Оптимізація вимірювання температури на барабанному гальмі автобуса в якості основи для формування сигналів несправності гальм
DOI:
https://doi.org/10.15587/1729-4061.2021.224907Ключові слова:
несправність гальм, дорожньо-транспортна пригода, температура гальм, вимірювання температури, барабанне гальмоАнотація
Несправність гальм можлива внаслідок декількох факторів, які важко контролювати, наприклад, невеликий витік в гальмівному шлангу через удар або укус щура. В ході останніх досліджень була розпочата розробка приладу для визначення ефективності гальмування, проте не було вказано, як більш ефективно визначити температуру гальм великих транспортних засобів. Враховуючи значний вплив втрат через несправність гальм і аварій, які все ще відбуваються, дане дослідження відіграє важливу роль. Його необхідно виконати негайно для зниження кількості нещасних випадків. Об'єктом даного дослідження є те, де знаходиться місце виникнення максимальної температури гальм? Як виміряти температуру гальм більш практично? Який датчик є оптимальним для визначення температури гальм? Метод дослідження проводиться в систематичній стадії і завершується експериментальним методом. Дане дослідження показує, що максимальна температура знаходиться відносно всієї площі тертя між полотном і барабанним гальмом. Найбільш ефективним є розміщення датчика в отворі в кришці барабанного гальма, таким чином установка більш практична і датчик не впливає на роботу гальм. Оптимальним датчиком є термоелектричний датчик, оскільки він більш стійкий до вібрацій і впливу бруду, ніж інфрачервоні датчики. При використанні термоелектричного датчика необхідно скорегувати результати визначення температури. Поправочний коефіцієнт можна отримати за допомогою рівняння y=10.3670+1.3205x–0.0003x2, де y – фактична температура, що відображається, x – вихідна температура при первинному визначенні термоелектричного датчика. Точні результати визначення температури гальм будуть розроблені в якості сигналу для виявлення несправностей гальм в режимі реального часу для уникнення відмови гальм. Нарешті, можна підвищити безпеку громадського транспорту
Посилання
- Suhariyanto (2019). Land Transportation Statistics 2018. BPS-Statistics Indonesia. Jakarta, 84. Available at: https://www.bps.go.id/publication/download.html?nrbvfeve=N2ZkZDMzNzkxMDhiNGE2MGUwNDZmNGM4&xzmn=aHR0cHM6Ly93d3cuYnBzLmdvLmlkL3B1YmxpY2F0aW9uLzIwMTkvMTEvMjcvN2ZkZDMzNzkxMDhiNGE2MGUwNDZmNGM4L3N0YXRpc3Rpay10cmFuc3BvcnRhc2ktLWRhcmF0LS0yMDE4Lmh0bWw%3D&twoadfnoarfeauf=MjAyMS0wMS0yNyAxOTowMDo1Ng%3D%3D
- Hasil investigasi KNKT di Ciloto, Bawen, Karangloso dan Kebumen (2017). Jakarta. Available at: http://knkt.dephub.go.id/knkt/ntsc_home/Publication/FGD%2021122017/5.%20Paparan%20Kasubkom%20LLAJ-FGD%20211217%20v%204%20Kecelakaan.pdf
- Owusu-Ansah, P., Alhassan, T., Frimpong, A., Agyei Agyemang, A. (2014). Survey of the Causes of Brake Failure in Commercial Mini-buses in Kumasi. Research Journal of Applied Sciences, Engineering and Technology, 7 (23), 4877–4882. doi: https://doi.org/10.19026/rjaset.7.878
- Chandra Verma, P., Menapace, L., Bonfanti, A., Ciudin, R., Gialanella, S., Straffelini, G. (2015). Braking pad-disc system: Wear mechanisms and formation of wear fragments. Wear, 322-323, 251–258. doi: https://doi.org/10.1016/j.wear.2014.11.019
- Oduro, S. (2012). Brake failure and its effect on road traffic accident in Kumasi Metropolis, Ghana. International Journal of Science and Technology, 1 (9), 448–454. Available at: https://www.researchgate.net/publication/279843241_Brake_Failure_and_its_Effect_on_Road_Traffic_Accident_in_Kumasi_Metropolis_Ghana
- Ahmed, I., Sofan, H., Abdelwahed, K., Fatouh, Y., Allam, E. M. (2019). Effect of Changing Drum Brakes Lining Form on the Brake Performance. International Research Journal of Engineering and Technology (IRJET), 06 (02). Available at: https://www.irjet.net/archives/V6/i2/IRJET-V6I201.pdf
- Awe, S. A. (2019). Developing Material Requirements for Automotive Brake Disc. Modern Concepts in Material Science, 2 (2). Available at: https://irispublishers.com/mcms/pdf/MCMS.MS.ID.000531.pdf
- Hemchi, T. (2008). Thermal stress and Thermal expansion in a brake drum of heavy commercial truck. Universiti Teknologi Petronas. Available at: http://utpedia.utp.edu.my/1001/1/THAWEESAK_HEMCHI.pdf
- Yan, M., Xu, J. (2018). Prediction Model for Brake-Drum Temperature of Large Trucks on Consecutive Mountain Downgrade Routes Based on Energy Conservation Law. Mathematical Problems in Engineering, 2018, 1–10. doi: https://doi.org/10.1155/2018/4587673
