Розробка методики проектувального розрахунку на міцність бугельної несучої системи зчленованого контейнеровоза
DOI:
https://doi.org/10.15587/1729-4061.2020.214133Ключові слова:
транспортувальні технології, проектувальний розрахунок, бугельна рама, розрахункова схема, розрахункове навантаженняАнотація
Розробка методики проектувального розрахунку на міцність нетрадиційної бугельної несучої системи зчленованого контейнеровоза на пневмоколісному ході є важливою і актуальною через унікальність компоновки даного спецавтотранспортного засобу. Мета роботи полягає у розробці методики проектувального розрахунку на міцність бугельної несучої системи зчленованого контейнеровоза на пневмоколісному ході, націлену на створення довершеної конструкції з раціональною металомісткістю.
В результаті проведених теоретичного та експериментального досліджень виділені найпоширеніші розрахункові випадки. Серед них рух на нерівностях технологічних доріг на горизонтальній ділянці шляху – розрахунковий випадок для лонжеронів рами напівпричепа. Також розглянуто косий наїзд на високий бордюр – розрахунковий випадок для лонжеронів та поперечини рами напівпричепа. Проведено аналіз рушання контейнеровоза з місця вперед при непереборній перешкоді перед колесами напівпричепа – розрахунковий випадок для поперечини рами та вузлів кріплення підвіски напівпричепа контейнеровоза.
У результаті проведених теоретичного та експериментального досліджень визначено навантаження, яке діє на один ложемент несучої системи, саме воно формує крутильну жорсткість конструкції рами. В основу отриманої математичної моделі кожного із випадків лягли крутні та інерційні моменти, що діють на конструктивні елементи балки в різних площинах.
Математичні моделі отримані із умов міцності при кожному із розрахункових випадків та формують математичну формулу визначення товщини стінок балок рами. Математичний вираз демонструє ступінь переваги косого наїзду на високий бордюр над іншими розрахунковими випадками для лонжеронів та поперечини рами напівпричепа.
Закладені у математичну модель розрахункові параметри направлені на попередження розривів та скручування рами напівпричепа контейнеровоза
Посилання
- Malinovskiy, E. Yu., Gaytsgori, M. M. (1974). Dinamika samohodnyh mashin s sharnirnoy ramoy (kolebaniya i ustoychivost' dvizheniya). Moscow: Mashinostroenie, 172.
- Beihul, O. O., Korniychuk, M. M., Beihul, V. O., Lepetova, H. L. (2013). Doslidzhennia ta vybir typu nesuchoi systemy avtoskrapovoza z U-podibnoiu ramoiu. Nadiinist metalurhiynoho obladnannia. Mizhnar. nauk.-tekhn. konf. Dnipropetrovsk, 138–141.
- Veselov, G. P., Gustomyasov, A. N., Kolmakov, V. I. (1988). Analiticheskoe issledovanie kolebaniy sistemy tyagach-pritsep. Izvestiya vuzov. Mashinostroenie, 5, 92–97.
- Lobas, L. G., Vashchenko, Yu. L. (1991). Dinamicheskoe povedenie dvuhzvennogo avtopoezda vblizi granitsy oblasti ustoychivosti. Prikladnaya mehanika, 27 (12), 85–91.
- Skeinik, R., Petersen, D. Automated fault detection via selective frequency band alarming in PC-based predictive maintenance systems. CSI, Knaxville, TN 37923, USA.
- Pozhidaeva, V. (2005). Determining the Roughness of Contact Surfaces of the Rolling Bearings by the Method of Shock Pulses. World Tribology Congress III, Volume 2. doi: https://doi.org/10.1115/wtc2005-64221
- Liu, G., Parker, R. G. (2008). Dynamic Modeling and Analysis of Tooth Profile Modification for Multimesh Gear Vibration. Journal of Mechanical Design, 130 (12). doi: https://doi.org/10.1115/1.2976803
- Bently, D. E., Hatch, C. T., Grissom, B. (2002). Fundamentals of rotating Machinery Diagnostics. ASME Press, 756. doi: https://doi.org/10.1115/1.801frm
- Trebuňa, F., Šimčák, F., Bocko, J., Huňady, R., Pástor, M. (2014). Complex approach to the vibrodiagnostic analysis of excessive vibration of the exhaust fan. Engineering Failure Analysis, 37, 86–95. doi: https://doi.org/10.1016/j.engfailanal.2013.11.015
- Puchalski, A. (2015). A technique for the vibration signal analysis in vehicle diagnostics. Mechanical Systems and Signal Processing, 56-57, 173–180. doi: https://doi.org/10.1016/j.ymssp.2014.11.007
- Chasov, D. (2016). Determining the equation of surface of additional blade of a screw conveyor. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 5 (1 (83)), 10–14. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2016.80606
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Oleg Beihul, Denis Grischenko, Vsevolod Beihul, Ann Lepetova, Dmytro Chasov, Bogdan Kolyada
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.
Ліцензійний договір – це документ, в якому автор гарантує, що володіє усіма авторськими правами на твір (рукопис, статтю, тощо).
Автори, підписуючи Ліцензійний договір з ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР», мають усі права на подальше використання свого твору за умови посилання на наше видання, в якому твір опублікований. Відповідно до умов Ліцензійного договору, Видавець ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР» не забирає ваші авторські права та отримує від авторів дозвіл на використання та розповсюдження публікації через світові наукові ресурси (власні електронні ресурси, наукометричні бази даних, репозитарії, бібліотеки тощо).
За відсутності підписаного Ліцензійного договору або за відсутністю вказаних в цьому договорі ідентифікаторів, що дають змогу ідентифікувати особу автора, редакція не має права працювати з рукописом.
Важливо пам’ятати, що існує і інший тип угоди між авторами та видавцями – коли авторські права передаються від авторів до видавця. В такому разі автори втрачають права власності на свій твір та не можуть його використовувати в будь-який спосіб.