Розроблення комплексного підходу до оцінювання індикаторів інноваційності персоналу в умовах інноваційного розвитку підприємства
DOI:
https://doi.org/10.15587/1729-4061.2021.237900Ключові слова:
інноваційний потенціал персоналу, інноваційна активність, інноваційні продукти, об’єкти інтелектуальної власності, результативність інноваційної діяльностіАнотація
Обґрунтовано, що рушійною силою інноваційного розвитку підприємств є персонал. Продемонстровано взаємозв’язок складових формування інноваційності персоналу підприємства: інноваційного потенціалу, інноваційної активності працівників, результативності їхньої інноваційної діяльності. Запропоновано комплексний підхід до оцінювання інноваційності персоналу підприємства, який складається із шести етапів, що описують процедуру такого оцінювання. Доведено, що інноваційність персоналу підприємства доцільно оцінювати у напрямах інноваційної активності працівників та результативності їхньої інноваційної діяльності. Запропоновано системи часткових, інтегральних та узагальнюючого індикаторів інноваційності персоналу підприємства та критерії оцінювання її рівня. Запропоновано систему індикаторів інноваційної активності персоналу на основі кваліметричного оцінювання їхнього інноваційного потенціалу. Удосконалено методику оцінювання рівня інноваційної активності працівників шляхом введення часткового індикатора бажання персоналу здійснювати інноваційну діяльність. Запропоновано систему індикаторів для оцінювання результативності інноваційної діяльності персоналу, що включає дві групи. Перша група часткових індикаторів характеризує результативність інноваційної активності персоналу підприємства, друга – результативність комерціалізації інноваційних продуктів. Для визначення рівня інноваційності персоналу підприємства запропоновано матрицю, у якій поєднується оцінювання рівнів інноваційної активності та результативності інноваційної діяльності працівників. Результати дослідження дозволяють визначити рівень інноваційності персоналу, розробити ефективну стратегію створення та комерціалізації інноваційних продуктів підприємства
Посилання
- Skvortsov, D. I. (2013). Concept of Innovation, Innovativity and Innovative Development from the Standpoint Economic Theory. Visnyk Natsionalnoho universytetu "Lvivska politekhnika". Menedzhment ta pidpryiemnytstvo v Ukraini: etapy stanovlennia i problemy rozvytku, 776, 309–314. Available at: http://ena.lp.edu.ua/bitstream/ntb/24636/1/46-309-314.pdf
- Abbas, W., Wu, W. (2019). Employee innovativeness, fairness and organizational support: An empirical assessment. Human Systems Management, 38 (2), 169–177. doi: https://doi.org/10.3233/hsm-180385
- Shanker, R., Bhanugopan, R., van der Heijden, B. I. J. M., Farrell, M. (2017). Organizational climate for innovation and organizational performance: The mediating effect of innovative work behavior. Journal of Vocational Behavior, 100, 67–77. doi: https://doi.org/10.1016/j.jvb.2017.02.004
- Batra, S., Vohra, N. (2016). Exploring the linkages of cognitive style and individual innovativeness. Management Research Review, 39 (7), 768–785. doi: https://doi.org/10.1108/mrr-03-2014-0047
- Borisova, N. N. (2014). Innovatsionno-orientirovannoe upravlenie chelovecheskimi resursami: instrumenty i metody. Мoscow: MESI, 28. Available at: https://static.freereferats.ru/_avtoreferats/01007879019.pdf
- The Global Innovation Index 2020 – Ukraine (2020). Cornell University, INSEAD, and WIPO, Ithaca, Fontainebleau and Geneva. Available at: https://www.wipo.int/edocs/pubdocs/en/wipo_pub_gii_2020/ua.pdf
- The Global Competitiveness Report 2019 (2019). Insight Report. World Economic Forum. Available at: http://www3.weforum.org/docs/WEF_TheGlobalCompetitivenessReport2019.pdf
- Cavdar, S. C., Aydin, A. D. (2015). An Empirical Analysis about Technological Development and Innovation Indicators. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 195, 1486–1495. doi: https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.06.449
- Dziallas, M., Blind, K. (2019). Innovation indicators throughout the innovation process: An extensive literature analysis. Technovation, 80-81, 3–29. doi: https://doi.org/10.1016/j.technovation.2018.05.005
- Koiuda, P. N., Sheiko, I. A. (2013). Effectiveness of Innovation Activity of Enterprises: theory and practice. Kharkiv: KhNURE, 337. Available at: https://openarchive.nure.ua/handle/document/6150
- Skrynkovskyy, R., Protsiuk, T., Sytar, L., Shpak, O. (2018). Diagnostics of Objects of Innovative Work as a Tool for Improving the Innovation Activity of the Company’s Personnel. Path of Science, 4 (3), 4001–4007. doi: https://doi.org/10.22178/pos.32-3
