Удосконалення моделі втрат потужності тягового двигуна пульсуючого струму електровоза
DOI:
https://doi.org/10.15587/1729-4061.2020.218542Ключові слова:
магнітні втрати, вихрові струми, гістерезис, тяговий двигун, універсальна магнітна характеристикаАнотація
При дослідженні перехідних процесів в тягових двигунах пульсуючого струму важливим є врахування вихрових та гістерезисних втрат в сталі двигуна. Магнітні втрати є функцією частоти перемагнічування, яка, в свою чергу, є функцією частоти обертання валу двигуна. Іншими словами – магнітні втрати є функцією часу. Існуючі методики розрахунку не дозволяють отримати миттєві значення магнітних втрат, а основані на визначенні середніх втрат за період.
Запропоновано удосконалену модель магнітних втрат в сталі тягового двигуна пульсуючого струму, як функції часу, на основі рівнянь питомих втрат.
Обґрунтовано критерії адекватності методики визначення магнітних втрат в електротехнічній сталі: можливість отримання миттєвих значень магнітних втрат в магнітному матеріалі, як функції часу; можливість застосування для будь-якого магнітного матеріалу; простота реалізації. Адаптовано методику для визначення магнітних втрат в сталі тягового двигуна пульсуючого струму шляхом врахування магнітних властивостей сталі та геометрії магнітного ланцюга двигуна. З метою визначення коерцитивної сили, коефіцієнту врахування втрат на вихрові струми та коефіцієнту врахування втрат на гістерезис апроксимовано паспортні характеристики питомих втрат в сталі на прикладі тягового двигуна пульсуючого струму. На імітаційній моделі магнітних втрат тягового двигуна пульсуючого струму продемонстровано методику визначення середніх магнітних втрат та часових діаграм магнітних втрат.
Запропонована модель визначення магнітних втрат може застосовуватись для будь-якого магнітного матеріалу і будь-якої геометрії двигуна при умові відомих властивостей матеріалу і характеристик зміни щільності магнітного потоку в геометріїПосилання
- Mikhailov, E., Sapronova, S., Tkachenko, Semenov, V., Smyrnova, I., Kholostenko, Y. (2019). Improved solution of guiding of railway vehicle in curves. Proceedings of 23rd International Scientific Conference. Transport Means 2019. Palanga, 916–921. Available at: https://transportmeans.ktu.edu/wp-content/uploads/sites/307/2018/02/Transport-means-2019-Part-2.pdf
- Sapronova, S., Tkachenko, V., Fomin, O., Hatchenko, V., Maliuk, S. (2017). Research on the safety factor against derailment of railway vehicless. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 6 (7 (90)), 19–25. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2017.116194
- Goolak, S., Gubarevych, O., Yermolenko, E., Slobodyanyuk, M., Gorobchenko, O. (2020). Mathematical modeling of an induction motor for vehicles. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 2 (2 (104)), 25–34. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2020.199559
- Goolak, S., Gerlici, J., Tkachenko, V., Sapronova, S., Lack, T., Kravchenko, K. (2019). Determination of Parameters of Asynchronous Electric Machines with Asymmetrical Windings of Electric Locomotives. Communications - Scientific Letters of the University of Zilina, 21 (2), 24–31. doi: https://doi.org/10.26552/com.c.2019.2.24-31
- Belkina, E. N., Zhukov, A. S. (2015). Analiz sposobov approksimatsii krivoy namagnichivaniya elektrotehnicheskoy stali. Innovatsionnaya nauka, 5, 22–27.
