Розробка прототипу ударного випробувального стенду на базі гідропружного приводу

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2021.226697

Ключові слова:

ударний випробувальний стенд, гідропружний привод, коефіцієнт демпфування, ударне прискорення

Анотація

Лабораторні ударні випробування передбачають відтворення простих одиночних і багаторазово повторюваних імпульсів певної форми. На практиці такі механічні дії на об'єкт формуються за допомогою спеціального випробувального устаткування – ударних стендів.

Перспективним напрямком розвитку ударних стендів є конструкції, що працюють на основі енергії пружної деформації стиснутої рідини і оболонки посудини, в якій вона знаходиться. Такі стенди дозволяють підвищити універсальність, керованість та точність ударних випробувань.

Дослідження базується на застосуванні гідропружного приводу для створення прототипу автоматизованої електрогідравлічної системи ударного випробувального стенду.

Запропонований прототип ударного випробувального стенду дозволяє розширити функціональні можливості установок для виконання ударних випробувань серіями імпульсів, а також поліпшити керованість і підвищити рівень автоматизації. Головна особливість запропонованої конструктивної схеми полягає в тому, що переналаштування на новий ударний імпульс відбувається дуже оперативно. Завдяки наявності приводного поворотного барабана з гальмівними пристроями, стенд дозволяє отримати частоту проходження ударних імпульсів 1–2 Гц.

Розроблена математична модель ударного стенда враховує інерційність рухомих мас, жорсткість рідинної або «односторонньої» пружини зарядної камери, а також вплив демпферів, на які спирається випробувальна платформа. Змінні, що входять до математичної моделі, пов’язані між собою за допомогою диференціальних рівнянь, які описують два періоди робочого циклу ударного стенда: зарядки та формування імпульсу. Практична цінність моделі полягає у визначенні динамічних характеристик випробувальної установки, а також обчисленні необхідних конструктивних та технологічних параметрів.

Диференціальні рівняння, що описують рух ударного стенда, вирішені чисельним способом. За результатами досліджень визначено оптимальне (з позиції мінімізації перевантаження виробу на зворотному ході штока) значення коефіцієнта демпфування для гальмівного пристрою, яке становить 13000 кг/c. При такому налаштуванні відношення амплітуди прискорення на зворотному ході до амплітуди ефективного прискорення під час випробувань зводиться до мінімуму – 0,195

Біографії авторів

Олексій Іванович Шеремет , Донбаська державна машинобудівна академія

Доктор технічних наук, професор

Кафедра електромеханічних систем автоматизації

Тетяна Вікторівна Кірієнко, Донбаська державна машинобудівна академія

Асистентка

Кафедра електромеханічних систем автоматизації

Андрій Миколайович Беш, Донбаська державна машинобудівна академія

Старший викладач

Кафедра електромеханічних систем автоматизації

Катерина Сергіївна Шеремет, Донбаська державна машинобудівна академія

Лаборантка

Кафедра інтелектуальних систем прийняття рішень

Посилання

  1. Sisemore, C., Babuska, V. (2020). The Science and Engineering of Mechanical Shock. Switzerland: Springer Nature Switzerland AG, 362. doi: https://doi.org/10.1007/978-3-030-12103-7
  2. Engel, C., Herald, S., Davis, S., Dean, S. (2006). Mechanical Impact Testing: Data Review and Analysis. Journal of ASTM International, 3 (8), 13538. doi: https://doi.org/10.1520/jai13538
  3. Iskovych-Lototskyi, R. D., Obertiukh, R. R., Sevostianov, I. V. (2006). Protsesy ta mashyny vibratsiynykh i vibroudarnykh tekhnolohiy. Vinnytsia: UNIVERSUM-Vinnytsia, 291.
  4. Wang, J., Zhang, J. (2019). Research on High-Power and High-Speed Hydraulic Impact Testing Machine for Mine Anti-Impact Support Equipment. Shock and Vibration, 2019, 1–12. doi: https://doi.org/10.1155/2019/6545980
  5. Echevarria, I., Lasa, J., Casado, P., Dominguez, A., Eguizabal, I., Lizeaga, M. et. al. (2015). Test bench for helicopter electro mechanical actuation system validation: Design and validation of dedicated test bench for aeronautical electromechanical actuators. 2015 IEEE International Conference on Industrial Technology (ICIT). doi: https://doi.org/10.1109/icit.2015.7125151
  6. Zhao, W., Song, Q., Liu, W., Ahmad, M., Li, Y. (2019). Distributed Electric Powertrain Test Bench With Dynamic Load Controlled by Neuron PI Speed-Tracking Method. IEEE Transactions on Transportation Electrification, 5 (2), 433–443. doi: https://doi.org/10.1109/tte.2019.2904652
  7. Syrigos, S. P., Karatzaferis, I. C., Tatakis, E. C. (2013). Four-quadrant fully controlled mechanical load simulator. 2013 15th European Conference on Power Electronics and Applications (EPE). doi: https://doi.org/10.1109/epe.2013.6634640
  8. Song, Q., Liu, W., Zhao, W., Li, Y., Ahmad, M., Zhao, L. (2019). Road Load Simulation Algorithms Evaluation Using A Motor-in-the-loop Test Bench. 2019 IEEE Transportation Electrification Conference and Expo, Asia-Pacific (ITEC Asia-Pacific). doi: https://doi.org/10.1109/itec-ap.2019.8903852
  9. Achour, T., Pietrzak-David, M. (2012). An experimental test bench for a distributed railway traction mechanical load emulator. IECON 2012 - 38th Annual Conference on IEEE Industrial Electronics Society. doi: https://doi.org/10.1109/iecon.2012.6388725
  10. Ruan, J. J., Lockhart, R. A., Janphuang, P., Quintero, A. V., Briand, D., de Rooij, N. (2013). An Automatic Test Bench for Complete Characterization of Vibration-Energy Harvesters. IEEE Transactions on Instrumentation and Measurement, 62 (11), 2966–2973. doi: https://doi.org/10.1109/tim.2013.2265452
  11. Shuai, Z., Zhaokun, X., Haisong, J. (2011). The Development of a Test Bench for the Dynamic Strength and Durability of Auto Front Axle Rocker. 2011 Third International Conference on Measuring Technology and Mechatronics Automation. doi: https://doi.org/10.1109/icmtma.2011.765
  12. Yan, T. (2012). Construction of cylinder head vibration bolts test bench and stress analysis of the bolts. 2012 2nd International Conference on Consumer Electronics, Communications and Networks (CECNet). doi: https://doi.org/10.1109/cecnet.2012.6201582
  13. Chivu, C. (2014). Pneumatic Driving in Material Handling Systems. Recent, 15 (3 (43)), 155–159.
  14. Roganov, L. L. (2011). Sovershenstvovanie tehnologiy i mashin dlya raznyh otrasley mashinostroeniya na osnove razvitiya gidrouprugih i klinosharnirnyh mehanizmov. Obrabotka materialov davleniem, 2 (27), 163–168.
  15. Rohanov, L. L., Rohanov, M. L., Hranovskyi, A. Ye. (2013). Udarni stendy na bazi hidropruzhnoho pryvodu. Kramatorsk: DDMA, 161.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-04-30

Як цитувати

Шеремет , О. І., Кірієнко, Т. В., Беш, А. М., & Шеремет, К. С. (2021). Розробка прототипу ударного випробувального стенду на базі гідропружного приводу. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 2(7 (110), 58–65. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2021.226697

Номер

Розділ

Прикладна механіка