Методика визначення термопружного стану залізобетонної балки моста підсиленої метилметакрилатом

Автор(и)

  • Віталій Володимирович Ковальчук Львівська філія Дніпровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Україна https://orcid.org/0000-0003-4350-1756
  • Юлія Генріхівна Соболевська Львівська філія Дніпровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Україна https://orcid.org/0000-0002-8087-2014
  • Артур Миколайович Онищенко Національний транспортний університет, Україна https://orcid.org/0000-0002-1040-4530
  • Олександр Володимирович Федоренко КК «Київавтодор», Україна https://orcid.org/0000-0002-3464-597X
  • Олександр Павлович Токін Національний транспортний університет, Україна https://orcid.org/0000-0002-7353-4228
  • Андрій Петрович Павлів Національний університет «Львівська політехніка», Україна https://orcid.org/0000-0002-6149-2972
  • Іван Богданович Кравець Львівська філія Дніпровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Україна https://orcid.org/0000-0002-2239-849X
  • Юлія Зіновіївна Лесів Львівська філія Дніпровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Україна https://orcid.org/0000-0003-2732-100X

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2021.238440

Ключові слова:

підсилення моста, залізобетонна балка, метилметакритлатне підсилення, температурне поле

Анотація

Проведено аналіз методів визначення температурних напружень та деформацій у мостових конструкціях при дії кліматичних температурних перепадів навколишнього середовища.

Застосовано одновимірну модель визначення температурного поля та термопружного стану для практичної оцінки температурних полів та напружень підсилених балок із врахуванням температурних перепадів навколишнього середовища.

Отримано розподіл температурного поля у вертикальному напрямі залізобетонної балки у залежності від товщини конструктивного підсилення метилметакрилатом. Встановлено, що на контакті залізобетонної балки та підсилення спостерігається зміна градієнту температури.

Отримано розподіл температурних напружень у вертикальному напрямі підсиленої залізобетонної балки із врахуванням товщини підсилення метилметакрилатом та величини модуля його пружності. Встановлено, що товщина підсилення не має значного впливу на підвищення напружень, проте збільшення модулю пружності конструктивного підсилення призводить до підвищення температурних напружень. Різниця отриманих значень напружень для балки із метилметакрилатним підсиленням товщиною 10 мм і 20 мм при модулі пружності Е=15000 МПа становить до 3 % при додатних і від’ємних температурах.

Встановлено, що на контактній поверхні залізобетонної балки і метилметакрилатного підсилення відбувається зміна характеру розподілу температурних напружень по висоті балки. Значення температурних напружень у балці із метилметакрилатним підсиленням і дії додатних та від’ємних температур навколишнього середовища збільшується у три рази.

Встановлено, що на величину температурних напружень впливає різниця температур залізобетонної балки і підсилення, а також фізико-механічні параметри досліджуваних конструкційних матеріалів балки та конструктивного підсилення метилметакрилатом

Біографії авторів

Віталій Володимирович Ковальчук, Львівська філія Дніпровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна

Доктор технічних наук, доцент

Кафедра «Рухомий склад і колія»

Юлія Генріхівна Соболевська, Львівська філія Дніпровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра «Фундаментальні дисципліни»

Артур Миколайович Онищенко, Національний транспортний університет

Доктор технічних наук, доцент

Кафедра «Мости, тунелі і гідротехнічні споруди»

Олександр Володимирович Федоренко, КК «Київавтодор»

Заступник генерального директора з розвитку виробництва

Олександр Павлович Токін, Національний транспортний університет

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра «Виробництво, ремонт та матеріалознавство»

Андрій Петрович Павлів, Національний університет «Львівська політехніка»

Доктор архітектури, доцент

Кафедра дизайну та основ архітектури

Іван Богданович Кравець, Львівська філія Дніпровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна

Асистент

Кафедра «Фундаментальних дисциплін»

Юлія Зіновіївна Лесів, Львівська філія Дніпровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна

Завідувач лабораторії

Кафедра «Рухомий склад і колія»

