Виявлення впливу конструктивних і експлуатаційних параметрів здвоєних підшипників на товщину його диску

Автор(и)

  • Володимир Іосифович Назін Національний аерокосмічний університет ім. М. Є. Жуковського «Харківський авіаційний інститут», Україна https://orcid.org/0000-0002-1078-1969

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2021.235284

Ключові слова:

гідростатодинамічний підшипник, товщина диска, ексцентриситет, відцентрові сили, згинальна жорсткість

Анотація

Наведено основні переваги гідростатодинамічних підшипників здвоєного типу, що мають кілька мастильних плівок. Вказано, що вони володіють підвищеною несучою здатністю в 1,8 рази і розширеним діапазоном стійкої роботи в 1,5 рази в порівнянні зі звичайними втулковими підшипниками з однією мастильною плівкою. Показана важливість визначення товщини диска підшипника, так як вона впливає на його міцність. Поставлено мету дослідити вплив зміни експлуатаційних і конструктивних параметрів підшипника здоєного типу на товщину його диска Запропоновано послідовність визначення товщини диска, що включає спільне рішення рівнянь Рейнольдса, балансу витрат робочої рідини і визначення навантажень, що діють на диск підшипника, яка дозволяє раціонально призначати товщину диска підшипника. Застосовані найбільш поширені і ефективні методи послідовних наближень при чисельній реалізації рівнянь Рейнольдса і балансу витрат. Враховано дію відцентрових сил, обумовлених обертанням диска, при визначенні сумарного навантаження, що діє на диск підшипника. Розглянуто згинна міцність диска підшипника при дії сумарного навантаження. Відзначено, що в силу великої витрати робочої рідини, що прокачується через підшипник, і малого зміни температури рідини всередині підшипника, температурні деформації диска не враховувалися. Виявлено величину зміни товщини диска підшипника здвоєного типу, яка викликана дією відцентрових сил, в досліджуваному діапазоні кутових швидкостей обертання диска з валом

Результати роботи можуть бути особливо корисними при проектуванні опор роторів для атомних електростанцій, де підшипники мають великі габарити, а також для інших агрегатів енергоустановок

Біографія автора

Володимир Іосифович Назін, Національний аерокосмічний університет ім. М. Є. Жуковського «Харківський авіаційний інститут»