- Sandomirskii, S. G. (2016). Structural and phase sensitivity of the maximum differential magnetic susceptibility of steel. Russian Metallurgy (Metally), 2016 (7), 619–624. doi: https://doi.org/10.1134/s0036029516070144
- Chang, L., Jahns, T. M., Blissenbach, R. (2019). Generalized Dynamic Hysteresis Model for Improved Iron Loss Estimation of Complex Flux Waveforms. IEEE Transactions on Magnetics, 55 (7), 1–13. doi: https://doi.org/10.1109/tmag.2018.2889239
- Shi, P., Jin, K., Zhang, P., Xie, S., Chen, Z., Zheng, X. (2018). Quantitative Inversion of Stress and Crack in Ferromagnetic Materials Based on Metal Magnetic Memory Method. IEEE Transactions on Magnetics, 54 (10), 1–11. doi: https://doi.org/10.1109/tmag.2018.2856894
- Kachniarz, M., Szewczyk, R. (2017). Study on the Rayleigh Hysteresis Model and its Applicability in Modeling Magnetic Hysteresis Phenomenon in Ferromagnetic Materials. Acta Physica Polonica A, 131 (5), 1244–1250. doi: https://doi.org/10.12693/aphyspola.131.1244
- Meeker, D. C., Filatov, A. V., Maslen, E. H. (2004). Effect of Magnetic Hysteresis on Rotational Losses in Heteropolar Magnetic Bearings. IEEE Transactions on Magnetics, 40 (5), 3302–3307. doi: https://doi.org/10.1109/tmag.2004.831664
- De la Barriere, O., Ragusa, C., Appino, C., Fiorillo, F. (2019). Loss Prediction in DC-Biased Magnetic Sheets. IEEE Transactions on Magnetics, 55 (10), 1–14. doi: https://doi.org/10.1109/tmag.2019.2921000
- Fomin, O., Kulbovsky, I., Sorochinska, E., Sapronova, S., Bambura, O. (2017). Experimental confirmation of the theory of implementation of the coupled design of center girder of the hopper wagons for iron ore pellets. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 5 (1 (89)), 11–18. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2017.109588
- Okorokov, A., Fomin, O., Lovska, A., Vernigora, R., Zhuravel, I., Fomin, V. (2018). Research into a possibility to prolong the time of operation of universal open top wagon bodies that have exhausted their standard resource. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 3 (7 (93)), 20–26. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2018.131309
- Schauerte, B., Steentjes, S., Thul, A., Hameyer, K. (2019). Iron-loss model for arbitrary magnetization loci in NO electrical steel. International Journal of Applied Electromagnetics and Mechanics, 61, S89–S96. doi: https://doi.org/10.3233/jae-191599
- Ragusa, C., Zhao, H., Appino, C., Khan, M., de la Barriere, O., Fiorillo, F. (2016). Loss Decomposition in Non-Oriented Steel Sheets: The Role of the Classical Losses. IEEE Magnetics Letters, 7, 1–5. doi: https://doi.org/10.1109/lmag.2016.2604204
- Liu, R., Li, L. (2019). Calculation Method of Magnetic Material Losses Under DC Bias Using Statistical Loss Theory and Energetic Hysteresis Model. IEEE Transactions on Magnetics, 55 (10), 1–4. doi: https://doi.org/10.1109/tmag.2019.2921357
- Zhao, H., Ragusa, C., Appino, C., de la Barriere, O., Wang, Y., Fiorillo, F. (2019). Energy Losses in Soft Magnetic Materials Under Symmetric and Asymmetric Induction Waveforms. IEEE Transactions on Power Electronics, 34 (3), 2655–2665. doi: https://doi.org/10.1109/tpel.2018.2837657
- Barg, S., Ammous, K., Mejbri, H., Ammous, A. (2017). An Improved Empirical Formulation for Magnetic Core Losses Estimation Under Nonsinusoidal Induction. IEEE Transactions on Power Electronics, 32 (3), 2146–2154. doi: https://doi.org/10.1109/tpel.2016.2555359
- Yue, S., Yang, Q., Li, Y., Zhang, C. (2018). Core loss calculation for magnetic materials employed in SMPS under rectangular voltage excitations. AIP Advances, 8 (5), 056121. doi: https://doi.org/10.1063/1.5007201
- Gubarevych, O., Goolak, S., Gorobchenko, O., Skliarenko, I. (2020). Refined approach to the losses calculation of pulsating current traction engine. Technical sciences and technologies, 1 (19), 206–227. doi: https://doi.org/10.25140/2411-5363-2020-1(19)-206-227
- Raulin, V., Radun, A., Husain, I. (2004). Modeling of Losses in Switched Reluctance Machines. IEEE Transactions on Industry Applications, 40 (6), 1560–1569. doi: https://doi.org/10.1109/tia.2004.836225
- Eremin, G. N. (2017). Improved standards regarding electrical steel and precision alloys. Steel in Translation, 47 (2), 144–147. doi: https://doi.org/10.3103/s0967091217020048
- Tey, W. Y., Lee, K. M., Asako, Y., Tan, L. K., Arai, N. (2020). Multivariable power least squares method: Complementary tool for Response Surface Methodology. Ain Shams Engineering Journal, 11 (1), 161–169. doi: https://doi.org/10.1016/j.asej.2019.08.002
- Nekhaev, V. A., Nikolaev, V. A., Smalev, A. N., Vedruchenko, V. R. (2019). To the estimation of the locomotive power. Journal of Transsib Railway Studies, 3 (39), 14–31.
