Визначення зміни температури стиснутого повітря при роботі роторно-поршневого двигуна

Автор(и)

  • Oleksandr Mytrofanov Національний університет кораблебудування імені адмірала Макарова пр. Героїв України, 9, м. Миколаїв, Україна, 54025, Україна https://orcid.org/0000-0003-3460-5369
  • Arkadii Proskurin Національний університет кораблебудування імені адмірала Макарова пр. Героїв України, 9, м. Миколаїв, Україна, 54025, Україна https://orcid.org/0000-0002-5225-6767

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2020.217239

Ключові слова:

роторно-поршневий пневмодвигун, тиск зберігання, ефект Джоуль-Томсона, підігрів повітря.

Анотація

Проведено експериментальні дослідження зміни температури повітря в енергетичній установці з дослідним зразком роторно-поршневого пневмодвигуна РПД-4,4/1,75, яке направлене на вирішення проблеми негативного впливу низьких температур відпрацьованого повітря на працездатність пневмодвигуна.

Встановлено, що збільшення обертів  на 62 % призводить до зниження температури повітря після редуктора на 33 %. При цьому максимальне падіння температури при дроселюванні в умовах максимальних обертів та тиску у впускному ресивері 0,8 МПа складає 21 K. Визначено, що в умовах проведення експерименту середній диференційний ефект Джоуля–Томсона при дроселюванні в редукторі для діапазону тиску у впускному ресивері 0,4...0,8 МПа знаходиться в межах 0,8...3,9 K/МПа.

 Встановлено, що зниження температури внаслідок розширення повітря в робочому циліндрі пневмодвигуна при відсутності регулювання ступеня наповнення становить близько 22 K. При цьому коливання температури в залежності від зміни обертів і тиску у впускному ресивері не перевищує 4,5 %.

Експериментально отримано максимальне зниження температури в енергетичній установці. В умовах проведення експерименту, а також залежно від режиму дослідження, падіння температури від початкового значення зберігання складає від 35 до 43 K.

Встановлено, що необхідну кількість енергії для підігріву повітря на вході в впускний ресивер з тиском 0,6 МПа для діапазону температур зберігання повітря –5...–20 °С становить 0,14...1,99 кВт. При цьому відношення Qп/Ne може досягати 0,1…0,58, тобто на деяких режимах експлуатації більше половини виробленої потужності фактично буде витрачатися на підігрів повітря. Відповідно, отримані результати є корисними та необхідними при виборі умов та режимів експлуатації пневмодвигуна.

Біографії авторів

Oleksandr Mytrofanov, Національний університет кораблебудування імені адмірала Макарова пр. Героїв України, 9, м. Миколаїв, Україна, 54025

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра «Двигуни внутрішнього згоряння, установки та технічна експлуатація»

Arkadii Proskurin, Національний університет кораблебудування імені адмірала Макарова пр. Героїв України, 9, м. Миколаїв, Україна, 54025

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра «Двигуни внутрішнього згоряння, установки та технічна експлуатація»

