Вимоги до уніфікованої системи екологічного маркування дорожніх транспортних засобів та екологічних зон
DOI:
https://doi.org/10.15587/1729-4061.2020.217543Ключові слова:
викиди забруднювальних речовин, екологічне маркування транспорту, екологічні зони, екологічне управлінняАнотація
Надано стислий аналіз світового досвіду в сфері екологічного маркування дорожніх транспортних засобів з акцентом на диференціації доступу до зон з низьким рівнем викидів. Виокремлено основні принципи впровадження та застосування уніфікованої системи екологічного маркування дорожніх транспортних засобів з акцентом на інструменти стимулювання збереження в експлуатації екологічних властивостей, закладених в конструкцію. На основі імітаційного моделювання надано прогнози зменшення усереднених питомих зведених викидів шкідливих речовин парком транспортних засобів різних категорій відповідно до різних сценаріїв регулювання. За рахунок впровадження запропонованих екологічних зон різного рівня показано принципові можливості досягти зменшення рівня сумарних питомих зведених викидів орієнтовно: до 40–65 % від поточного рівня в межах щільної забудови міст, що охоплюють значні території («червоні» екологічні зони рівня V із максимально допустимим рівнем зведених викидів у 251 г/км (г/ткм) та, відповідно, обмеженням активної експлуатації принаймні автомобілів, що відповідають вимогам «Євро-0» і нижче); у 4–5 разів у дуже забруднених та густонаселених районах («жовті» екологічні зони рівня ІV, з обмеженнями для легкових автомобілів із двигунами з примусовим запалюванням рівня «Євро-2» і нижче, та автомобілів з дизелями «Євро-4» і нижче); на порядок в особливо чутливих виокремлених зонах («зелені» екологічні зони рівня ІІІ із максимально допустимим рівнем зведених викидів у 63 г/км (г/ткм) з необмеженим доступом для легкових автомобілів з двигунами з примусовим запалюванням рівня «Євро-4» і вище, легкових автомобілів з дизелями рівня «Євро-6d» віком до 8 років, вантажного транспорту та автобусів рівня «Євро-6» віком до 15 років включно)Посилання
- Ricci, A., Gaggi, S., Enei, R., Tomassini, M., Fioretto, M. et. al. (2017). Study on urban vehicle access regulations. Final report. European Commission. Available at: https://ec.europa.eu/transport/sites/transport/files/uvar_final_report_august_28.pdf
- The central portal for all European environmental zones. Available at: https://www.greenzones.eu/en/
- Amundsen, A. H., Sundvor, I. (2018). Low Emission Zones in Europe Requirements, enforcement and air quality. TØI report 1666/2018. Available at: https://www.toi.no/getfile.php?mmfileid=49204
- Ekologicheskie zony i drugie ogranicheniya dvizheniya v Evrope. Available at: https://krass56.ru/ecological_zones_in_the_cities_of_europe_restrictions_for_cars.html
- Environmental zones in Europe (2020). European Consumer Centre France. Available at: https://www.europe-consommateurs.eu/en/consumer-topics/on-the-road/travelling-by-car/car-traffic-rules-in-europe/environmental-zones-in-europe/
- Impact of Low Emission Zones. Urban Access Regulations in Europe. Available at: https://urbanaccessregulations.eu/low-emission-zones-main/impact-of-low-emission-zones
- Overview of website. Urban Access Regulations in Europe. Available at: https://www.urbanaccessregulations.eu/userhome/general-overview
- Bernard, Y., Miller, J., Wappelhorst, S., Braun, C. (2020). Impacts of the Paris low-emission zone and implications for other cities. FIA Foundation. Available at: https://theicct.org/sites/default/files/publications/Paris-LEV-implications-03.12.2020.pdf
- ACEA Tax Guide (2019). ACEA. Available at: https://www.acea.be/uploads/news_documents/ACEA_Tax_Guide_2019.pdf
- Low Emission Zones. Urban Access Regulations in Europe. Available at: https://www.urbanaccessregulations.eu/low-emission-zones-main
- Crit`air (2018). Different types of environmental badges in France generates confusion – commercial transport and tourism are threatened by fees. Homepage on Crit`Air.
