Розробка методологічних принципів побудови корпоративної інформаційно-освітньої системи інноваційно-активного університету в умовах протидії корупції

Автор(и)

  • Serhii Yevseiev Харківський національний економічний університет ім. С. Кузнеця пр. Науки, 9-А, м. Харків, Україна, 61166, Україна https://orcid.org/0000-0003-1647-6444
  • Olena Rayevnyeva Харківський національний економічний університет ім. С. Кузнеця пр. Науки, 9-А, м. Харків, Україна, 61166, Україна https://orcid.org/0000-0003-0260-4249
  • Volodymir Ponomarenko Харківський національний економічний університет ім. С. Кузнеця пр. Науки, 9-А, м. Харків, Україна, 61166, Україна https://orcid.org/0000-0002-9702-8469
  • Oleksandr Milov Харківський національний економічний університет ім. С. Кузнеця пр. Науки, 9-А, м. Харків, Україна, 61166, Україна https://orcid.org/0000-0001-6135-2120

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2020.214895

Ключові слова:

інноваційно-активні й університет, корпоративна інформаційно-освітня система, модель забезпечення протидії корупції

Анотація

Інноваційна діяльність закладів вищої освіти (ЗВО) та формування підприємницьких університетів інноваційного типу є однією з форм інтеграції систем вищої освіти країн у світовий освітньо-науковий простір, підтримки їх конкурентоспроможності. На основі виділення спіралі взаємодії університетів з економікою і соціумом, розроблена еволюційна модель взаємодії університету зі стейкхолдерами. Розуміння нової місії університетів дозволило виділити домінанти діяльності інноваційно-активного університету (ІАУ), розробити схему взаємозв'язку процесів управління і його основних функцій. Сформовано авторське трактування ІАУ та передумови побудови корпоративної інформаційно-освітньої системи (КІОС).

З огляду на синергізм і гібридність сучасних кіберзагроз, зростання корупції в освітній сфері, запропонована Концепція протидії корупції, що забезпечує протидію елементам корупції і комплексованим гібридним загрозам на основі адаптивної системи захисту інформації (АСЗІ). Базисом протидії корупції є цифровий підпис (ЦП) Центру сертифікації ключів (ЦСК) на основі технології PKI (Public Key Infrastructure). Для забезпечення безпеки інформаційних ресурсів (ІР) КІОС запропонована модель, що дозволяє не тільки враховувати синергізм та гібридність сучасних загроз, а й формувати превентивні заходи протидії їм. Розроблено модель забезпечення протидії корупції, яка відображає сценарії поведінки учасників корупційного процесу і органів протидії. Це дозволяє оцінити динаміку розподілу корупційних угод у часі і за типами корупції для забезпечення ефективного розподілу ресурсів університету на заходи з протидії корупції

Біографії авторів

Serhii Yevseiev, Харківський національний економічний університет ім. С. Кузнеця пр. Науки, 9-А, м. Харків, Україна, 61166

Доктор технічних наук, професор

Кафедра кібербезпеки та інформаційних технологій

Olena Rayevnyeva, Харківський національний економічний університет ім. С. Кузнеця пр. Науки, 9-А, м. Харків, Україна, 61166

Доктор економічних наук, професор, завідувач кафедри

Кафедра статистики і економічного прогнозування

Volodymir Ponomarenko, Харківський національний економічний університет ім. С. Кузнеця пр. Науки, 9-А, м. Харків, Україна, 61166

Доктор економічних наук, професор, ректор

Oleksandr Milov, Харківський національний економічний університет ім. С. Кузнеця пр. Науки, 9-А, м. Харків, Україна, 61166

