Розробка та візуалізація комп’ютерної моделі планування завантаження для вантажного повітряного судна

Автор(и)

  • Єлизавета Сергіївна Сагун Льотна академія Національного авіаційного університету , Україна https://orcid.org/0000-0003-4837-4688
  • Анатолій Васильович Залевський Льотна академія Національного авіаційного університету , Україна https://orcid.org/0000-0002-8214-8142
  • Наталя Олексіївна Чорногор Льотна академія Національного авіаційного університету , Україна https://orcid.org/0000-0001-9753-9245
  • Юлія Володимирівна Сікірда Льотна академія Національного авіаційного університету , Україна https://orcid.org/0000-0002-7303-0441

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2021.235629

Ключові слова:

вантажний контейнер (ULD), оптимальне завантаження, алгоритм планування завантаження, комп’ютерна модель, експертна система

Анотація

Завантаження повітряного судна є вкрай складним процесом в умовах великої кількості змінних аспектів, що зумовлюють планування кожного рейсу окремо. Стаття присвячена розробці алгоритму та комп’ютерної моделі для планування завантаження вантажного рампового літака в умовах мультилагового маршруту. Суть алгоритму полягає у заздалегідь визначеному розташуванні вантажних контейнерів відносно вантажного відсіку з урахуванням загальних обмежень повітряного судна та пріоритетності вантажу, що безпосередньо впливає на планування завантаження в умовах мультилагового маршруту. Застосування візуалізованої комп’ютерної моделі, створеної на базі алгоритму дозволяє скоротити середній час операцій із завантаження на низці прямих рейсів майже на 7 %, а на мультилагових рейсах – на 12 %.

Впровадження моделі у діяльність авіаперевізника дозволяє уникнути ситуації, коли визначені критерії та обмеження спричиняють сортування «вручну» за усіма показниками, що є дуже затратним за часом в умовах терміновості обслуговування повітряного судна в аеропорту.

Візуалізована комп’ютерна модель планування завантаження надає можливість персоналу, що відповідає за планування рейсу швидше приймати рішення та прогнозувати додаткове завантаження на інших відрізках маршруту.

Успішне застосування моделі в операційній діяльності авіакомпанії сприяє підвищенню ефективності та безпеки наземного хендлінгового обслуговування. Це сприяє інтенсифікації використання парку повітряних суден за допомогою пришвидшення комерційного обслуговування вантажу.

В подальшому комп’ютерна модель може слугувати основою для експертної системи, заснованої на правилах (rule-based expert system) для запобігання перезавантаженню контейнерів на проміжних відрізках маршруту

Біографії авторів

Єлизавета Сергіївна Сагун, Льотна академія Національного авіаційного університету

Аспірант

Кафедра льотної експлуатації, аеродинаміки та динаміки польоту

Анатолій Васильович Залевський, Льотна академія Національного авіаційного університету

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра туризму та авіаційних перевезень

Наталя Олексіївна Чорногор, Льотна академія Національного авіаційного університету

Кандидат педагогічних наук, старший викладач

Кафедра туризму та авіаційних перевезень

Юлія Володимирівна Сікірда, Льотна академія Національного авіаційного університету

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра туризму та авіаційних перевезень

Посилання

  1. Sahun, A., Sahun, Y. (2019). Technological peculiarities of aircraft loading process. Scientific Bulletin of Flight Academy. Section: Economics, Management and Law, 1, 84–90. doi: https://doi.org/10.33251/2707-8620-2019-1-84-90
  2. Sahun, Y. S. (2020). Perspective Directions of Artificial Intelligence Systems in Aircraft Load Optimization Process. Advances in Mechatronics and Mechanical Engineering, 419–437. doi: https://doi.org/10.4018/978-1-7998-1415-3.ch018
  3. Air-Freight Forwarders Move Forward into a Digital Future. McKinsey & Company Travel. Available at: https://www.mckinsey.com/industries/travel-logistics-and-transport-infrastructure/our-insights/air-freight-forwarders-move-forward-into-a-digital-future
  4. Guéret, C., Jussien, N., Lhomme, O., Pavageau, C., Prins, C. (2003). Loading aircraft for military operations. Journal of the Operational Research Society, 54 (5), 458–465. doi: https://doi.org/10.1057/palgrave.jors.2601551
  5. Souffriau, W., Demeester, P., Vanden Berghe, G., De Causmaecker, P. (2008). The Aircraft Weight and Balance Problem. 22nd national conference of the Belgian Operations Research Society, 44–45.
  6. Hussein, M. I. (2012). Container Handling Algorithms and Outbound Heavy Truck Movement Modeling for Seaport Container Transshipment Terminals. University of Wisconsin Milwaukee.
  7. Kaluzny, B., Shaw, D. (2008). Optimal aircraft load balancing. Mathematical formulation. CORA Technical Report. National Defence R&D, 15–21.
  8. Thomas, C., Campbell, K., Hines, G., Racer, M. (1998). Airbus Packing at Federal Express. Interfaces, 28 (4), 21–30. doi: https://doi.org/10.1287/inte.28.4.21
  9. Wilson, I. D., Roach, P. A., Ware, J. A. (2001). Container stowage pre-planning: using search to generate solutions, a case study. Knowledge-Based Systems, 14 (3-4), 137–145. doi: https://doi.org/10.1016/s0950-7051(01)00090-9
  10. Bortfeldt, A., Gehring, H. (2001). A hybrid genetic algorithm for the container loading problem. European Journal of Operational Research, 131 (1), 143–161. doi: https://doi.org/10.1016/s0377-2217(00)00055-2
  11. Nance, R. L., Roesener, A. G., Moore, J. T. (2011). An advanced tabu search for solving the mixed payload airlift loading problem. Journal of the Operational Research Society, 62 (2), 337–347. doi: https://doi.org/10.1057/jors.2010.119
  12. Li, F., Tian, C., Zhang, H., Kelley, W. (2010). Rule-based optimization approach for airline load planning system. Procedia Computer Science, 1 (1), 1455–1463. doi: https://doi.org/10.1016/j.procs.2010.04.161
  13. Limbourg, S., Schyns, M., Laporte, G. (2012). Automatic aircraft cargo load planning. Journal of the Operational Research Society, 63 (9), 1271–1283. doi: https://doi.org/10.1057/jors.2011.134
  14. Rukovodstvo letnoy ekspluatatsii IL-76 (1984). Izdanie 2, Prilozhenie 3: Instruktsiya po tsentrovke i zagruzke, 2–12.
  15. Sahun, Y. (2020). Priority loading algorithm as the part of aircraft load optimization model. Proceedings of the National Aviation University, 84 (3), 44–49. doi: https://doi.org/10.18372/2306-1472.84.14952

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-06-30

Як цитувати

Сагун, Є. С., Залевський, А. В., Чорногор, Н. О., & Сікірда, Ю. В. (2021). Розробка та візуалізація комп’ютерної моделі планування завантаження для вантажного повітряного судна . Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 3(3 (111), 24–31. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2021.235629

Номер

Розділ

Процеси управління