- How to design and implement a clean air or low emission zone (2019). Available at: https://www.c40knowledgehub.org/s/article/How-to-design-and-implement-a-clean-air-or-low-emission-zone?language=en_US
- London’s air quality schemes and Congestion Charge. Available at: http://lruc.content.tfl.gov.uk/ulez-lez-comparison-table.pdf
- Changes to Low Emission Zone and Expansion of the Ultra Low Emission Zone. Supporting information document (2017). Mayor of London. Available at: https://www.london.gov.uk/sites/default/files/appendix_c1_supporting_information_document_-_copy.pdf
- Expected effects from the low emissions zone on car fleet and air quality in the Brussels region (2019). Available at: https://lez.brussels/medias/lez-note-en-vdef.pdf?context=bWFzdGVyfGRvY3VtZW50c3w4NzEwNjI3fGFwcGxpY2F0aW9uL3BkZnxkb2N1bWVudHMvaGFiL2gzYy84ODAxNjI2Njg1NDcwLnBkZnxlNGNhYmZmYThmYjQ0MTczODE3MmU3MzYyYzc2ODdiOGZjYWFkOGYyNzNjZWM4OTA4MmJiYmU2NTgwMGVhOGFl
- Low-Emission Zones are a success - but they must now move to zero-emission mobility (2019). Transport & Environment. Available at: https://www.transportenvironment.org/sites/te/files/publications/2019_09_Briefing_LEZ-ZEZ_final.pdf
- Malina, C., Scheffler, F. (2015). The impact of Low Emission Zones on particulate matter concentration and public health. Transportation Research Part A: Policy and Practice, 77, 372–385. doi: https://doi.org/10.1016/j.tra.2015.04.029
- Gehrsitz, M. (2017). The effect of low emission zones on air pollution and infant health. Journal of Environmental Economics and Management, 83, 121–144. doi: https://doi.org/10.1016/j.jeem.2017.02.003
- Panteliadis, P., Strak, M., Hoek, G., Weijers, E., van der Zee, S., Dijkema, M. (2014). Implementation of a low emission zone and evaluation of effects on air quality by long-term monitoring. Atmospheric Environment, 86, 113–119. doi: https://doi.org/10.1016/j.atmosenv.2013.12.035
- Morfeld, P., Groneberg, D. A., Spallek, M. F. (2014). Effectiveness of Low Emission Zones: Large Scale Analysis of Changes in Environmental NO2, NO and NOx Concentrations in 17 German Cities. PLoS ONE, 9 (8), e102999. doi: https://doi.org/10.1371/journal.pone.0102999
- Holman, C., Harrison, R., Querol, X. (2015). Review of the efficacy of low emission zones to improve urban air quality in European cities. Atmospheric Environment, 111, 161–169. doi: https://doi.org/10.1016/j.atmosenv.2015.04.009
- Janssen, N. A. H., Gerlofs-Nijland, M. E., Lanki, T., Salonen, R. O., Cassee, F., Hoek, G. et. al. (2012). Health Effects of Black Carbon. WHO. Available at: https://www.euro.who.int/__data/assets/pdf_file/0004/162535/e96541.pdf?ua=1
- Low Emission Zones: Detailed description of the initial objectives of the measure. Available at: https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwjPjvOu-7PrAhUEt4sKHdZFDrwQFjARegQIChAB&url=https%3A%2F%2Fuk-air.defra.gov.uk%2Fassets%2Fdocuments%2Freports%2Fcat09%2F0505171128_London_Low_Emission_Zone_Detailed_Assessment.doc&usg=AOvVaw157pB1QS24p4sp6L3W8NQ_
- Hooftman, N., Oliveira, L., Messagie, M., Coosemans, T., Van Mierlo, J. (2016). Environmental Analysis of Petrol, Diesel and Electric Passenger Cars in a Belgian Urban Setting. Energies, 9 (2), 84. doi: https://doi.org/10.3390/en9020084
- Klymenko, O., Ustymenko, V., Kolobov, K., Rychok, S., Hora, M., Naumenko, N. (2019). Analysis of Emissions in the European Driving Cycle of Used Light-Duty Vehicles Imported to Europe from North America. SAE International Journal of Sustainable Transportation, Energy, Environment, & Policy, 1 (1). doi: https://doi.org/10.4271/13-01-01-0001
- Low Emission Zones. ACEA Position Paper (2015). ACEA. Available at: https://www.acea.be/uploads/publications/ACEA_LEZ_Position_May_2015.pdf
- Roadmap to a Single European Transport Area - Towards a competitive and resource efficient transport system (2011). European Commission. Available at: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/PDF/?uri=CELEX:52011DC0144&from=EN