Посилання

  1. Degtiarev, V. I., Mialkovskii, V. I., Borisenko, K. S. (1979). Shakhtnye pnevmomotory. Moscow: Nedra, 192.
  2. Zinevich, V. D., Iarmolenko, G. Z., Kalita, E. G. (19575). Pnevmaticheskie dvigateli gornykh mashin. Moscow: Nedra, 344.
  3. Zinevich, V. D., Geshlin, L. A. (1982). Porshnevye i shesterennye pnevmodvigateli gornoshakhtnogo oborudovaniia. Moskva: Nedra, 200.
  4. Yuan, Q., Guo, Z., Xie, X., Li, W., Duan, Q., Hao, H. (201). Effects of Low Temperature on Performance of Reciprocating Pneumatic Motor. International Conference on Computer, Mechatronics and Electronic Engineering (CMEE), 672–677. doi: http://doi.org/10.12783/dtcse/cmee2017/20055
  5. Verma, S. S. (2013). Latest Developments of a Compressed Air Vehicle: A Status Report. Global Journal of Researches in Engineering Automotive Engineering, 13 (1), 14–23. Available at: https://globaljournals.org/GJRE_Volume13/2-Latest-Developments-of-a-Compressed-Air.pdf
  6. Szabłowskia, Ł., Milewski, J. (2011). Dynamic analysis of compressed air energy storage in the car. Journal of Power Technologies, 91 (1), 23–36. Available at: http://papers.itc.pw.edu.pl/index.php/JPT/article/view/196
  7. Liu, C., Xu, Y., Hu, S., Chen, H. (2015). Techno-economic analysis of compressed air energy storage power plant. Energy Storage Science and Technology, 4, 158–168. Available at: http://www.energystorage-journal.com/EN/10.3969/j.issn.2095-4239.2015.02.006
  8. Wang, J., Lu, K., Ma, L., Wang, J., Dooner, M., Miao, S. et. al. (2017). Overview of Compressed Air Energy Storage and Technology Development. Energies, 10 (7), 991. doi: http://doi.org/10.3390/en10070991
  9. Diyoke, C., Aneke, M., Wang, M., Wu, C. (2018). Techno-economic analysis of wind power integrated with both compressed air energy storage (CAES) and biomass gasification energy storage (BGES) for power generation. RSC Advances, 8 (39), 22004–22022. doi: http://doi.org/10.1039/c8ra03128b
  10. Budt, M., Wolf, D., Span, R., Yan, J. (2016). A review on compressed air energy storage: Basic principles, past milestones and recent developments. Applied Energy, 170, 250–268. doi: http://doi.org/10.1016/j.apenergy.2016.02.108
  11. Sciacovelli, A., Li, Y., Chen, H., Wu, Y., Wang, J., Garvey, S., Ding, Y. (2017). Dynamic simulation of Adiabatic Compressed Air Energy Storage (A-CAES) plant with integrated thermal storage – Link between components performance and plant performance. Applied Energy, 185, 16–28. doi: http://doi.org/10.1016/j.apenergy.2016.10.058
  12. Guo, Z., Deng, G., Fan, Y., Chen, G. (2016). Performance optimization of adiabatic compressed air energy storage with ejector technology. Applied Thermal Engineering, 94, 193–197. doi: http://doi.org/10.1016/j.applthermaleng.2015.10.047
  13. Voronkov, A. I., Teslenko, E. V., Udovik, T. A. (2016). Opredelenie minimalno neobkhodimogo podogreva szhatogo vozdukha na vkhode v avtomobilnii pnevmodvigatel pri razlichnykh usloviiakh ekspluatatsii. Vestnik KHNADU, 75, 100–108.
  14. Voronkov, A. I., Nikitchenko, I. N. (2016). Influence of compressed heated air on effective performance of the pneumoengine workflow. Internal Combustion Engines, 2, 19–24. doi: http://doi.org/10.20998/0419-8719.2016.2.04
  15. Voronkov, A. I. (2015). Izmenenie po skorostnym kharakteristikam pokazatelei rabochego protsessa pri podogreve szhatogo vozdukha na vkhode v pnevmodvigatel. Vestnik KHNADU, 71, 13–16.
  16. Voronkov, A. I. (2016). Vliianie podogreva szhatogo vozdukha na eksergeticheskii effektivnii KPD i nadezhnost raboty avtomobilnogo pnevmaticheskogo dvigatelia. Vestnik TADI, 2/3, 42–46.
  17. Mytrofanov, O. S., Shabalin, Yu. V., Biriuk, T. F., Yefenina, L. O. (2019). Pat. No. 120489 UA. Porshneva mashyna. MPK: A23C 19/00. No. a201902189; declareted: 10.09.2019; published: 10.12.2019, Bul. No. 23.
  18. Mytrofanov, O. S. (2019). Stand for test and research of rotor-piston engines. Collection of Scientific Publications NUS, 1 (475), 51–57. doi: http://doi.org/10.15589/znp2019.1(475).7
  19. Anurov, S. A. (2017). Kriogennye tekhnologii razdeleniia gazov. Moscow: OOO «AR-Konsalt», 233. Available at: http://co2b.ru/uploads/mon.2017.08.01.pdf
  20. Voronkov, O. I., Nikitchenko, I. M., Teslenko, E. V., Linkov, O. Yu., Nazarov, A. O. (2015). Pat. No. 101604 UA. Kombinovana sylova ustanovka avtotransportnoho zasobu. MPK: 7 V60K 6/00 V60K 5/00 F28C 3/00. No. u201502228; declareted: 13.03.2015; published: 25.09.2015, Bul. No. 18.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-12-31

Як цитувати

Mytrofanov, O., & Proskurin, A. (2020). Визначення зміни температури стиснутого повітря при роботі роторно-поршневого двигуна. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 6(8 (108), 25–31. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2020.217239

Номер

Розділ

Енергозберігаючі технології та обладнання