Визначення впливу зміни фази впорскування газу на показники дизеля, що працює за газодизельним циклом

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2021.230226

Ключові слова:

газодизельний цикл, стиснений природний газ, фаза впорскування газу, відпрацьовані гази

Анотація

Проведено дослідження паливно-економічних, енергетичних та екологічних показників дизеля, що працює за газодизельним циклом. Встановлено, що фаза впорскування здійснює суттєвий вплив на показники дизеля, зокрема на викиди шкідливих речовин з відпрацьованими газами. Дослідження фази впорскування газу проводились для частот обертання колінчастого валу nд=1300 хв-1 та nд=1600 хв-1. За цих частот обертання колінчастого валу виміри здійснювались за трьох різних значень фази впорскування. Визначено, що для кожної частоти обертання колінчастого валу дизеля доцільні значення фази впорскування стисненого природного газу різні. Це пояснюється часовими обмеженнями подавання стисненого природного газу до циліндрів.

Проведено стендові моторні випробування, в результаті яких здійснювався аналіз впливу зміни фази впорскування газу на показники дизеля, що працює за газодизельним циклом. Також визначалися показники роботи дизеля за дизельним циклом та газодизельним циклами. В результаті проведеного аналізу визначено вплив зміни фази впорскування на концентрації оксиду вуглецю, вуглеводнів, оксидів азоту та димність відпрацьованих газів за різних швидкісних та навантажувальних режимів роботи дизеля. Цей вплив проявляється в незначному зменшені концентрації оксиду вуглецю та вуглеводнів, в зростанні концентрації оксидів азоту (до 30 %) та значному знижені димності відпрацьованих газів (до 90 %). Підтверджено поліпшення екологічних показників дизеля при переведенні його на роботу за газодизельним циклом на 10–16 % при подібних паливно-економічних та енергетичних показниках.

Таким чином, є підстави стверджувати про важливість вибору та встановлення доцільного значення фази впорскування стисненого природного газу в залежності від швидкісного та навантажувального режимів роботи дизеля за роботи за газодизельним циклом

