Вдосконалення методів оцінки ефективності виділених смуг для громадського транспорту

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2021.225397

Ключові слова:

транспортний потік, громадський транспорт, індивідуальний транспорт, пріоритет руху, інтенсивність руху, затримка, вулично-дорожня мережа

Анотація

Міста мають різну конфігурацію вулично-дорожньої мережі, тому і транспортні моделі, які визначають ефективність функціонування мережі громадського транспорту, для них є відмінними. Поряд із цим, окремі транспортні райони можуть мати характерні особливості, які визначаються щільністю мережі вулиць, інтенсивністю руху індивідуального та громадського транспорту. Особливістю цього дослідження є визначення ефективності роботи виділених смуг для громадського транспорту при значній щільності магістральної вулично-дорожньої мережі. Під значною щільністю вважається її значення за відстані між сусідніми перехрестями в межах 150–200 м. При таких планувальних особливостях існує взаємний вплив умов руху індивідуального та громадського транспорту між суміжними перехрестями. Зі збільшення відстані між перехрестями стійкість руху транспортного потоку порушується шляхом його розпаду на окремі групи, виходячи із динамічних характеристик транспортних засобів.

Характерною особливістю запропонованої методики з оцінки ефективності роботи виділених смуг руху є те, що із застосуванням системи GPS-моніторингу можна відносно швидко визначити ділянки мережі, де є найбільші затримки в русі у режимі реального часу. Після цього увага зосереджується на вивченні основних чинників впливу і їх параметрів та здійснюється моделювання.

Отримані результати в подальшому сприятимуть формуванню чіткої послідовності проведення транспортних досліджень на основі сукупності їх методів з метою отримання репрезентативних даних і адекватних закономірностей. Важливим результатом для практики є використання не лише усталених нормативних підходів до проектування відокремлених смуг, які є загальними для всіх типів вулично-дорожньої мережі, а врахування особливостей, характерних окремим її ділянкам.

Біографії авторів

Євген Юліанович Форнальчик, Національний університет «Львівська політехніка»

Доктор технічних наук, професор

Кафедра транспортних технологій

Ігор Андрійович Вікович, Національний університет «Львівська політехніка»

Доктор технічних наук, професор

Кафедра транспортних технологій

Юрій Ярославович Ройко, Національний університет «Львівська політехніка»

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра транспортних технологій

Олег Михайлович Грицунь, Національний університет «Львівська політехніка»

Кандидат технічних наук, асистент

Кафедра транспортних технологій

Посилання

  1. Ben-Dor, G., Ben-Elia, E., Benenson, I. (2018). Assessing the Impacts of Dedicated Bus Lanes on Urban Traffic Congestion and Modal Split with an Agent-Based Model. Procedia Computer Science, 130, 824–829. doi: https://doi.org/10.1016/j.procs.2018.04.071
  2. Vrubel', Yu. A. (2003). Poteri v dorozhnom dvizhenii. Minsk: BNTU, 380.
  3. Bakulich, O. O., Dziuba, O. P., Yeresov, V. I.; Polishchuk, V. P. (Ed.) (2011). Orhanizatsiya ta rehuliuvannia dorozhnoho rukhu. Kyiv: Znannia Ukrainy, 467.
  4. Fadyushin, A., Zakharov, D. (2020). Influence of the Parameters of the Bus Lane and the Bus Stop on the Delays of Private and Public Transport. Sustainability, 12 (22). doi: http://doi.org/10.3390/su12229593
  5. Fadyushin, A., Zakharov, D., Karmanov, D. (2018). Estimation of the change in the parameters of traffic in the organization of the bus lane. Transportation Research Procedia, 36, 166–172. doi: https://doi.org/10.1016/j.trpro.2018.12.059
  6. Chen, Y., Chen, G., Wu, K. (2016). Evaluation of Performance of Bus Lanes on Urban Expressway Using Paramics Micro-simulation Model. Procedia Engineering, 137, 523–530. doi: https://doi.org/10.1016/j.proeng.2016.01.288
  7. Breski, D., Cvitanic, D., Dumanic, D. (2018). Impact of Exclusive Bus Lane on Urban Arterial Performance Measures. Proceedings of the 5th International Conference on Road and Rail Infrastructures – CETRA 2018. Zagreb: Tiskara Zelina, 1579–1585. doi: https://doi.org/10.5592/CO/cetra.2018.746
  8. Shaaban, K., Ghanim, M. (2018). Evaluation of Transit Signal Priority Implementation for Bus Transit along a Major Arterial Using Microsimulation. Procedia Computer Science, 130, 82–89. doi: https://doi.org/10.1016/j.procs.2018.04.015
  9. Furth, P. G., Muller, T. H. J. (2000). Conditional Bus Priority at Signalized Intersections: Better Service with Less Traffic Disruption. Transportation Research Record, 1731 (1), 23–30. doi: https://doi.org/10.3141/1731-04
  10. Anderson, P., Daganzo, C. F. (2019). Effect of Transit Signal Priority on Bus Service Reliability. Transportation Research Procedia, 38, 2–19. doi: https://doi.org/10.1016/j.trpro.2019.05.002
  11. Dumbliauskas, V., Grigonis, V., Vitkiene, J. (2017). Estimating the Effects of Public Transport Priority Measures at Signal Controlled Intersections. The Baltic Journal of Road and Bridge Engineering, 12 (3), 187–192. doi: https://doi.org/10.3846/bjrbe.2017.23
  12. Wang, D., Liu, C. S. (2018). Research on Priority Control Method of Conventional Public Traffic Signals. IOP Conference Series: Earth and Environmental Science, 189, 062053. doi: https://doi.org/10.1088/1755-1315/189/6/062053
  13. Hua, X., Wang, W., Wang, Y., Pu, Z. (2017). Optimizing phase compression for transit signal priority at isolated intersections. Transport, 32 (4), 386–397. doi: https://doi.org/10.3846/16484142.2017.1345787
  14. Guler, S. I., Gayah, V. V., Menendez, M. (2015). Providing Bus Priority at Signalized Intersections with Single-lane Approaches. Transportation Research Procedia, 9, 225–245. doi: https://doi.org/10.1016/j.trpro.2015.07.013
  15. Bauer, M. (2014). Bus running time onto sections with designated bus lanes modelling. Logistyka, 4, 2677–2686. Available at: https://www.researchgate.net/publication/303647305_Bus_running_time_onto_sections_with_designated_bus_lanes_modelling
  16. Gitelman, V., Korchatov, A., Elias, W. (2020). An Examination of the Safety Impacts of Bus Priority Routes in Major Israeli Cities. Sustainability, 12 (20), 8617. doi: https://doi.org/10.3390/su12208617

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-02-28

Як цитувати

Форнальчик, Є. Ю., Вікович, І. А., Ройко, Ю. Я., & Грицунь, О. М. (2021). Вдосконалення методів оцінки ефективності виділених смуг для громадського транспорту . Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 1(3 (109), 29–37. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2021.225397

Номер

Розділ

Процеси управління