Розробка демпферів ударів при транспортуванні вантажів дволанковими транспортними засобами
DOI:
https://doi.org/10.15587/1729-4061.2021.229447Ключові слова:
транспортування, вантаж, гатоланковий транспортний засіб, розрахункова схема, екстремальний режим, удар, віброзахист, диференціальні рівнянняАнотація
Розглянуто вплив перехідних режимів руху (розгін, гальмування) багатоланкового транспортного засобу на віброзахист транспортованих не закріплених або частково закріплених вантажів. Явище удару у такому разі може підсилюватися наявністю зчіпних механізмів між ланками багатоланкового транспортного засобу. Для зменшення таких горизонтальних ударних навантажень доцільно використовувати у зчіпних пристроях багатоланкового транспортного засобу елементи з в'язко-пружним демпфуванням. Для дослідження реальних ударних явищ під час транспортування не закріплених або частково закріплених вантажів в екстремальних режимах руху дволанкових автотранспортних засобів запропоновано застосовувати плоску дво- і три масову динамічну модель з в’язко-пружним демпфуванням. При цьому застосовано теорію пружного удару та не враховано пружно-демпфувальні характеристики підвіски транспортних засобів.
Показано, що отримані результати досліджень дають можливість оцінювати орієнтовні значення величин механічних параметрів обмежувальних пристосувань, які захищають незакріплені чи частково закріплені вантажі від удару, у перехідних режимах транспортування, залежно від умов руху.
Це практично дає змогу добирати раціональні конструктивні параметри елементів в'язко-пружних обмежувальних пристосувань, зокрема пружних елементів і демпферів для зменшення ударних навантажень на незакріплені великовагові вантажі під час транспортування в екстремальних режимах руху.
На основі проведених досліджень запропонована методика віброзахисту незакріплених чи частково закріплених вантажів у кузові дволанкового транспортного засобу під час нерівномірного його руху, яка полягає у визначенні максимальних динамічних навантажень на ці вантажі та можливості підбору раціональних конструктивних параметрів обмежувальних пристосувань для запобігання або зменшення удару цих вантажів об обмежувальні пристосування
Посилання
- Vikovich, I. A. (1981). Ob odnom sluchae uprugogo udara. Ukr. NIINTI No. 2667. Kyiv, 11.
- Clark, R. A., Dean, P. A., Elkins, J. A., Newton, S. G. (1982). An Investigation into the Dynamic Effects of Railway Vehicles Running on Corrugated Rails. Journal of Mechanical Engineering Science, 24 (2), 65–76. doi: https://doi.org/10.1243/jmes_jour_1982_024_015_02
- Kutsenko, L., Vanin, V., Shoman, O., Yablonskyi, P., Zapolskiy, L., Hrytsyna, N. et. al. (2019). Modeling the resonance of a swinging spring based on the synthesis of a motion trajectory of its load. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 3 (7 (99)), 53–64. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2019.168909
- Cherevko, Yu. M., Vikovych, I. A., Lozovyi, I. S. (2007). Pruzhniy udar nezakriplenoho vantazhu pry yoho transportuvanni. Systemy ozbroiennia i viyskova tekhnika, 4 (12), 48–53.
- Shuklinov, S., Leontiev, D., Makarov, V., Verbitskiy, V., Hubin, A. (2021). Theoretical Studies of the Rectilinear Motion of the Axis of the Locked Wheel After Braking the Vehicle on the Uphill. Advances in Intelligent Systems and Computing, 69–81. doi: https://doi.org/10.1007/978-3-030-58124-4_7
- Ibrahim, R. A. (1994). Friction-Induced Vibration, Chatter, Squeal, and Chaos – Part II: Dynamics and Modeling. Applied Mechanics Reviews, 47 (7), 227–253. doi: https://doi.org/10.1115/1.3111080
- Savel'ev, Yu. F. (2003). Metod effektivnoy vibrozaschity podvizhnogo sostava i ekipazha na osnove dopolnitel'nyh mehanicheskih ustroystv so znakoperemennoy uprugost'yu. Omsk: Omskiy gos. un-t putey soobscheniya, 107.
- Al'gin, V. B., Dzyun', V. A., Pavlovskiy, V. Ya., Tsitovich, I. S. (1983). A.S. No. 1047761 SSSR. Ustroystvo dlya krepleniya kuzova transportnogo sredstva na ego rame. Publ. v B.I. No. 38.
- Zinko, R. V., Kraynik, L. V., Gorbay, О. Z. (2019). Basics of constructive synthesis and dynamics of special cars and technological machines. Lviv: Lviv Polytechnic Publishing House, 344.
