Порівняння фізичних принципів дії демпфірувальних пристроїв підвіски по їх впливу на рухливість колісних машин
DOI:
https://doi.org/10.15587/1729-4061.2021.237312Ключові слова:
колісна машина, рухливість, підвіска, демпфірувальні пристрої, фрикційні амортизатори, система рекупераціїАнотація
Проведено порівняння двох фізичних принципів дії демпфірувальних пристроїв підвіски по їх впливу на показники рухливості колісної машини формули 8×8. Докорінною відмінністю даних принципів дії є залежність сил опору від швидкості відносного переміщення робочих органів (внутрішнє тертя – гідравлічні амортизатори) або від відносного переміщення робочих органів (зовнішнє тертя – фрикційні амортизатори).
Гідравлічні амортизатори, що набули широкого поширення, мають певні недоліки, які не дозволяють подальше підвищення рухливості колісних або гусеничних машин без застосування систем керування та рекуперації. У свою чергу, фрикційні амортизатори, завдяки застосуванню нових матеріалів, позбулися багатьох своїх недоліків та можуть забезпечити вагомі переваги.
Отримано, що для даної колісної машини застосування фрикційних амортизаторів, у порівнянні з гідравлічними, не суттєво вплинуло на швидкохідність. Головним чинником, що завадив реалізації переваг фрикційних амортизаторів став недостатній хід підвіски. Проте, фрикційні амортизатори поглинали у 1,76…2,3 рази меншу потужність, що зменшувало навантаженість вузлів та підвищувало економічність (автономність). Крім того, забезпечувалася більш рівномірна навантаженість підвісок, що збільшувало їх ресурс, а внаслідок превалювання вертикальних коливань підресореного корпусу над поздовжньо-кутовими, підвищувалася і геометрична прохідність.
Порівняння двох фізичних принципів дії демпфірувальних пристроїв підвіски колісної машини показало, що застосування фрикційних амортизаторів може забезпечити вагомі переваги при вирішенні задачі підвищення рухливості та принципово вплине на вибір системи рекуперації енергії підвіски у разі її застосування
Посилання
- Kabinet Ministriv Ukrainy. Rozporiadzhennia No. 398-r vid 14 chervnia 2017 roku. Available at: https://www.kmu.gov.ua/npas/250071205
- Shustrye i neulovimye. Pentagon pridumal asimmetrichnyy otvet rossiyskim tankam. Available at: https://www.dsnews.ua/future/shustrye-i-neulovimye-pentagon-pridumal-asimmetrichnyy-04072018220000
- Derbaremdiker, A. D. (1985). Amortizatory transportnyh mashin. Moscow: Mashinostroenie, 200.
- Dushchenko, V. V. (2018). Systemy pidresoriuvannia viyskovykh husenychnykh i kolisnykh mashyn: rozrakhunok ta syntez. Kharkiv: NTU «KhPY», 336.
- Obzorov, V. S. (1984). Razvitie sistem podressorivaniya tankov. Zarubezhnaya voennaya tekhnika. Bronetankovaya tekhnika i vooruzhenie. Obzory, 2, 54–62.
- Obzorov, V. S., Yurchenko, P. I., Nikitin, A. P., Shuyskiy, Yu. A. (1984). Zapadnogermanskiy tank «Leopard-2». Zarubezhnaya voennaya tekhnika. Bronetankovaya tekhnika i vooruzhenie. Obzory, 14, 14–36.