- Rud, N. (2019). Innovative potential of personnel of the enterprise: essence, management and methods of evaluation. Ekonomichnyi forum, 2, 180–190. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ecfor_2019_2_30
- Willoughby, K. W. (2013). What impact does intellectual property have on the business performance of technology firms? International Journal of Intellectual Property Management, 6 (4), 316. doi: https://doi.org/10.1504/ijipm.2013.057634
- Stojcic, N., Hashi, I., Orlic, E. (2018). Creativity, innovation effectiveness and productive efficiency in the UK. European Journal of Innovation Management, 21 (4), 564–580. doi: https://doi.org/10.1108/ejim-11-2017-0166
- Ligonenko, L. O. (2015). Methodology and tools of enterprise innovativeness evaluation. Marketing and Management of Innovations, 3, 105–117. Available at: https://mmi.fem.sumdu.edu.ua/journals/2015/3/105-117
- Adamenko, M. (2014). Qualimetric assessment of enterprise's personnel innovative potential. Economic Annals-XXI, 3-4 (2), 31–34. Available at: http://soskin.info/userfiles/file/2014/3-4_2014/2/Adamenko.pdf
- Adamenko, M., Mishchuk, I., Zinchenko, O. (2020). Economic security and innovation activity of personnel – determinants of sustainable development of enterprises. E3S Web of Conferences, 166, 13009. doi: https://doi.org/10.1051/e3sconf/202016613009
- Kornukh, O. V. (2014). Economic and innovative development of corporation. Marketing and Management of Innovations, 3, 154–164. Available at: https://mmi.fem.sumdu.edu.ua/sites/default/files/mmi2014_3_154_164_0.pdf
- Fernández, I. O., Mirabent, J. B. (2020). The effect of open innovation strategies on business models. A multiple case study in the automotive sector. International Journal of Intellectual Property Management, 10 (2), 180. doi: https://doi.org/10.1504/ijipm.2020.108084
- Tanaka, Y. (2013). How can we integrate IP strategy with corporate strategy? Combining IP strategy with management strategy making process. International Journal of Intellectual Property Management, 6 (1/2), 129. doi: https://doi.org/10.1504/ijipm.2013.053454
- Harrer, R., Lackner, M. (2014). Integrated marketing communications in the commercialisation of intellectual property. International Journal of Intellectual Property Management, 7 (1/2), 47. doi: https://doi.org/10.1504/ijipm.2014.062793
- Zadorozhnyi, Z.-M., Yasyshena, V. (2019). Intangible Assets as an Accounting and Management Object. Marketing and Management of Innovations, 1, 132–142. doi: https://doi.org/10.21272/mmi.2019.1-10
- Zadorozhnyi, Z.-M., Yasyshena, V. (2019). Intangible Assets Accounting and Reporting Issue. Marketing and Management of Innovations, 4, 182–193. doi: https://doi.org/10.21272/mmi.2019.4-15
- Tsyvilnyi kodeks Ukrainy. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/435-15#Text
- Natsionalne polozhennia (standart) bukhhalterskoho obliku 8 "Nematerialni aktyvy". Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0750-99#Text
- Mizhnarodnyi standart bukhhalterskoho obliku 38 (MSBO 38). Nematerialni aktyvy. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/929_050#Text
- Podatkovyi kodeks Ukrainy. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/main/2755-17#Text
- Natsionalne polozhennia (standart) bukhhalterskoho obliku 15 "Dokhid". Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0860-99#Text
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Maryna Adamenko, Oksana Kornukh
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.
Ліцензійний договір – це документ, в якому автор гарантує, що володіє усіма авторськими правами на твір (рукопис, статтю, тощо).
Автори, підписуючи Ліцензійний договір з ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР», мають усі права на подальше використання свого твору за умови посилання на наше видання, в якому твір опублікований. Відповідно до умов Ліцензійного договору, Видавець ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР» не забирає ваші авторські права та отримує від авторів дозвіл на використання та розповсюдження публікації через світові наукові ресурси (власні електронні ресурси, наукометричні бази даних, репозитарії, бібліотеки тощо).
За відсутності підписаного Ліцензійного договору або за відсутністю вказаних в цьому договорі ідентифікаторів, що дають змогу ідентифікувати особу автора, редакція не має права працювати з рукописом.
Важливо пам’ятати, що існує і інший тип угоди між авторами та видавцями – коли авторські права передаються від авторів до видавця. В такому разі автори втрачають права власності на свій твір та не можуть його використовувати в будь-який спосіб.