Кандидат технічних наук, професор

Кафедра кібербезпеки та інформаційних технологій

Посилання

  1. Zakon Ukrainy vid 1 lypnia 2014r. # 1556-VII «Pro vyshchu osvitu». Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18#Text
  2. Ukaz Prezydenta Ukrainy «Pro Natsionalnu doktrynu rozvytku osvity» vid 17 kvitnia 2002 r. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/347/2002#Text
  3. Ukaz Prezydenta Ukrainy «Pro Natsionalnu stratehiyu rozvytku osvity v Ukraini na period do 2021 roku», vid 25 chervnia 2013 r. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/344/2013#Text
  4. Kontseptsiya rozvytku osvity Ukrainy na period 2015–2025 rr. Proekt. Available at: http://tnpu.edu.ua/EKTS/proekt_koncepc.pdf
  5. Kontseptualni zasady reformuvannia publichnoho finansuvannia ta upravlinnia zakladamy vyshchoi osvity. Available at: https://drive.google.com/file/d/1obC0K1NMhh9soat7LK9y-ughV4n070-h/view
  6. Engaging for Excellence: Generating alumni support for higher education. Advancement Metrics and research for education (2018). Washington: Case AM Atlas, 58. Available at: https://www.case.org/system/files/media/file/Engaging_for_excellence_2018_final.pdf
  7. Gaebel, M., Zhang, T., Bunescu, L., Stoeber, H. (2018). Trends 2018: Learning and teaching in the European Higher Education Area. Geneva: European University Association, 109. Available at: https://eua.eu/downloads/publications/trends-2018-learning-and-teaching-in-the-european-higher-education-area.pdf
  8. Taneja, P., Safapour, E., Kermanshachi, S. (2018). Innovative Higher Education Teaching and Learning Techniques: Implementation Trends and Assessment Approaches. 2018 ASEE Annual Conference & Exposition Proceedings. doi: https://doi.org/10.18260/1-2--30669
  9. Becker, B. A., Eube, C. (2018). Open innovation concept: integrating universities and business in digital age. Journal of Open Innovation: Technology, Market, and Complexity, 4 (1). doi: https://doi.org/10.1186/s40852-018-0091-6
  10. Kumar, S., Gokhale, A., Bhattacharya, S., Mathai, V. (2018). University of the Future: Bringing Education 4.0 to life. New Delhi: FICCI, Ernst & Young LLP, 60.
  11. GrenÄŤĂ­ková, A., Ĺ panková, J., Petrušová, D. (2017). THE CHALLENGES AND TRENDS IN HIGHER EDUCATION. CBU International Conference Proceedings, 5, 616–621. doi: https://doi.org/10.12955/cbup.v5.995
  12. Estermann, T. (2013). Setting the context: University Autonomy & Funding in Europe: ATHENA Workshop Ukraine – Fostering Sustainable and Autonomous Higher Education Institutions.
  13. Seyfried, M., Pohlenz, P. (2018). Assessing quality assurance in higher education: quality managers’ perceptions of effectiveness. European Journal of Higher Education, 8 (3), 258–271. doi: https://doi.org/10.1080/21568235.2018.1474777
  14. Elken, M., Stensaker, B. (2018). Conceptualising “quality work” in higher education. Quality in Higher Education, 24 (3), 189–202. doi: https://doi.org/10.1080/13538322.2018.1554782
  15. Oppliger, R. (2005). Contemporary Cryptography. Artech House computer security series, 530.
  16. Clark, B. (1998). Creating Entrepreneurial Universities: Organizational Pathways of Transformation. Oxford/New York: Pergamon Elsevier.
  17. Gibbons, M. (1998). Higher Education Relevance in the 21st Century. The World Bank, 73. Available at: https://eric.ed.gov/?id=ED453721
  18. Huisman, J., Smolentseva, A., Froumin, I. (Eds.) (2018). 25 Years of Transformations of Higher Education Systems in Post-Soviet Countries. Palgrave Studies in Global Higher Education. doi: https://doi.org/10.1007/978-3-319-52980-6
