Вдосконалення методів оцінки ефективності виділених смуг для громадського транспорту
DOI:
https://doi.org/10.15587/1729-4061.2021.225397Ключові слова:
транспортний потік, громадський транспорт, індивідуальний транспорт, пріоритет руху, інтенсивність руху, затримка, вулично-дорожня мережаАнотація
Міста мають різну конфігурацію вулично-дорожньої мережі, тому і транспортні моделі, які визначають ефективність функціонування мережі громадського транспорту, для них є відмінними. Поряд із цим, окремі транспортні райони можуть мати характерні особливості, які визначаються щільністю мережі вулиць, інтенсивністю руху індивідуального та громадського транспорту. Особливістю цього дослідження є визначення ефективності роботи виділених смуг для громадського транспорту при значній щільності магістральної вулично-дорожньої мережі. Під значною щільністю вважається її значення за відстані між сусідніми перехрестями в межах 150–200 м. При таких планувальних особливостях існує взаємний вплив умов руху індивідуального та громадського транспорту між суміжними перехрестями. Зі збільшення відстані між перехрестями стійкість руху транспортного потоку порушується шляхом його розпаду на окремі групи, виходячи із динамічних характеристик транспортних засобів.
Характерною особливістю запропонованої методики з оцінки ефективності роботи виділених смуг руху є те, що із застосуванням системи GPS-моніторингу можна відносно швидко визначити ділянки мережі, де є найбільші затримки в русі у режимі реального часу. Після цього увага зосереджується на вивченні основних чинників впливу і їх параметрів та здійснюється моделювання.
Отримані результати в подальшому сприятимуть формуванню чіткої послідовності проведення транспортних досліджень на основі сукупності їх методів з метою отримання репрезентативних даних і адекватних закономірностей. Важливим результатом для практики є використання не лише усталених нормативних підходів до проектування відокремлених смуг, які є загальними для всіх типів вулично-дорожньої мережі, а врахування особливостей, характерних окремим її ділянкам.
Посилання
- Ben-Dor, G., Ben-Elia, E., Benenson, I. (2018). Assessing the Impacts of Dedicated Bus Lanes on Urban Traffic Congestion and Modal Split with an Agent-Based Model. Procedia Computer Science, 130, 824–829. doi: https://doi.org/10.1016/j.procs.2018.04.071
- Vrubel', Yu. A. (2003). Poteri v dorozhnom dvizhenii. Minsk: BNTU, 380.
- Bakulich, O. O., Dziuba, O. P., Yeresov, V. I.; Polishchuk, V. P. (Ed.) (2011). Orhanizatsiya ta rehuliuvannia dorozhnoho rukhu. Kyiv: Znannia Ukrainy, 467.
- Fadyushin, A., Zakharov, D. (2020). Influence of the Parameters of the Bus Lane and the Bus Stop on the Delays of Private and Public Transport. Sustainability, 12 (22). doi: http://doi.org/10.3390/su12229593
- Fadyushin, A., Zakharov, D., Karmanov, D. (2018). Estimation of the change in the parameters of traffic in the organization of the bus lane. Transportation Research Procedia, 36, 166–172. doi: https://doi.org/10.1016/j.trpro.2018.12.059
- Chen, Y., Chen, G., Wu, K. (2016). Evaluation of Performance of Bus Lanes on Urban Expressway Using Paramics Micro-simulation Model. Procedia Engineering, 137, 523–530. doi: https://doi.org/10.1016/j.proeng.2016.01.288
- Breski, D., Cvitanic, D., Dumanic, D. (2018). Impact of Exclusive Bus Lane on Urban Arterial Performance Measures. Proceedings of the 5th International Conference on Road and Rail Infrastructures – CETRA 2018. Zagreb: Tiskara Zelina, 1579–1585. doi: https://doi.org/10.5592/CO/cetra.2018.746
- Shaaban, K., Ghanim, M. (2018). Evaluation of Transit Signal Priority Implementation for Bus Transit along a Major Arterial Using Microsimulation. Procedia Computer Science, 130, 82–89. doi: https://doi.org/10.1016/j.procs.2018.04.015
- Furth, P. G., Muller, T. H. J. (2000). Conditional Bus Priority at Signalized Intersections: Better Service with Less Traffic Disruption. Transportation Research Record, 1731 (1), 23–30. doi: https://doi.org/10.3141/1731-04
- Anderson, P., Daganzo, C. F. (2019). Effect of Transit Signal Priority on Bus Service Reliability. Transportation Research Procedia, 38, 2–19. doi: https://doi.org/10.1016/j.trpro.2019.05.002
- Dumbliauskas, V., Grigonis, V., Vitkiene, J. (2017). Estimating the Effects of Public Transport Priority Measures at Signal Controlled Intersections. The Baltic Journal of Road and Bridge Engineering, 12 (3), 187–192. doi: https://doi.org/10.3846/bjrbe.2017.23
- Wang, D., Liu, C. S. (2018). Research on Priority Control Method of Conventional Public Traffic Signals. IOP Conference Series: Earth and Environmental Science, 189, 062053. doi: https://doi.org/10.1088/1755-1315/189/6/062053
- Hua, X., Wang, W., Wang, Y., Pu, Z. (2017). Optimizing phase compression for transit signal priority at isolated intersections. Transport, 32 (4), 386–397. doi: https://doi.org/10.3846/16484142.2017.1345787
- Guler, S. I., Gayah, V. V., Menendez, M. (2015). Providing Bus Priority at Signalized Intersections with Single-lane Approaches. Transportation Research Procedia, 9, 225–245. doi: https://doi.org/10.1016/j.trpro.2015.07.013
- Bauer, M. (2014). Bus running time onto sections with designated bus lanes modelling. Logistyka, 4, 2677–2686. Available at: https://www.researchgate.net/publication/303647305_Bus_running_time_onto_sections_with_designated_bus_lanes_modelling
- Gitelman, V., Korchatov, A., Elias, W. (2020). An Examination of the Safety Impacts of Bus Priority Routes in Major Israeli Cities. Sustainability, 12 (20), 8617. doi: https://doi.org/10.3390/su12208617
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Евгений Юлианович Форнальчик, Игорь Андреевич Викович, Юрий Ярославович Ройко, Олег Михайлович Грицунь
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.
Ліцензійний договір – це документ, в якому автор гарантує, що володіє усіма авторськими правами на твір (рукопис, статтю, тощо).
Автори, підписуючи Ліцензійний договір з ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР», мають усі права на подальше використання свого твору за умови посилання на наше видання, в якому твір опублікований. Відповідно до умов Ліцензійного договору, Видавець ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР» не забирає ваші авторські права та отримує від авторів дозвіл на використання та розповсюдження публікації через світові наукові ресурси (власні електронні ресурси, наукометричні бази даних, репозитарії, бібліотеки тощо).
За відсутності підписаного Ліцензійного договору або за відсутністю вказаних в цьому договорі ідентифікаторів, що дають змогу ідентифікувати особу автора, редакція не має права працювати з рукописом.
Важливо пам’ятати, що існує і інший тип угоди між авторами та видавцями – коли авторські права передаються від авторів до видавця. В такому разі автори втрачають права власності на свій твір та не можуть його використовувати в будь-який спосіб.