- Awrejcewicz, J. (2012). Classical Mechanics: Kinematics and Statics. Springer, 440. doi: https://doi.org/10.1007/978-1-4614-3791-8
- Lam, K. S. (2014). Fundamental Principles Of Classical Mechanics: A Geometrical Perspective. World Scientific Publishing Co Pte Ltd, 592. doi: https://doi.org/10.1142/8947
- Kaewunruen, S., Remennikov, A. M. (2009). Progressive failure of prestressed concrete sleepers under multiple high-intensity impact loads. Engineering Structures, 31 (10), 2460–2473. doi: https://doi.org/10.1016/j.engstruct.2009.06.002
- Zarembski, A., Bell, J. G. (2002). Limiting the Effects of High-speed Dynamic Forces on Track Structure. TR News, 25–26.
- Limebeer, D. J. N., Massaro, M. (2018). Dynamics and Optimal Control of Road Vehicles. Oxford University Press. doi: https://doi.org/10.1093/oso/9780198825715.001.0001
- Cossalter, V., Doria, A., Pegoraro, R., Trombetta, L. (2010). On the non-linear behaviour of motorcycle shock absorbers. Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers, Part D: Journal of Automobile Engineering, 224 (1), 15–27. doi: https://doi.org/10.1243/09544070jauto1273
- Veyts, V. L., Vasil'kov, D. V. et. al. (2003). Dinamika privodov tehnologicheskih mashin s samotormozyaschimisya mehanizmami. Sankt-Peterburg: Izd-vo SPb IMASH, 162.
- Veyts, V. L., Shneerson, E. Z. (2000). Ob odnoy obobschennoy modeli udarnogo vzaimodeystviya v samotormozyascheysya sisteme. Problemy mashinostroeniya i nadezhnosti mashin, 1, 16–22.
- Foutch, D. A., Kim, T.-W., Otter, D. E., Doe, B. E. (2006). Investigation of Longitudinal Forces in a Concrete Railroad Trestle. Journal of Bridge Engineering, 11 (5), 618–625. doi: https://doi.org/10.1061/(asce)1084-0702(2006)11:5(618)
- Kaewunruen, S., Remennikov, A. M. (2010). Dynamic properties of railway track and its components: recent findings and future research direction. Insight - Non-Destructive Testing and Condition Monitoring, 52 (1), 20–22. doi: https://doi.org/10.1784/insi.2010.52.1.20
- Shneerson, E. Z. (2015). O stesnennyh udarnyh vzaimodeystviyah v suschestvenno nelineynyh dinamicheskih sistemah. Tr. XVIII Mezhd. simpoz. «Dinamika vibroudarnyh (sil'no nelineynyh) sistem». Moscow: IMASH RAN, 311–315.
- Ling, X., Tao, J., Li, B., Qin, C., Liu, C. (2019). A Multi-Physics Modeling-Based Vibration Prediction Method for Switched Reluctance Motors. Applied Sciences, 9 (21), 4544. doi: https://doi.org/10.3390/app9214544
- Huang, J., Zhang, A., Sun, H., Shi, S., Li, H., Wen, B. (2018). Bifurcation and Stability Analyses on Stick-Slip Vibrations of Deep Hole Drilling with State-Dependent Delay. Applied Sciences, 8 (5), 758. doi: https://doi.org/10.3390/app8050758
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Игорь Андреевич Викович, Любомир Васильевич Крайник, Роман Владимирович Зинько, Виталий Васильевич Попович, Орест Зенонович Горбай
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.
Ліцензійний договір – це документ, в якому автор гарантує, що володіє усіма авторськими правами на твір (рукопис, статтю, тощо).
Автори, підписуючи Ліцензійний договір з ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР», мають усі права на подальше використання свого твору за умови посилання на наше видання, в якому твір опублікований. Відповідно до умов Ліцензійного договору, Видавець ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР» не забирає ваші авторські права та отримує від авторів дозвіл на використання та розповсюдження публікації через світові наукові ресурси (власні електронні ресурси, наукометричні бази даних, репозитарії, бібліотеки тощо).
За відсутності підписаного Ліцензійного договору або за відсутністю вказаних в цьому договорі ідентифікаторів, що дають змогу ідентифікувати особу автора, редакція не має права працювати з рукописом.
Важливо пам’ятати, що існує і інший тип угоди між авторами та видавцями – коли авторські права передаються від авторів до видавця. В такому разі автори втрачають права власності на свій твір та не можуть його використовувати в будь-який спосіб.