Біографії авторів

Сергій Володимирович Ковбасенко, Національний транспортний університет

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра дорожніх машин

Андрій Віталійович Голик, Національний транспортний університет

Кандидат технічних наук

Віталій Васильович Сімоненко, Національний транспортний університет

Кандидат технічних наук

Кафедра дорожніх машин

Посилання

  1. Korakianitis, T., Namasivayam, A. M., Crookes, R. J. (2011). Natural-gas fueled spark-ignition (SI) and compression-ignition (CI) engine performance and emissions. Progress in Energy and Combustion Science, 37 (1), 89–112. doi: https://doi.org/10.1016/j.pecs.2010.04.002
  2. Poompipatpong, C., Cheenkachorn, K. (2011). A modified diesel engine for natural gas operation: Performance and emission tests. Energy, 36 (12), 6862–6866. doi: https://doi.org/10.1016/j.energy.2011.10.009
  3. Gunea, C., Razavi, M. R. M., Karim, G. A. (1998). The Effects of Pilot Fuel Quality on Dual Fuel Engine Ignition Delay. SAE Technical Paper Series. doi: https://doi.org/10.4271/982453
  4. Sun, L., Liu, Y., Zeng, K., Yang, R., Hang, Z. (2014). Combustion performance and stability of a dual-fuel diesel–natural-gas engine. Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers, Part D: Journal of Automobile Engineering, 229 (2), 235–246. doi: https://doi.org/10.1177/0954407014537814
  5. Zhang, Q., Li, N., Li, M. (2016). Combustion and emission characteristics of an electronically-controlled common-rail dual-fuel engine. Journal of the Energy Institute, 89 (4), 766–781. doi: https://doi.org/10.1016/j.joei.2015.03.012
  6. Metcalfe, W. K., Burke, S. M., Ahmed, S. S., Curran, H. J. (2013). A Hierarchical and Comparative Kinetic Modeling Study of C1 − C2 Hydrocarbon and Oxygenated Fuels. International Journal of Chemical Kinetics, 45 (10), 638–675. doi: https://doi.org/10.1002/kin.20802
  7. Dirrenberger, P., Le Gall, H., Bounaceur, R., Herbinet, O., Glaude, P.-A., Konnov, A., Battin-Leclerc, F. (2011). Measurements of Laminar Flame Velocity for Components of Natural Gas. Energy & Fuels, 25 (9), 3875–3884. doi: https://doi.org/10.1021/ef200707h
  8. Donohoe, N., Heufer, A., Metcalfe, W. K., Curran, H. J., Davis, M. L., Mathieu, O. et. al. (2014). Ignition delay times, laminar flame speeds, and mechanism validation for natural gas/hydrogen blends at elevated pressures. Combustion and Flame, 161 (6), 1432–1443. doi: https://doi.org/10.1016/j.combustflame.2013.12.005
  9. Dai, P., Chen, Z., Chen, S. (2014). Ignition of methane with hydrogen and dimethyl ether addition. Fuel, 118, 1–8. doi: https://doi.org/10.1016/j.fuel.2013.10.048
  10. Kumar, K. S., Raj, R. T. K. (2013). Effect of Fuel Injection Timing and Elevated Intake Air Temperature on the Combustion and Emission Characteristics of Dual Fuel Operated Diesel Engine. Procedia Engineering, 64, 1191–1198. doi: https://doi.org/10.1016/j.proeng.2013.09.198
  11. Liu, J., Yang, F., Wang, H., Ouyang, M., Hao, S. (2013). Effects of pilot fuel quantity on the emissions characteristics of a CNG/diesel dual fuel engine with optimized pilot injection timing. Applied Energy, 110, 201–206. doi: https://doi.org/10.1016/j.apenergy.2013.03.024
  12. Yang, B., Wei, X., Zeng, K., Lai, M.-C. (2014). The Development of an Electronic Control Unit for a High Pressure Common Rail Diesel/Natural Gas Dual-Fuel Engine. SAE Technical Paper Series. doi: https://doi.org/10.4271/2014-01-1168
  13. Bosch Dual-Fuel - future of diesel engines? Available at: https://gazeo.com/automotive/technology/Bosch-Dual-Fuel-future-of-diesel-engines,article,7831.html
  14. Solaris diesel dual fuel. Available at: https://fuelfusion.pl/ru/solaris-diesel-dual-fuel-3/
  15. Valtra dual fuel tractors – The natural choice. Available at: http://africa.valtra.com/en/dual-fuel
  16. Lazdirenzo. URL: https://landirenzo.com/sites/default/files/gamma-ddf-en.pdf
  17. Dual-fuel Retrofit Kit Coming for CAT 785C. Available at: http://www.ngvglobal.com/blog/dual-fuel-retrofit-kit-coming-cat-785c-1103
  18. Dynamic Gas Blending. Available at: https://www.cat.com/en_US/support/operations/technology/dynamic-gas-blending.html
  19. Kovbasenko, S. V., Petrenko, V. G., Holyk, A. V. (2018). Creation and tuning of a microprocessor-based system for diesel engines operating on a diesel-gas cycle. Visnyk Natsionalnoho transportnoho universytetu, 3, 54–65.
  20. Kovbasenko, S. V., Holyk, A. V., Petrenko, V. H., Solomakha, A. S., Ustymenko, Ye. V. (2018). Development and investigation of a microprocessor-based system for diesel engine operating on a diesel-gas cycle. Vcheni zapysky Tavriyskoho natsionalnoho universytetu im. V.I. Vernadskoho. Seriya «Tekhnichni nauky», 29 (68 (1)), 96–102.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-04-20

Як цитувати

Ковбасенко, С. В., Голик, А. В., & Сімоненко, В. В. (2021). Визначення впливу зміни фази впорскування газу на показники дизеля, що працює за газодизельним циклом. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 2(1 (110), 52–60. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2021.230226

Номер

Розділ

Виробничо-технологічні системи