Аналіз факторів формування сталої вартості, стратегій партнерства та їх впливу на конкурентні переваги малих і середніх підприємств: ЧНК-модель
DOI:
https://doi.org/10.15587/1729-4061.2021.228864Ключові слова:
сталий, формування вартості, стратегія партнерства, конкурентоспроможність, малі та середні підприємстваАнотація
Стале виробництво є найважливішим елементом в процесі формування сталої вартості. Це спосіб підвищити інноваційність і якість ресурсів. З іншого боку, важливим фактором у підвищенні ефективності роботи підприємства є стратегія партнерства. Залучення стратегії партнерства є одним з факторів, що сприяють досягненню сталої вартості. Крім того, це впливає на сталість конкурентоспроможності виробничого підприємства, включаючи малі та середні підприємства (МСП). Дане дослідження спрямоване на формування сталої вартості та ролі стратегій партнерства у підвищенні ефективності діяльності МСП металообробної промисловості. Для оцінки взаємозв'язків і наслідків на основі даних вивчення малих і середніх підприємств використовується метод часткових найменших квадратів (ЧНК) для моделювання структурних рівнянь (МСР). Результати показують, що формування сталої вартості, включаючи вартість продукції, процесів, виробництва, обладнання, організації та людських ресурсів, має значний вплив (β=0,522; ρ<0,001) на підвищення конкурентоспроможності малих і середніх підприємств. Вплив формування сталої вартості на сталу конкурентоспроможність повністю стримується стратегією партнерства (β=0,179; ρ=0,03), особливо в області технологій і обладнання, а також людських ресурсів. Крім того, що стратегія партнерства є стримуючою змінною, було також показано, що вона в значній мірі діє як часткова опосередковуюча змінна (β=0,135; ρ<0,05) для формування сталої вартості в підвищенні конкурентоспроможності. Одночасне залучення Стратегії партнерства свідчить про те, що вона відіграє важливу роль у формуванні вартості для підвищення конкурентоспроможності МСП у сфері сталого виробництва
Спонсор дослідження
- The Directorate of Research and Community Service, Directorate General of Research and Development Strengthening, Ministry of Education and Culture of the Republic of Indonesia; Brawijaya University, Department of Mechanical Engineering; Institute Technology Adhi Tama Surabaya, Department of Industrial Engineering. The financial support from the Endowment Fund for Education (LPDP) of the Ministry of Finance of the Republic of Indonesia in which its Excellence Scholarship for Indonesian Lecturers–Domestic Program (BUDI-DN) with contract number PRJ-386/LPDP.4/2019.
Посилання
- Abdul-Rashid, S. H., Sakundarini, N., Ariffin, R., Ramayah, T. (2017). Drivers for the adoption of sustainable manufacturing practices: A Malaysia perspective. International Journal of Precision Engineering and Manufacturing, 18 (11), 1619–1631. doi: https://doi.org/10.1007/s12541-017-0191-4
- Bilge, P., Badurdeen, F., Seliger, G., Jawahir, I. S. (2016). A novel manufacturing architecture for sustainable value creation. CIRP Annals, 65 (1), 455–458. doi: https://doi.org/10.1016/j.cirp.2016.04.114
- Clarke‐Sather, A. R., Hutchins, M. J., Zhang, Q., Gershenson, J. K., Sutherland, J. W. (2011). Development of social, environmental, and economic indicators for a small/medium enterprise. International Journal of Accounting & Information Management, 19 (3), 247–266. doi: https://doi.org/10.1108/18347641111169250
- Singh, S., Olugu, E. U., Fallahpour, A. (2013). Fuzzy-based sustainable manufacturing assessment model for SMEs. Clean Technologies and Environmental Policy, 16 (5), 847–860. doi: https://doi.org/10.1007/s10098-013-0676-5
- Khatri, J. K., Metri, B. (2016). SWOT-AHP Approach for Sustainable Manufacturing Strategy Selection: A Case of Indian SME. Global Business Review, 17 (5), 1211–1226. doi: https://doi.org/10.1177/0972150916656693
