doi: https://doi.org/10.1115/wtc2005-64221
  7. Liu, G., Parker, R. G. (2008). Dynamic Modeling and Analysis of Tooth Profile Modification for Multimesh Gear Vibration. Journal of Mechanical Design, 130 (12). doi: https://doi.org/10.1115/1.2976803
  8. Bently, D. E., Hatch, C. T., Grissom, B. (2002). Fundamentals of rotating Machinery Diagnostics. ASME Press, 756. doi: https://doi.org/10.1115/1.801frm
  9. Trebuňa, F., Šimčák, F., Bocko, J., Huňady, R., Pástor, M. (2014). Complex approach to the vibrodiagnostic analysis of excessive vibration of the exhaust fan. Engineering Failure Analysis, 37, 86–95. doi: https://doi.org/10.1016/j.engfailanal.2013.11.015
  10. Puchalski, A. (2015). A technique for the vibration signal analysis in vehicle diagnostics. Mechanical Systems and Signal Processing, 56-57, 173–180. doi: https://doi.org/10.1016/j.ymssp.2014.11.007
  11. Chasov, D. (2016). Determining the equation of surface of additional blade of a screw conveyor. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 5 (1 (83)), 10–14. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2016.80606

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-10-31

Як цитувати

Beihul, O., Grischenko, D., Beihul, V., Lepetova, A., Chasov, D., & Kolyada, B. (2020). Розробка методики проектувального розрахунку на міцність бугельної несучої системи зчленованого контейнеровоза. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 5(7 (107), 22–29. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2020.214133

Номер

Розділ

Прикладна механіка