- Gargani, F., Stefano, A. D., Gaspari, E. (2017). National legal frameworks for Urban Vehicle Access Regulations (UVARs) schemes. Technical Report. European Commission. Available at: https://ec.europa.eu/transport/sites/transport/files/uvar_nbgd_4_tr_july_20.pdf
- Feasibility Study: European City Pass for Low Emission Zones. Annex A: Standards and Guidance Document (2014). ECORYS. Available at: https://urbanaccessregulations.eu/images/Reports/EU_draft_guidance_LEZ_Final_Report_Standards_and_Guidance_submitted.pdf
- Gibson, G., Tsamis, A., Cesbron, S., Biedka, M., Escher, G. (2016). Evaluation of Directive 1999/94/EC ("the car labelling Directive"). Final report. doi: http://doi.org/10.2834/541874
- A Review and Evaluation of Vehicle Fuel Efficiency Labeling and Consumer Information Programs (2015). International Council on Clean Transportation. APEC Project: EWG 05/2014A. Available at: https://theicct.org/sites/default/files/publications/VFEL%20paper%20ICCT_%20for%20APEC%20-%2012%20Nov%202015%20FINAL.pdf
- Mock, P. (2013). Fuel economy labels: Focus on non-EU countries. IEA Paris. Available at: https://iea.blob.core.windows.net/assets/imports/events/184/02.ICCT.130430ICCTCO2labelingoutsideEU.pdf
- Environmental labels 2020. Explanation of fields used. VCA. Available at: https://www.vehicle-certification-agency.gov.uk/wp-content/uploads/2020/05/Environmental-labels-2020-guidance-for-industry-ver-1.1-WEB.pdf
- Haq, G., Weiss, M. (2016). CO2 labelling of passenger cars in Europe: Status, challenges, and future prospects. Energy Policy, 95, 324–335. doi: https://doi.org/10.1016/j.enpol.2016.04.043
- Codagnone, C., Veltri, G. A., Bogliacino, F., Lupiáñez-Villanueva, F., Gaskell, G., Ivchenko, A. et. al. (2016). Labels as nudges? An experimental study of car eco-labels. Economia Politica, 33 (3), 403–432. doi: https://doi.org/10.1007/s40888-016-0042-2
- Firkl, S. Raimond, W. Fuel economy labelling of cars and its impacts on buying behaviour, fuel efficiency and CO2 reduction. Available at: https://p2infohouse.org/ref/17/16366.pdf
- Empower EU consumers through visible and clear labelling information on CO2 emissions from new passenger cars (2014). ANEC. Available at: https://www.beuc.eu/publications/beuc-x-2014-053_cca_cars_co2_labelling-2014_anec-beuc_position_paper_long_version.pdf
- Folkvord, F., Veltri, G. A., Lupiáñez-Villanueva, F., Tornese, P., Codagnone, C., Gaskell, G. (2019). The effects of ecolabels on environmentally- and health-friendly cars: an online survey and two experimental studies. The International Journal of Life Cycle Assessment, 25 (5), 883–899. doi: https://doi.org/10.1007/s11367-019-01644-4
- Brazil, W., Caulfield, B. (2017). Current Status and Potential Role of Eco-labels in Informing Environmentally Friendly Purchases and Behaviours. Report No. 235. EPA. Available at: http://www.epa.ie/pubs/reports/research/econ/Research_235_report.pdf
- Chowdhury, M., Salam, K., Tay, R. (2016). Consumer preferences and policy implications for the green car market. Marketing Intelligence & Planning, 34 (6), 810–827. doi: https://doi.org/10.1108/mip-08-2015-0167
- Yusof, J. M., Singh, G. K. B., Razak, R. A. (2013). Purchase Intention of Environment-Friendly Automobile. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 85, 400–410. doi: https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.08.369
- Russo, A., Morrone, D., Calace, D. (2015). The Green Side of the Automotive Industry: A Consumer-Based Analysis. Journal of Marketing Development and Competitiveness, 9 (2), 59–71. Available at: http://t.www.na-businesspress.com/JMDC/RussoA_Web9_2_.pdf
- Siriwardena, S., Hunt, G., Teisl, M. F., Noblet, C. L. (2012). Effective environmental marketing of green cars: A nested-logit approach. Transportation Research Part D: Transport and Environment, 17 (3), 237–242. doi: https://doi.org/10.1016/j.trd.2011.11.004
- Morrone, D., Russo, A., Calace, D. (2015). The effectiveness of green marketing strategies in the automotive industry: a consumer-based analysis. Centrum Strategii i Rozwoju Impact. Available at: http://www.csrtrends.eu/wp-content/uploads/2016/04/02.CSR_D.Morrone_A.Russo_D.Calace.pdf