- O’Donnell, A., Gilmore, A., Carson, D., Cummins, D. (2002). Competitive advantage in small to medium-sized enterprises. Journal of Strategic Marketing, 10 (3), 205–223. doi: https://doi.org/10.1080/09652540210151388
- Ülengin, F., Önsel, Ş., Aktas, E., Kabak, Ö., Özaydın, Ö. (2014). A decision support methodology to enhance the competitiveness of the Turkish automotive industry. European Journal of Operational Research, 234 (3), 789–801. doi: https://doi.org/10.1016/j.ejor.2013.09.044
- Jennings, P., Beaver, G. (1997). The Performance and Competitive Advantage of Small Firms: A Management Perspective. International Small Business Journal: Researching Entrepreneurship, 15 (2), 63–75. doi: https://doi.org/10.1177/0266242697152004
- Maclaran, P., McGowan, P. (1999). Managing service quality for competitive advantage in small engineering firms. International Journal of Entrepreneurial Behavior & Research, 5 (2), 35–47. doi: https://doi.org/10.1108/13552559910274480
- Tambunan, T. (2005). Promoting Small and Medium Enterprises with a Clustering Approach: A Policy Experience from Indonesia. Journal of Small Business Management, 43 (2), 138–154. doi: https://doi.org/10.1111/j.1540-627x.2005.00130.x
- Ueda, K., Takenaka, T., Váncza, J., Monostori, L. (2009). Value creation and decision-making in sustainable society. CIRP Annals, 58 (2), 681–700. doi: https://doi.org/10.1016/j.cirp.2009.09.010
- Seliger, G. (2012). Sustainable Manufacturing for Global Value Creation. Sustainable Manufacturing, 3–8. doi: https://doi.org/10.1007/978-3-642-27290-5_1
- Moore, S. B., Manring, S. L. (2009). Strategy development in small and medium sized enterprises for sustainability and increased value creation. Journal of Cleaner Production, 17 (2), 276–282. doi: https://doi.org/10.1016/j.jclepro.2008.06.004
- Evans, S., Fernando, L., Yang, M. (2017). Sustainable Value Creation – From Concept Towards Implementation. Sustainable Production, Life Cycle Engineering and Management, 203–220. doi: https://doi.org/10.1007/978-3-319-48514-0_13
- Cui, Y., Jiao, H. (2011). Dynamic capabilities, strategic stakeholder alliances and sustainable competitive advantage: evidence from China. Corporate Governance: The International Journal of Business in Society, 11 (4), 386–398. doi: https://doi.org/10.1108/14720701111159235
- Khurana, S., Haleem, A., Mannan, B. (2019). Determinants for integration of sustainability with innovation for Indian manufacturing enterprises: Empirical evidence in MSMEs. Journal of Cleaner Production, 229, 374–386. doi: https://doi.org/10.1016/j.jclepro.2019.04.022
- Tahi Hamonangan Tambunan, T. (2011). Development of small and medium enterprises in a developing country. Journal of Enterprising Communities: People and Places in the Global Economy, 5 (1), 68–82. doi: https://doi.org/10.1108/17506201111119626
- Aboelmaged, M. (2018). The drivers of sustainable manufacturing practices in Egyptian SMEs and their impact on competitive capabilities: A PLS-SEM model. Journal of Cleaner Production, 175, 207–221. doi: https://doi.org/10.1016/j.jclepro.2017.12.053
- Gupta, S., Dangayach, G. S., Singh, A. K., Meena, M. L., Rao, P. N. (2018). Implementation of sustainable manufacturing practices in Indian manufacturing companies. Benchmarking: An International Journal, 25 (7), 2441–2459. doi: https://doi.org/10.1108/bij-12-2016-0186
- Jawahir, I. S., Dillon, O. W., Rouch, K. E., Joshi, K. J., Venkatachalam, A., Jaafar, I. H. (2006). Total life-cycle considerations in product design for sustainability: A framework for comprehensive evaluation. 10th International Research/Expert Conference “Trends in the Development of Machinery and Associated Technology” TMT 2006.