- Gorobchenko, O., Fomin, O., Fomin, V., Kovalenko, V. (2018). Study of the influence of electric transmission parameters on the efficiency of freight rolling stock of direct current. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 1 (3 (91)), 60–67. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2018.121713
- Matyuk, V. F., Osipov, A. A. (2011). The mathematical models of the magnetization curve and the magnetic hysteresis loops. Part 1. Analysis of models. Nerazrushayushchiy kontrol' i diagnostika, 2, 3–35.
- Kulinich, Y. M., Shukharev, S. A., Drogolov, D. Y. (2019). Simulation of the pulsating current traction motor. Vestnik of the Railway Research Institute, 78 (5), 313–319. doi: https://doi.org/10.21780/2223-9731-2019-78-5-319
- Afanasov, A. M. (2014). Rational modes determination of traction motors loading-back for electric rolling stock in mainline and industrial transport. Science and Transport Progress. Bulletin of Dnipropetrovsk National University of Railway Transport, 4 (52), 67–74. doi: https://doi.org/10.15802/stp2014/27322
- Harlamov, V. V. (2002). Metody i sredstva diagnostirovaniya tehnicheskogo sostoyaniya kollektorno-shchetochnogo uzla tyagovyh elektrodvigateley i drugih kollektornyh mashin postoyannogo toka. Omsk, 233.
- Zavalishin, N. N., Nikolaev, E. V. (2017). Resistance test modes of traction motors of rolling stock in different types of excitation. Fundamental'nye i prikladnye problemy tehniki i tehnologii, 1 (321), 139–145.
- Kopylov, I. P. (2018). Proektirovanie elektricheskih mashin. Ch. 2. Moscow: Yurayt, 276.
- Kim, K. K., Ivanov, S. N. (2016). The influence of limiting factors on electric machines electromagnetic power. Scholarly Notes of Komsomolsk-Na-Amure State Technical University, 1 (2 (26)), 4–8. doi: https://doi.org/10.17084/2016.ii-1(26).1
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Sergey Goolak, Svitlana Sapronova, Viktor Tkachenko, Ievgen Riabov, Yevhenii Batrak

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.
Ліцензійний договір – це документ, в якому автор гарантує, що володіє усіма авторськими правами на твір (рукопис, статтю, тощо).
Автори, підписуючи Ліцензійний договір з ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР», мають усі права на подальше використання свого твору за умови посилання на наше видання, в якому твір опублікований. Відповідно до умов Ліцензійного договору, Видавець ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР» не забирає ваші авторські права та отримує від авторів дозвіл на використання та розповсюдження публікації через світові наукові ресурси (власні електронні ресурси, наукометричні бази даних, репозитарії, бібліотеки тощо).
За відсутності підписаного Ліцензійного договору або за відсутністю вказаних в цьому договорі ідентифікаторів, що дають змогу ідентифікувати особу автора, редакція не має права працювати з рукописом.
Важливо пам’ятати, що існує і інший тип угоди між авторами та видавцями – коли авторські права передаються від авторів до видавця. В такому разі автори втрачають права власності на свій твір та не можуть його використовувати в будь-який спосіб.