- Belli, H. C., Pizzinatto, N. K., Pizzinatto, A. K., Giuliani, A. C. (2018). Green marketing in the automotive sector: a comparative study in national and international research. Presentation to the Gerpisa colloquium. Available at: http://gerpisa.org/en/node/4463
- Jaderná, E., Boleslav, M., Přikrylová, J. (2018). Green solutions in automotive industry. MARKETING SCIENCE & INSPIRATIONS. CONTRIBUTIONS, MSI37. Available at: https://www.mins.sk/green-solutions-in-automotive-industry/
- Mahamuni, A., Tambe, M. (2014). Green marketing in automobile industry: understanding practices and implications in Indian context through literature review. GE-International Journal of Management Research, 2 (7). Available at: https://www.academia.edu/40209525/GREEN_MARKETING_IN_AUTOMOBILE_INDUSTRY_UNDERSTANDING_PRACTICES_AND_IMPLICATIONS_IN_INDIAN_CONTEXT_THROUGH_LITERATURE_REVIEW
- Salemi, M. R., Namamian, F. (2016). Applying green market in the automotive industry. International Business Management, 10 (20), 4767–4770. Available at: http://docsdrive.com/pdfs/medwelljournals/ibm/2016/4767-4770.pdf
- Križanová, A., Majerová, J. Zvaríková, K. (2013). Green Marketing as a Tool of Achieving Competitive Advantage in Automotive. Transport. Proceedings of 17th International Conference. Transport Means, 45–48. Available at: https://www.researchgate.net/publication/260390860_Green_marketing_as_a_tool_of_achieving_competitive_advantage_in_automotive_transport
- Everything about the German emissions sticker. Available at: https://www.germanemissionssticker.com
- Environmental zones, entry bans and speed limits in Austria. Available at: https://www.umwelt-pickerl.at/en/environmental-zones-in-austria.html
- Emissions stickers for driving in France. ETA. Available at: https://www.eta.co.uk/2017/09/13/emissions-stickers-for-driving-in-french-cities/
- New Car Environmental Label. United Kingdom Petroleum Industry Association. Available at: https://www.ukpia.com/policy-focus/climate-change-and-environment/new-car-environmental-label/
- Emissions stickers: the rules for each country (2019). Eurocampings. Available at: https://www.eurocampings.co.uk/blog/listing/emissions-stickers-rules-for-each-country-2019/
- Motorway toll in European countries. Tolls.eu. Available at: https://www.tolls.eu/european-countries
- Toll Sticker and Digital Vignette. ASFINAG. Available at: https://www.asfinag.at/toll/vignette/
- ACEA Position Paper Road Charging and the Eurovignette Directive (2019). ACEA. Available at: https://www.acea.be/uploads/publications/ACEA_Position_Paper-Road_Charging_Eurovignette_November_2019.pdf
- Poulikakos, L., Heutschi, K., Soltic, P., Cerny, I., Lees, A., Loo, H., Mayer, R. (2018). Defining road and rail vehicles with a low environmental footprint. E! 7219. Ecovehicle final report. Available at: https://www.empa.ch/documents/55947/78785/Abschlussbericht+ecovehicle/2df10dce-7c7c-48bc-a794-ad3e689cad3e
- Hagman, R., Selvig, E. (2007). Environmentally Friendly Vehicles: Experiences and Definitions. Nordic Council of Ministers. Available at: http://norden.diva-portal.org/smash/get/diva2:701856/FULLTEXT01.pdf
- Litman, T. (2019). Well Measured: Developing Indicators for Sustainable and Livable Transport Planning. Victoria Transport Policy Institute. Available at: https://www.vtpi.org/wellmeas.pdf
- Vaidyanathan, S., Slowik, P., Junga, E. (2016). Rating the Environmental Impacts of Motor Vehicles: ACEEE’s greenercars.org Methodology. Report T1601. Available at: https://www.aceee.org/sites/default/files/publications/researchreports/t1601.pdf
- Brennan, J. W., Barder, T. E. (2017). Battery Electric Vehicles vs. Internal Combustion Engine Vehicles: A United States-Based Comprehensive Assessment. Available at: https://www.adlittle.com/en/insights/viewpoints/battery-electric-vehicles-vs-internal-combustion-engine-vehicles
- McKone, T. E., Hertwich, E. G. (2001). The human toxicity potential and a Strategy for Evaluating Model Performance in Life Cycle Impact Assessment. The International Journal of Life Cycle Assessment, 6 (2), 106–109. doi: https://doi.org/10.1007/bf02977846
