Розробка системотехнічної концепції діджиталізації закладів вищої освіти
DOI:
https://doi.org/10.15587/1729-4061.2020.219260Ключові слова:
діджиталізація, управління проєктами, організаційна структура, цифрова трансформація, системотехнікаАнотація
Запропоновано системотехнічну концепцію діджиталізації закладів вищої освіти (ЗВО). Концепція інтегрує системний, процесний і проєктний підхід до відображення об’єктів і процесів діяльності ЗВО в єдиному цифровому просторі. Це дозволить його використати для автоматизованого вирішення функціональних задач в освітньому, науковому, господарському та управлінському процесах ЗВО. В рамках концепції запропоновано підходи до реалізації: процесів цифрової трансформації ЗВО; функцій і структур управління проєктами діджиталізації ЗВО; інструментів цифрового університету. В основу концепції покладено єдиний цифровий простір, який включає: цифрове та функціональне середовища, інструменти його формування, інструменти використання цифрового середовища. Показано, що успіх трансформації ЗВО в цифровий університет напряму залежить від ефективності організації процесів управління проєктами діджиталізації. А для цього необхідне: застосування проблемно-орієнтованої методології управління проєктами; створення спеціального підрозділу діджиталізації ЗВО; розробки структури та технології наповнення та використання цифрового простору закладу вищої освіти.
Результатом застосування наведеної концепції діджиталізації ЗВО є створення конкретизованої методології управління проєктами, яка орієнтована на цифрову трансформацію закладу вищої освіти. Запропоновані нові організаційні засади діджиталізації закладів вищої освіти, в основі яких проєктно-орієнтована організаційна структура – офіс цифрової трансформації. Визначені структура та функції такого офісу.
Досліджено процеси закладів вищої освіти з позицій готовності до впровадження системотехнічної концепції діджиталізації. Наведено приклади діджиталізації ЗВО з використанням запропонованої концепціїПосилання
- Bocharov, B. P., Voievodina, M. Yu. (2015). Informatsiyni tekhnolohiyi v osviti. Kharkiv: KhNUMH im. O. M. Beketova, 197. Available at: https://core.ac.uk/download/pdf/78066484.pdf
- Bogdan, M. (2019). How to Develop a University Management Software. Available at: https://kindgeek.com/blog/post/how-to-develop-a-university-management-software
- Fedusenko, O. V., Rafalska, O. O. (2013). Systemy upravlinnia navchalnym protsesom studentiv z rozghaluzhenoiu orhanizatsieiu dystantsiynoho navchannia u vyshchomu navchalnomu zakladi. Upravlinnia rozvytkom skladnykh system, 13, 162–165.
- Prohramne zabezpechennia dlia vyshchykh navchalnykh zakladiv Ukrainy. Politek-SOFT. Available at: http://www.politek-soft.kiev.ua
- Krevskiy, I., Glotova, T., Deev, M., Matyukin, S., Sheremeteva, E. (2016). Models for Cooperation Continuing Educations of Specialist with Life Cycle of E-Learning Resources and Educational Programs. Advances in Educational Technologies and Instructional Design, 258–285. doi: https://doi.org/10.4018/978-1-4666-9489-7.ch018
- Elhoseny, M., Metawa, N., Hassanien, A. E. (2016). An automated information system to ensure quality in higher education institutions. 2016 12th International Computer Engineering Conference (ICENCO). doi: https://doi.org/10.1109/icenco.2016.7856468
- Mora, H. L., Sanchez, P. P. (2020). Digital Transformation in Higher Education Institutions with Business Process Management : Robotic Process Automation mediation model. 2020 15th Iberian Conference on Information Systems and Technologies (CISTI). doi: https://doi.org/10.23919/cisti49556.2020.9140851
- The 2018 digital university Staying relevant in the digital age. Available at: https://www.pwc.co.uk/assets/pdf/the-2018-digital-university-staying-relevant-in-the-digital-age.pdf
- Bushuyev, S. D., Bushuyeva, N. S., Pokrovnitskaya, O. O. (2004). Technological maturity as strategic tool for development in project management. Upravlinnia proektamy ta rozvytok vyrobnytstva, 1 (9), 5–16.
- Teslia, I., Yehorchenkov, O., Khlevna, I., Khlevnyi, A. (2018). Development of the concept and method of building of specified project management methodologies. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 5 (3 (95)), 6–16. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2018.142707
- Kerroum, K., Khiat, A., Bahnasse, A., Aoula, E.-S., Khiat, Y. (2020). The proposal of an agile model for the digital transformation of the University Hassan II of Casablanca 4.0. Procedia Computer Science, 175, 403–410. doi: https://doi.org/10.1016/j.procs.2020.07.057
- Yehorchenkova, N. Y., Teslia, Iu. М., Khlevna, Iu. L., Kychan, О. М. (2020). Methodological aspects of creating a digital university. Bulletin of NTU “KhPI”. Series: Strategic Management, Portfolio, Program and Project Management, 1, 31–36. doi: https://doi.org/10.20998/2413-3000.2020.1.4
- Unger, B. N., Gemünden, H. G., Aubry, M. (2012). The three roles of a project portfolio management office: Their impact on portfolio management execution and success. International Journal of Project Management, 30 (5), 608–620. doi: https://doi.org/10.1016/j.ijproman.2012.01.015
- Teslia, I., Khlevna, I. (2018). Organization of implementation of concretized methodology and information technology of project management as a unified system of project-oriented enterprise. Bulletin of the National Technical University «KhPI» Series: New Solutions in Modern Technologies, 45 (1321), 134–141. doi: https://doi.org/10.20998/2413-4295.2018.45.18
- Abdalhamid, S., Mishra, A. (2017). Factors in Agile Methods Adoption. TEM Journal, 6 (2), 416–421. doi: http://doi.org/10.18421/TEM62-29
- West, D., Gilpin, M., Grant, T., Anderson, A. (2011). Water-Scrum-Fall Is The Reality Of Agile For Most Organizations Today. Forrester Research, Inc.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Iurii Teslia, Nataliia Yehorchenkova, Iulia Khlevna, Yevheniia Kataieva, Tatiana Latysheva, Oleksii Yehorchenkov, Andrii Khlevnyi
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.
Ліцензійний договір – це документ, в якому автор гарантує, що володіє усіма авторськими правами на твір (рукопис, статтю, тощо).
Автори, підписуючи Ліцензійний договір з ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР», мають усі права на подальше використання свого твору за умови посилання на наше видання, в якому твір опублікований. Відповідно до умов Ліцензійного договору, Видавець ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР» не забирає ваші авторські права та отримує від авторів дозвіл на використання та розповсюдження публікації через світові наукові ресурси (власні електронні ресурси, наукометричні бази даних, репозитарії, бібліотеки тощо).
За відсутності підписаного Ліцензійного договору або за відсутністю вказаних в цьому договорі ідентифікаторів, що дають змогу ідентифікувати особу автора, редакція не має права працювати з рукописом.
Важливо пам’ятати, що існує і інший тип угоди між авторами та видавцями – коли авторські права передаються від авторів до видавця. В такому разі автори втрачають права власності на свій твір та не можуть його використовувати в будь-який спосіб.