  19. Seniwoliba, J. A., Boahene, B. E. (2015). Manifestation of corruption in higher education: the role of the University administrator. Research Journal of Educational Studies and Review, 1 (3), 78–88.
  20. Muzalevskaya, E. A. Proyavleniya korrupcii v sisteme obrazovaniya. Available at: http://www.mosgu.ru/nauchnaya/publications/SCIENTIFICARTICLES/2006/Mazulevskaja/
  21. Korrupciya radi vyzhivaniya. Available at: https://rian.com.ua/view/20151229/1002827333.html
  22. Kak ochistit' sistemu upravleniya obrazovaniem. Available at: http://ru.osvita.ua/vnz/high_school/46714/
  23. Zahorskyi, V. S. (Ed.) (2011). Upravlinnia yakistiu osvity u vyshchykh navchalnykh zakladakh. Ch. 1: Teoretychni zasady formuvannia system upravlinnia yakistiu nadannia osvitnikh posluh. Lviv: LRIDU NADU, 136.
  24. Revak, I. O. (2011). Koruptsiya: teoretyko-metodolohichni zasady doslidzhennia. Lviv: LvDUVS, 220.
  25. Rimskiy, V. L. Korrupciya v sisteme obrazovaniya Rossii. Available at: https://imrussia.org/media/pdf/Research/Vladimir_Rimsky__Corruption_of_the_Russian_Education_System.pdf
  26. Shevchenko, V. М. Features of education from the mechanisms of state administration, higher educational establishments іn the conditions of eurointegration and innovative development of Ukraine. Available at: http://www.kbuapa.kharkov.ua/e-book/db/2010-1/doc/5/07.pdf
  27. Klein, E. (2012). Academic Corruption and Reform in Russia and Ukraine. Governance Failure and Reform Attempts after the Global Economic Crisis of 2008/09. Case Studies from Central and Eastern Europe. Stuttgart, 173–190.
  28. Rumyantseva, N. L., Logvynenko, O. I. (2018). Ukraine: Higher Education Reforms and Dynamics of the Institutional Landscape. 25 Years of Transformations of Higher Education Systems in Post-Soviet Countries, 407–433. doi: https://doi.org/10.1007/978-3-319-52980-6_16
  29. Albrecht, W. S., Albrecht, C. O., Albrecht, C. C., Zimbelman, M. F. (2011). Fraud examination. Cengage Learning, 696.
  30. Christensen, C. M., Eyring, H. (2011). The Innovative University: Changing the DNA of Higher Education from the Inside Out. Available at: http://forum.mit.edu/wp-content/uploads/2017/05/FF12innovUniv.pdf
  31. Mokyr, J., Vickers, C., Ziebarth, N. L. (2015). The History of Technological Anxiety and the Future of Economic Growth: Is This Time Different? Journal of Economic Perspectives, 29 (3), 31–50. doi: https://doi.org/10.1257/jep.29.3.31
  32. Cai, Y., Etzkowitz, H. (2020). Theorizing the Triple Helix model: Past, present, and future. Triple Helix Journal, 1–38. doi: https://doi.org/10.1163/21971927-bja10003
  33. Etzkowitz, H., Viale, R. (2010). Polyvalent Knowledge and the Entrepreneurial University: A Third Academic Revolution? Critical Sociology, 36 (4), 595–609. doi: https://doi.org/10.1177/0896920510365921
  34. Wang, Y., Tang, B. (2020). Research and Practice on the Collaborative Education System for the Innovation and Entrepreneurship of E-commerce Major. 2020 International Conference on Big Data and Informatization Education (ICBDIE). doi: https://doi.org/10.1109/icbdie50010.2020.00053
  35. Valencia, A. V., Cázares, M. del C. T. (2016). Academic and research networks management: challenges for higher education institutions in Mexico. International Journal of Educational Technology in Higher Education, 13 (1). doi: https://doi.org/10.1186/s41239-016-0013-2
  36. Cappiello, G., Pedrini, G. (2017). The performance evaluation of corporate universities. Tertiary Education and Management, 23 (3), 304–317. doi: https://doi.org/10.1080/13583883.2017.1329452
