Розробка системотехнічної концепції діджиталізації закладів вищої освіти

Автор(и)

  • Iurii Teslia Національний авіаційний університет пр. Любомира Гузара, 1, м. Київ, Україна, 03058, Україна https://orcid.org/0000-0002-5185-6947
  • Nataliia Yehorchenkova Київський національний університет будівництва та архітектури пр. Повітрофлотський, 31, м. Київ, Україна, 03037, Україна https://orcid.org/0000-0001-5970-0958
  • Iulia Khlevna Київський національний університет імені Тараса Шевченка вул. Володимирська, 60, м. Київ, Україна, 01033, Україна https://orcid.org/0000-0002-1874-1961
  • Yevheniia Kataieva Черкаський державний технологічний університет бул. Шевченка, 360, м. Черкаси, Україна, 18006, Україна https://orcid.org/0000-0002-9668-4739
  • Tatiana Latysheva Київський національний університет імені Тараса Шевченка вул. Володимирська, 60, м. Київ, Україна, 01033, Україна https://orcid.org/0000-0001-6349-5715
  • Oleksii Yehorchenkov Київський національний університет імені Тараса Шевченка вул. Володимирська, 60, м. Київ, Україна, 01033, Україна https://orcid.org/0000-0003-1390-5311
  • Andrii Khlevnyi Київський національний університет імені Тараса Шевченка вул. Володимирська, 60, м. Київ, Україна, 01033, Україна https://orcid.org/0000-0001-8942-6670
  • Vitaliy Veretelnyk Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького бул. Шевченка, 81, м. Черкаси, Україна, 18031, Україна https://orcid.org/0000-0002-5684-7361

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2020.219260

Ключові слова:

діджиталізація, управління проєктами, організаційна структура, цифрова трансформація, системотехніка

Анотація

Запропоновано системотехнічну концепцію діджиталізації закладів вищої освіти (ЗВО). Концепція інтегрує системний, процесний і проєктний підхід до відображення об’єктів і процесів діяльності ЗВО в єдиному цифровому просторі. Це дозволить його використати для автоматизованого вирішення функціональних задач в освітньому, науковому, господарському та управлінському процесах ЗВО. В рамках концепції запропоновано підходи до реалізації: процесів цифрової трансформації ЗВО; функцій і структур управління проєктами діджиталізації ЗВО; інструментів цифрового університету. В основу концепції покладено єдиний цифровий простір, який включає: цифрове та функціональне середовища, інструменти його формування, інструменти використання цифрового середовища. Показано, що успіх трансформації ЗВО в цифровий університет напряму залежить від ефективності організації процесів управління проєктами діджиталізації. А для цього необхідне: застосування проблемно-орієнтованої методології управління проєктами; створення спеціального підрозділу діджиталізації ЗВО; розробки структури та технології наповнення та використання цифрового простору закладу вищої освіти.

Результатом застосування наведеної концепції діджиталізації ЗВО є створення конкретизованої методології управління проєктами, яка орієнтована на цифрову трансформацію закладу вищої освіти. Запропоновані нові організаційні засади діджиталізації закладів вищої освіти, в основі яких проєктно-орієнтована організаційна структура – офіс цифрової трансформації. Визначені структура та функції такого офісу.

Досліджено процеси закладів вищої освіти з позицій готовності до впровадження системотехнічної концепції діджиталізації. Наведено приклади діджиталізації ЗВО з використанням запропонованої концепції

Біографії авторів

Iurii Teslia, Національний авіаційний університет пр. Любомира Гузара, 1, м. Київ, Україна, 03058

Доктор технічних наук, професор

Кафедра технологій управління

Nataliia Yehorchenkova, Київський національний університет будівництва та архітектури пр. Повітрофлотський, 31, м. Київ, Україна, 03037

Доктор технічних наук, доцент

Кафедра управління проектами

Iulia Khlevna, Київський національний університет імені Тараса Шевченка вул. Володимирська, 60, м. Київ, Україна, 01033

Доктор технічних наук, доцент

Кафедра технологій управління

Yevheniia Kataieva, Черкаський державний технологічний університет бул. Шевченка, 360, м. Черкаси, Україна, 18006

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра програмного забезпечення автоматизованих систем

Tatiana Latysheva, Київський національний університет імені Тараса Шевченка вул. Володимирська, 60, м. Київ, Україна, 01033

Кандидат технічних наук, асистент

Кафедра технологій управління

Oleksii Yehorchenkov, Київський національний університет імені Тараса Шевченка вул. Володимирська, 60, м. Київ, Україна, 01033

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра технологій управління

Andrii Khlevnyi, Київський національний університет імені Тараса Шевченка вул. Володимирська, 60, м. Київ, Україна, 01033