Посилання

  1. Mist cherez r. Zakhidnyi Buh na dorozi N-17: shcho vzhe zrobleno dlia vidnovlennia rukhu. Available at: https://ukravtodor.gov.ua/press/news/mist_cherez_r_zakhidnyi_buh_na_dorozi_n-17__shcho_vzhe_zrobleno_dlia_vidnovlennia_rukhu.html
  2. Usilenie stroitel'nyh konstruktsiy nizkovyazkimi polimerami na osnove metilmetakrilata. Available at: https://injectir.ru/usilenie-konstrukciy
  3. Gera, B., Kovalchuk, V. (2019). A study of the effects of climatic temperature changes on the corrugated structure. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 3 (7 (99)), 26–35. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2019.168260
  4. De Backer, H., Outtier, A., Van Bogaert, P. (2009). Numerical and experimental assessment of thermal stresses in steel box girders. Nordic Steel Construction Conference, 11th, Proceedings, 65–72.
  5. Burdet, O. L. (2010) Thermal Effects in the Long-Term Monitoring of Bridges. Large structures and Infrastructures for environmentally constrained and Urbanised areas. 34th International symposium on bridge and structural engineering. Venice. Available at: https://infoscience.epfl.ch/record/163104
  6. Xia, Y., Chen, B., Zhou, X., Xu, Y. (2012). Field monitoring and numerical analysis of Tsing Ma Suspension Bridge temperature behavior. Structural Control and Health Monitoring, 20 (4), 560–575. doi: https://doi.org/10.1002/stc.515
  7. Yan, Y., Wu, D., Li, Q. (2018). A three-dimensional method for the simulation of temperature fields induced by solar radiation. Advances in Structural Engineering, 22 (3), 567–580. doi: https://doi.org/10.1177/1369433218795254
  8. Mussa, F. I., Abid, S. R., Tayşi, N. (2021). Design Temperatures for Composite Concrete-Steel Girders: A-Verification of the Finite Element Model. IOP Conference Series: Materials Science and Engineering, 1090 (1), 012108. doi: https://doi.org/10.1088/1757-899x/1090/1/012108
  9. Peng, G., Nakamura, S., Zhu, X., Wu, Q., Wang, H. (2017). An experimental and numerical study on temperature gradient and thermal stress of CFST truss girders under solar radiation. Computers and Concrete, 20 (5), 605–616. doi: https://doi.org/10.12989/cac.2017.20.5.605
  10. Sanio, D., Mark, P., Ahrens, M. A. (2017). Temperaturfeldberechnung für Brücken. Beton- Und Stahlbetonbau, 112 (2), 85–95. doi: https://doi.org/10.1002/best.201600068
  11. Wang, G., Zhou, X., Ding, Y., Liu, X. (2021). Long-Term Monitoring of Temperature Differences in a Steel Truss Bridge with Two-Layer Decks Compared with Bridge Codes: Case Study. Journal of Bridge Engineering, 26 (3), 05020013. doi: https://doi.org/10.1061/(asce)be.1943-5592.0001681
  12. Berg, M., Trouillet, P. (1988). Ouvrages d`art-actions et sollicitatoions thermiques. Bulletein de Liaison des Laboratories des Ponts et Chausses, 155.
  13. Solodkyi, S. Y., Vaskiv, N. O. (2009). Temperaturno-volohisni umovy ekspluatatsiyi yak chynnyk vplyvu na trishchynostiykist betonu. Mekhanika i fizyka ruinuvannia budivelnykh materialiv ta konstruktsiy, 8, 278–288.
  14. Dilger, W. H., Ghali, A., Chan, M., Cheung, M. S., Maes, M. A. (1983). Temperature Stresses in Composite Box Girder Bridges. Journal of Structural Engineering, 109 (6), 1460–1478. doi: https://doi.org/10.1061/(asce)0733-9445(1983)109:6(1460)
  15. Prakash Rao, D. S. (1986). Temperature Distributions and Stresses in Concrete Bridges. Journal Proceedings, 83 (4), 588–596.
  16. Lange, D. A., Roesler, J. R., D'Ambrosia, M., Grasley, Z. C., Lee, C. J., Cowen, D. R. (2003). High Performance Concrete For Transportation Structures. Civil Engineering Studies. Available at: https://www.ideals.illinois.edu/handle/2142/46278
  17. Balmes, E., Corus, M., Siegert, D. (2006). Modeling thermal effects on bridge dynamic responses. In Proceedings of the 24th international modal analysis conference (IMAC-XXIV).
  18. Kovalchuk, V., Onyshchenko, A., Fedorenko, O., Habrel, M., Parneta, B., Voznyak, O. et. al. (2021). A comprehensive procedure for estimating the stressed-strained state of a reinforced concrete bridge under the action of variable environmental temperatures. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 2 (7 (110)), 23–30. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2021.228960
  19. Kovalchuk, V., Hnativ, Y., Luchko, J., Sysyn, M. (2020). Study of the temperature field and the thermo-elastic state of the multilayer soil-steel structure. Roads and Bridges - Drogi i Mosty, 19 (1), 65–78. doi: https://doi.org/10.7409/rabdim.020.004
  20. Luchko, J., Hnativ, Yu., Kovalchuk, V. (2013). Temperature field and.stressed state of composite bridge sp an investigation. Visnyk ternopilskoho natsionalnoho tekhnichnoho universytetu, 2, 29–38.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-08-31

Як цитувати

Ковальчук, В. В., Соболевська, Ю. Г., Онищенко, А. М., Федоренко, О. В., Токін, О. П., Павлів, А. П., Кравець, І. Б., & Лесів, Ю. З. (2021). Методика визначення термопружного стану залізобетонної балки моста підсиленої метилметакрилатом. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 4(7(112), 26–33. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2021.238440

Номер

Розділ

Прикладна механіка