Доктор технічних наук

Кафедра теоретичної механіки, машинознавства та роботомеханічних систем

Посилання

  1. Nazin, V. (2015). Pat. No. 112922 UA. Radialnyi hidrostatodynamichnyi kombinovanyi pidshypnyk. No. a201503374; declareted: 10.04.2015; published: 10.11.2016, Bul. No. 21.
  2. Nazin, V. (2012). Radial hydrostatical bearing of enhanceable bearing strength. Aerospace technic and technology, 8 (95), 94–100.
  3. Nazin, V. (2015). Sravnenie dinamicheskih harakteristik sdvoennyh i odinarnyh gidrostatodinamicheskih podshipnikov. Aerospace technic and technology, 9 (126), 85–88.
  4. Avishai, D., Morel, G. (2021). Experimental Investigation of Lubrication Regimes of a Water-Lubricated Bearing in the Propulsion Train of a Marine Vessel. Journal of Tribology, 143 (4). doi: https://doi.org/10.1115/1.4048382
  5. Koosha, R., San Andrés, L. (2020). A Computational Model for the Analysis of the Static Forced Performance of Self-Equalizing Tilting Pad Thrust Bearings. Journal of Engineering for Gas Turbines and Power, 142 (10). doi: https://doi.org/10.1115/1.4048458
  6. Amann, T., Chen, W., Baur, M., Kailer, A., Rühe, J. (2020). Entwicklung von galvanisch gekoppelten Gleitlagern zur Reduzierung von Reibung und Verschleiß. Forschung Im Ingenieurwesen, 84 (4), 315–322. doi: https://doi.org/10.1007/s10010-020-00416-z
  7. Gheisari, R., Lan, P., Polycarpou, A. A. (2020). Efficacy of surface microtexturing in enhancing the tribological performance of polymeric surfaces under starved lubricated conditions. Wear, 444-445, 203162. doi: https://doi.org/10.1016/j.wear.2019.203162
  8. Liu, Y., Zou, J., Deng, Y., Ji, H. (2020). Research on the seawater-lubricated sliding bearing of a novel buoyancy-regulating seawater pump considering the working depth. Australian Journal of Mechanical Engineering, 1–20. doi: https://doi.org/10.1080/14484846.2020.1716510
  9. Zhao, Y., Jianxi, Y. (2019). Influence of interface slip on the surface frictional force of texturing sliding bearing. Industrial Lubrication and Tribology, 72 (6), 735–742. doi: https://doi.org/10.1108/ilt-01-2018-0032
  10. Polyakov, R., Savin, L., Fetisov, A. (2018). Analysis of the conditions for the occurrence of the effect of a minimum of friction in hybrid bearings based on the load separation principle. Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers, Part J: Journal of Engineering Tribology, 233 (2), 271–280. doi: https://doi.org/10.1177/1350650118777143
  11. Syed, I., Sarangi, M. (2018). Combined effects of fluid–solid interfacial slip and fluid inertia on the hydrodynamic performance of square shape textured parallel sliding contacts. Journal of the Brazilian Society of Mechanical Sciences and Engineering, 40 (6). doi: https://doi.org/10.1007/s40430-018-1241-2
  12. Zernin, M. V., Mishin, A. V., Rybkin, N. N., Shil’ko, S. V., Ryabchenko, T. V. (2017). Consideration of the multizone hydrodynamic friction, the misalignment of axes, and the contact compliance of a shaft and a bush of sliding bearings. Journal of Friction and Wear, 38 (3), 242–251. doi: https://doi.org/10.3103/s1068366617030163
  13. Zhang, J., Tan, A., Spikes, H. (2016). Effect of Base Oil Structure on Elastohydrodynamic Friction. Tribology Letters, 65 (1). doi: https://doi.org/10.1007/s11249-016-0791-7
  14. Nazin, V. (2020). Influence mass of the rings, resiliently set on disk, on dynamic descriptions of hydrostatodynamic bearing of the doubled type. Aerospace technic and technology, 8 (168), 100–105. doi: https://doi.org/10.32620/aktt.2020.8.13
  15. Nazin, V. I. (2013). Theory of double radial bearing in gidrostatodinamicheskogo stationary external load. Aerospace technic and technology. Aerospace technic and technology, 8 (105), 160–166.
  16. Constantinescu, V. N. (1959). On Turbulent Lubrication. Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers, 173 (1), 881–900. doi: https://doi.org/10.1243/pime_proc_1959_173_068_02
  17. Konstantinesku, V. N. (1974). Gidrodinamicheskaya smazka: turbulentnost' i rodstvennye yavleniya. Materialy obschey diskussii na simpoziume ASME. Tr. amerik. obsch. inzh.-mekh. Problemy treniya i smazki. Ser. F, 96 (1), 198–208.
  18. Tipey, N., Konstantinesku, V. N., Nika, A., Bitse, O. (1964). Podshipniki skol'zheniya (raschet, proektirovanie, smazka). Buharest: Izdatel'stvo Akad. Rum. Nar. Resp., 457.
  19. Krylov, V. I., Babkov, V. V., Monastyrniy, P. I. (1977). Vychislitel'nye metody. Vol. 2. Moscow: Nauka, 400.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-07-01

Як цитувати

Назін, В. І. (2021). Виявлення впливу конструктивних і експлуатаційних параметрів здвоєних підшипників на товщину його диску. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 3(7 (111), 68–73. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2021.235284

Номер

Розділ

Прикладна механіка