  37. Margherita, A., Secundo, G. (2011). The stakeholder university as learning model of the extended enterprise. Journal of Management Development, 30 (2), 175–186. doi: https://doi.org/10.1108/02621711111105768
  38. Meissner, D., Erdil, E., Chataway, J. (Eds.) (2018). Innovation and the Entrepreneurial University. Springer. doi: https://doi.org/10.1007/978-3-319-62649-9
  39. Carayannis, E. G., Campbell, D. F. (2012). Mode 3 Knowledge Production in Quadruple Helix Innovation Systems. Springer. doi: https://doi.org/10.1007/978-1-4614-2062-0
  40. Guerrero, M., Toledano, N., Urbano, D. (2011). Entrepreneurial universities and support mechanisms: a Spanish case study. International Journal of Entrepreneurship and Innovation Management, 13 (2), 144. doi: https://doi.org/10.1504/ijeim.2011.038856
  41. Woozley, А. (2020). Theory of Knowledge: An Introduction. Routledge, 194. doi: https://doi.org/10.4324/9781003074663
  42. Cassiman, B., Valentini, G. (2015). Open innovation: Are inbound and outbound knowledge flows really complementary? Strategic Management Journal, 37 (6), 1034–1046. doi: https://doi.org/10.1002/smj.2375
  43. Dodgson, M., Hughes, A., Foster, J., Metcalfe, S. (2011). Systems thinking, market failure, and the development of innovation policy: The case of Australia. Research Policy, 40 (9), 1145–1156. doi: https://doi.org/10.1016/j.respol.2011.05.015
  44. Wang, C., Rodan, S., Fruin, M., Xu, X. (2014). Knowledge Networks, Collaboration Networks, and Exploratory Innovation. Academy of Management Journal, 57 (2), 484–514. doi: https://doi.org/10.5465/amj.2011.0917
  45. Andreeva, T., Kianto, A. (2012). Does knowledge management really matter? Linking knowledge management practices, competitiveness and economic performance. Journal of Knowledge Management, 16 (4), 617–636. doi: https://doi.org/10.1108/13673271211246185
  46. Alfalih, A. A., Ragmoun, W. M. (2020). The role of entrepreneurial orientation in the development of an integrative process towards en-trepreneurship performance in entrepreneurial university: A case study of Qassim university. Management Science Letters, 1857–1872. doi: https://doi.org/10.5267/j.msl.2019.12.033
  47. The World’s Most Innovative Universities 2019. Available at: https://www.reuters.com/innovative-universities-2019
  48. A Guiding Framework for Entrepreneurial Universities. Available at: https://www.oecd.org/site/cfecpr/EC-OECD%20Entrepreneurial%20Universities%20Framework.pdf
  49. European Commission (EC) (2013). Entrepreneurship 2020 Action Plan: Reigniting the Entrepreneurial Spirit in Europe, European Commission, DG Enterprise & Industry, COM (2012) 795 final, Brussels, Belgium.
  50. The entrepreneurial university: from concept to action (2013). National Centre for Entrepreneurship in Education (NCEE). Available at: https://ncee.org.uk/wp-content/uploads/2018/01/From-Concept-To-Action.pdf
  51. The Entrepreneurial University of the Year 2014 (2014). National Centre for Entrepreneurship in Education (NCEE). Available at: http://ncee.org.uk//?s=Entrepreneurial+University+of+the+Year+2014
  52. Hryshchuk, R., Yevseiev, S., Shmatko, A. (2018). Construction methodology of information security system of banking information in automated banking systems. Vienna: Premier Publishing s. r. o., 284. doi: https://doi.org/10.29013/r.hryshchuk_s.yevseiev_a.shmatko.cmissbiabs.284.2018
  53. X.509 : Information technology - Open Systems Interconnection - The Directory: Public-key and attribute certificate frameworks. Available at: https://www.itu.int/rec/T-REC-X.509/en
  54. Dudykevich, V. B., Maksimovich, V. N., Mikitin, G. V. (2016). Strategiya bezopasnosti kiberfizicheskih sistem. Informacionnye tekhnologii v upravlenii, obrazovanii, nauke. Kharkiv: Vid-vo FOP V.V. Petrov, 286–300.