- Ryabov, I. V., Novikov, V. V., Pozdeev, A. V. (2016). Efficiency of Shock Absorber in Vehicle Suspension. Procedia Engineering, 150, 354–362. doi: https://doi.org/10.1016/j.proeng.2016.06.721
- Coelho, H. T., Santos, M. B., Lepore Neto, F. P., Mahfoud, J. (2014). Control strategies for friction dampers: numerical assessment and experimental investigations. MATEC Web of Conferences, 16, 07007. doi: https://doi.org/10.1051/matecconf/20141607007
- Krason, W., Hryciow, Z., Wysocki, J. (2019). Numerical studies on influence of friction coefficient in multi-leaf spring on suspension basic characteristics. AIP Conference Proceedings, 2078, 020049. doi: https://doi.org/10.1063/1.5092052
- Zhou, Z., Guo, W., Shen, T., Wang, F., Ju, J., Wang, H., Song, E. (2012). Research and Application on Dynamic Stiffness of Leaf Spring. Proceedings of the FISITA 2012 World Automotive Congress, 105–119. doi: https://doi.org/10.1007/978-3-642-33795-6_10
- Dushchenko, V., Vorontsov, S., Nanivsky, R. (2020). Investigation of energy losses in hydraulic shock absorbers of the BTR-4 armored personnel carrier suspension and assessment of the feasibility of using its recovery system. Military Technical Collection, 23, 40–49. doi: https://doi.org/10.33577/2312-4458.23.2020.40-49
- Lv, X., Ji, Y., Zhao, H., Zhang, J., Zhang, G., Zhang, L. (2020). Research Review of a Vehicle Energy-Regenerative Suspension System. Energies, 13 (2), 441. doi: https://doi.org/10.3390/en13020441
- Zheng, P., Wang, R., Gao, J. (2019). A Comprehensive Review on Regenerative Shock Absorber Systems. Journal of Vibration Engineering & Technologies, 8 (1), 225–246. doi: https://doi.org/10.1007/s42417-019-00101-8
- Nikonov V. O., Posmetev, V. I. (2018). State of the problem and analysis of constructions of energy recovery systems in suspension of wheel machines. Voronezhskiy nauchno-tekhnicheskiy vestnik, 2 (2 (24)), 20–39.
- Рosmetyev, V. I., Drapalyuk, M. V., Zelikov, V. A. (2012). Estimation of efficiency of application of system recovery of energy in car suspender. Scientific Journal of KubSAU, 76 (02), 476–490. Available at: http://ej.kubagro.ru/2012/02/pdf/41.pdf
- Dushchenko, V. V., Maslіev, V. G., Nanivskyi, R. A., Maslіev, A. O. (2019). Application of magnetorheological elastomers for performance control of cushioning systems for wheeled vehicles. Electrical Engineering & Electromechanics, 5, 50–59. doi: https://doi.org/10.20998/2074-272x.2019.5.09
- Liubarskyi, B., Lukashova, N., Petrenko, O., Pavlenko, T., Iakunin, D., Yatsko, S., Vashchenko, Y. (2019). Devising a procedure to choose optimal parameters for the electromechanical shock absorber for a subway car. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 4 (5 (100)), 16–25. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2019.176304
- Liubarskyi, B., Lukashova, N., Petrenko, O., Yeritsyan, B., Kovalchuk, Y., Overianova, L. (2019). Procedure for modeling dynamic processes of the electromechanical shock absorber in a subway car. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 5 (5 (101)), 44–52. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2019.181117
- Aleksandrov, E. E., Volontsevich, D. O., Duschenko, V. V., Epifanov, V. V., Kohanovskiy, N. V. (2012). Matematicheskoe modelirovanie protsessov vozmuschennogo dvizheniya agregatov i sistem bronetankovoy tekhniki. Kharkiv: NTU “KhPI”, 356.
- Gerr, Yu. B., Solov'ev, V. M., Shpak, F. P. (1974). Ob integral'nom statisticheskom pokazatele vozdeystviya mikroprofilya na transportnye mashiny. Vestnik bronetankovoy tekhniki, 5, 9–13.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Vladislav Dushchenko, Serhii Vorontsov, Vyacheslav Masliyev, Oleg Agapov, Roman Nanivskyi, Yurii Cherevko, Anton Masliiev
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.
Ліцензійний договір – це документ, в якому автор гарантує, що володіє усіма авторськими правами на твір (рукопис, статтю, тощо).
Автори, підписуючи Ліцензійний договір з ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР», мають усі права на подальше використання свого твору за умови посилання на наше видання, в якому твір опублікований. Відповідно до умов Ліцензійного договору, Видавець ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР» не забирає ваші авторські права та отримує від авторів дозвіл на використання та розповсюдження публікації через світові наукові ресурси (власні електронні ресурси, наукометричні бази даних, репозитарії, бібліотеки тощо).
За відсутності підписаного Ліцензійного договору або за відсутністю вказаних в цьому договорі ідентифікаторів, що дають змогу ідентифікувати особу автора, редакція не має права працювати з рукописом.
Важливо пам’ятати, що існує і інший тип угоди між авторами та видавцями – коли авторські права передаються від авторів до видавця. В такому разі автори втрачають права власності на свій твір та не можуть його використовувати в будь-який спосіб.