- Zamagni, A., Pesonen, H.-L., Swarr, T. (2013). From LCA to Life Cycle Sustainability Assessment: concept, practice and future directions. The International Journal of Life Cycle Assessment, 18 (9), 1637–1641. doi: https://doi.org/10.1007/s11367-013-0648-3
- Sala, S., Farioli, F., Zamagni, A. (2012). Life cycle sustainability assessment in the context of sustainability science progress (part 2). The International Journal of Life Cycle Assessment, 18 (9), 1686–1697. doi: https://doi.org/10.1007/s11367-012-0509-5
- Yusuf, Y. Y., Gunasekaran, A., Musa, A., Dauda, M., El-Berishy, N. M., Cang, S. (2014). A relational study of supply chain agility, competitiveness and business performance in the oil and gas industry. International Journal of Production Economics, 147, 531–543. doi: https://doi.org/10.1016/j.ijpe.2012.10.009
- Badurdeen, F., Jawahir, I. S. (2017). Strategies for Value Creation Through Sustainable Manufacturing. Procedia Manufacturing, 8, 20–27. doi: https://doi.org/10.1016/j.promfg.2017.02.002
- Anuar, A., Mohd Yusuff, R. (2011). Manufacturing best practices in Malaysian small and medium enterprises (SMEs). Benchmarking: An International Journal, 18 (3), 324–341. doi: https://doi.org/10.1108/14635771111137750
- Vincenza Ciasullo, M., Troisi, O. (2013). Sustainable value creation in SMEs: a case study. The TQM Journal, 25 (1), 44–61. doi: https://doi.org/10.1108/17542731311286423
- Chin, W. W. (1998). The partial least squares approach for structural equation modeling. Methodology for business and management. Modern methods for business research, 295–336.
- Hair Jr, J. F., Black, W. C., Babin, B. J., Anderson, R. E. (2009). Multivariate Data Analysis. Pearson, 816.
- Rofieq, M., Soeparman, S., Sugiono, S., Herminingrum, S. (2019). The model selection for micro and small enterprises (MSEs) for handicraft product design innovation in Malang. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 2 (3 (98)), 60–66. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2019.156850
- Bilge, P., Badurdeen, F., Seliger, G., Jawahir, I. S. (2014). Model-based Approach for Assessing Value Creation to Enhance Sustainability in Manufacturing. Procedia CIRP, 17, 106–111. doi: https://doi.org/10.1016/j.procir.2014.02.031
- Bilge, P., Badurdeen, F., Seliger, G., Jawahir, I. S. (2015). Conceptual modelling of interactions among value creation factors for improved sustainable value creation. International Journal of Strategic Engineering Asset Management, 2 (3), 287. doi: https://doi.org/10.1504/ijseam.2015.072123
- Wiendahl, H.-P., ElMaraghy, H. A., Nyhuis, P., Zäh, M. F., Wiendahl, H.-H., Duffie, N., Brieke, M. (2007). Changeable Manufacturing - Classification, Design and Operation. CIRP Annals, 56 (2), 783–809. doi: https://doi.org/10.1016/j.cirp.2007.10.003
- Yusoff, R. B. M., Imran, A., Qureshi, M. I., Kazi, A. G. (2016). Investigating the relationship of employee empowerment and sustainable manufacturing performance. International Review of Management and Marketing, 6 (S4), 284–290.