  55. Aktual'nye kiberugrozy – 2017: trendy i prognozy (2018). Available at: https://www.ptsecurity.com/ru-ru/research/analytics/cybersecurity-threatscape-2017/
  56. Aktual'nye kiberugrozy – 2018. Trendy i prognozy (2019). Available at: https://www.ptsecurity.com/ru-ru/research/analytics/cybersecurity-threatscape-2018/
  57. Aktual'nye kiberugrozy: itogi 2019 goda (2020). Available at: https://www.ptsecurity.com/ru-ru/research/analytics/cybersecurity-threatscape-2019/
  58. Sardak, S. E. (2018). Struktura sredy i urovney upravleniya social'no-ekonomicheskih sistem. Problemy sozdaniya informacionnyh tekhnologiy, 28, 57–64.
  59. Bartock, M., Cichonski, J., Souppaya, M., Smith, M., Witte, G., Scarfone, K. (2016). Guide for cybersecurity event recovery. NIST. doi: https://doi.org/10.6028/nist.sp.800-184
  60. Yevseiev, S., Hryhorii, K., Liekariev, Y. (2016). Developing of multi-factor authentication method based on niederreiter-mceliece modified crypto-code system. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 6 (4 (84)), 11–23. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2016.86175
  61. Yevseiev, S., Korol, O., Kots, H. (2017). Construction of hybrid security systems based on the crypto-code structures and flawed codes. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 4 (9 (88)), 4–21. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2017.108461
  62. Yevseiev, S., Tsyhanenko, O., Ivanchenko, S., Aleksiyev, V., Verheles, D., Volkov, S. et. al. (2018). Practical implementation of the Niederreiter modified crypto­code system on truncated elliptic codes. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 6 (4 (96)), 24–31. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2018.150903
  63. Yevseiev, S., Ponomarenko, V., Ponomarenko, V., Rayevnyeva, O., Rayevnyeva, O. (2017). Assessment of functional efficiency of a corporate scientific­educational network based on the comprehensive indicators of quality of service. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 6 (2 (90)), 4–15. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2017.118329
  64. Shmatko, O., Balakireva, S., Vlasov, A., Zagorodna, N., Korol, O., Milov, O. et. al. (2020). Development of methodological foundations for designing a classifier of threats to cyberphysical systems. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 3 (9 (105)), 6–19. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2020.205702
  65. Colwill, C. (2009). Human factors in information security: The insider threat – Who can you trust these days? Information Security Technical Report, 14 (4), 186–196. doi: https://doi.org/10.1016/j.istr.2010.04.004
  66. Kraemer, S., Carayon, P., Clem, J. (2009). Human and organizational factors in computer and information security: Pathways to vulnerabilities. Computers & Security, 28 (7), 509–520. doi: https://doi.org/10.1016/j.cose.2009.04.006
  67. Bowen, B. M., Devarajan, R., Stolfo, S. (2011). Measuring the human factor of cyber security. 2011 IEEE International Conference on Technologies for Homeland Security (HST). doi: https://doi.org/10.1109/ths.2011.6107876

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-10-31

Як цитувати

Yevseiev, S., Rayevnyeva, O., Ponomarenko, V., & Milov, O. (2020). Розробка методологічних принципів побудови корпоративної інформаційно-освітньої системи інноваційно-активного університету в умовах протидії корупції. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 5(2 (107), 6–28. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2020.214895