Розробка та візуалізація комп’ютерної моделі планування завантаження для вантажного повітряного судна
DOI:
https://doi.org/10.15587/1729-4061.2021.235629Ключові слова:
вантажний контейнер (ULD), оптимальне завантаження, алгоритм планування завантаження, комп’ютерна модель, експертна системаАнотація
Завантаження повітряного судна є вкрай складним процесом в умовах великої кількості змінних аспектів, що зумовлюють планування кожного рейсу окремо. Стаття присвячена розробці алгоритму та комп’ютерної моделі для планування завантаження вантажного рампового літака в умовах мультилагового маршруту. Суть алгоритму полягає у заздалегідь визначеному розташуванні вантажних контейнерів відносно вантажного відсіку з урахуванням загальних обмежень повітряного судна та пріоритетності вантажу, що безпосередньо впливає на планування завантаження в умовах мультилагового маршруту. Застосування візуалізованої комп’ютерної моделі, створеної на базі алгоритму дозволяє скоротити середній час операцій із завантаження на низці прямих рейсів майже на 7 %, а на мультилагових рейсах – на 12 %.
Впровадження моделі у діяльність авіаперевізника дозволяє уникнути ситуації, коли визначені критерії та обмеження спричиняють сортування «вручну» за усіма показниками, що є дуже затратним за часом в умовах терміновості обслуговування повітряного судна в аеропорту.
Візуалізована комп’ютерна модель планування завантаження надає можливість персоналу, що відповідає за планування рейсу швидше приймати рішення та прогнозувати додаткове завантаження на інших відрізках маршруту.
Успішне застосування моделі в операційній діяльності авіакомпанії сприяє підвищенню ефективності та безпеки наземного хендлінгового обслуговування. Це сприяє інтенсифікації використання парку повітряних суден за допомогою пришвидшення комерційного обслуговування вантажу.
В подальшому комп’ютерна модель може слугувати основою для експертної системи, заснованої на правилах (rule-based expert system) для запобігання перезавантаженню контейнерів на проміжних відрізках маршруту
Посилання
- Sahun, A., Sahun, Y. (2019). Technological peculiarities of aircraft loading process. Scientific Bulletin of Flight Academy. Section: Economics, Management and Law, 1, 84–90. doi: https://doi.org/10.33251/2707-8620-2019-1-84-90
- Sahun, Y. S. (2020). Perspective Directions of Artificial Intelligence Systems in Aircraft Load Optimization Process. Advances in Mechatronics and Mechanical Engineering, 419–437. doi: https://doi.org/10.4018/978-1-7998-1415-3.ch018
- Air-Freight Forwarders Move Forward into a Digital Future. McKinsey & Company Travel. Available at: https://www.mckinsey.com/industries/travel-logistics-and-transport-infrastructure/our-insights/air-freight-forwarders-move-forward-into-a-digital-future
- Guéret, C., Jussien, N., Lhomme, O., Pavageau, C., Prins, C. (2003). Loading aircraft for military operations. Journal of the Operational Research Society, 54 (5), 458–465. doi: https://doi.org/10.1057/palgrave.jors.2601551
- Souffriau, W., Demeester, P., Vanden Berghe, G., De Causmaecker, P. (2008). The Aircraft Weight and Balance Problem. 22nd national conference of the Belgian Operations Research Society, 44–45.
- Hussein, M. I. (2012). Container Handling Algorithms and Outbound Heavy Truck Movement Modeling for Seaport Container Transshipment Terminals. University of Wisconsin Milwaukee.
- Kaluzny, B., Shaw, D. (2008). Optimal aircraft load balancing. Mathematical formulation. CORA Technical Report. National Defence R&D, 15–21.
- Thomas, C., Campbell, K., Hines, G., Racer, M. (1998). Airbus Packing at Federal Express. Interfaces, 28 (4), 21–30. doi: https://doi.org/10.1287/inte.28.4.21
- Wilson, I. D., Roach, P. A., Ware, J. A. (2001). Container stowage pre-planning: using search to generate solutions, a case study. Knowledge-Based Systems, 14 (3-4), 137–145. doi: https://doi.org/10.1016/s0950-7051(01)00090-9
- Bortfeldt, A., Gehring, H. (2001). A hybrid genetic algorithm for the container loading problem. European Journal of Operational Research, 131 (1), 143–161. doi: https://doi.org/10.1016/s0377-2217(00)00055-2
- Nance, R. L., Roesener, A. G., Moore, J. T. (2011). An advanced tabu search for solving the mixed payload airlift loading problem. Journal of the Operational Research Society, 62 (2), 337–347. doi: https://doi.org/10.1057/jors.2010.119
- Li, F., Tian, C., Zhang, H., Kelley, W. (2010). Rule-based optimization approach for airline load planning system. Procedia Computer Science, 1 (1), 1455–1463. doi: https://doi.org/10.1016/j.procs.2010.04.161
- Limbourg, S., Schyns, M., Laporte, G. (2012). Automatic aircraft cargo load planning. Journal of the Operational Research Society, 63 (9), 1271–1283. doi: https://doi.org/10.1057/jors.2011.134
- Rukovodstvo letnoy ekspluatatsii IL-76 (1984). Izdanie 2, Prilozhenie 3: Instruktsiya po tsentrovke i zagruzke, 2–12.
- Sahun, Y. (2020). Priority loading algorithm as the part of aircraft load optimization model. Proceedings of the National Aviation University, 84 (3), 44–49. doi: https://doi.org/10.18372/2306-1472.84.14952
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Елизавета Сергеевна Сагун, Анатолий Васильевич Залевський, Наталья Алексеевна Чорногор, Юлия Владимировна Сикирда
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.
Ліцензійний договір – це документ, в якому автор гарантує, що володіє усіма авторськими правами на твір (рукопис, статтю, тощо).
Автори, підписуючи Ліцензійний договір з ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР», мають усі права на подальше використання свого твору за умови посилання на наше видання, в якому твір опублікований. Відповідно до умов Ліцензійного договору, Видавець ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР» не забирає ваші авторські права та отримує від авторів дозвіл на використання та розповсюдження публікації через світові наукові ресурси (власні електронні ресурси, наукометричні бази даних, репозитарії, бібліотеки тощо).
За відсутності підписаного Ліцензійного договору або за відсутністю вказаних в цьому договорі ідентифікаторів, що дають змогу ідентифікувати особу автора, редакція не має права працювати з рукописом.
Важливо пам’ятати, що існує і інший тип угоди між авторами та видавцями – коли авторські права передаються від авторів до видавця. В такому разі автори втрачають права власності на свій твір та не можуть його використовувати в будь-який спосіб.