- Stephens, A. (2006). Aerodynamic Cooling of Automotive Disc Brakes. School of Aerospace, Mechanical & Manufacturing Engineering RMIT University, 15–20. Available at: https://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.1012.5236&rep=rep1&type=pdf
- Neis, P. D., Kruze, G., Ferreira, N. (2010). Relation between the temperature of the disc measured with thermocouple and by thermography using a reduced scale dynamometer. ABCM Symposium Series in Mechatronics, 4, 907–913. Available at: https://abcm.org.br/symposium-series/SSM_Vol4/Section_VII_SENSORS_AND_ACTUATORS/SSM4_VII_16.pdf
- Cho, H., Cho, C., Kim, C.-B. (2007). Thermal and Mechanical Performance Analysis in Accordance with Disk Stiffness Changes in Automotive Disk Brake. SAE Technical Paper Series. doi: https://doi.org/10.4271/2007-01-3661
- Husaini, M., Krishnan, P., Yaacob, S. (2018). Data Analysis for Braking System in Time Domain for Fault Diagnosis. International Research Journal of Engineering and Technology (IRJET), 05 (08), 348–354. Available at: https://www.irjet.net/archives/V5/i8/IRJET-V5I862.pdf
- Jegadeeshwaran, R., Sugumaran, V. (2015). Health monitoring of a hydraulic brake system using nested dichotomy classifier – A machine learning approach. International Journal of Prognostics and Health Management, 6 (1). Available at: https://www.phmsociety.org/sites/phmsociety.org/files/phm_submission/2014/ijphm_15_014.pdf
- Jegadeeshwaran, R., Sugumaran, V. (2015). Brake fault diagnosis using Clonal Selection Classification Algorithm (CSCA) – A statistical learning approach. Engineering Science and Technology, an International Journal, 18 (1), 14–23. doi: https://doi.org/10.1016/j.jestch.2014.08.001
- Giyarto (2018). Implementasi perangkat sensor suhu tromol mobil tangki di tbbm plumpang. Jakarta.
- Air Brake Performance and Wear Test Code Commercial Vehicle Inertia Dynamometer (2006). SAE International. doi: https://doi.org/10.4271/j2115_200608
- Surface vehicle recommended practice. SAE International. Available at: https://www.sae.org/standardsdev/tsb/tsb004.pdf
- ISO/PAS 12158:2002. Road vehicles – Braking systems – Temperature measuring methods. Available at: https://www.iso.org/standard/33466.html
- Adams, F. (2004). Pat. No. US 2005/0212357 A1. Brake monitoring and sensor system for sensing temperature and wear. No. 10/806,686; declareted: 23.03.2004; published: 29.09.2005. Available at: https://patents.google.com/patent/US20050212357A1/en
- Ghazaly, N. M., Makrahy, M. (2014). Experimental investigation of drum brake performance for passenger car. International Journal of Mechanical And Production Engineering, 2 (12), 70–73. Available at: http://www.iraj.in/journal/journal_file/journal_pdf/2-100-141760734370-73.pdf
- Adhitya, M., Siregar, R., Sumarsono, D. A., Nazaruddin, N., Heryana, G., Prasetyo, S., Zainuri, F. (2020). Experimental analysis in the test rig to detect temperature at the surface disc brake rotor using rubbing thermocouple. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 2 (5 (104)), 6–11. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2020.191949
- Day, A. (2014). Braking of Road Vehicles. Butterworth-Heinemann, 488. doi: https://doi.org/10.1016/c2011-0-07386-6
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Rolan Siregar, Mohammad Adhitya, Danardono A Sumarsono, Nazaruddin Nazaruddin, Ghany Heryana, Sonki Prasetya, Fuad Zainuri
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.
Ліцензійний договір – це документ, в якому автор гарантує, що володіє усіма авторськими правами на твір (рукопис, статтю, тощо).
Автори, підписуючи Ліцензійний договір з ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР», мають усі права на подальше використання свого твору за умови посилання на наше видання, в якому твір опублікований. Відповідно до умов Ліцензійного договору, Видавець ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР» не забирає ваші авторські права та отримує від авторів дозвіл на використання та розповсюдження публікації через світові наукові ресурси (власні електронні ресурси, наукометричні бази даних, репозитарії, бібліотеки тощо).
За відсутності підписаного Ліцензійного договору або за відсутністю вказаних в цьому договорі ідентифікаторів, що дають змогу ідентифікувати особу автора, редакція не має права працювати з рукописом.
Важливо пам’ятати, що існує і інший тип угоди між авторами та видавцями – коли авторські права передаються від авторів до видавця. В такому разі автори втрачають права власності на свій твір та не можуть його використовувати в будь-який спосіб.