- Mani, M., Larborn, J., Johansson, B., Lyons, K. W., Morris, K. C. (2016). Standard Representations for Sustainability Characterization of Industrial Processes. Journal of Manufacturing Science and Engineering, 138 (10). doi: https://doi.org/10.1115/1.4033922
- Peralta Álvarez, M. E., Marcos Bárcena, M., Aguayo González, F. (2016). A Review of Sustainable Machining Engineering: Optimization Process Through Triple Bottom Line. Journal of Manufacturing Science and Engineering, 138 (10). doi: https://doi.org/10.1115/1.4034277
- Thomas, A., Francis, M., John, E., Davies, A. (2012). Identifying the characteristics for achieving sustainable manufacturing companies. Journal of Manufacturing Technology Management, 23 (4), 426–440. doi: https://doi.org/10.1108/17410381211230376
- Rosen, M. A., Kishawy, H. A. (2012). Sustainable Manufacturing and Design: Concepts, Practices and Needs. Sustainability, 4 (2), 154–174. doi: https://doi.org/10.3390/su4020154
- Lin, F.-J., Lin, Y.-H. (2016). The effect of network relationship on the performance of SMEs. Journal of Business Research, 69 (5), 1780–1784. doi: https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2015.10.055
- Naudé, P., Zaefarian, G., Najafi Tavani, Z., Neghabi, S., Zaefarian, R. (2014). The influence of network effects on SME performance. Industrial Marketing Management, 43 (4), 630–641. doi: https://doi.org/10.1016/j.indmarman.2014.02.004
- Taurino, T. (2018). Using collaborative management in industrial clusters – case study of Italian energy cluster. Management and Production Engineering Review, 9 (4), 138–149. doi: https://doi.org/10.24425/119554
- Nurcahyo, R., Wibowo, A. D. (2015). Manufacturing Capability, Manufacturing Strategy and Performance of Indonesia Automotive Component Manufacturer. Procedia CIRP, 26, 653–657. doi: https://doi.org/10.1016/j.procir.2014.07.046
- Gelhard, C., von Delft, S. (2016). The role of organizational capabilities in achieving superior sustainability performance. Journal of Business Research, 69 (10), 4632–4642. doi: https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2016.03.053
- Shankar, K., Kumar, P., Kannan, D. (2016). Analyzing the Drivers of Advanced Sustainable Manufacturing System Using AHP Approach. Sustainability, 8 (8), 824. doi: https://doi.org/10.3390/su8080824
- Hair, J., Hult, G. T. M., Ringle, C. M., Sarstedt, M. (2016). A Primer on Partial Least Squares Structural Equation Modeling (PLS-SEM). SAGE Publications, 384.
- Sarstedt, M., Hair, J. F., Cheah, J.-H., Becker, J.-M., Ringle, C. M. (2019). How to Specify, Estimate, and Validate Higher-Order Constructs in PLS-SEM. Australasian Marketing Journal, 27 (3), 197–211. doi: https://doi.org/10.1016/j.ausmj.2019.05.003
- Henseler, J., Sarstedt, M. (2012). Goodness-of-fit indices for partial least squares path modeling. Computational Statistics, 28 (2), 565–580. doi: https://doi.org/10.1007/s00180-012-0317-1
- Chamsuk, W., Fongsuwan, W., Takala, J. (2017). The Effects of R&D and Innovation Capabilities on the Thai Automotive Industry Part’s Competitive Advantage: A SEM Approach. Management and Production Engineering Review, 8 (1), 101–112. doi: https://doi.org/10.1515/mper-2017-0011
- Tiengtavaj, S., Phimonsathienand, T., Fongsuwan, W. (2017). Ensuring Competitive Advantage through Innovation Capability and Clustering in the Thai Automotive Parts Molding Industry: A SEM Approach. Management and Production Engineering Review, 8 (1), 89–100. doi: https://doi.org/10.1515/mper-2017-0010
- Cohen, J. (1988). Statistical Power Analysis For the Behavioral Sciences. Routledge, 567. doi: https://doi.org/10.4324/9780203771587
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Ni Luh Putu Hariastuti, Pratikto Pratikto, Purnomo Budi Santoso, Ishardita Pambudi Tama
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.
Ліцензійний договір – це документ, в якому автор гарантує, що володіє усіма авторськими правами на твір (рукопис, статтю, тощо).
Автори, підписуючи Ліцензійний договір з ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР», мають усі права на подальше використання свого твору за умови посилання на наше видання, в якому твір опублікований. Відповідно до умов Ліцензійного договору, Видавець ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР» не забирає ваші авторські права та отримує від авторів дозвіл на використання та розповсюдження публікації через світові наукові ресурси (власні електронні ресурси, наукометричні бази даних, репозитарії, бібліотеки тощо).
За відсутності підписаного Ліцензійного договору або за відсутністю вказаних в цьому договорі ідентифікаторів, що дають змогу ідентифікувати особу автора, редакція не має права працювати з рукописом.
Важливо пам’ятати, що існує і інший тип угоди між авторами та видавцями – коли авторські права передаються від авторів до видавця. В такому разі автори втрачають права власності на свій твір та не можуть його використовувати в будь-який спосіб.