- Risk-Screening Environmental Indicators (RSEI) EPA. Available at: https://www.epa.gov/rsei/rsei-toxicity-weights
- Kanchan, Gorai, A. K., Goyal, P. (2015). A Review on Air Quality Indexing System. Asian Journal of Atmospheric Environment, 9 (2), 101–113. doi: https://doi.org/10.5572/ajae.2015.9.2.101
- Letcher, T., Vallero, D. (Eds.) (2011). Waste: A Handbook for Management. Elsevier. doi: https://doi.org/10.1016/c2009-0-60930-2
- Marques, S., Batista, T., Silva, C. (2014). Eco-rating Methodologies for Private Cars: Driving Cycle Influence. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 111, 682–691. doi: https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.01.102
- Vremennaya tipovaya metodika. opredeleniya ekonomicheskoy effektivnosti osushchestvleniya prirodoohrannyh meropriyatiy i otsenki ekonomicheskogo ushcherba, prichinyaemogo narodnomu hozyaystvu zagryazneniem okruzhayushchey sredy (1986). Moscow: Ekonomika. Available at: http://www.gostrf.com/normadata/1/4293854/4293854046.htm
- Hutarevych, Yu. F., Zerkalov, D. V., Hovorun, A. H., Korpach, A. O., Merzhyievska, L. P. (2006). Ekolohiya ta avtomobilnyi transport. Kyiv: Aristei, 292. Available at: https://library.kre.dp.ua/Books/2-4%20kurs/Основи%20екології/Гутаревич_Ю._Ф._Екологія_автомобільного_транспорту_2002%20.pdf
- Klymenko, O. (2020). Results of research of the reduced emissions of pollutants by road vehicles of various environmental classes “Euro” as the basis of environmental hazard labeling. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 1 (10 (103)), 43–52. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2020.196985
- Klimenko, O., Sotsky, V., Shchelkunov, A., Kyrychenko, R., Ageev, V., Ustymenko, V., Gutarevych, Y. (2020). About the implementation of the national system of labeling of road vehicles regarding level of environmental hazard. Avtoshliakhovyk Ukrayiny, 1 (261), 2–13. doi: https://doi.org/10.33868/0365-8392-2020-1-261-2-13
- Klymenko, O. (2020). The concept for an implementation of state policy in the field of labeling and regulation of essential environmental properties of wheeled vehicles. Technology Audit and Production Reserves, 5 (2 (55)), 33–37. doi: https://doi.org/10.15587/2706-5448.2020.214187
- Worldwide Emission Standards and Related Regulations: Passenger Cars / Light and Medium Duty Vehicles (2019). CPT Group GmbH. Available at: https://www.continental-automotive.com/getattachment/8f2dedad-b510-4672-a005-3156f77d1f85/EMISSIONBOOKLET 2019.pdf
- Nesbit, M., Fergusson, M., Colsa, A., Ohlendorf, J., Haves, C., Paquel, K., Schweitzer, J.-P. (2016). Comparative Study on the Differences between the EU and US Legislation on Emissions in the Automotive Sector. European Parliament. Available at: https://www.europarl.europa.eu/RegData/etudes/STUD/2016/587331/IPOL_STU(2016)587331_EN.pdf
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Oleksiy Klymenko, Viktor Gorytski, Yurii Gutarevych, Anton Shchelkunov, Ruslan Kyrychenko
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.
Ліцензійний договір – це документ, в якому автор гарантує, що володіє усіма авторськими правами на твір (рукопис, статтю, тощо).
Автори, підписуючи Ліцензійний договір з ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР», мають усі права на подальше використання свого твору за умови посилання на наше видання, в якому твір опублікований. Відповідно до умов Ліцензійного договору, Видавець ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР» не забирає ваші авторські права та отримує від авторів дозвіл на використання та розповсюдження публікації через світові наукові ресурси (власні електронні ресурси, наукометричні бази даних, репозитарії, бібліотеки тощо).
За відсутності підписаного Ліцензійного договору або за відсутністю вказаних в цьому договорі ідентифікаторів, що дають змогу ідентифікувати особу автора, редакція не має права працювати з рукописом.
Важливо пам’ятати, що існує і інший тип угоди між авторами та видавцями – коли авторські права передаються від авторів до видавця. В такому разі автори втрачають права власності на свій твір та не можуть його використовувати в будь-який спосіб.