Кандидат технічних наук

Кафедра технологій управління

Vitaliy Veretelnyk, Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького бул. Шевченка, 81, м. Черкаси, Україна, 18031

Кандидат технічних наук

Кафедра інформаційних технологій

Посилання

  1. Bocharov, B. P., Voievodina, M. Yu. (2015). Informatsiyni tekhnolohiyi v osviti. Kharkiv: KhNUMH im. O. M. Beketova, 197. Available at: https://core.ac.uk/download/pdf/78066484.pdf
  2. Bogdan, M. (2019). How to Develop a University Management Software. Available at: https://kindgeek.com/blog/post/how-to-develop-a-university-management-software
  3. Fedusenko, O. V., Rafalska, O. O. (2013). Systemy upravlinnia navchalnym protsesom studentiv z rozghaluzhenoiu orhanizatsieiu dystantsiynoho navchannia u vyshchomu navchalnomu zakladi. Upravlinnia rozvytkom skladnykh system, 13, 162–165.
  4. Prohramne zabezpechennia dlia vyshchykh navchalnykh zakladiv Ukrainy. Politek-SOFT. Available at: http://www.politek-soft.kiev.ua
  5. Krevskiy, I., Glotova, T., Deev, M., Matyukin, S., Sheremeteva, E. (2016). Models for Cooperation Continuing Educations of Specialist with Life Cycle of E-Learning Resources and Educational Programs. Advances in Educational Technologies and Instructional Design, 258–285. doi: https://doi.org/10.4018/978-1-4666-9489-7.ch018
  6. Elhoseny, M., Metawa, N., Hassanien, A. E. (2016). An automated information system to ensure quality in higher education institutions. 2016 12th International Computer Engineering Conference (ICENCO). doi: https://doi.org/10.1109/icenco.2016.7856468
  7. Mora, H. L., Sanchez, P. P. (2020). Digital Transformation in Higher Education Institutions with Business Process Management : Robotic Process Automation mediation model. 2020 15th Iberian Conference on Information Systems and Technologies (CISTI). doi: https://doi.org/10.23919/cisti49556.2020.9140851
  8. The 2018 digital university Staying relevant in the digital age. Available at: https://www.pwc.co.uk/assets/pdf/the-2018-digital-university-staying-relevant-in-the-digital-age.pdf
  9. Bushuyev, S. D., Bushuyeva, N. S., Pokrovnitskaya, O. O. (2004). Technological maturity as strategic tool for development in project management. Upravlinnia proektamy ta rozvytok vyrobnytstva, 1 (9), 5–16.
  10. Teslia, I., Yehorchenkov, O., Khlevna, I., Khlevnyi, A. (2018). Development of the concept and method of building of specified project management methodologies. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 5 (3 (95)), 6–16. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2018.142707
  11. Kerroum, K., Khiat, A., Bahnasse, A., Aoula, E.-S., Khiat, Y. (2020). The proposal of an agile model for the digital transformation of the University Hassan II of Casablanca 4.0. Procedia Computer Science, 175, 403–410. doi: https://doi.org/10.1016/j.procs.2020.07.057
  12. Yehorchenkova, N. Y., Teslia, Iu. М., Khlevna, Iu. L., Kychan, О. М. (2020). Methodological aspects of creating a digital university. Bulletin of NTU “KhPI”. Series: Strategic Management, Portfolio, Program and Project Management, 1, 31–36. doi: https://doi.org/10.20998/2413-3000.2020.1.4
  13. Unger, B. N., Gemünden, H. G., Aubry, M. (2012). The three roles of a project portfolio management office: Their impact on portfolio management execution and success. International Journal of Project Management, 30 (5), 608–620. doi: https://doi.org/10.1016/j.ijproman.2012.01.015
  14. Teslia, I., Khlevna, I. (2018). Organization of implementation of concretized methodology and information technology of project management as a unified system of project-oriented enterprise. Bulletin of the National Technical University «KhPI» Series: New Solutions in Modern Technologies, 45 (1321), 134–141. doi: https://doi.org/10.20998/2413-4295.2018.45.18
  15. Abdalhamid, S., Mishra, A. (2017). Factors in Agile Methods Adoption. TEM Journal, 6 (2), 416–421. doi: http://doi.org/10.18421/TEM62-29
  16. West, D., Gilpin, M., Grant, T., Anderson, A. (2011). Water-Scrum-Fall Is The Reality Of Agile For Most Organizations Today. Forrester Research, Inc.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-12-31

Як цитувати

Teslia, I., Yehorchenkova, N., Khlevna, I., Kataieva, Y., Latysheva, T., Yehorchenkov, O., Khlevnyi, A., & Veretelnyk, V. (2020). Розробка системотехнічної концепції діджиталізації закладів вищої освіти. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 6(2 (108), 6–20. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2020.219260